Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
21.6 C
Athens

Αλλάζουν τα πάντα στις τιμές των αυτοκινήτων

Σε… τεντωμένο σχοινί κινείται η αγορά αυτοκινήτου μετά τις ριζικές αλλαγές σχετικά με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης, αλλά και την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης.

Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων παρουσιάζουν τάσεις μειώσεων και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τις αιτίες ου προαναφέραμε, αλλά και λόγω του ότι δεν δόθηκε ένα ικανό χρονικό διάστημα για να τεθούν ομαλά σε εφαρμογή τα νέα μέτρα.

Συνεπώς, η στάση αναμονής από το καταναλωτικό κοινό είναι δεδομένη, ακόμη και στην αγορά των εταιρικών πωλήσεων όπου και εκεί προκλήθηκαν αναταράξεις μετά το άλμα από το 30% στο 80% του συντελεστή της φορολόγησης των μισθωμάτων.

telh2

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα τέλη ταξινόμησης, από 1ης Ιουνίου 2016 που ουσιαστικά έχει πάψει να ισχύει το μέτρο της απόσυρσης, κριτήριο για τον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης είναι η λιανική τιμή προ φόρων, αλλά και οι εκπομπές ρύπων ενός αυτοκινήτου και όχι ο κυβισμός του κινητήρα όπως ίσχυε.

Στις αξιοσημείωτες αλλαγές είναι και η κατάργηση του φόρου πολυτελείας, η απαλλαγή των υβριδικών κατά 50% από το τέλος ταξινόμησης και πλήρης απαλλαγή μόνο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

telh1

Με πρόσφατη τροπολογία γίνεται ευνοϊκότερη η φορολόγηση των τελών ταξινόμησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με προδιαγραφές ρύπων Euro 5 (σ.σ. δεν ισχύουν επιβαρύνσεις), ενώ καμία απολύτως διαφοροποίηση δεν υπάρχει στα πιο ρυπογόνα(σ.σ. Euro 4 και παλαιότερα).

Πώς διαμορφώνονται τα νέα τέλη ταξινόμησης
Για να καθορισθεί ο τελικός συντελεστής των τελών ταξινόμησης με τα νέα δεδομένα, συνυπολογίζονται και οι ρύποι και με τις νέες ρυθμίσεις προβλέπεται απομείωση των συντελεστών κατά 5% για ρύπους έως 100 γρ./χλμ. και αυξήσεις από 10% έως 60% για ρύπους από 121 γρ./χλμ. και άνω. Στην περίπτωση των Ι.Χ. με ρύπους από 101-120 γρ./χλμ. δεν προβλέπεται καμία αυξομείωση στον συντελεστή.

Ως εκ τούτου, οι τελικοί συντελεστές των τελών ταξινόμησης διαμορφώνονται ως εξής:

– Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας έως 14.000 ευρώ ο συντελεστής είναι στο 3,8% (532 ευρώ) για αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων έως 100 γρ./χλμ., 4% (560 ευρώ) για ρύπους 101-120 γρ./χλμ., 4,4% (616 ευρώ) για ρύπους 121-140 γρ./χλμ.
– Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας από 14.001-17.000 συντελεστής από 7,60% έως 16% (τέλη από 1.064 έως 2.720 ευρώ).
– Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 17.001-20.000 ευρώ συντελεστής από 15,2% έως 32% (τέλη από 2.584 έως 6.400 ευρώ).
– Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 20.001-25.000 ευρώ συντελεστής 22,8% έως 48% (τέλη από 4.520 έως 12.000).
– Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 25.001 ευρώ (και άνω) συντελεστής από 30,4% έως 64%.( τέλη από 7.600 έως 16.000 ευρώ).

Ποια αυτοκίνητα ακριβαίνουν, ποια γίνονται πιο φθηνά
Μετά τις αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς, τα αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων έως 14.000 ευρώ και με μικρούς οικονομικούς κινητήρες είναι εκείνα που ευνοούνται, αφού τα τέλη ταξινόμησης είναι μικρότερα ακόμη και από το καθεστώς της απόσυρσης. Και αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα πόλης με κινητήρες έως 1.200 κ.εκ. και τιμές πώλησης έως 14.000 ευρώ.

Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν στην αμέσως επόμενη κατηγορία, σε φορολογητέες αξίες από 14.001 έως 17.000 ευρώ, όπου τα τέλη ταξινόμησης ξεκινούν από τα 1.064 και φθάνουν κατ΄ ελάχιστο τα 2.720 ευρώ, καθώς είναι δυνατό να αυξηθούν πολύ περισσότερο εάν οι κινητήρες εκπέμπουν άνω των 120 γραμμαρίων CO2, ενώ ένα επιπλέον αξεσουάρ (π.χ. ηλιοροφή) μπορεί να… απογειώσει το κόστος με την αλλαγή της κλίμακας. Εδώ μιλάμε για την κατηγορία των μικρομεσαίων με κινητήρες από 1.200 έως 1.600 κ.εκ. και αξίες λιανικής από 15.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ, καθώς παρατηρούμε μια αύξηση τιμών άνω των 500 ευρώ.

