Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
19.7 C
Athens

Παιδεία: Κανείς δεν γνωρίζει πώς θα διαμορφωθούν οι βάσεις το 2016

Κανείς δεν γνωρίζει πώς θα διαμορφωθούν οι βάσεις το 2016, καθώς δεν γνωρίζουμε κανέναν από τους τρεις παράγοντες που θα τις διαμορφώσουν και είναι:

1. Ο αριθμός των εισακτέων, που καθορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας.
2. Οι επιδόσεις των υποψηφίων που καθορίζονται από τη δυσκολία των θεμάτων.
3. Οι επιθυμίες των υποψηφίων, όπως εκφράζονται στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους.

Το μόνο που μπορούμε να πούμε, αυτή τη στιγμή, είναι πόσα μόρια θα συγκέντρωναν μερικοί περσινοί υποψήφιοι, αν εφαρμόζαμε στους βαθμούς που έγραψαν πέρυσι το φετινό τρόπο υπολογισμού των μορίων.

Φυσικά και αυτό περιέχει την παραδοχή ότι οι βαθμοί ενός υποψηφίου πέρυσι και φέτος θα ήταν ίδιοι, πράγμα που πιθανό δεν ισχύει, αφού πέρυσι είχαν να διαβάσουν έξι ή επτά μαθήματα, ενώ φέτος τέσσερα ή πέντε.

Η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα είναι ότι τώρα δεν μετράνε οι προφορικοί βαθμοί. Η συμμετοχή του προφορικού βαθμού, στο προηγούμενο σύστημα, ήταν θεωρητικά από -600 έως +600 μόρια. Στην πράξη είχαμε αύξηση μορίων, από πολύ μικρή, μέχρι, το ανώτερο, 600 μόρια. Αυτό δεν θα ισχύσει φέτος.

Μία άλλη διαφορά είναι ότι οι βαθμοί στο 5ο και 6ο μάθημα επηρέαζαν το συνολικό αριθμό των μορίων, ενώ φέτος δεν θα υπάρχουν.

Στα οικονομικά, για παράδειγμα, οι περσινοί υποψήφιοι προέρχονταν, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, από την τεχνολογική κατεύθυνση, που σημαίνει ότι είχαν εξεταστεί και στη φυσική, που πέρυσι αποτέλεσε το Βατερλώ των υποψηφίων. Συνεπώς φέτος θα έχουν ένα χαμηλό βαθμό λιγότερο.

Είχαν, όμως, και υψηλότερους βαθμούς στο ΑΟΔΕ και τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, που επέλεγαν οι περισσότεροι.

Ας δούμε αναλυτικά τα παραδείγματα, αφού είναι πολλές και διαφορετικές οι περιπτώσεις. Να σημειώσουμε ότι τα παραδείγματα αφορούν σε πραγματικούς βαθμούς περσινών υποψηφίων.

Στους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης του παραδείγματός μας βλέπουμε, ότι όλα μπορούν να συμβούν. Να έχουν από 400 μόρια λιγότερα, μέχρι 100 μόρια περισσότερα, από όσα συγκέντρωσαν πέρυσι.

Αυτό συμβαίνει γιατί μέχρι πέρυσι είχαμε εξετάσεις και στη Νεοελληνική Λογοτεχνία και στο 6ο μάθημα, που, συνήθως, αλλά όχι πάντα, ήταν η Βιολογία.

Μία χαμηλή βαθμολογία στη Λογοτεχνία μείωνε τα μόρια το 2015, όχι όμως και το 2016, αφού δεν εξετάζεται η λογοτεχνία. Το ίδιο θα συνέβαινε με τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας για όσους, λίγους, τα προτίμησαν ή τη Βιολογία, που αποτελούσε την επιλογή των πολλών.

Στους υποψηφίους της θετικής κατεύθυνσης η διαφορά στο 2ο πεδίο είναι σε όλους μείωση των μορίων το 2016 από 1.150 μόρια μέχρι 200 μόρια. Στο 3ο πεδίο έχουμε μείωση μορίων από 600 μέχρι 900 μόρια περίπου, όπως βλέπουμε στον πίνακα.

Δεν χρειάζεται να μένουμε ακριβώς στους αριθμούς, αφού αποτελούν παραδείγματα και μας δείχνουν τη γενική τάση.

ο φαινόμενο της μείωσης οφείλεται στο ότι με τα έξι μαθήματα υπήρχαν κάποια μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι έγραφαν καλύτερα, όπως η Βιολογία κατεύθυνσης και το 6ο μάθημα, που ανέβαζαν τα μόρια στο 2ο πεδίο.

Γιατί με το νέο σύστημα με τα τέσσερα μόνο μαθήματα τα δύο εξ’ αυτών είναι ιδιαιτέρως δύσκολα (Μαθηματικά και Φυσική) με αποτέλεσμα τα δύσκολα μαθήματα να είναι φέτος το 50% των μαθημάτων ενώ πέρυσι ήταν το 33%.

Στο 3ο πεδίο μετρούσαν και τα Μαθηματικά κατεύθυνσης στη διαμόρφωση του γενικού βαθμού πρόσβασης, συνεπώς μειωνόταν ο αριθμός των μορίων που συγκέντρωνε ο υποψήφιος, λόγω χαμηλότερων επιδόσεων στα Μαθηματικά.

