Τουλάχιστον 13 ζητήματα- “αγκάθια” για τις εργασιακές σχέσεις και τον συνδικαλισμό, το ασφαλιστικό και την πρόνοια, περιλαμβάνει η ατζέντα της επικείμενης τρίτης αξιολόγησης.
Οι συνομιλίες, θα πραγματοποιηθούν στον απόηχο της ψήφισης του νόμου για τα εργασιακά, τον οποίο φέρονται να υποδέχθηκαν με έντονη επιφύλαξη οι εκπρόσωποι των θεσμών.
Παρά το γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας με δημόσιες τοποθετήσεις περιορίζει την ατζέντα στην αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου ως προς την κήρυξη απεργιών και εμφανίζεται να διεκδικεί βελτιώσεις ως προς το ύψος των συντάξεων χηρείας και την ρύθμιση χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία, παραμένει σε εκκρεμότητα η προώθηση των εξής ζητημάτων:
1. Τροποποίηση της νομοθεσίας περί ομαδικών απολύσεων [νόμος 1387/1983], ώστε να μην απαιτείται εκ των προτέρων έγκριση.
2. Κωδικοποίηση της εργατικής νομοθεσίας έως τον Ιούνιο του 2018, με τα συνδικάτα να χαρακτηρίζουν επικίνδυνη την διαδικασία, διότι -όπως επισημαίνουν θα παγιώσει το αρνητικό για τους εργαζόμενους ρυθμιστικό πλαίσιο.
3. Κατάργηση του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των συνδικάτων στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ), σε περιπτώσεις εργατικών διαφορών.
4. Αύξηση της απαιτούμενης απαρτίας στα πρωτοβάθμια σωματεία, ώστε η απόφαση για απεργιακή κινητοποίηση να λαμβάνεται με ποσοστό άνω του 50%.
5. Δικαστικές αποφάσεις και εργοδοτική ανταπεργία: Η ελληνική πλευρά, είναι υποχρεωμένη να κατοχυρώσει νομοθετικά την επιτάχυνση των δικαστικών αποφάσεων όχι μόνο για το αν η απεργιακή κινητοποίηση είναι νόμιμη, αλλά και για τις νομικές αντιπαραθέσεις εργοδοτών- εργαζομένων από την εφαρμογή του άρθρου 656 του Αστικού Κώδικα στις περιπτώσεις απεργιών με επιπτώσεις στην αμοιβή του προσωπικού.
6. Επανεξέταση των μέτρων του νόμου Αχτσίουγλου σχετικά με την διευκόλυνση της προσφυγής των εργαζομένων στην Δικαιοσύνη. Άμβλυνση των μέτρων που οδηγούν στην αναζήτηση των δεδουλευμένων που οφείλει ο εργοδότης από την προσωπική του περιουσία και παροχή δυνατότητας εξωδικαστικού συμβιβασμού.
7. Κατώτερο πλαφόν στις συντάξεις χηρείας, ώστε να περιοριστούν οι απώλειες ζητάει η ελληνική πλευρά, ώστε καμία νέα σύνταξη χηρείας να μην είναι κατώτερη της εθνικής σύνταξης με 20ετή προϋπηρεσία, δηλαδή των 384 ευρώ.
8. Έσοδα ΕΦΚΑ. Οι δανειστές, δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για την πορεία των εσόδων από το 2019 και μετά εξαιτίας της μείωσης του εισοδήματος ελευθέρων επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων επί του οποίου υπολογίζονται οι εισφορές.
Στον αντίποδα, μείωση των εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους ζητάει η Αθήνα, τονίζοντας ότι η υπέρμετρη επιβάρυνση θα οδηγήσει στον περιορισμό των εσόδων με ενδεχόμενο κίνδυνο δημοσιονομικού εκτροχιασμού, ο οποίος θα οδηγήσει σε νέα μέτρα.
9. Επιτάχυνση της διαδικασίας επανυπολογισμού των συντάξεων για τον προσδιορισμό της προσωπικής διαφοράς, η οποία θα περικοπεί το 2019.
10. Επιτάχυνση της διαδικασίας έκδοσης των συντάξεων που παραμένουν σε εκκρεμότητα, καθώς η παρατεταμένη αναμονή έχει δημιουργήσει έμμεσο χρέος της τάξεως των 3 δις ευρώ. Ενδεχόμενη καθυστέρηση ως προς την εκκαθάριση περίπου 114.000 εκκρεμών κύριων συντάξεων και 126.00 επικουρικών (με τα αναδρομικά), καθώς και 62.000 εφάπαξ έως τον Ιούνιο του 2018 (όπως προβλέπει η συμφωνία κυβέρνησης- δανειστών), εκτιμάται ότι θα εκτινάξει την συνταξιοδοτική δαπάνη με κίνδυνο να ενεργοποιήσει τη ρήτρα για λήψη νέων μέτρων στο ασφαλιστικό.
11. Εξωδικαστικός μηχανισμός για την ρύθμιση χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Οι δανειστές, φέρονται να ζητούν δρακόντειους όρους για την υπαγωγή ακόμη και μικροοφειλετών στον μηχανισμό, με συνυπολογισμό της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους.
12. Επίσης, το κουαρτέτο ζητά να μην ισχύσει το πλαφόν 30% για τη μείωση της σύνταξης σε περίπτωση πρόωρης συνταξιοδότησης στο Δημόσιο, ώστε ο περιορισμός της σύνταξης να είναι μεγαλύτερος.
13. Αναμόρφωση και περιορισμός της δαπάνης για τα οικογενειακά επιδόματα.Οι Θεσμοί, πιέζουν ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που έχουν συμφωνηθεί από τη β’ αξιολόγηση, σχετικά με τη νομοθέτηση νέου συστήματος οικογενειακών παροχών έως τον Νοέμβριο και τη μείωση των δαπανών για προνοιακές παροχές κατά 259 εκατομμύρια ευρώ για τη διετία 2017 – 2018. Να φέρει πιο κοντά κατά ένα έτος, το 2018, αντί για το 2019, το αντίμετρο για τα οικογενειακά επιδόματα, επιθυμεί το υπουργείο Εργασίας, ώστε να περιορίσει τις επιπτώσεις για τους δικαιούχους οικογενειακών επιδομάτων.
Πηγή: athina984.gr