Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
16.2 C
Athens

Μαθηματικά για την προσχολική ηλικία από το πρώτο δωρεάν on line Οικουμενικό Σχολείο

Μετά την ολόθερμη υποδοχή από χιλιάδες μαθητές, γονείς και δασκάλους  στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, το πρώτο δωρεάν Online Οικουμενικό  Σχολείο «Αθηνά» καινοτομεί για μία ακόμα φορά, εφαρμόζοντας μια νέα εξελιγμένη διδακτική προσέγγιση για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, που μετατρέπει την ενασχόληση με τα μαθηματικά σε μια ευχάριστη, ελκυστική και ζωντανή διαδικασία.

Πρόκειται για τη μέθοδο Cuisenaire, η οποία μέσω της χρήσης σύγχρονων διαδικτυακών τεχνολογιών αποσκοπεί να οικοδομήσει στέρεα τη γέφυρα που συνδέει την εργασία του παιδιού πάνω στο μαθηματικόυλικό με την αφαιρετική του σκέψη στα σύμβολα – αριθμούς. Κλειδί της νέας μεθόδου διδασκαλίας που παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα του Οικουμενικού
Σχολείου www   .  arnos   .  gr αποτελεί η ενίσχυση της αυτενέργειας και της δημιουργικότητας του παιδιού, μέσα από διαδικασίες πειραματισμού και αυτοελέγχου.
Η πρωτότυπη διδακτική προσέγγιση παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες στο AISI 2015, το 1ο Διεθνές Συνέδριο για τα Ευφυή Συστήματα και την Πληροφορική, που πραγματοποιήθηκε στο Κάιρο της Αιγύπτου, υπό την επίβλεψη του Καθηγητή Amin Lofty, Προέδρου του Πανεπιστημίου του Beni Suef.

Στο συνέδριο, η επιστημονική ομάδα του Οικουμενικού Σχολείου «Αθηνά», με επικεφαλής τον Διευθυντή και συνιδρυτή του, μαθηματικό και πολιτικό μηχανικό, κ. Ιωάννη Κρόκο, συμμετείχε στο θεματικό πεδίο «Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση και την Ψυχολογία», υπό την επίβλεψη της Επίκουρης Καθηγήτριας του Πανεπιστημίου του East London, ερευνήτριας, παιδαγωγού και συγγραφέως κ. Ευγενίας Θεοδότου. Το Οικουμενικό Σχολείο
«Αθηνά» παρουσίασε τη χρήση της μεθόδου Cuisenaire στη διδασκαλία των
μαθηματικών κατά την προσχολική και σχολική ηλικία, καθώς και σχέδια
μαθήματος για την άμεση εφαρμογή της μέσα στην τάξη με τη βοήθεια
σύγχρονων τεχνολογιών.
ARNOS Online Educaon Τηλ.:210 3822157 Website: www.arnos.gr
Σολωμού 29, T.K. 10682 Αθήνα Ελλάδα Fax: 210 3306463 E-mail: info@arnos.gr

Τη μέθοδο Cuisenaire συνθέτουν ένα κουτί με χρωματιστά ραβδάκια, μία «πίστα», δηλαδή ένα ορθογώνιο πλαίσιο με αυλάκια και αριθμούς, για επαλήθευση πράξεων, αλλά και μια οθόνη υπολογιστή, αντί του κλασικού μαυροπίνακα. Η φιλοσοφία του εκπαιδευτικού υλικού βασίζεται στη δημιουργία περιβάλλοντος μάθησης μέσα από τη χρήση χειραπτικού υλικού,
αλλά και την αξιοποίηση της δύναμης της γεωμετρίας να αναπαριστά τις βασικές μαθηματικές ιδέες που αποτελούν και μαθησιακούς στόχους της δράσης. Το παιδί έχει την ευκαιρία να παρατηρήσει τον αριθμό στη ουσία του και στην ολότητά του, να ελέγχει και να επαληθεύει μόνο του τους υπολογισμούς του και να διορθώνει τα σφάλματά του. Επίσης, η συστηματική ενασχόληση με το υλικό Cuisenaire οξύνει την παρατηρητικότητα του παιδιού
και συμβάλλει στην ανάπτυξη αφαιρετικής σκέψης.

8
Αναλυτικότερα, η μέθοδος Cuisenaire διευκολύνει το παιδί να επιχειρήσει πολλές προκαταρκτικές ασκήσεις, προκειμένου να κατανοήσει τους αριθμούς και τη σχέση τους, το δεκαδικό σύστημα, το περιεχόμενο των τεσσάρων πράξεων, τους κλασματικούς αριθμούς και τις μονάδες μέτρησης, προετοιμάζοντάς το για το επόμενο στάδιο, των νοερών υπολογισμών και των συμβόλων των αριθμών. Επιπλέον, η αντίληψη των σχέσεων πάνω στις
οποίες έχουν δομηθεί τα μαθηματικά επιτυγχάνεται μέσω της αξιοποίησης της φυσικής τάσης του παιδιού για παιχνίδι, γεγονός που καθιστά τη μέθοδο Cuisenaire τον πιο κατάλληλο τρόπο για να εξασφαλιστεί η βαθύτερη κατανόηση των διδασκόμενων εννοιών.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι πρόσφατες επιστημονικές μελέτες και έρευνες κατέδειξαν ότι τα παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως οκτώ ετών ανταποκρίνονται θετικότερα σε σημαντικές μαθηματικές έννοιες, σε σύγκριση με μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ όπως επισημαίνεται κατά την προσχολική περίοδο τίθενται τα θεμέλια της μαθηματικής σκέψης. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν ότι μια καλή αρχή στην προσχολική ηλικία καθορίζει τη σχέση
του παιδιού με τα μαθηματικά και κατά συνέπεια με ένα ολόκληρο σύστημα
σκέψης και κριτικής αντίληψης που θα του είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην
καθημερινή του ζωή.

