ΩΡΙΩΝ: «Ένα Σπάνιο Νόσημα…ένα …ιδιαίτερο αυτοκίνητο, ένα…ιδιαίτερο αρχαίο νόμισμα» (φωτο)

833
μάτια, δείχνουν, εγκαφαλικό,

Κοινή δράση με το όνομα «ΩΡΙΩΝ», αναπτύσσουν οι σύλλογοι που εκπροσωπούν άτομα που πάσχουν από Σπάνια Νοσήματα-Παθήσεις, προκειμένου να προβάλουν τη σπουδαιότητα, την ιδιαιτερότητα, τη σημαντικότητα αλλά και τη μοναδικότητα των ανθρώπων, που μια σπάνια πάθηση έχει γίνει βίωμα και τρόπος ζωής για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Η δράση ανακοινώθηκε στο πλαίσιο της   Παγκόσμιας Εβδομάδας Αμφιβληστροειδούς.

Για την κοινή δράση συνεργάζονται οι:

  • Πανελλήνια Ένωση Αμφιβληστροειδοπαθών
  • Πανελλήνιος Σύλλογος για την Κυστική Ίνωση-Ελληνική Εταιρεία με την Ινώδη Κυστική Νόσο
  • Πανελλήνιος Σύλλογος Ασθενών και Φίλων Πασχόντων από Νευροϊνωμάτωση «Ζωή με NF»
  • Σύλλογος Πασχόντων από Κληρονομικά Μεταβολικά Νοσήματα «Κρίκος Ζωής»
  • Σύλλογος Von Hippel Lindau Family Alliance Ελλάδος
  • Η MGA Σύλλογος Μυασθενών Ελλάδος
  • Ένωση Γονέων Φίλων Ατόμων με Σύνδρομο Rett «Άγγελοι Γης»
  • Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος

Για να ξεκινήσουν τη δράση τους επέλεξαν δύο Μουσεία, το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου και το Επιγραφικό και Νομισματικό Μουσείο Ιλίου Μέλαθρον, έτσι ώστε να φωτογραφηθούν πάσχοντες από σπάνια νοσήματα, με διάσημα- ιδιαίτερα αυτοκίνητα, καθώς και με σπάνια αρχαία νομίσματα, και να αντιστοιχιθούν σε αυτά σπάνιες παθήσεις που οι φορείς αυτοί εκπροσωπούν.

Στόχος της δράσης  όπως τονίζεται, είναι,  η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της Κοινής Γνώμης,  σε θέματα που σχετίζονται με τα σπάνια νοσήματα-παθήσεις, να γίνει γνωστή η ύπαρξή τους, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, οι δυσκολίες στη διάγνωση και στη θεραπεία τους, καθώς και τα προβλήματα που συνδέονται με την καθημερινή τους ζωή και αποτελούν συχνά, φαινόμενα αποκλεισμού και περιθωριοποίησης.

Με την προσπάθεια αυτή, αναφέρουν οι Σύλλογοι, επιδιώκεται η γνωστοποίηση όλων αυτών των θεμάτων, ώστε να ανοίξουν δρόμοι επικοινωνίας και να γίνουν γέφυρες διασύνδεσης φορέων και υπηρεσιών, για την επίλυσή τους.

Το κυριότερο μήνυμα αυτής της δράσης είναι ότι, όπως στη φύση και στη ζωή υπάρχουν σπάνια και μοναδικά φαινόμενα, αντικείμενα, όντα και δημιουργήματα, έτσι και τα σπάνια νοσήματα που προέρχονται από γενετικές μεταλλάξεις γονιδίων- όπως η φύση κάτω από ιδιαίτερες καταστάσεις και συνθήκες επέδειξε-εκδηλώνονται σε ανθρώπους οδηγώντας τους σε μια σπάνια και ιδιαίτερη μορφή ζωής.

