Καλές συνήθειες για γερή καρδιά

121

Γερή καρδιά σημαίνει περισσότερα χρόνια ζωής. Το στρες και η κακή διατροφή είναι οι κύριοι παράγοντες που επιβαρύνουν την υγεία. Τι μπορούμε να κάνουμε για να διαφυλάξουμε την καρδιαγγειακή μας υγεία; Η σωστή απάντηση είναι “πολλά” αλλά ας ξεκινήσουμε όμως με μερικές μικρές αλλαγές ή προσθήκες στις διατροφικές μας συνήθειες. Η προστασία και η καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος περνά από το στομάχι! Πριν πάτε σουπερμάρκετ σημειώστε αυτά τα τρόφιμα στην λίστα σας για το καλό της καρδιά σας.

Καφές
Υπάρχουν πολλές επιστημονικές μελέτες που πιστοποιούν τα πολλά και καλά οφέλη του καφέ. Πλούσιος σε αντιοξειδωτικές ουσίες, ο καφές βοηθά στην καλή καρδιαγγειακή λειτουργία. Οι επιστημονικές μελέτες μιλούν για μείωση των καρδιακών νοσημάτων αλλά και εγκεφαλικών για τους λάτρεις του καφέ σε ποσοστά που αγγίζουν το 18 τοις εκατό. Το καλό αυτό νέο ισχύει και για τον καφέ χωρίς καφεΐνη!

Πράσινο τσάι
Αν δεν αγαπάτε τον καφέ ή ψάχνετε μια εναλλακτική πρόταση για ρόφημα που να κάνει καλό, δοκιμάστε το πράσινο τσάι. Πρόκειται για ένα επίσης “μαγικό” ρόφημα με πολλά οφέλη για την υγεία καθώς περιέχει φλαβονοειδή και αντιοξειδωτικά που μειώνουν τον κίνδυνο θρόμβωσης. Αποτελεί έναν από τους πιο απολαυστικούς τρόπους αντιμετώπισης της κακής χοληστερόλης μειώνοντας επίσης τους κινδύνους καρδιαγγειακών παθήσεων αλλά και εγκεφαλικού.

Γάλα
Το γάλα πλούσιο σε ασβέστιο και χαμηλό σε λιπαρά είναι από τους καλύτερους συμμάχους της γερής καρδιάς. Ένα ποτήρι την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!

Τοφού
Πρόκειται για το “τυρί” των vegeterians και είναι φτιαγμένο από σόγια. Έχει ιδιαίτερη γεύση αλλά είναι μια καλή συνήθεια για την οποία η καρδιά σας θα σας ευγνωμονεί.Το τοφού είναι μια πλούσια πηγή ωμέγα-3 λιπαρών με αποδεδειγμένα πολλαπλά οφέλη για την υγεία. Η κατανάλωση του μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπάθειας, αρρυθμιών αλλά και εγκεφαλικού.

Ελαιόλαδο
Η Ελλάδα παράγει το καλύτερο ελαιόλαδο στον κόσμο. Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες όπως η βιταμίνη Ε, φαινόλες και καροτενοειδή με πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό. Αντικαταστήστε το βούτυρο με ελαιόλαδο και κάντε το καλύτερο δώρο στην υγεία σας.

Ασπράδι αυγού
Το αυγό αποτελεί μια από τις πλουσιότερες πηγής πρωτεΐνης. Είναι πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β,περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που ενοχοποιούνται για σειρά ασθενειών συνδεδεμένων με καρδιακά νοσήματα αλλά και τον καρκίνο. Ο κρόκος του είναι πλούσιος σε βιταμίνη D αλλά θέλει προσοχή στην κατανάλωση. Το ασπράδι του αυγού, είναι ελεύθερο λίπους και χοληστερόλης και περιέχει μεταλλικά στοιχεία όπως μαγνήσιο, νάτριο και κάλιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Ψάρια
Όλα τα ψάρια, αλλά ιδιαίτερα τα πιο λιπαρά όπως ο σολομός, ο τόνος, οι σαρδέλες και το σκουμπρί, κάνουν καλό στην καρδιά. Είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά και βοηθούν στην ρύθμιση των τριγλυκεριδίων που ευθύνονται για τις καρδιοπάθειες. Δύο γεύματα την εβδομάδα θωρακίζουν την καλή υγεία της καρδιάς.

Ξηροί καρποί
Μιλάμε για ωμούς ξηρούς καρπούς και ειδικά για τα καρύδια, τα αμύγδαλα και τις σταφίδες. Θεωρούνται, όχι άδικα, ως υπερ-τροφές καθώς εκτός από το ότι αποτελούν μια τέλεια επιλογή για σνακ μεταξύ των γευμάτων, είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε, ωμέγα-3 λιπαρά και ίνες που προστατεύουν τον οργανισμό. Οι σταφίδες είναι πλούσιες σε κάλιο που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην υπέρταση.

