Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
21.2 C
Athens

Δυόμισι ώρες στην Αττική Οδό για να βρουν πώς κάηκε ο Μαυρίκος…

Μετά από δυόμισι ώρες ενδελεχής έρευνας οι πραγματογνώμονες της οικογένειας του Παναγιώτη Μαυρίκου συγκέντρωσαν τα πρώτα στοιχεία που θα τους βοηθήσουν στο δύσκολο έργο τους. Σύμφωνα με τους ίδιους το πολυτελές τζιπ του εκδότη ήρθε σε επαφή περισσότερες από πέντε φορές με το τοιχίο πριν τελικά σταματήσει σε αυτό και παραδοθεί στις φλόγες, ενώ όπως ανέφεραν εντόπισαν και διαρροή λαδιού 200 μέτρα πριν από το σημείο που βρήκε το θάνατο ο 42χρονος άνδρας. Επισήμαναν για άλλη μια φορά ότι τα αλάρμ του αυτοκινήτου άναψαν όταν αυτό ακινητοποιήθηκε από τον οδηγό του, ενώ ανέφεραν ότι η πόρτα του οδηγού είχε ανοίξει 8-10 πόντους λίγο πριν η πυρκαγιά μετατρέψει το αυτοκίνητο σε άμορφη μάζα.

«Ήρθαμε εδώ για να βρούμε τι στοιχεία έχουν απομείνει και να δούμε πως αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Εντοπίσαμε διάφορα σημαντικά στοιχεία τα οποία θα πρέπει να συνδεθούν  με το όχημα και να αναλυθούν για να δώσουμε την οποιαδήποτε περαιτέρω προσέγγιση και διαπίστωση. Σταματήσαμε σε όλα εκείνα τα σημεία, δεν ήταν πέντε. Εκτιμώ ότι ήταν περισσότερα, σε όλα εκείνα τα σημεία που είχαμε ενδείξεις επαφής του οχήματος με το διαχωριστικό τοιχίο. Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να επισημάνουμε πως τα σημεία αυτά δεν ήταν ικανά να δημιουργήσουν μεγάλη παραμόρφωση καθώς είχαμε ομαλή τριβή σε μερικά σημεία», ανέφερε μετά το τέλος της αυτοψίας ο Γιώργος Ραφτογιάννης, ειδικός εξεταστής σε θέματα ιχνών εργαλείων.

Από την πλευρά του ο πρώην υποστράτηγος της πυροσβεστικής και νομικός σύμβουλος Πυρασφαλειας Νίκος Διαμαντής έδωσε έμφαση στον εντοπισμό λαδιών στο οδόστρωμα.

«Τα στοιχεία τα οποία συλλέξαμε ήταν σε δυο είδη. Το ένα ήταν στοιχεία και ευρήματα τα οποία σχετίζονται με την πορεία του οχήματος και το δεύτερο ήταν στοιχεία και ευρήματα τα οποία σχετίζονται με την πυρκαγιά. Πρέπει να πούμε πως δεν βρήκαμε σημαντικά ευρήματα χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν βρήκαμε σημαντικά στοιχεία, καθώς βρήκαμε κάποια στοιχεία τα οποία ενδεχομένως να σχετίζονται με την πυρκαγιά σε απόσταση από το τελικό σημείο ανάφλεξης του αυτοκινήτου. Είναι αξιολογήσιμα καθώς δεν ξέρουμε αν είναι από το ίδιο αυτοκίνητο γιατί έχουν περάσει κάποιες μέρες. Θα πρέπει να δούμε εάν αυτά τα ευρήματα και τα ίχνη καύσης που βρήκαμε συνδέονται με το οχήματα καθώς δεν είναι στοιχεία του οχήματος είναι στοιχεία ξένα με το όχημα και ενδεχομένως να υπήρχαν μέσα στο όχημα. Βρήκαμε μόνο διαρροή λαδιού σε απόσταση 200 μέτρων από την αρχική πρόσκρουση, όμως δεν είναι σε ανάφλεξη και δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά οτι δεν είναι του συγκεκριμένου οχήματος”.

