Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
23 C
Athens

Ελληνική Παιδεία, ώρα μηδέν…

Οι 19 αλλαγές στην Εκπαίδευση: Τέλος οι βαθμοί στο Γυμνάσιο, με λίστα σε Πανεπιστήμια

Τα πάνω κάτω έρχονται να φέρουν τα σχέδια του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνη Λιάκου, σύμφωνα με την ενδιάμεση έκθεση που υπογράφει και ο ίδιος.

Προτείνεται μεταξύ άλλων η αντικατάσταση κεφαλαίων της Ιστορίας με μαθήματα που αγγίζουν περισσότερο την επικαιρότητα, στο πλαίσιο της «άρσης της λογικής της επανάληψης σε κύκλους των σχολικών αντικειμένων (π.χ. στο μάθημα της Ιστορίας) με έμφαση στο χρονικό και τοπικό παρόν και εξασφάλιση της εσωτερικής συνοχής της ύλης που διδάσκεται σε διαφορετικά αντικείμενα (π.χ. Λογοτεχνία – Ιστορία – Γεωγραφία)», όπως τονίζεται σε έκθεση του κ. Λιάκου.

Παράλληλα μελετάται η λίστα προτεραιότητας εισόδου στα πανεπιστήμια μελετά ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος, στο πλαίσιο της πρότασής του για εισαγωγή στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις. Στο ίδιο πλαίσιο, προτείνει την κατάργηση του μήνα εξετάσεων στα σχολεία και τη θέσπιση της περιγραφικής αξιολόγησης αντί για βαθμολόγηση.

Οι 19 προτάσεις για τις αλλαγές στην Παιδεία

Οι προτάσεις, οι οποίες αφορούν τους καθηγητές, τους μαθητές, τον σχολικό χρόνο, τις εκπαιδευτικές πρακτικές και τη σχέση του σχολείου με την κοινωνία, έχουν ως εξής:

1.Χρήση του σχολικού χρόνου για τη δημιουργία προϋποθέσεων ανάπτυξης εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής (τακτικές παιδαγωγικές συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων), μείωση γραφειοκρατικών διαδικασιών για τις εξωσχολικές δράσεις του σχολείου, αποσαφήνιση του ρόλου των συμβούλων, ενίσχυση του εκπαιδευτικού ως προς τις αρχές συμπερίληψης και διαφοροποίησης στην τάξη.

2.Μείωση μέσω αναμόρφωσης της διδασκόμενης ύλης (να αδειάσει η τσάντα του μαθητή) και αντικατάσταση της βαθμολογίας με την περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών σε όλη την υποχρεωτική εκπαίδευση σε σύνδεση με τους μαθησιακούς στόχους των προγραμμάτων σπουδών καθώς και των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του συστήματος.

3.Καθιέρωση ενιαίου τύπου Ολοήμερου Δημοτικού, προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες (ευελιξία), διατοπική (κοινά προγράμματα) και ευρωπαϊκή (αδελφοποιήσεις, ανταλλαγές) δικτύωση των σχολείων.

4.Ενίσχυση της μαθητικής εκπροσώπησης, σχολική εφημερίδα, ετήσια θεατρική παράσταση (άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία), καθιέρωση ομίλων και συλλογικών μαθητικών δραστηριοτήτων με άξονες τα νέα Μέσα, τον κινηματογράφο, τις εικαστικές και παραστατικές τέχνες.

5.Διερεύνηση των δυνατοτήτων χρήσης της δομής και των χώρων του σχολείου σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία κατά τις απογευματινές ώρες.

6.«Βάπτιση» του σχολείου για λόγους συμβολικούς και για την εξασφάλιση ταυτότητας. Κάθε σχολείο πρέπει να αποκτήσει τη δική του φυσιογνωμία, τις δικές του παραδόσεις, ετήσιους στόχους και να εμφυσήσει στους μαθητές έναν «πατριωτισμό του σχολείου». Προϋπόθεση γι’ αυτό είναι να περιοριστεί η συχνή εναλλαγή του προσωπικού. Το σχολείο να γίνει δρων υποκείμενο (να αποκτήσει agency).

7.Μελέτη για την αναμόρφωση της οργανωτικής δομής της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από το διετές νηπιαγωγείο στο εξάχρονο Δημοτικό και εξέταση των δυνατοτήτων δημιουργίας τετραετούς Γυμνασίου και διετούς Λυκείου (Γενικού και Επαγγελματικού), προσανατολισμένου προς την έρευνα και με δυνατότητες επιλογών.

8.Ενίσχυση της αυτονομίας και των πρωτοβουλιών του εκπαιδευτικού.

9.Άμεση συνεργασία φορέων (σχολείο – σύμβουλοι – κοινότητα – δήμοι).

10.Ενίσχυση των ολιγοθέσιων σχολείων.

11.Εκ περιτροπής ανάληψη πειραματικού χαρακτήρα από τα σχολεία.

12.Ανανέωση προγράμματος και, κυρίως, βιβλίων με προτεραιότητα σε όσα έχουν ήδη κριθεί απαράδεκτα.

13.Κατάργηση των αλλεπάλληλων εξετάσεων (και του μήνα εξετάσεων) στο Γυμνάσιο – αντικατάστασή τους με εργασίες (και εξετάσεις κατά τη διάρκεια του έτους).

14.Ενοποίηση των κατευθύνσεων των μαθημάτων (ενδεικτικά: σε 3 ή 4 όπως α) Γλώσσες και Πολιτισμός, β) Μαθηματικά, γ) Τέχνες, δ) Εισαγωγή στην Κουλτούρα των Φυσικών και ε) Κοινωνικές Επιστήμες). Αντίστοιχη ενοποίηση των ειδικοτήτων που διδάσκουν τα μαθήματα.

