Ψημένα αμύγδαλα και δεντρολίβανο για τη μνήμη

90

Η μνήμη μας είναι η εγκεφαλική λειτουργία που μας επιτρέπει να καταχωρούμε, να αποθηκεύουμε και να ανακαλούμε εμπειρίες. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στις επαναλαμβανόμενες συναπτικές συνδέσεις ανάμεσα στους νευρώνες, που δημιουργούν νευρωνικές οδούς.Ψημένα αμύγδαλα και δεντρολίβανο για τη μνήμη.

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν την ικανότητα να απομνημονεύουν εκατομμύρια πράγματα κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Όταν κάποιος απομνημονεύει κάτι για ένα διάστημα αλλά αργότερα το ξεχνάει, αυτό είναι γνωστό ως βραχυπρόθεσμη μνήμη.

Η εξάσκηση της μνήμης βοηθάει στο να παραμένει δυνατή για όλη τη ζωή μας και την ενισχύει για τα χρόνια εκείνα κατά τα οποία δεν έχουμε τις ίδιες ικανότητες όπως όταν ήμασταν νεότεροι. Το διάβασμα, το γράψιμο, το να ακούτε μουσική, η μελέτη ή τα πνευματικά παιχνίδια μπορούν να σας βοηθήσουν να ασκήσετε τη μνήμη σας έτσι ώστε να μην ξεχνάτε εύκολα. Παράλληλα, τα ανωτέρω συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου για νευροεκφυλιστικά προβλήματα.

Ένα άλλο κλειδί για να έχετε καλή μνήμη είναι μια υγιεινή διατροφή. Ο οργανισμός μας εξασφαλίζει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά από τις τροφές που τρώμε, προκειμένου να λειτουργούμε σωστά και σε σωματικό και σε ψυχολογικό επίπεδο. Στο παρόν άρθρο, θα μιλήσουμε για τις συγκεκριμένες ωφέλειες των ψημένων αμυγδάλων και του δεντρολίβανου για τη μνήμη.

Βοηθήστε τη μνήμη σας με ψημένα αμύγδαλα και δεντρολίβανο
Ένας συνδυασμός αμυγδάλων, δεντρολίβανου και άλλων φυσικών συστατικών μπορεί να εξασφαλίσει ένα γευστικό φυσικό συμπλήρωμα που ωφελεί τον εγκέφαλο και τη μνήμη μας.

Ωφέλειες των αμυγδάλων
Αυτός ο ξηρός καρπός περιέχει φαινυλαλανίνη, μια ουσία που βοηθάει τον εγκέφαλο να παράγει ντοπαμίνη, αδρεναλίνη και νοραδρεναλίνη. Η συχνή κατανάλωση αμυγδάλων συμβάλλει στη βελτίωση της μνήμης και στο να ξεπεράσετε τα προβλήματα κατάθλιψης.

Χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε λιπαρά οξέα και άλλες θρεπτικές ουσίες, τα αμύγδαλα ενισχύουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος.

Τα αμύγδαλα περιέχουν ιχνοστοιχεία και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, των οποίων η έλλειψη μπορεί να επηρεάσει τις εγκεφαλικές λειτουργίες. Περιέχουν σημαντική ποσότητα νερού, πρωτεϊνών, λίπους, υδατανθράκων και κυτταρίνης· βιταμίνες Β1, Β2, PP, C, A, D και E· ασβεστίου, φωσφόρου, σιδήρου, καλίου, νατρίου, μαγνησίου, θείου, χλωρίου, μαγγανίου, χαλκού και ψευδαργύρου. Επίσης, περιέχουν τα οχτώ απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται το σώμα μας.

Τα αμύγδαλα αποτελούν ιδανικό συμπλήρωμα μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Η κατανάλωσή τους χορταίνει -δημιουργεί κορεσμό, κάτι που βοηθάει στον έλεγχο της λαχτάρας για φαγητό.