Έτσι όπως στη φύση έχει ιδιαίτερη αξία η προστασία των σπάνιων ειδών,(βιοποικιλότητα), έτσι και στη ζωή έχει ιδιαίτερη αξία ,όπως τονίζουν, ο σεβασμός της ιδιαιτερότητας, της μοναδικότητας και της διαφορετικότητας των ατόμων που πάσχουν από σπάνιες παθήσεις. Η διάσταση αυτή σηματοδοτεί την ανάγκη για έναν διαρκή αγώνα επιβίωσης για έγκυρη διάγνωση, πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, αναζήτησης θεραπειών και εξάλειψης των εμποδίων για μια διαρκή πορεία κοινωνικής ένταξης.

Η κοινή δράση «ΩΡΙΩΝ»,  καταλήγουν,θα αναπτύσσεται με τη συνεργασία διαφόρων συλλόγων σπάνιων παθήσεων, κάθε επόμενο έτος, με προοπτική να συνδέει τις σπάνιες παθήσεις με άλλου είδους φαινόμενα αντικείμενα καταστάσεις όπως π.χ. αρχαία αντικείμενα ή αγάλματα, κοσμήματα, εικόνες, πίνακες, ζώα, φυτά, ορυκτά πετρώματα, φυσικά φαινόμενα κλπ.

 

Ηλικιακή εκφύλιση της Ωχράς Κηλίδας
(Age-Related Macular Degeneration, ArMD)

Η Ηλικιακή Εκφύλιση της Ωχράς Κηλίδας (Η.Ε.Ω.Κ.) είναι μία πάθηση που σχετίζεται με τη μεγάλη ηλικία και η οποία προοδευτικά καταστρέφει την οξεία, κεντρική όραση. Η κεντρική όραση είναι απαραίτητη για να βλέπει κανείς καθαρά τα αντικείμενα και είναι βασική για καθημερινές
δραστηριότητες, όπως είναι το διάβασμα και η οδήγηση. Η νόσος επηρεάζει την ωχρά κηλίδα, το κομμάτι του οφθαλμού που μας επιτρέπει να διακρίνουμε μικρές λεπτομέρειες, ωστόσο δεν προκαλεί καθόλου πόνο. Σε μερικές περιπτώσεις εξελίσσεται τόσο αργά, που οι ασθενείς παρατηρούν ελάχιστη αλλαγή στην όρασή τους. Σε άλλες περιπτώσεις η ασθένεια εξελίσσεται πολύ πιο γρήγορα και μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της κεντρικής όρασης και στα δύο μάτια. Είναι η συχνότερη αιτία απώλειας της όρασης σε άτομα μεγαλύτερα των 60 ετών στο δυτικό κόσμο.
Η Η.Ε.Ω.Κ. εμφανίζεται σε δύο μορφές: την υγρή και την ξηρή. Η πάθηση αυτή αποτελεί τη
βασικότερη αιτία τύφλωσης σε άτομα άνω των 65 ετών, με συχνότητα εμφάνισης 1:40. Στην αρχή παρουσιάζεται προοδευτικός εκφυλισμός του αμφιβληστροειδή κι ακολουθεί ατροφία του μελαχρόου επιθηλίου και αποκόλληση του αμφιβληστροειδή. Δεν είναι σαφής ο τρόπος κληρονόμησης.

EIKONA_1

Αργυρό δεκάδραχμο Αθηνών, περ. 465 π.Χ. (ΝΜ 130/1999)

Εικονίζει τη θεά Αθηνά στην μπροστινή όψη και το ιερό πτηνό της, τη γλαύκα σε μετωπική στάση, στην πίσω όψη. Πρόκειται για μοναδικό έκθεμα του Νομισματικού Μουσείου και από τα σπανιότερα νομίσματα του αρχαίου κόσμου. Η έκδοσή του συνδέεται ενδεχομένως, με τη μεγάλη νίκη του Κίμωνα, στον Ευρυμέδοντα ποταμό, το 466 π.Χ.

 

Kυστική Ίνωση

Η Κυστική Ίνωση ή Κυστική Ινώδης Νόσος ή Ινοκυστική Νόσος (Cystic Fibrosis στα Αγγλικά, Mucoviscidose στα Γαλλικά) είναι η πιο συχνή, παγκοσμίως, κληρονομική νόσος της λευκής φυλής, που προκαλείται από τη μετάλλαξη ενός γονιδίου του εβδόμου χρωμοσώματος και προσβάλλει πολλά ζωτικά όργανα και συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού.
Κύριο χαρακτηριστικό της νόσου είναι η εμφάνιση ιδιαίτερα παχύρρευστων και αφυδατωμένων εκκρίσεων σε διάφορα όργανα και αδένες του σώματος, με αποτέλεσμα τη σταδιακή
καταστροφή ζωτικών οργάνων και τελικώς στην ανεπάρκεια αυτών.

