Αίτημα Τσίπρα για προ ημερησίας συζήτηση για τη διαπλοκή στη Βουλή

0
23
Τσίπρα, αίτημα, συζήτηση, Βουλή, Διαπλοκή,

Ο Πρωθυπουργός κατά τη δευτερολογία του το μεσημέρι της Τετάρτης μίλησε για την κατάσταση που βιώνει η χώρα και χαρακτηριστικά τόνισε «Η χώρα βρίσκεται στον ρυθμό ενός καταιγιστικού βομβαρδισμού», ενώ για ακόμα μια φορά επιτέθηκε στην Αξιωματική Αντιπολίτευση και στον Κ. Μητσοτάκη. Επίσης κατέθεσε αίτημα για προ ημερησίας συζήτηση για τη διαπλοκή στη Βουλή.

Πυρά κατά της Νέας Δημοκρατίας:
Ο Πρωθυπουργός τόνισε από το βήμα της Βουλής: «Ξαφνικά μετά τον διαγωνισμό ανοίξανε μ΄έναν καταιγιστικό ορυμαγδό απ’ όλα τα μέσα που δεν κατάφεραν να διοριστούν, αλλά και από άλλα που ξαφνικά αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να πληρώσουν ή από τρίτα που εδώ και καιρό κατάλαβαν ότι δεν μπορούν αν πάρουν άλλα θαλασσοδάνεια, να λένε ότι η χώρα καταρρέει».

Προσωπική επίθεση κατά του Κ. Μητσοτάκη:
«Ο κ.Μητσοτάκης αποφάσισε για άλλη μία φορά να αποδράσει, να σιωπήσει» δήλωσε ο Πρωθυπουργός και εστίασε στο ενδεχόμενο «Οι επικοινωνιολόγοι του να τον συμβούλεψαν να σιωπήσει γιατί στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάμε για σχοινί, ή ενδεχομένως δεν θέλει να λερώσει τα χέρια του γιατί κάνουν άλλοι γι’ αυτόν την βρώμικη δουλειά».

Και πρόσθεσε:

«Ο κ.Μητσοτάκης όμως σε μία αποστροφή του είπε «εδώ ήρθαμε να μιλήσουμε για Παιδεία και αν θέλετε ζητήστε σ’ άλλη προ ημερησίας για την διαπλοκή»».

Αίτημα Τσίπρα για προ ημερησίας συζήτηση για τη διαπλοκή:

Καταθέτοντας το αίτημα του ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε:

Μην κάνετε τέτοια αιτήματα γιατί κάποιες φορές γίνονται αποδεκτά. Γι΄αυτό κι εγώ καταθέτω αίτημα για προ ημερησίας διάταξης συζήτηση στη Βουλή για τη διαπλοκή

Ενώ τόνισε: «Όσο σιωπηλός ήταν ο κ. Μητσοτάκης στα θέματα της διαπλοκής τόσο ξεκάθαρος ήταν στα θέματα που αφορούν τη δική του ιδεολογική τοποθέτηση».

«Υπερασπίστηκε την γνωστή νεοφιλελεύθερη ατζέντα του που κατά τη δική μας εκτίμηση είναι ταξικά μεροληπτική. έχει όρια σ’ ότι αφορά την απήχηση της στην ελληνική κοινωνία παρότι δίνεται τον μανδύα της φιλελευθερίας ουσιαστικά υπερασπίζεστε δικαιώματα των ολίγων» εξήγησε ο Πρωθυπουργός και εν συνεχεία δήλωσε αναφερόμενος στον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας «υπερασπίστηκε μία εκπαίδευση για τα δικαιώματα των ολίγων όπως υπερασπίζεται και σε άλλα ζητήματα, όπως την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, περικοπές στο κοινωνικό κράτος και απολύσεις».

«Το βασικό χαρακτηριστικό είναι ότι υπερασπίζεται μία εκπαίδευση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα μίας αξιοκρατίας. Αυτές είναι οι ιδέες που πρεσβεύει, η κοινωνία πολλών ταχυτήτων που στην τελική είναι κατακερματισμένη. Πιστεύει ο κ. Μητσοτάκης ότι χάρη σε μία αόρατη πρόνοια της αγοράς μπορεί να σωθεί ο κόσμος και ότι η πρόοδος είναι απόρροια αυτής της γενικευμένης σύγκρουσης των πάντων με τους πάντες» σημείωσε ο Πρωθυπουργός και ερωτήθηκε:

«Πόσο καταστροφική έχει αποδειχθεί αυτή η ιδέα;»

Απαντήσεις για τα όσα πράττει η Κυβέρνηση:
Εμείς από την πλευρά μας κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να βάλουμε τα θεμέλια ενός καθολικού δημοκρατικού ανθρωπιστικού εκπαιδευτικού συστήματος δεσμεύτηκε ο Αλέξης Τσίπρας από το βήμα της Βουλής κατά την δευτερολογία του την Τετάρτη και σημείωσε:

Γιατί το τι μεταπτυχιακά θα κάνουμε στα πανεπιστήμια κ. Μητσοτάκη δεν μπορεί να το ορίζει η αγορά αλλά πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν μας τις ανάγκες του κόσμου. Η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι η χώρα με τις σημαντικότερες μεταπτυχιακές σπουδές στην φιλοσοφία. Μπορεί η αγορά να ορίσει τις ανάγκες στη φιλοσοφία

Αναφορά σε όσα δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης νωρίτερα:
«Μας είπατε ότι και συμφωνούμε σ αυτό ότι η παιδεία χρειάζεται εθνική συναίνεση. Ποια η δική σας στάση σ αυτό; Εσείς τελειώσατε λέγοντας ότι θα τα καταργήσετε όλα;