Διαβάστε επίσης:  6 κινήσεις που σταματούν άμεσα το κρυολόγημα!

Βρώμη
Η βρώμη δεν είναι άδικα στη “μόδα” της σωστής διατροφής. Η πλούσια περιεκτικότητα της σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μεταλλικά στοιχεία, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες (β-γλυκάνες), προστατεύει το καρδιαγγειακό και το πεπτικό σύστημα σημαντικά.

Λιναρόσπορος
Ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες που βοηθούν στην μείωση της χοληστερίνης αλλά και των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, ενώ ενισχύει την καλή λειτουργία του εντέρου. Είναι πλούσιο σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα συμβάλλοντας έτσι στην καλή υγεία της καρδιάς.

Ρόδι
Εκτός από γούρικο φρούτο αποτελεί έναν πραγματικό θησαυρό διατροφικής αξίας. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες (Α, C, Ε, φυλλικό οξύ), σίδηρο, κάλιο και φυτικές ίνες και φτωχό σε θερμίδες. Το ρόδι περιέχει αντιοξειδωτικά στοιχεία που προστατεύουν την καρδιά και αποτρέπουν την σκλήρυνση των αρτηριών.

Πορτοκάλι
Ένα από τα πιο αγαπημένα φρούτα και πραγματική βόμβα υγείας! Ο γλυκός χυμός του κρύβει εκτός από την βιταμίνη C, πολλά χρήσιμα θρεπτικά συστατικά μεταξύ των οποίων φυλλικό οξύ, κάλιο, σελήνιο, φυτικές ίνες, β – καροτίνη, σίδηρο, πηκτίνη και άλλα πολλά! Τα φλαβονοειδή στα πορτοκάλια έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν την χοληστερόλη συμβάλλοντας στην προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος.

Γκρέιπφρουτ
Είναι το «αδερφάκι» του πορτοκαλιού και διαθέτει εξίσου πολλά θρεπτικά συστατικά (όπως τα περισσότερα εσπεριδοειδή) που θωρακίζουν την καλή υγεία της καρδιάς.

Σμέουρα και μύρτιλλα
Τα γνωρίζουμε σαν φρούτα του δάσους και είναι πλούσια σε βιταμίνη C και φλαβονοειδή και αντιοξειδωτικά. Αποτελούν υπερ-τροφές υγείας , συμβάλλουν στην προστασία της καρδιάς αλλά και στην μείωση πιθανότητας εγκεφαλικού.

Σπανάκι
Η κατανάλωση λαχανικών σε καθημερινή βάση μειώνει κατά 25 τοις εκατό τους κινδύνους καρδιοπάθειας. Το σπανάκι περιέχει φυτικές ίνες , φυλλικό οξύ, κάλιο και λουτεΐνη, έναν σούπερ διατροφικό συνδυασμός θρεπτικών συστατικών που προστατεύει την καρδιά.

Μπρόκολο
Είναι το πιο παρεξηγημένο λαχανικό που ανάμεσα στα θρεπτικά συστατικά του “κρύβεται” η σουλφοραφάνη, μια ουσία που ενεργοποιεί μια πρωτεΐνη που εμποδίζει το σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας προστατεύοντας το καρδιαγγειακό σύστημα. Συμπαθήστε το!

Πατάτες
Είναι πλούσιες σε κάλιο και περιέχουν πολλές φυτικές ίνες μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιοπάθειας. Φάτε άφοβα αρκεί να μην είναι τηγανιτές!

Αβοκάντο
Το αβοκάντο είναι ένας από τους πιο λιπαρούς και πλούσιους σε θρεπτικά συστατικά καρπούς της φύσης, που δίκαια έχει χαρακτηριστεί ως η τέλεια τροφή. Όπως και το ελαιόλαδο, το αβοκάντο βοηθά στην ρύθμιση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων και την πρόληψη του διαβήτη.

Μαύρη σοκολάτα
Η σοκολάτα και μάλιστα η σοκολάτα υγείας (μαύρη) περιέχει φλαβονοειδή που μειώνουν τον κίνδυνο της καρδιακής προσβολής ή του εγκεφαλικού επεισοδίου κατά ένα εντυπωσιακό ποσοστό που αγγίζει το 30 με 40 τοις εκατό! Φάτε άφοβα αλλά με μέτρο!

Κόκκινο κρασί
Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου. Το αλκοόλ σε συνδιασμό με τις αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται στο κρασί αυξάνουν την καλή χοληστερόλη και μειώνουν τον κίνδυνο δημιουργίας θρόμβων στο αίμα συντηρώντας με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο το καρδιαγγειακό σύστημα.

Στην υγειά σας!