Την επιμέλεια της παρουσίασης της μεθόδου Cuisenaire στο Συνέδριο AISI 2015 είχαν οι καθηγητές του Οικουμενικού Σχολείου «Αθηνά» και του ΑΡΝΟΣ Online Education κ.κ. Βασίλης Τσιλιβής και Κοσμάς Μάντσης. Η παρουσίαση δημοσιεύθηκε ήδη από τον Εκδοτικό Οργανισμό Springer στο πλαίσιο έκδοσης των πρακτικών του Συνεδρίου. Ο σύνδεσμος της παρουσίασης είναι http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-26690-9_8

 

 

Το πρώτο δωρεάν e- Δημοτικό Σχολείο δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της
Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών, του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μικροκυμάτων και Οπτικών Ινών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΟΙ/ΕΜΠ) και του ΑΡΝΟΣ Online Education. Το ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό υλικό του «Αθηνά» καλύπτει την ύλη 22 μαθημάτων όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου και περιλαμβάνει ανάλυση της θεωρίας, λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου και του
τετραδίου εργασιών, μεθοδολογία, παραδείγματα και διαδραστικά τεστ.

Συγχρόνως, μέσω της υπηρεσίας e-Δημοτικό Μελέτη, οι μαθητές του Οικουμενικού Σχολείου έχουν τη δυνατότητα καθημερινής άμεσης επικοινωνίας με τον online δάσκαλο με τη χρήση video-κάμερας και διαδραστικού πίνακα.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα εκπαιδευτικά προγράμματα του
«Αθηνά» μπορείτε να επικοινωνήσετε στα τηλέφωνα: 210-382 24 95 & 210-
382 21 57.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες που σχολάνε οι μαθητές – Δημοσιεύτηκε ΦΕΚ

Σε ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρή, σχετικά με τις ώρες αποχώρησης των μαθητών – μαθητριών από τα ολοήμερα Δημοτικά σχολεία...
self test

Sports pass: Έρχεται voucher 300 ευρώ για μαθητές Γυμνασίου

Την παροχή ενός voucher για μαθητές της Α’ Γυμνασίου, ύψους 300 ευρώ, που θα ονομάζεται sports pass ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Το νέο πρόγραμμα σκοπεύει...

Κυριάκος Πιερρακάκης για μη κρατικά πανεπιστήμια: Από τον Σεπτέμβριο του 2025 οι αιτήσεις των...

Το νομοσχέδιο με τίτλο «Ενίσχυση Δημοσίου Πανεπιστημίου– Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων» παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης. Η ίδρυσή...

Ν. Αλιβιζάτος: Συνταγματικά ορθή η ίδρυση και λειτουργία ΜΗ κρατικών ΑΕΙ

Τις απόψεις του για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, αλλά και για το νομοσχέδιο που αφορά το γάμο στα ομόφυλα ζευγάρια εξέφρασε στο Πρώτο Πρόγραμμα...

Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 904 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Δείτε τους πίνακες

Προσλήψεις 904 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και στη Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου...

Ψηφιακά οι εξετάσεις στα Πανεπιστήμια

Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση της συνοδού των πρυτάνεων. Σύμφωνα με πληροφορίες έγινε σε καλό κλίμα και οι πρυτάνεις συμφώνησαν να γίνουν ψηφιακά οι εξετάσεις για...

Υπ. Παιδείας: 521 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάμιας εκπαίδευσης

Την πρόσληψη 521 προσωρινών αναπληρωτών για το διδακτικό έτος 2023-2024 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Ειδικότερα, βάσει της αριθμ. 146661/Ε1/20-12-2023 (ΑΔΑ: 69ΕΣ46ΝΚΠΔ-ΟΒΠ) Ειδικής Προκήρυξης κάλυψης λειτουργικών...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Καταψηφίστηκε η πρόταση δυσπιστίας με 159 ψήφους – Μητσοτάκης: Δεν θα συγκυβερνήσω με παράκεντρα

Απορρίφθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, η πρόταση δυσπιστίας στην κυβέρνηση που κατέθεσαν το ΠΑΣΟΚ,...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 29 Μαρτίου ο Σπύρος Λούης κόβει το νήμα στο Μαραθώνιο

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ! Το 1896 Σπύρος Λούης κόβει το νήμα στο Μαραθώνιο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, με...

Πυροβολισμοί σε εστιατόριο εντός του ΚΤΕΛ Κηφισού – Ένας 35χρονος τραυματίστηκε

Περιστατικό με πυροβολισμούς σημειώθηκε εντός του ΚΤΕΛ Κηφισού, στην Αθήνα, όπως έγινε γνωστό προ...

Βουλή: Μητσοτάκης, Φάμελλος, Ανδρουλάκης για την πρόταση δυσπιστίας

Μητσοτάκης: Αν πιστεύετε ότι πρέπει να συσταθεί προκαταρκτική, να τεκμηριώσετε το αδίκημα και να...