Αύξηση προβλέψεων τραπεζών, για την αντιμετώπιση των «κόκκινων» δανείων

87

Σε μεγάλη αύξηση προβλέψεων προχώρησαν οι τράπεζες κατά το δ΄ τρίμηνο του 2015 ενισχύοντας αποφασιστικά το κεφαλαιακό απόθεμα για την αντιμετώπιση των «κόκκινων» δανείων.

Συνολικά οι τράπεζες που δημοσίευσαν μέχρι στιγμής αποτελέσματα –Eurobank, Alpha και Πειραιώς– πραγματοποίησαν κατά το δ΄ τρίμηνο προβλέψεις ύψους 2,3 δισ. ευρώ έναντι 758 εκατ. ευρώ το γ΄ τρίμηνο. Και αυτό χωρίς να έχει σημειωθεί ανάλογη επιδείνωση της εικόνας των «κόκκινων» δανείων. Σύμφωνα με επιτελικά στελέχη τραπεζών, η αύξηση των προβλέψεων θα επιτρέψει σε αυτές να απορροφήσουν με μεγαλύτερη ευκολία τις αναταράξεις που προκαλούν στην οικονομία οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης και, επιπλέον, θα μπορέσουν με μεγαλύτερη ευελιξία να κινηθούν στο κρίσιμο μέτωπο των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Επιπλέον, με τη θωράκιση των ισολογισμών του 2015 είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι προβλέψεις που θα πραγματοποιήσουν για το 2016 θα είναι κατά πολύ χαμηλότερες, βοηθώντας τις τράπεζες να επιστρέψουν, ύστερα από πολλά χρόνια, σε τροχιά κερδοφορίας. Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των ελέγχων για τις αυξήσεις κεφαλαίου, όπως μαθαίνουμε, η Κομισιόν έχει ζητήσει τα σχετικά στοιχεία όλων των τραπεζών, δεδομένου ότι έχουν λάβει κρατική βοήθεια, ενώ όπου χρειάζεται γίνεται και πρόσθετο ξεσκόνισμα από τον SSM έπειτα από αναφορές μετόχων.

Ειδικότερα στην περίπτωση της Τράπεζας Αττικής φαίνεται πως το γεγονός ότι δεν καλύφθηκε όλο το ποσό της αύξησης δημιουργεί αρκετές αιτιάσεις, με τη διοίκηση ήδη να έχει ενεργοποιήσει τις διαδικασίες για την έκδοση ομολογιακού δανείου προκειμένου να καλυφθούν τα 70 εκατ. που δεν συγκεντρώθηκαν από την αύξηση.

Κρίσιμες ημερομηνίες για TΡΑΙΝΟΣΕ

Σημειώστε στην ατζέντα σας μερικές κρίσιμες ημερομηνίες που αφορούν στην πώληση της TΡΑΙΝΟΣΕ και θα μας απασχολήσουν προσεχώς. Ως γνωστόν, ο πρώτος διαγωνισμός για την πώλησή της προκηρύχθηκε στις 12 Ιουλίου 2013 και η εκδήλωση ενδιαφέροντος έγινε από τα τότε υποψήφια σχήματα στις 16 Σεπτέμβριου. Στις 31 Οκτωβρίου 2013 ξεκίνησε η δεύτερη φάση του διαγωνισμού, αλλά έπειτα από δύο χρόνια καθυστερήσεων και αλλεπάλληλων αναβολών επιχειρήθηκε να δοθεί ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών τον περασμένο Φεβρουάριο. Ομως κανείς από τους τρεις αρχικούς υποψηφίους δεν υπήρχε πλέον στο ραντάρ. Με δεδομένο το κινεζικό ενδιαφέρον, αλλά και τις πιέσεις της Ε.Ε. για την ιδιωτικοποίηση, επαναπροκηρύχθηκε ο διαγωνισμός, ο οποίος λήγει σε μία εβδομάδα από σήμερα. Για να δούμε τώρα…

Διαβάστε επίσης:  Αν είσαι μισθωτός, υπολόγισε το δώρο Χριστουγέννων που θα πάρεις

Ανοιγμα κινεζικών ομίλων στην Ελλάδα

Με βάση πηγές που παρακολουθούν από κοντά το modus operandi των κινεζικών ομίλων, κάθε άνοιγμά τους στην Ελλάδα φαίνεται να εξαρτάται, τελικά, από την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την εξαγορά του 67% της ΟΛΠ Α.Ε. Πολλοί, άλλωστε, συνδέουν με αυτήν την παράμετρο και το γεγονός πως η ημερομηνία για τις προσφορές για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο έχει «κυλήσει» προς την ίδια περίοδο (αν και στον συγκεκριμένο διαγωνισμό μπορεί να υπάρξει «έκπληξη» και να τον χτυπήσει δυνατά ο ίδιος ο ΟΛΠ, αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία).

Το γεγονός επίσης ότι η China State Construction Engineering –μία από τις 5 μεγαλύτερες κατασκευαστικές παγκοσμίως– ενδιαφέρεται για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι και ότι κατεβαίνει με ισχυρούς εταίρους ενισχύει την παραπάνω άποψη. Ομως δεν θα πρέπει να θεωρείται καθόλου δεδομένο ότι θα κάνει «περίπατο» στον συγκεκριμένο διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο.

Το έργο, προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ, αναμένεται να χτυπήσουν και οι κοινοπραξίες του ομίλου J&P Αβαξ με τη γαλλική Bouygues, της γαλλικής Vinci με την Ελλάκτωρ (αν και ακούγεται πως το σχήμα αυτής της γαλλικής εταιρείας δεν έχει οριστικοποιηθεί) και ενδεχομένως της ισπανικής ACS με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στα σχήματα αυτά θα συμμετέχουν και εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων, που μένει να φανεί ποιες θα είναι.