Να γίνει «της μόδας» το ποδήλατο επιδιώκει ο Γ. Μπουτάρης

125

Να γίνει το ποδήλατο “της μόδας” αλλά και τρόπος ζωής για τους κατοίκους επιθυμεί η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα στο δημαρχείο με αφορμή το ευρωπαϊκό έργο URBACT III (Resilient Europe).

“Να πειστούν οι συμπολίτες μας πως πέρα από την ατμοσφαιρική ρύπανση και την άθληση, με το ποδήλατο διευκολύνουν την κυκλοφορία στην πόλη και είναι ένας τρόπος να αλλάξει η ζωή μας”, υποστήριξε ο κ.Μπουτάρης επαναλαμβάνοντας για μια ακόμη φορά πως το Ι.Χ. αυτοκίνητο είναι “εχθρός” της σημερινής διοίκησης και πως θα ληφθούν μέτρα ώστε να απαγορευτεί στο ιστορικό κέντρο.

“Σε συμφωνία με τον ΟΑΣΘ θα πρέπει να βελτιώσουμε και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η παράκτια συγκοινωνία θέλω να πιστεύω πως θα είναι έτοιμη το 2017, μια πενταετία θέλουμε για το μετρό, η ιδέα για το τραμ θέλει κι αυτή πέντε χρόνια. Επομένως, χωρίς αυτοκίνητο στο κέντρο το μόνο που μας μένει είναι το ποδήλατο”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο δήμαρχος έστειλε το μήνυμα “να κάνουμε το ποδήλατο της μόδας”, ενώ δήλωσε από 1ης Ιανουαρίου του νέου έτους και ο ίδιος θα ξεκινήσει να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς μέσα στην πόλη.

Διαβάστε επίσης:  Ένταση στα Εξάρχεια και γύρω από το Πολυτεχνείο

Σημειώνεται πως το URBACT ΙΙΙ είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που έχει ως θέμα τη δημιουργία ενός σχεδίου δράσης που να πραγματεύεται μια πρόκληση όσον αφορά την αστική ανθεκτικότητα. Η επιλογή στην οποία προχώρησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης αφορά τη βιώσιμη κινητικότητα και πιο συγκεκριμένα τη δημιουργία ενός σχεδίου δράσης για την ποδηλατοκίνηση σε μητροπολιτικό επίπεδο.

Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις κυκλοφορίας, Γιώργος Δημαρέλος, υποστήριξε πως το ποδήλατο μπορεί να είναι ένα μέσο μετακίνησης προς την εργασία, ενώ μέχρι να τελειώσει η α’ φάση του URBACT III και να ωριμάσει το σχέδιο για την ποδηλατοκίνηση η διοίκηση του Δήμου θα προχωρεί τα επόμενα χρόνια σε παρεμβάσεις διορθωτικού χαρακτήρα στους ποδηλατοδρόμους.

“Μέχρι να ωριμάσει η ιδέα, θα γίνονται στο υπάρχον ποδηλατικό δίκτυο έργα και συντηρήσεις με βάση την οικονομική δυνατότητα που έχουμε, ενώ υπάρχει σχέδιο επέκτασης και στη Δ’ κοινότητα, στην περιοχή της Τούμπας”, είπε ο κ.Δημαρέλος.

Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν επίσης η πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης ΑΕ και δημοτική σύμβουλος, Λίνα Λιάκου, και η επικεφαλής του προγράμματος, Δρ.Νίκη Φραντζεσκάκη.