Οι υποψήφιοι της τεχνολογικής κατεύθυνσης που διεκδικούσαν πέρυσι θέση στις σχολές του 2ου πεδίου δεν είχαν εξεταστεί στη Χημεία. Στο παράδειγμά μας βάλαμε, αυθαίρετα, βαθμό χημείας στον ένα 19 και στον άλλο είκοσι.

Πέρυσι, όμως, ως υποψήφιοι από την τεχνολογική κατεύθυνση είχαν δύο εύκολα μαθήματα, όπου παραδοσιακά οι υποψήφιοι συγκέντρωναν υψηλή βαθμολογία, το ΑΟΔΕ και την πληροφορική.

Στο παράδειγμα με το μαθητή της τεχνολογικής που δήλωσε τις σχολές του 5ου πεδίου, είναι ακραίο, αλλά συνέβη.

Πρόκειται για μαθητή, που ήταν εξαιρετικά αδύνατος στα Μαθηματικά, τη Φυσική και την πληροφορική, αλλά καλός στο ΑΟΔΕ, τη Νεοελληνική Γλώσσα και τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Έτσι συγκέντρωσε 1.800 λιγότερα μόρια το 2016 από τα πραγματικά μόρια που συγκέντρωσε το 2015.

Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι δεν έχει κανένα νόημα να κοιτάζουν οι υποψήφιοι τις βάσεις του 2015, αφού το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να τους γεμίσουν άγχος, χωρίς κανένα λόγο.

Φέτος η εκτίμηση για τη διαμόρφωση της βάσης θα είναι από πολύ δύσκολη έως αδύνατη, αν θέλουμε να έχουμε ακρίβεια.

Γι’ αυτό μην ασχολείστε με τις βάσεις και τη διαμόρφωσή τους. Μόνο κακό μπορεί να σας κάνει αυτή η συζήτηση, ειδικά πριν τις εξετάσεις.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες που σχολάνε οι μαθητές – Δημοσιεύτηκε ΦΕΚ

Σε ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρή, σχετικά με τις ώρες αποχώρησης των μαθητών – μαθητριών από τα ολοήμερα Δημοτικά σχολεία...
self test

Sports pass: Έρχεται voucher 300 ευρώ για μαθητές Γυμνασίου

Την παροχή ενός voucher για μαθητές της Α’ Γυμνασίου, ύψους 300 ευρώ, που θα ονομάζεται sports pass ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Το νέο πρόγραμμα σκοπεύει...

Κυριάκος Πιερρακάκης για μη κρατικά πανεπιστήμια: Από τον Σεπτέμβριο του 2025 οι αιτήσεις των...

Το νομοσχέδιο με τίτλο «Ενίσχυση Δημοσίου Πανεπιστημίου– Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων» παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης. Η ίδρυσή...

Ν. Αλιβιζάτος: Συνταγματικά ορθή η ίδρυση και λειτουργία ΜΗ κρατικών ΑΕΙ

Τις απόψεις του για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, αλλά και για το νομοσχέδιο που αφορά το γάμο στα ομόφυλα ζευγάρια εξέφρασε στο Πρώτο Πρόγραμμα...

Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 904 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Δείτε τους πίνακες

Προσλήψεις 904 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και στη Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου...

Ψηφιακά οι εξετάσεις στα Πανεπιστήμια

Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση της συνοδού των πρυτάνεων. Σύμφωνα με πληροφορίες έγινε σε καλό κλίμα και οι πρυτάνεις συμφώνησαν να γίνουν ψηφιακά οι εξετάσεις για...

Υπ. Παιδείας: 521 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάμιας εκπαίδευσης

Την πρόσληψη 521 προσωρινών αναπληρωτών για το διδακτικό έτος 2023-2024 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Ειδικότερα, βάσει της αριθμ. 146661/Ε1/20-12-2023 (ΑΔΑ: 69ΕΣ46ΝΚΠΔ-ΟΒΠ) Ειδικής Προκήρυξης κάλυψης λειτουργικών...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Μέγαρο Μαξίμου: Δοκιμασία σε τρία μέτωπα

Μια εβδομάδα με πολλαπλά ανοιχτά μέτωπα ξεκινά για την κυβέρνηση, με τον Φεβρουάριο να...

Μητσοτάκης: Σε Υγεία και Παιδεία τα ποσά από το “κυνήγι” της φοροδιαφυγής – “Πυρά” από την αντιπολίτευση

Σύγκρουση κορυφής στη Βουλή για το φορολογικό νομοσχέδιο που στοχεύει στον περιορισμό της φοροδιαφυγής....

Χατζηδάκης: Αύξηση των δαπανών για παιδεία – υγεία και μείωση φορολογικών συντελεστών με τον περιορισμό της φοροδιαφυγής

«Οι στόχοι της μείωσης της φοροδιαφυγής είναι δύο: Η στήριξη της κοινωνικής πολιτικής και...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 12 Οκτωβρίου η συμφωνία για τις αμερικανικές βάσεις

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1953.... Το ελληνικό Υπουργικό Συμβούλιο εγκρίνει συμφωνία με τις ΗΠΑ, βάσει της οποίας θα...