Πληροφορίες: cysticobrosis.gr@gmail.com
http://www.cysticobrosis.gr

EIKONA_2

Bugatti type 57 Ventoux

Το πιο δημοφιλές από όλα τα μοντέλα τύπου 57 της Bugatti, ήταν το μοντέλο Ventoux. Το όνομά του προήλθε από Mont Ventoux το φημισμένο όρος των Γαλλικών Άλπεων, στο οποίο γινόταν η
φημισμένη ανάβαση του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Ήταν ένα δίθυρο τετραθέσιο Sport Coupe ή ‘coach’ όπως το αποκαλούσαν οι Γάλλοι. Το στιλ αυτού του αμαξώματος παρουσιάστηκε το 1934 και ήταν διαθέσιμο μόνο με το κοινό σασί. Το αμάξωμα της πρώτης σειράς, όπως αυτό που εκτίθεται εδώ, ήταν μία καθαρή εξέλιξη του τύπου 50 coach proöle, μία καταπληκτική σχεδίαση του Jean Bugatti με κινητήρα 5 λίτρων και σασί κατασκευασμένο από τις αρχές του 1930. Ο τύπος 57 απεδείχθη το πιο επιτυχές μοντέλο της Bugatti, έχοντας κατασκευαστεί 630 αυτοκίνητα της κανονικής έκδοσης και 40 της έκδοσης ‘Surbraisee’. Τις καλύτερες δε πωλήσεις είχε το ‘Ventoux’.Το 57 είναι το τελευταίο μοντέλο της Bugatti που κατασκευάστηκε μέχρι τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο, ενώ μεταπολεμικά έγιναν κάποια πειραματικά μόνο μοντέλα.

 

Μυασθένεια Gravis

Η Μυασθένεια Gravis (MG), είναι μια χρόνια αυτοάνοση (autoimmune) πάθηση που χαρακτηρίζεται από πολλαπλών βαθμών αδυναμία των σκελετικών μυών του σώματος. Προκαλείται από βλάβη στην κανονική επικοινωνία μεταξύ των νεύρων και των μυών. Δεν υπάρχει θεραπεία, παρά μόνο συμπτωματική αγωγή. Τα συμπτώματα στους μυασθενείς ποικίλουν από μέρα σε μέρα, από ώρα σε ώρα, με πολλούς παράγοντες να τα επηρεάζουν, όπως ο καιρός, το στρες, τα φάρμακα, η κούραση, οι ορμόνες, άλλες επιπλέον παθήσεις κλπ. Οι ασθενείς με μυασθένεια, μπορούν την μία στιγμή να είναι καλά και το επόμενο πρωί κάτι να προκαλέσει μια κρίση.

Πληροφορίες:

info@myasthenia.gr
http://www.myasthenia.gr

EIKONA_3

Dino 246 GTS
Έτος κατασκευής : 1974
Τύπος κινητήρα : V6 / 2,419cc
Ισχύς κινητήρα : 195 bhp / 7,600 rpm
Τελική ταχύτητα : 245 km / h
Μονάδες παραγωγής : 2,487 gts (1968-74)
1,274 spyders (1972-74)

Το Dino ήταν ένα Sport αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο και πίσω κίνηση κατασκευασμένο από την Ferrari από το 1968 έως το 1976. Τα Dino χρησιμοποιούσαν κινητήρες με λιγότερους από 12
κυλίνδρους, κρατώντας το όνομα Ferrari για τους V12 και Flat 12 κινητήρες. Η ονομασία Dino σταμάτησε να χρησιμοποιείται μετά από το 1976, αφήνοντας την συνέχεια στην διαχρονική ονομασία της φίρμας Ferrari. Το Dino ήταν μία προσπάθεια της Ferrari να κατασκευάσει ένα σχετικά χαμηλού κόστους Sports αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας μέρη από άλλα. Το πρώτο διαφημιστικό προσπέκτους περιέγραφε το Dino σαν «σχεδόν ένα Ferrari». Το Dino κατασκευάστηκε τιμώντας την μνήμη του αδικοχαμένου υιού του Enzo, Alfredo “Dino”.