Ωφέλειες του δεντρολίβανου
Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Therapeutic Advances in Psychopharmacology έδειξε ότι η μυρωδιά του δεντρολίβανου μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της διανοητικής ανάπτυξης. Επιπλέον, μπορεί να αυξήσει την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα με την οποία ο εγκέφαλος επεξεργάζεται πληροφορίες. Σε μια μελέτη που έγινε από το Πανεπιστήμιο Νορθούμπρια στο Νιούκαστλ του Ηνωμένου Βασιλείου, ανακαλύφθηκε ότι η μυρωδιά του δεντρολίβανου αυξάνει τη μνήμη κατά 60% με 75%. Επομένως, το δεντρολίβανο βοηθάει στην ενίσχυση προηγούμενων αναμνήσεων αλλά επίσης δυναμώνει τη μνήμη για να θυμόμαστε απλά πράγματα όπως καθημερινές πληροφορίες, ημερομηνίες, εργασίες ή σημεία όπου αφήσαμε κάποια αντικείμενα.

Διαβάστε επίσης:  Τι λένε τα άστρα για σήμερα, Σάββατο 09 Δεκεμβρίου;

Οι ερευνητές επίσης υποστήριξαν ότι το άρωμα του δεντρολίβανου μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα ολοκλήρωσης μαθηματικών διανοητικών ασκήσεων και, επομένως, την εμπροσθοδρομική μνήμη, η οποία μας βοηθάει να θυμόμαστε εργασίες που θέλουμε να εκτελέσουμε στο μέλλον.

Πώς φτιάχνετε ψημένα αμύγδαλα με δεντρολίβανο;
Για να αξιοποιήσετε τις ωφέλειες των αμυγδάλων με δεντρολίβανο, μια καλή επιλογή είναι να φτιάξετε την παρακάτω γευστική συνταγή, η οποία είναι ιδανική για να την απολαμβάνετε κάθε στιγμή.

Συστατικά

2 φλιτζάνια φρέσκα ολόκληρα αμύγδαλα (340 g)
1 κουταλιά της σούπας έλαιο καρύδας (16 g)
1 κουταλιά της σούπας ψιλοκομμένο φρέσκο δεντρολίβανο (10 g)
1/2 κουταλάκι του τσαγιού τσίλι σε σκόνη (2,46 mg) (προαιρετικά)
3/4 κουταλάκι του τσαγιού θαλασσινό αλάτι (3,7 mg)
Μια πρέζα τριμμένο κόκκινο πιπέρι
Οδηγίες

Προθερμαίνετε το φούρνο στους 165 βαθμούς Κελσίου.
Στρώνετε ένα μεγάλο ταψί με αντικολλητικό χαρτί ψησίματος και το βάζετε στην άκρη.
Σε ένα μπολ ανακατέψτε καλά όλα τα υλικά, μέχρι τα αμύγδαλα να έχουν καλυφθεί εντελώς.
Απλώστε μία στρώση από το μείγμα με τα αμύγδαλα στο ταψί που ετοιμάσατε και βάλτε το στο φούρνο.
Ψήστε στους 165 βαθμούς Κελσίου για είκοσι λεπτά ή μέχρι τα αμύγδαλα να καβουρδιστούν ελαφρά.
Αφήστε τα να κρυώσουν σε θερμοκρασία δωματίου και μετά απολαύστε τα!
Με στόχο τη βελτίωση της μνήμης, η συνταγή αυτή πρέπει να περιλαμβάνεται συχνά στη διατροφή σας. Προφανώς, οι ωφέλειες θα φανούν μακροπρόθεσμα, αφού το σώμα θα λαμβάνει καθημερινά τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες.

Πέρα από το ότι βελτιώνει τη μνήμη, η συνταγή αυτή μπορεί επίσης να βοηθήσει στον έλεγχο της ανησυχίας και στη μείωση του άγχους. Η μυρωδιά του δεντρολίβανου σε συνδυασμό με τις ωφέλειες των αμυγδάλων καθιστούν τη συγκεκριμένη συνταγή ένα θαυμάσιο σύμμαχο και για τη βελτίωση της διάθεσής σας.