Τα social media ως «εργαλείο» εύρεσης προσωπικού

48
προγράμματα, προσλήψεις,

Σύμφωνα με πανελλήνια έρευνα, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων χρηστών χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα, κυρίως το facebook, για δικτύωση και επικοινωνία με τους φίλους του, καθώς και για ενημέρωση, ενώ πολύ λιγότεροι είναι οι χρήστες που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για επαγγελματικούς σκοπούς.

Διαφαίνεται όμως, η σαφής τάση να χρησιμοποιηθούν τα κοινωνικά δίκτυα και για επαγγελματικούς σκοπούς τόσο από ιδιώτες όσο και από επιχειρήσεις.

Μια βασική αλλά και δημοφιλής εφαρμογή των κοινωνικών δικτύων για τις επιχειρήσεις σήμερα, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Καθηγητής στο ΤΕΙ Θεσσαλίας, Δρ. Πάνος Φιτσιλής είναι η χρήση τους για την εξεύρεση προσωπικού, για τη στελέχωσή τους.

Η χρήση, προσθέτει, του facebook, τoυ LinkedIn, του twitter, κ.α. για πρόσληψη προσωπικού είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τις επιχειρήσεις αφού μεταξύ άλλων μειώνει το κόστος πρόσληψης, αυξάνει την ταχύτητα προσέλκυσης υποψηφίων, αυξάνει τον αριθμό των διαθέσιμων βιογραφικών, αλλά και της πληροφορίας που είναι διαθέσιμη για κάθε υποψήφιο.

Αντίστοιχα, η τάση αυτή δημιουργεί την ανάγκη στους υποψηφίους να έχουν παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, δημιουργώντας ένα ελκυστικό προφίλ, αλλά και να παρακολουθούν και να ψάχνουν για θέσεις εργασίας μέσω αυτών.

Διαβάστε επίσης:  ΟΑΕΔ: 7.685 θέσεις κοινωφελούς εργασίας σε 34 Δήμους

Στα πλαίσια αυτά, το ΤΕΙ Θεσσαλίας και πιο συγκεκριμένα το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων έχει εντάξει στις δραστηριότητές του τόσο τη μελέτη των αναγκών που προκύπτουν για τις επιχειρήσεις και των εργαλείων που χρειάζονται (ερευνητικό έργο ONSOCIAL), όσο και την ανάπτυξη σχετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για αποφοίτους και ανέργους.

Πρόσφατα μάλιστα, στα πλαίσια του έργου ERASMUS+ SALE ή στο facebook, διοργανώθηκαν με επιτυχία δύο εκπαιδευτικά σεμινάρια που είχαν ακριβώς αυτό το στόχο, δηλαδή την εκπαίδευση ανέργων πτυχιούχων αλλά και αποφοίτων στη χρήση κοινωνικών δικτύων για εύρεση εργασίας.

Είναι πρόδηλη λοιπόν η ανάγκη, προσθέτει ο κ. Φιτσιλής, τόσο να αναπτύξουμε εργαλεία που διευκολύνουν τις επιχειρήσεις στην εύρεση προσωπικού μέσω των κοινωνικών δικτύων αλλά και να εκπαιδεύσουμε τους υποψήφιους στην αγορά εργασίας καθώς και στην επαγγελματική χρήση αυτών.