15.Δημιουργία ωρολογίων ενοτήτων σε βάρος της πολυδιάσπασης των ωρών. Καθιέρωση ολοκληρωμένου προγράμματος Ευέλικτης Εβδομάδας.

16.Διεύρυνση του ποσοστού της ύλης που διαμορφώνεται από τους εκπαιδευτικούς τόσο στο Δημοτικό όσο και στο Γυμνάσιο.

17.Ομαδοσυνεργατική προσέγγιση: Θεσμοθέτηση και αξιοποίηση εναλλακτικών τρόπων συνεργασίας των μαθητών (αμοιβαία διόρθωση, συνεργασία διαφορετικών τάξεων από διαφορετικά σχολεία, ανάληψη ευθυνών και πρωτοβουλιών από τους μαθητές). Καθιέρωση των ομαδικών εργασιών ως τρόπου εξέτασης.

18.Άρση της λογικής της επανάληψης σε κύκλους των σχολικών αντικειμένων (π.χ. στο μάθημα της Ιστορίας) με έμφαση στο χρονικό και τοπικό παρόν και εξασφάλιση της εσωτερικής συνοχής της ύλης που διδάσκεται σε διαφορετικά αντικείμενα (π.χ. Λογοτεχνία – Ιστορία – Γεωγραφία).

19.Σύνδεση σχολείου – οικογένειας: Μελέτη θεσμοθετημένης συμβουλευτικής σχέσης σε θέματα εκμάθησης και στάσης απέναντι στο σχολείο, σε ζητήματα εκφοβισμού και βίας, καθώς και πρόληψης εξαρτήσεων. Ενδυνάμωση της γονικής εμπλοκής ως δυναμικής διεργασίας αλληλεπίδρασης γονέων και εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Θεσμοθετημένος χρόνος συνεργασίας με τους γονείς.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Βενζινοπώλες Αττικής: Γιατί αυξάνεται η τιμή των καυσίμων – Τι να προσέχουν οι οδηγοί

Την άνοδο της τιμής των καυσίμων και την αποδυνάμωση του κλάδου στην Βόρεια Ελλάδα, εξηγεί η πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, η Μαρία Ζάγκα. Ειδικότερα η Μαρία...

Θα γκρινιάξουν γονείς και μαθητές: Η αλλαγή που έρχεται στα σχολεία έπρεπε να είχε...

Η εγκύκλιος υπάρχει, τώρα αυστηροποιούνται οι ποινές μπας και εφαρμοστεί στην πράξη Υπάρχει κάτι το εγγενώς σημαντικό όταν μιλάμε για τα παιδιά που πάνε σήμερα...
Ο Παππάς …έφυγε για το διάστημα!

Μετά το μπάχαλο άλλαξε άποψη ο Παππάς: Δεν υπήρξε προσυνεννόηση, λέει τώρα

Κάτω από το βάρος των δυσμενών εντυπώσεων και του χάους που επικρατεί στην αντιπολίτευση ο Νίκος Παππάς προσπάθησε να ανασκευάσει όσα αποκάλυψε στο Action...

Καιρός: Νέα «εισβολή» αφρικανικής σκόνης από Δευτέρα

Η αφρικανική σκόνη θα «ξαναθυμηθεί» τη χώρα μας από την Κυριακή έπειτα από ένα σύντομο ενδιάμεσο διάλειμμα. Ο καιρός αναμένεται να «καθαρίσει» σταδιακά σήμερα,...

Πρόταση δυσπιστίας – Καραμανλής: Δεν κρύφτηκα και δεν θα κρυφτώ πίσω από καμία βουλευτική...

Με συνεχείς αψιμαχίες που ανεβάζουν στα ύψη τον κοινοβουλευτικό υδράργυρο, συνεχίζεται στη Βουλή, η συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας στην κυβέρνηση για το δυστύχημα...
Υπουργείο Παιδείας: Ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψήφιους περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Ανακοινώθηκαν τα ονόματα από το υπ. Παιδείας

Τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2024, ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Οι μετατιθέμενοι οφείλουν να επικοινωνήσουν με...

Τέμπη: Με εξώδικο τους στον ΟΣΕ οι μηχανοδηγοί ζητούν απαντήσεις για τη διαρροή του...

Εξώδικο προς τη διοίκηση του ΟΣΕ απέστειλε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, για την υπόθεση των ηχητικών με...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Μέγαρο Μαξίμου: Δοκιμασία σε τρία μέτωπα

Μια εβδομάδα με πολλαπλά ανοιχτά μέτωπα ξεκινά για την κυβέρνηση, με τον Φεβρουάριο να...

Μητσοτάκης: Σε Υγεία και Παιδεία τα ποσά από το “κυνήγι” της φοροδιαφυγής – “Πυρά” από την αντιπολίτευση

Σύγκρουση κορυφής στη Βουλή για το φορολογικό νομοσχέδιο που στοχεύει στον περιορισμό της φοροδιαφυγής....

Χατζηδάκης: Αύξηση των δαπανών για παιδεία – υγεία και μείωση φορολογικών συντελεστών με τον περιορισμό της φοροδιαφυγής

«Οι στόχοι της μείωσης της φοροδιαφυγής είναι δύο: Η στήριξη της κοινωνικής πολιτικής και...

Παιδεία… λειτουργικώς αναλφάβητη

Ας το καταλάβουμε. Σήμερα το σχολείο καλλιεργεί το μίσος για το παρελθόν. Το φανερώνει...