EgyptAir: Βρέθηκαν ανθρώπινα μέλη, βαλίτσα και κάθισμα

0
55
EgyptAir, μαύρο κουτί, καπνός,

Από αέρος και θαλάσσης συνεχίζονται οι έρευνες των σωστικών συνεργείων για τη διακρίβωση των αντικειμένων που εντοπίζονται εντός του FIR Καΐρου, κοντά στο σημείο απώλειας επαφής του σήματος του αεροσκάφους των αιγυπτιακών αερογραμμών.

Το αιγυπτιακό ναυτικό πλεόν «χτενίζει» την περιοχή για τα «μαύρα» κουτία.Συγκεκριμένα σύμφωνα με το ΥΕΘΑ σε απόσταση 5 μιλίων από το σημείο που χάθηκε το στίγμα του μοιραίου Airbus τα ξημερώματα της Πέμπτης βρέθηκε ένα κάθισμα αεροπλάνου, μια αποσκευή και ανθρώπινο μέλος. Στο σημείο έσπευσαν πλωτά του εμπορικού ναυτικού για να περισυλλέξουν τα στοιχεία και να συνεχίσουν την έρευνα.

Λίγο νωρίτερα είχε γίνει γνωστό ότι ο αιγυπτιακός στρατός βρήκε 290 χλμ. βόρεια της Αλεξάνδρειας συντρίμμια του αεροσκάφους Α320 της Egyptair. Σύμφωνα με τον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό της Αιγύπτου, δυνάμεις του ναυτικού της χώρας, οι οποίες αναζητούν το μαύρο κουτί του αεροσκάφους, ανακάλυψαν και κάποια από τα αντικείμενα των επιβατών.

Τι έχει εντοπιστεί στη θαλάσσια περιοχή

Προς το παρόν, έχουν εντοπισθεί 2 καθίσματα, ανθρώπινο μέλος και βαλίτσα ή βαλίτσες 5 χλμ νοτιότερα του σημείου απώλειας επαφής του σήματος του αεροσκάφους, ενώ τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν να ερευνούν αντικείμενα που εντοπίζονται ώστε να διακριβωθεί εάν ανήκουν στο αεροσκάφος.

Κηλίδα καυσίμων

Ευρωπαϊκός δορυφόρος εντόπισε πάντως κηλίδα καυσίμων που πιθανόν προέρχεται από το αεροσκάφος της EgyptAir το οποίο εξαφανίστηκε με 66 επιβαίνοντες, στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA) σήμερα.

EgyptAir, βρέθηκε, κηλίδαΣτην φωτογραφία, την οποία κατέγραψε ο δορυφόρος Sentinel-1A στις 19.00 ώρα Ελλάδας χθες Πέμπτη, απεικονίζεται κηλίδα μήκους περίπου 2 χιλιομέτρων, σε απόσταση 40 χιλιομέτρων νοτιοανατολικά από το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους.

Μια δεύτερη φωτογραφία που ελήφθη σήμερα στις 07.00 ώρα Ελλάδας δείχνει ότι η κηλίδα έχει μετατοπιστεί περίπου 5 χιλιόμετρα. Η ESA επισήμανε ότι έχει διαβιβάσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και τα στοιχεία στις αρμόδιες αρχές, ωστόσο τονίζει ότι δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι η πετρελαιοκηλίδα προέρχεται από το αεροσκάφος της EgyptAir. Άλλος ένας δορυφόρος, ο Sentinel-2A, θα περάσει από την ίδια περιοχή την 22α Μαΐου.

Τι λέει το υπουργείο Άμυνας

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος γνωστοποίησε ότι ο χάρτης με τα στοιχεία που διαθέτει η ελληνική πλευρά έχει παραδοθεί στις αιγυπτιακές αρχές. Παρατήρησε δε ότι το αιγυπτιακό αεροσκάφος καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης του εντός του FIR Αθηνών ακολουθούσε πορεία σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο σχέδιο πτήσεως του, τηρώντας το ίδιο ύψος μέχρι το σημείο απώλειας του ίχνους του, που βρίσκεται εντός του FIR Καΐρου. Δεν έδειξε ότι κάτι δεν πάει καλά, ανέφερε.

Διαβάστε επίσης:  Κλείνει το TAXIS για τις δηλώσεις: Έρχονται πρόστιμα-φωτιά από αύριο

Ο κ. Καμμένος προσέθεσε ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενήργησε σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες στη βάση των προβλεπομένων χρόνων από τους κανονισμούς, ενώ οι Ένοπλες Δυνάμεις κινήθηκαν σε χρόνους μικρότερους από τους προβλεπόμενους.

Τέλος, ο κ. Καμμένος διευκρίνισε ότι η ανάλυση των ευρημάτων που εντοπίζονται δεν αποτελεί μέρος της αρμοδιότητας της Ελλάδας στην εν εξελίξει επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, ενώ παρέπεμψε στην επιτροπή διερεύνησης του συμβάντος για τα ακριβή αίτια του.

Άγνωστη η αιτία…

Το Αirbus A320, κατασκευής του 2003, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού στις 23:09 το βράδυ της Τετάρτης και ήταν προγραμματισμένο να προσγειωθεί στο Κάιρο στις 3:15 πμ.

Το αεροσκάφος είχε 48.000 ώρες πτήσεις και όπως δήλωσε η EgyptAir, ο κυβερνήτης ήταν έμπειρος με 6.275 ώρες πτήσεις στο ενεργητικό του. Στο αεροσκάφος επέβαιναν 66 άτομα συνολικά. Από αυτούς οι 56 ήταν επιβάτες –ανάμεσά τους ένα παιδί και δύο βρέφη- το πλήρωμα ήταν επταμελές ενώ υπήρχαν και τρία μέλη του προσωπικού ασφαλείας της εταιρίας.

Μεταξύ των επιβαινόντων βρίσκονταν 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, δύο Ιρακινοί, ένας υπήκοος Κουβέιτ, ένας Βρετανίας, ένας Βελγίου, ένας Σαουδικής Αραβίας, ένας Σουδάν, ένας Τσαντ, ένας Πορτογαλίας, ένας Αλγερίας και ένας Καναδά. Αναφορικά με τα αίτια της τραγωδίας, η Αίγυπτος ανακοίνωσε ότι η πτώση του αεροσκάφους ίσως οφείλεται σε τρομοκρατική ενέργεια.

Ο πρωθυπουργός της Αιγύπτου Σερίφ Ισμαήλ είπε ότι είναι νωρίς να αποκλειστεί οποιαδήποτε αιτία για την πτώση με τον υπουργό αερομεταφορών να λέει ότι η τρομοκρατική επίθεση είναι πιθανότερη από την μηχανική βλάβη. Το κύριο στοιχείο που υποδεικνύει επίθεση είναι το γεγονός ότι το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου.

Ο Ζαν Πολ Τροντέκ, πρώην επικεφαλής της γαλλικής υπηρεσίας διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων, εξήγησε ότι «ένα τεχνικό πρόβλημα, φωτιά ή μηχανική βλάβη, δεν προκαλεί άμεσα μπλακ άουτ και το πλήρωμα έχει χρόνο για κάποια αντίδραση. Το πλήρωμα δεν είπε τίποτα, δεν αντέδρασε, οπότε πιθανότατα είμαστε μπροστά σε ένα βίαιο γεγονός, πράγμα που μας επιτρέπει να σκεφτόμαστε την τρομοκρατική ενέργεια».