 

Σύνδρομο Moebius

Το σύνδρομο Moebius είναι μια μη προοδευτική κρανιοπροσωπική/νευρολογική διαταραχή που εκδηλώνεται κυρίως σε παράλυση. Το άτομο με σύνδρομο Moebius δεν μπορεί να χαμογελάσει ή συνοφρυώσει και δεν έχει πλευρικές κινήσεις των ματιών. Πολλά άτομα με σύνδρομο Moebius έχουν επίσης σκελετικές ανωμαλίες με τη συμμετοχή των άκρων ή σύνδρομο Πολωνία. Τα άτομα με σύνδρομο Moebius μπορεί να έχουν προβλήματα αναπνευστικά, ομιλίας και κατάποσης, διαταραχές στην όραση, στην αισθητηριακή ολοκλήρωση-δυσλειτουργία, διαταραχές του ύπνου, αδυναμία στην ανώτερη δύναμη του σώματος και διαταραχές του φάσματος του αυτισμού.

EIKONA_4

Αργυρό τρίδραχμο από την Κω 480 -450 π.Χ.
Στην πρόσθια όψη εικονίζεται δισκοβόλος και στο βάθος αριστερά ένας τρίποδας, που παραπέμπει στα έπαθλα των νικητών. Στην οπίσθια όψη, ένας καρκίνος, που είναι το σύμβολο της πόλης.

 

Νευροϊνωμάτωση

Η Νευροϊνωμάτωση είναι μία γενετική διαταραχή, η οποία διακρίνεται στον τύπο 1, στον τύπο 2 και στη Σβανωμάτωση, είναι μία σπάνια πάθηση που προσβάλλει άτομα όλων των πληθυσμιακών
ομάδων και χαρακτηρίζεται από μυοσκελετικές, οφθαλμολογικές, δερματικές και ακοολογικές
ανωμαλίες-, αλλά και προδιάθεση για νεοπλασία. Τα χαρακτηριστικά της τύπου 1 είναι οι cafe au lait (κηλίδες), αμαρτώματα ίριδας, σκολίωση, κύφωση, όγκοι οπτικού νεύρου, όγκοι επιδερματικά, όγκοι εγκεφάλου και σπονδυλικής στήλης.
Τα χαρακτηριστικά της τύπου 2 και σβανωμάτωση:
• Κυριότερο χαρακτηριστικό της NF2 είναι η αμφοτερόπλευρη εμφάνιση όγκων του στατικοακουστικού νεύρου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε διαταραχή της ακοής, πολλαπλά
μηνιγγιώματα και γλοίωμα ή σβάνωμα ή νεανικός καταρράκτης.
• Κυριότερο χαρακτηριστικό της Σβανωμάτωσης είναι η εμφάνιση πολλαπλών όγκων στα νεύρα και εξαιτίας της, χρόνιος πόνος.

Διαβάστε επίσης:  Πότε «δείχνουν» καρκίνο ο πόνος στη μέση και ο πόνος στο χέρι

Πληροφορίες:
email: nf.greece@gmail.com
www.facebook.com/zwhmenf

EIKONA_5

Ferrari 308 GTSi

Έτος κατασκευής : 1980
Τύπος κινητήρα : V8 / 2,921cc
Ισχύς κινητήρα : 214 bhp / 7,000 rpm
Τελική ταχύτητα : 256 km / h
Μονάδες παραγωγής : 4,785 (12.000 all 308 models)

Το σχεδιασμένο από τον Pininfarina 308 έκανε την εμφάνισή του το 1975 και έγινε αμέσως επιτυχία. Η επιδόσεις, η συμπεριφορά και ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου θεωρήθηκαν πρωτοφανείς. Η Ferrari έδωσε την ευκαιρία στον Pininfarina να αποδείξει τις δυνατότητές του στον σχεδιασμό ενός πραγματικού «ανδρικού» σπορ αυτοκινήτου με τέλειες γραμμές και αναλογίες, έχοντας το αβαντάζ της τοποθέτησης του κινητήρα στο κέντρο του διθέσιου αμαξώματος.
Το αποτέλεσμα ήταν τόσο εντυπωσιακό, που τουλάχιστον το πίσω μέρος του καθιερώθηκε εν μέρει για πολλά επόμενα μοντέλα της φίρμας.