Περνώντας στην επόμενη κατηγορία όπου επιβάλλεται τέλος ταξινόμησης 16% και αφορά αυτοκίνητα με αξίες λιανικής προ φόρων από 17.001 έως 20.000 ευρώ, παρατηρούμε αυξήσεις στις τιμές λιανικής με μια διακύμανση από 1.500 έως και πάνω από 2.000 ευρώ. Αναφερόμαστε στις περιπτώσεις ΙΧ με τιμές λιανικής άνω των 20.000 ευρώ.
Από εκεί και πάνω (αξίες προ φόρων άνω των 20.001 ευρώ) υπάρχουν αυξήσεις πάνω από 3.000 ευρώ σε σχέση με τις τιμές της απόσυρσης, ενώ από 7.000 ευρώ και άνω είναι η επιβάρυνση στην κατηγορία των ΙΧ με αξία λιανικής προ φόρων 25.001 ευρώ.

Οι διαφοροποιήσεις
Αυτές είναι οι ουσιαστικές διαφοροποιήσεις με τα νέα δεδομένα και είναι ξεκάθαρο ότιπριμοδοτούνται τα φθηνά με μέτριο εξοπλισμό και μικρούς κινητήρες ΙΧ (μειώσεις 200-500 ευρώ), ενώ στα πιο ακριβά αυτοκίνητα που οι τιμές τους ξεκινούν από τα 15.000 ευρώ έχουμε αυξήσεις τουλάχιστον 500 ευρώ.

Όπως και να έχει, υπάρχουν περιπτώσεις που οι εδώ αντιπροσωπείες έχουν απορροφήσει τις όποιες αυξήσεις διατηρώντας τον τιμοκατάλογο στα επίπεδα της εποχής της απόσυρσης, για συγκεκριμένο όμως αριθμό και τύπο αυτοκινήτων.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

POS: Σε μείωση κατά 50% της προμήθειας προχωρούν, εντός του Μαίου, τράπεζες, εκδότες καρτών...

Kατά 50% θα μειωθεί από τον Μάιο το μερίδιο των προμηθειών που λαμβάνουν για συναλλαγές μικρής αξίας από μικρές κυρίως επιχειρήσεις, όπως περίπτερα, ψιλικατζίδικα,...

ΔΝΤ: Ανησυχία για την αυξητική τάση του παγκόσμιου δημόσιου χρέους – Η πρόβλεψη για...

Ανησυχητικές εξελίξεις και προοπτικές για το παγκόσμιο δημόσιο χρέος καταγράφει η τελευταία έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (crisis monitor), σημειώνοντας ότι θα έχουν ευρύτερο αντίκτυπο στην πορεία της οικονομίας. Την...

Η πιο ακριβη χωρα στην ΕΥΡΩΠΗ η ΕΛΛΑΔΑ…Τα τρόφιμα που αυξάνονται περισσότερο στην Ελλάδα...

Παρά τη σύγκλιση με την Ευρωζώνη στις περισσότερες κατηγορίες, στην Ελλάδα ο πληθωρισμός τροφίμων εξακολουθεί να τρέχει ταχύτερα από κάθε άλλη χώρα της Ευρωζώνης. Για την ακρίβεια...

Δημογραφικό: Εκτίμηση “σοκ” για το μέλλον της Ελλάδας

Η Ελλάδα εκπέμπει SOS – Τα δεδομένα «κρούουν» τον κώδωνα του κινδύνου Δυσοίωνη, όσον αφορά στην εξέλιξη του δημογραφικού προβλήματος που ταλανίζει τη χώρα μας,...

Θάνατος αστυνομικού Ρέντη: Για εγκληματική οργάνωση κατηγορούνται οι 60 συλληφθέντες

Τουλάχιστον 60 συλλήψεις έχουν γίνει μέχρι τώρα για τη δολοφονία του αστυνομικού Γιώργου Λυγγερίδη και συμμετοχή σε άλλα οπαδικά επεισόδια ενώ στη σχετική δικογραφία...
Έρευνα MARLAB: Τι πιστεύουν οι Έλληνες και πως πρέπει να αντιμετωπιστεί ο τουρισμός λόγω COVID-19;

Τουρισμός: Αύξηση εισπράξεων και ταξιδιωτικής κίνησης στο δίμηνο

Ξεπέρασαν το μισό δισ. ευρώ οι ταξιδιωτικές εισπράξεις, κατά το πρώτο δίμηνο του 2024, καταγράφοντας αύξηση 24,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Διαμορφώθηκαν σε...

Αποκλιμάκωση του χρέους με πρωτογενές πλεόνασμα-έκπληξη στο 1,9% του ΑΕΠ το 2023

Υψηλότερο του στόχου ήταν το πρωτογενές πλεόνασμα στα τέλη του 2023 σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της ΕΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα με τα στοιχεία το πρωτογενές πλεόνασμα έφτασε...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Πάσχα 2024: Πού κυμαίνονται οι τιμές σε αρνί και κατσίκι

Σταματημό δεν έχει το «ράλι» της ακρίβειας κάτι που αναμένεται να έχει βαρύ αντίκτυπο...

Σκρέκας: Οι τιμές είναι σε αποκλιμάκωση – Τι αναμένεται για το “καλάθι του Πάσχα”

«Τα μέτρα σταδιακά έχουν αρχίσει να αποδίδουν», τόνισε αναφορικά με τη μάχη της κυβέρνησης...

Βενζινοπώλες Αττικής: Γιατί αυξάνεται η τιμή των καυσίμων – Τι να προσέχουν οι οδηγοί

Την άνοδο της τιμής των καυσίμων και την αποδυνάμωση του κλάδου στην Βόρεια Ελλάδα,...

Καύσιμα: Αυξήθηκαν οι τιμές

Λίγο πριν από το εορταστικό τριήμερο της 25ης Μαρτίου και η τιμή της αμόλυβδης...