Για τον εντοπισμό των λαδιών στο οδόστρωμα  ο κ. Ραφτογιαννης ανέφερε: “βρέθηκαν ίχνη λαδιού πιο κοντά στο όχημα στο σημείο που το όχημα έχει προσκρούσει πάνω στο τοιχίο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε τα αλάρμ άναψαν αφού το αυτοκίνητο σταμάτησε. Το αυτοκίνητο σταμάτησε για 30 δευτερόλεπτα δεν υπήρξε ούτε πυρκαγιά ούτε καμιά άλλη κίνηση του οδηγού να εξέλθει. Στη συνεχεία έχουμε την ανάφλεξη. Όλα αυτά είναι αξιολογήσιμα και θα τα πούμε στη συνέχεια. Έκανε ένα σχετικό ζιγκ ζαγκ. Δεν έκανε έντονο. Δεν είχε εντελώς άτακτη κίνηση. Ερχόταν σε πλαγιά επαφή μαλακή, αυτή την επαφή αναλύσαμε και στα σημεία εκείνα συλλέξαμε τμήματα από όχημα που υπάρχουν και θα τα συσχετίσουμε με το συγκεκριμένο εάν και εφόσον ισχύει. Όσον αφορά την πόρτα, βρέθηκε να είναι ανοιχτή 8 με 10 πόντους. Είχε έρθει σε επαφή με το τοιχίο. Δεν μπορούσε να ανοίξει λόγω την ύπαρξης του τοιχίου. Δεν σχετίζεται η πόρτα ή η παραμόρφωση της με το μη άνοιγμα της”.

Σε ερώτηση των δημοσιογράφων «γιατί η φωτιά ξέσπασε στο μπροστινό σημείο του αυτοκινήτου από την πλευρά του οδηγού», ο κ. Διαμαντής λέει: “καμία πληροφορία δεν θεωρείται δεδομένη εάν δεν επαληθευθεί από τα ευρήματα. Το γεγονός πως είχαμε 30 δευτερόλεπτα πριν χωρίς εμφανή ίχνη πυρκαγιάς στην κάμερα της Αττικής οδού, αυτό δεν σημαίνει πως δεν είχε πυρκαγιά το όχημα. Ήταν ενδεχομένως σε σημείο που δεν φαινόταν ή ήταν στο εσωτερικό της μηχανής. Σε κάθε περίπτωση όμως η πυρκαγιά κατά την εξέλιξη της είχε εμπλοκή και υγρών καυσίμων γιατί καιγόταν στο οδόστρωμα. Είχαμε διαρροή είτε υγρών καυσίμων είτε λιπαντικών και ελαίων.

Στα 358 μέτρα ακριβώς εντοπίζεται η πρώτη έξοδος από το οδόστρωμα η πρώτη επαφή με το κιγκλίδωμα μέχρι την τελική καύση. Κάναμε την κίνηση του αυτοκινήτου από την είσοδο στην Κηφισίας όπως αυτή προέκυπτε από τις κάμερες της Αττικής οδού. Θα πρέπει να επισημάνουμε οι δεν υπάρχει αποτύπωση όλης αυτής της απόστασης γιατί υπάρχει ένα τυφλό σημείο κάτω από τη γέφυρα που δεν αποτυπώνεται από την κάμερα. Θα πρέπει να επισημάνουμε πως οι κάμερες ακολουθούν την κίνηση δεν βλέπουν πίσω. Γι αυτο λοιπόν υπάρχει αυτό το τυφλό σημείο.

Τέλος όσον αφορά υπήρξε πρόβλημα με την κατάσταση της υγείας του Παναγιώτη Ματρικου που είχε σαν αποτέλεσμα να οδηγηθεί το αυτοκίνητο πάνω στο τοιχίο ο κ. Ραφτογιαννης τόνισε:

«Είναι παρακινδυνευμένο να πούμε σε ποιο σημείο και αν υπήρξε πρόβλημα με την βιολογική κατάσταση του οδηγού. Εκείνο που μπορούμε να πούμε είναι πως από εκείνο το σημείο υπήρξε κάποιο πρόβλημα στο αυτοκίνητο. Τα ευρήματα είναι τμήματα οχήματος και τμήματα απο σημεία που έχει αναπτυχθεί η πυρκαγιά που υπάρχει έντονη καύση η ίχνη καύσης. Αυτά θα αξιολογηθούν και θα συνδεθούν με το όχημα. Βρήκαμε και τρία μεταλλικά καπάκια. Βρέθηκαν σε πολύ μεγάλη απόσταση».