 

Μελαγχρωστική Αμφιβληστροειδοπάθεια (Retinitis Pigmentosa)

Η Μελαγχρωστική Αμφιβληστροειδοπάθεια (RP) αντιπροσωπεύει μία ομάδα σπάνιων κληρονομικών διαταραχών των οφθαλμών που αφορούν τους φωτοϋποδοχείς ή το μελαχρωστικό επιθήλιο του αμφιβληστροειδούς και οδηγούν σε προοδευτική σοβαρή απώλεια της όρασης ή τύφλωση. Οι κλινικές εκδηλώσεις είναι εξαιρετικά ποικίλες. Προσβάλλει αρχικώς τα ραβδία κύτταρα, και μπορεί να κληρονομηθεί με τον αυτοσωμικό επικρατή, αυτοσωμικό υπολειπόμενο ή με το φυλοσύνδετο τρόπο. Υπάρχουν επίσης και οι άτυπες ή σποραδικές περιπτώσεις χωρίς προηγούμενο οικογενειακό ιστορικό

EIKONA_6

1928 Packard Model 443 39.2 hp

Έτος κατασκευής: 1928
Τwο Door Fixed Head Coupe
Τύπος κινητήρα: straight eight /384,8 cu.in
Ισχύς κινητήρα: 106bh ρ / 3,200rpm
Τελική ταχύτητα: 105km/h
Μονάδες παραγωγής: 31,728

Η εταιρεία αυτοκινήτων Packard ήταν η μοναδική εξουσιοδοτημένη εταιρεία από την Rolls Royce για την παραγωγή αερομηχανών και η οποία ήταν ιδιαίτερα φημισμένη για την ποιότητα της παραγωγής της για τουλάχιστον το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα. Το 1915 παρουσίασε την πρώτη δωδεκακύλινδρη μηχανή ενώ το 1923, πριν ακόμη την ‘υιοθέτησή της’ από την Rolls Royce,
εισήγαγε τα φρένα στους εμπρός τροχούς. Ακολούθησαν το 1925 η κεντρική λίπανση του σασσί . Το μοντέλο strαight-eight 443 παρουσιάστηκε το 1928 μετά από 5 έτη πειραματισμών και αντικαταστάθηκε αργότερα από τον κινητήρα δώδεκα κυλίνδρων Twin-Six. Με μεταξώνιο 143 ιντσών και μηχανή 384.8 κυβικών ιντσών, το Ραckαrd 443 είχε ιπποδύναμη 106 ίππων στις 3,200 στροφές/λεπτό. Η παραγωγή του συνέχισε μέχρι το 1930. Η εταιρεία κατασκεύαζε τα πάντα μόνη της, τονίζοντας ιδιαίτερα ότι ‘τα Pαckαrd είναι σχεδιασμένα από τους μηχανικούς της Packard και κατασκευασμένα από τους τεχνίτες της. Η τεχνολογία της Pαckard και τα ανταλλακτικά της
δεν μπορούν να βρεθούν σε κανένα άλλο αυτοκίνητο.’ Η διαδικασία αυτή εξασφάλιζε έλεγχο ποιότητας χρησιμοποιώντας μόνο εξαιρετικής ποιότητας κράματα, σίδηρο και ατσάλι. Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου απέκτησε το Pαckαrd σε δημοπρασία στη Μεγάλη Βρετανία.

 

Σύνδρομο Rett

Το σύνδρομο Rett αποτελεί μία περίπλοκη γενετική νευρολογική διαταραχή, φυλοσχετιζόμενη με τα θήλεα (εμφανίζεται μόνο σε κορίτσια). Επηρεάζει την επικοινωνία και τις κινήσεις του σώματος. Συνδέεται με βαριά νοητική υστέρηση και κινητική αναπηρία.

