Κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο – Στη Βουλή τα 13 προαπαιτούμενα

131
Ο προϋπολογισμός

Στη Βουλή κατατέθηκε απόψε το βράδυ το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών για τα 13 προαπαιτούμενα μέτρα, η ψήφιση των οποίων θα αποδεσμεύσει την υπο-δόση του 1 δισ. ευρώ.

Το νομοθέτημα περιλαμβάνει διατάξεις για τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και για τις μισθολογικές δαπάνες στο δημόσιο τομέα. Παράλληλα, εμπεριέχει και ένα ευρύ σύνολο διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.

Το πολυνομοσχέδιο κατατέθηκε στη διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, με στόχο να έχει ψηφιστεί έως την Τρίτη από την Ολομέλεια.

Την Τετάρτη θα συνεδριάσει το EuroWorking Group, προκειμένου να δοθεί η τελική έγκριση για την εκταμίευση του 1 δισ. ευρώ, η οποία αναμένεται για τις 18 Δεκεμβρίου.

Τι περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο:

-Ρυθμίσεις για τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
-Το νέο μισθολόγιο, το οποίο όμως δεν θα προβλέπει μειώσεις για κανέναν. Θα προβλέπει ωστόσο διαφορετικές ταχύτητες αναπροσαρμογής των μισθών, που σημαίνει ότι τα υψηλόβαθμα στελέχη θα έχουν ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη από τα μεσαία.
-Την ενίσχυση της ανεξαρτησίας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ).
-Την υιοθέτηση 10 ακόμη συστάσεων της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για τα αναψυκτικά και τα πετρελαϊκά προϊόντα.
-Βελτιώσεις του νόμου για τον χωροταξικό σχεδιασμό και τον καθορισμό των δασών.
-Την παροχή προθεσμίας μέχρι τις 30 Ιουνίου 2016 για υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2015 σε όσους εισπράττουν μερίσματα.
-Επίσης στο νομοσχέδιο πιθανότατα θα ενταχθεί (ίσως και με τροπολογία) η διάταξη για τη διασύνδεση του αφορολόγητου ορίου των μισθωτών και των συνταξιούχων με τις δαπάνες που εξοφλούνται με πλαστικό χρήμα ή ηλεκτρονική τραπεζική συναλλαγή.

Διαβάστε επίσης:  Επίδομα θέρμανσης: Ανοίγει η πλατφόρμα στο Taxis

Ακόμη, στη λίστα των 13 προαπαιτούμενων περιλαμβάνονται δεσμεύσεις που δεν απαιτούν αναγκαστικά νόμο, αλλά υπουργικές αποφάσεις ή Προεδρικά Διατάγματα. Μεταξύ αυτών είναι:

-Η συγκρότηση επιτροπής που θα αξιολογήσει τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του ειδικού λογισμικού για τον εντοπισμό κρουσμάτων απάτης τύπου Carousel, που αποσκοπούν στην κλοπή του ΦΠΑ.
-Οι διαδικασίες καταγραφής της χωρητικότητας των δεξαμενών καυσίμων προκειμένου να διευκολύνονται οι διασταυρώσεις δεδομένων κατά τους ελέγχους στη διακίνηση, που είναι προαπαιτούμενο, δεν απαιτεί νομοθετική ρύθμιση, αλλά υπουργική απόφαση που είναι έτοιμη προς έκδοση.
-Η έκδοση υπουργικής απόφασης για την επανασύγκλιση της διυπουργικής επιτροπής για τα κλειστά επαγγέλματα.
-Η έκδοση απόφασης για την εφαρμογή του clawback στα νοσοκομεία.
-Η υπουργική απόφαση για την προς τα κάτω αναθεώρηση των τιμών των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων ώστε να ευθυγραμμιστούν οι δαπάνες στα επίπεδα του clawback.
-Η λειτουργία επιτροπής στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) που θα αξιολογεί και θα εγκρίνει διορισμούς μελών διοικητικού συμβουλίου και προέδρων στις τράπεζες.
-Η επιτάχυνση της απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων ειδικά από τα διαρθρωτικά ταμεία. Στο πλαίσιο αυτό, τα συναρμόδια υπουργεία και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς οφείλουν να εφαρμόσουν πλήρως τον νόμο 4314/2014 για τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά και επενδυτικά ταμεία, να υιοθετήσουν όλες τις εξουσιοδοτημένες ενέργειες για την ενεργοποίηση των διαθέσιμων κεφαλαίων και να θέσουν σε εφαρμογή όλες τις προϋποθέσεις.