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία από τη Δευτέρα

Πάσχα: Αντίστροφη μέτρηση για τις γιορτές – Πότε κλείνουν τα σχολεία

Αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει για τις γιορτές του Πάσχα, με το τελευταίο κουδούνι για τους μαθητές και τις μαθήτριες να χτυπά την Παρασκευή (26/4). Η...

Ρέντη – Δολοφονία Λυγγερίδη: Σήμερα στον Εισαγγελέα οι 64 συλληφθέντες

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. για την υπόθεση της δολοφονίας του αστυνομικού των ΜΑΤ στου Ρέντη με τις Αρχές να εκτιμούν...

ΔΝΤ: Ανησυχία για την αυξητική τάση του παγκόσμιου δημόσιου χρέους – Η πρόβλεψη για...

Ανησυχητικές εξελίξεις και προοπτικές για το παγκόσμιο δημόσιο χρέος καταγράφει η τελευταία έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (crisis monitor), σημειώνοντας ότι θα έχουν ευρύτερο αντίκτυπο στην πορεία της οικονομίας. Την...

Η πιο ακριβη χωρα στην ΕΥΡΩΠΗ η ΕΛΛΑΔΑ…Τα τρόφιμα που αυξάνονται περισσότερο στην Ελλάδα...

Παρά τη σύγκλιση με την Ευρωζώνη στις περισσότερες κατηγορίες, στην Ελλάδα ο πληθωρισμός τροφίμων εξακολουθεί να τρέχει ταχύτερα από κάθε άλλη χώρα της Ευρωζώνης. Για την ακρίβεια...

Η Φωτογραφία της ημέρας

Στα ζαφειρένια νερά της παραλίας Γάλα στα Κουφονήσια 23 Απριλίου 2024

Σαν σήμερα 23 Απριλίου: Τα σημαντικότερα γεγονότα της ημέρας

Διαβάστε τα σημαντικότερα γεγονότα που έγιναν σαν σήμερα στην Ελλάδα και τον κόσμο. Γεγονότα 1516: Υιοθετείται από τους γερμανούς ζυθοποιούς ο Νόμος για την καθαρότητα της μπύρας...

Χανιά: Μεγάλη φωτιά κοντά στον Ναύσταθμο της Σούδας – Εκκενώθηκαν σπίτια και παιδικός σταθμός

Μεγάλη φωτιά έχει ξεσπάσει στα Χανιά και συγκεκριμένα στον κόμβο που οδηγεί προς τον Ναύσταθμο στην περιοχή της Σούδας. Η κινητοποίηση της Πυροσβεστική Υπηρεσίας είναι...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Εκλογές 2023: Ελεύθερα τα διόδια – Χωρίς χρέωση και στην Αττική Οδό

Δεν θα πληρώσουν διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας οι πολίτες που θα...

Κακοκαιρία Μπάρμπαρα: Απαγορεύτηκε η κυκλοφορία των φορτηγών σε Αττική Οδό και Νέα Εθνική Αθηνών – Λαμίας

Για ιδιαίτερους λόγους ασφαλείας και προς τον σκοπό αποφυγής πρόκλησης κυκλοφοριακών προβλημάτων ενόψει εκδήλωσης...

Αττική Οδός: Ένας αστυνομικός έχασε τη ζωή του σε τροχαίο

Ένας αστυνομικός έχασε τη ζωή του σε τροχαίο που σημειώθηκε χθες λίγο μετά τις...

Θανατηφόρο τροχαίο στην Αττική Οδό

Τροχαίο-σοκ σημειώθηκε το απόγευμα της Τετάρτης στην Αττική Οδό και συγκεκριμένα στα διόδια Παλλήνης. Στο...