Πληροφορίες:
http://www.rettgreece.gr
aggeloi_ghs@hotmail.com

EIKONA_7

Σόλιδος, Κωνσταντίνος Ε’, 741 – 775, (ΝΜ Σ. Κινδύνη 136/1968)

Σόλιδος είναι το χρυσό βυζαντινό νόμισμα που κυριάρχησε στον τότε γνωστό κόσμο, στην
Ευρώπη, την Ασία, μέχρι την Κίνα και τη Βόρεια Αφρική μέχρι τον 11ο αιώνα.

 

Νόσος του Stargardt

H νόσος του Stargardt είναι μια μορφή νεανικής κληρονομικής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας που
χαρακτηρίζεται από διακριτές κιτρινωπές στρογγυλές ή σκαφοειδείς κηλίδες γύρω από την ωχρά κηλίδα στο επίπεδο του μελαχρωστικού επιθηλίου του αμφιβληστροειδούς (RPE). Είναι η πιο
κοινή κληρονομική δυστροφία της ωχράς κηλίδας και ο επιπολασμός εκτιμάται μεταξύ 1 στους 8.000 και 1 στους 10.000. Η έναρξη της νόσου συμβαίνει συνήθως κατά την πρώτη ή τη δεύτερη δεκαετία της ζωής με μειωμένη οπτική οξύτητα. Στα αρχικά στάδια, στην ωχρά κηλίδα φαίνεται συνήθως διακριτές μεταβολές του RPE, ενώ αργότερα δημιουργείται μία οριζόντια ωοειδής ζώνη ατροφίας σφυρήλατου χαλκού. Στα τελικά στάδια, η ωχρά κηλίδα μπορεί να συνδέεται με χοριοειδική δυστροφία κεντρικής περιοχής. Αυτή η ασθένεια κληρονομείται συνήθως με τον αυτοσωματικό υπολειπόμενο τρόπο, αλλά έχουν αναφερθεί κάποια γενεαλογικά δέντρα με επικρατητικό τρόπο κληρονομικότητας. Δεν υπάρχει σήμερα διαθέσιμη θεραπεία.

EIKONA_8

Νικητήριο μετάλλιο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, 1896, (ΝΜ 1985/6, ΙΔ 1)

Το νικητήριο μετάλλιο για τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896 στην
Αθήνα, φιλοτεχνήθηκε από τον J.C. Chaplain.

 

Σύνδρομο Usher

Το σύνδρομο Usher (USH) χαρακτηρίζεται από το συνδυασμό νευροαισθητήριας βαρηκοΐας
(συνήθως εκ γενετής) με μελαγχρωστική αμφιβληστροειδοπάθεια και προοδευτική απώλεια όρασης. Ο επιπολασμός εκτιμάται σε 1/30.000 και είναι η πιο κοινή κληρονομική αιτία συνδυασμένης βαρηκοΐας-τύφλωσης. Η νόσος, η οποία έχει 3 τύπους, συνήθως εμφανίζεται στην
παιδική ηλικία. Κληρονομείται με τον αυτοσωματικό υπολειπόμενο τρόπο και η κλινική διάγνωση βασίζεται στην εμφάνιση της αμφοτερόπλευρης νευροαισθητήριας απώλειας της ακοής, η οποία συνδυάζεται με μελαγχρωστική αμφιβληστροειδοπάθεια. Γι’ αυτό και για την αντιμετώπιση της συνδυασμένης αυτής νόσου, απαιτείται η συνεργασία διεπιστημονικής ομάδας. Ο γενετικός έλεγχος
είναι εφικτός (αφού γίνει μια προκαταρκτική ανάλυση σύνδεσης, ακολουθούμενη από τη μοριακή διάγνωση που βασίζεται στην γονιδιωματική αλληλούχιση των υποψηφίων γονιδίων,) καθώς και προγεννητική διάγνωση για οικογένειες στις οποίες έχει ήδη εντοπιστεί η μετάλλαξη που προκαλεί την ασθένεια.

