Σκέψεις για Λύκειο 2 ετών και τετρατάξιο Γυμνάσιο

0
72
υπουργείο Παιδείας, χίλιους αναπληρωτές, ενισχυτική διδασκαλία,

Όπως ανέφερε σε συνέντευξή του στην ΑΥΓΗ της Κυριακής ο επικεφαλής της επιτροπής κ. Αντ. Λιάκος ένα από τα σενάρια είναι η απελευθέρωση από τις εξετάσεις για τα Τμήματα που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση από τους υποψηφίους ενδεχόμενο που είχε ήδη δημοσιοποιήσει με πρωτοσέλιδο δημοσιεύμά του το Έθνος.

Σύμφωνα με την ίδια συνέντευξη στην Αυγή της Κυριακής, μία άλλη σκέψη είναι να βελτιωθεί το Λύκειο, μέσα από το σύστημα 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 Λύκειο, ώστε να παραγάγει ένα αξιόπιστο δίπλωμα.

Το σχήμα 4 +2 μπορεί να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο, ενώ το Λύκειο στο σχήμα αυτό θα γίνει περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων.

Ο κ. Λιάκος ανέφερε στη συνέντευξή του στην ΑΥΓΗ ότι η παρέμβαση στο εξεταστικό σύστημα είναι εκ των ουκ άνευ για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, θα ανακουφίσει τις οικογένειες ως προς τα έξοδα για φροντιστήρια και θα σταματήσεις τις μετεγγραφές οι οποίες ερημώνουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια και δημιουργούν συνωστισμό στα κεντρικά.

Ο κ. Λιάκος μίλησε για τις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται στην Παιδεία και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν σε Γυμνάσιο και Λύκειο.
«Οι εξετάσεις καταστρέφουν το Λύκειο, «λυκειοποιούν» το γυμνάσιο και μεταφέρουν την πίεση των εξετάσεων στο Δημοτικό γιγαντώνοντας και επεκτείνοντας την παραπαιδεία. Κόβουν κάθε χρόνο δύο μήνες από τη σχολική χρονιά. Από την στιγμή που αρχίζουν οι εξετάσεις παραλύει η μέση εκπαίδευση», υποστήριξε ο κ. Λιάκος.

Διαβάστε επίσης:  Προς νέα παράταση για τις φορολογικές δηλώσεις

Στην ερώτηση «πως σκοπεύετε να παρέμβετε για να αλλάξει αυτή η κατάσταση» απάντά: “Το σενάριο, η υπόθεση εργασίας γιατί δεν υπάρχει κάποια ειλημμένη απόφαση ακόμη – με το οποίο εργάζεται η επιτροπή διαλόγου, αποσκοπεί στη μελέτη της δυνατότητας σταδιακής απελευθέρωσης των λιγότερα ζητούμενων τμημάτων από τις εξετάσεις. Επειδή το σύστημα των εξετάσεων παρά το διαστροφικό του χαρακτήρα, χαίρει εκτίμησης ως αντικείμενο και αμερόληπτο σε πρώτο στάδιο δεν χρειάζεται να ανατραπεί. Η υπόθεση είναι ότι σε όσα τμήματα οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις θα αρκεί για την εισαγωγή το (αναμορφωμένο απολυτήριο του Λυκείου.

Εκεί όμως όπου οι υποψήφιοι υπερβαίνουν τις προσφερόμενες θέσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ισχύον σύστημα εξετάσεων. Σε δεύτερη φάση όταν αποδειχθεί το εύρος, η αξιοπιστία και η λειτουργικότητα του νέου συστήματος θα επιχειρηθεί η σταδιακή αλλαγή των εξετάσεων και στις σχολές υψηλής ζήτησης.