EIKONA_9

Αργυρός Φοίνικας, 1828, (ΝΜ 5453)

Το πρώτο εθνικό νόμισμα του Νέου Ελληνικού Κράτους ήταν ο Φοίνικας το οποίο κόπηκε μεταξύ των ετών 1828 και 1831, στο νομισματοκοπείο της Αίγινας, που ιδρύθηκε από τον Καποδίστρια. Στην μια όψη εικονίζεται ο φοίνικας που αναγεννιέται από τις στάχτες του και συμβολίζει την αναγέννηση του έθνους.

 

Καρκινικό σύνδρομο Von Hippel

Lindau, VHL, ή αλλιώς κληρονομικός Καρκίνος του Νεφρού. Το V.H.L, συντομογραφία του συνδρόμου Von Hippel-Lindau, είναι μία σπάνια κληρονομική διαταραχή στην οποία αναπτύσσονται όγκοι σε ένα ή και περισσότερα μέρη του σώματος, εκ των οποίων πολλοί περιλαμβάνουν αύξηση του αριθμού των αιμοφόρων αγγείων σε διαφορετικά όργανα, όπως
αιμαγγειώματα στον εγκέφαλο, στη σπονδυλική στήλη και στον αμφιβληστροειδή. Οι όγκοι, οι οποίοι αναλόγως από το πού βρίσκονται έχουν και διαφορετική ονομασία, μπορεί να προκαλέσουν
προβλήματα, ή να οδηγήσουν σε προβλήματα γύρω από αυτούς. Να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη
διαταραχή είναιδιαφορετική από ασθενή σε ασθενή, και μάλιστα, ακόμα και στην ίδια οικογένεια, οι πάσχοντες ενδεχομένως να παρουσιάσουν διαφορετικούς τύπους του V.H.L.

Πληροφορίες:
hellas@vhl.org
http://www.vhlgr.blogspot.gr

EIKONA_10

Maserati MerakSS

Το Merakπρωτοεμφανίστηκε τον Οκτώβριο του 1972 στο σαλόνι των Παρισίων, επίσης γνωστό σαν τύπος 122 και ο σκοπός του ήταν να ανταγωνισθεί το Ferrari 308 GT4 και το Lamborghini Urraco. Την εποχή εκείνη η Maserati ανήκε στην Citroen και χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου
είναι ότι χρησιμοποιούσε το επιτυχημένο υδραυλικό σύστημα του ομώνυμου οίκου ενώ μοιραζόντουσαν πολλά μηχανικά μέρη με την ναυαρχίδα τότε της Citroen την S.M. Έχοντας πάρει το όνομά του από τον αστερισμό της μεγάλης άρκτου, το συμπαγές 2+2 ήταν σκοπίμως σχεδιασμένο ώστε το σπορ στυλ του να μοιάζει με το σούπερ μοντέλο Bora, σχεδιασμένα και τα δύο από τον κορυφαίο σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro, που την εποχή εκείνη εργαζόταν για τον οίκο Bertone. Βασισμένο γύρω από ένα ατσάλινο αυτοφερόμενο σασί, εφοδιασμένο με τέσσεριςανεξάρτητες αναρτήσεις, με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα και τιμόνι κρεμαγιέρα, το Merak φορούσε έναν V6 κινητήρα με τέσσερεις εκκεντροφόρους επικεφαλής των 2,965κ.εκ. τοποθετημένο εγκάρσια και ευθυγραμμισμένο με ένακιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Η τροφοδοσία ήταν με τρία διπλά καρμπυρατέρ Weber και ο κινητήρας κατά τι μεγαλύτερου κυβισμού από τον παρόμοιο του Citroen SM απέδιδε 190 ίππους, ικανούς για την επιτάχυνσή του από 0–100 χλμ. σε 7,5 δεύτερα. Ένα ακόμη ταχύτερο μοντέλο, το MerakSS έκανε την εμφάνισή του τον Μάρτιο του 1975 στο σαλόνι της Γενεύης. Η συνολική παραγωγή του ήταν 1,534 αυτοκίνητα. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που είχε εξαχθεί κατ’ αρχήν στο Hong-Kong αποκτήθηκε από το Μουσείο μέσω πλειστηριασμού στην Μεγάλη Βρετανία