Μας είπατε ότι σας πάμε στο παρελθόν και όχι το μέλλον και κάνατε ιδιαίτερη αναφορά στη δεκαετία του ’80. Αν εμείς θέλουμε να πάμε στη δεκαετία του 80 εσείς γιατί κάνατε αναφορά στο 1864 ώστε να υπερασπιστείτε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Μας είπατε ότι θέλετε ένα σχολείο που οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ανιχνεύσουν τα ταλέντα τους. Τι κάνατε γι’ αυτό; Αποψιλώσατε τα σχολεία από εκπαιδευτικούς, φτιάξατε σχολεία που τους κάνουν όλους ίσιους;

Μας είπατε για τα πρότυπα σχολεία. τα πρότυπα που υπάρχουν ξέρετε λειτουργούν. Εμείς θέλουμε να δώσουμε βάρος στα πειραματικά. Υπάρχουν τα ιστορικά πρότυπα και εμείς θέλουμε να δώσουμε βάση στα πειραματικά όπου δοκιμάζονται νέες πειραματικές μέθοδοι προκειμένου να προσαρμοστούν και στα σύγχρονα σχολεία.

Διαβάστε επίσης:  Σήμερα το κρίσιμο Eurogroup

Μας λέτε ότι υποβαθμίσαμε το ολοήμερο σχολείο. Πως; Τώρα για πρώτη φορά όλα τα δημοτικά μπορούν να λειτουργήσουν ως ολοήμερα και όλα τα παιδιά να πάνε σ’ αυτά. Ξέρετε ότι μέχρι πέρσι στα δημοτικά δεν δίδασκαν από την 1η δημοτικού αγγλικά και πληροφορική; Τώρα όλα τα παιδιά έχουν αυτή τη δυνατότητα και εσείς θέλετε να το καταργήσετε; Μειώσαμε τις ώρες γιατί οι ειδικοί εκπαιδευτικοί λένε ότι τα παιδιά του δημοτικού δεν μπορούν να αποδώσουν με τόσες πολλές ώρες.
Μας είπατε ότι οι αλλαγές στα γυμνάσια έγιναν χωρίς να γίνει διάλογος. αν δεν μείνατε εσείς στην επιτροπή δεν φταίμε εμείς. Αλλά ας μιλήσουμε για το θέμα, εσείς συμφωνείτε ότι το γυμνάσιο δεν χρειάζεται αλλαγές;

Μας είπατε πως τα ιδιωτικά σχολεία νομοθετήσαμε να μην μπορεί να γίνει απόλυση και άρα να μην μπορεί να επιλεγεί από τον σχολάρχη τον εκπαιδευτικό και όταν ο εκπαιδευτικός δεν κάνει καλά την δουλειά του να μην μπορεί να διωχθεί. Εμείς αυτό που κάναμε ήταν ότι επαναφέραμε αυτό που ψήφισε η ΝΔ στην αρχή της αντιπολίτευσης γιατί οι εκπαιδευτικοί επιτελούν δημόσιο λειτούργημα. Θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι δεν επηρεάζονται από πιέσεις. ο αείμνηστος Ράλλης ως Υπ. Παιδείας ήταν σοβιετικός; Θα τρίζουν τα κόκαλα του.
Μας είπατε για την αξιολόγηση. Εμείς ετοιμάζουμε έναν συνολικό νόμο για την αξιολόγηση στο δημόσιο, άλλα για να δούμε τι εννοείται εσείς για αν δούμε αν το εννοειται και στα σχολεία. Αυτό που φέρατε εσείς δεν ήταν για την αξιολόγηση αλλά ένας τρόπος να διευκολύνονται οι απολύσεις.

Είπατε ότι άριστος είναι όποιος προσπαθεί, δεν μπορεί να προσπαθούν πάνω από το 10%; Εσείς θέλατε δικαιολογία για απολύσεις. Κανείς δεν είναι αντίθετος στην έννοια της αξιολόγησης αλλά πρέπει να βρούμε με ποιους τρόπους και προϋποθέσεις θα γίνεται αυτό κυρίως για τους εκπαιδευτικούς.

Για τα μεταπτυχιακά εκφράζεται δυσαρέσκεια για τα δίδακτρα. Όχι κ. Μητσοτάκη δεν πρέπει να αποφασίζει μόνο η αγορά για το τι μεταπτυχιακά πρέπει να γίνονται. Εμείς επιχειρήσαμε να βάλουμε μια τάξη και μια χαρά μπορούν τα ιδρύματα και τα τμήματα να αποφασίζουν για το τι μεταπτυχιακά θα κάνουν. το υπουργείο στο τέλος θα κάνει έλεγχο νομιμότητας και αν έχουν βάση τα ποσά που ζητάνε από τους φοιτητές τα ιδρύματα. ποια είναι η αντίρρηση σας; Μήπως ενοχλούνται μεγάλο καθηγητάδες που πλούτιζαν από τα μεταπτυχιακά και τώρα μιλάτε εξ ονόματος του;».

Για τα Θρησκευτικά:
«Εδώ και τρία χρόνια γίνεται ένας διάλογος και δοκιμαστικά αυτά τα προγράμματα έχουν πάει σε μία σειρά από σχολεία. Και σίγουρα το τελευταίο που θέλουμε είναι μία σύγκρουση με την εκκλησία συμφωνείτε ή διαφωνείτε με το ότι πρέπει να υπάρξει αλλαγή στα ελληνικά προγράμματα ώστε να φύγουμε από ένα μάθημα ομολογίας πίστης και να πάμε σ ένα μάθημα που θα έχει ευρύτερη προοπτική;» διερωτήθηκε ο Πρωθυπουργός και μίλησε για τα λύκεια εξηγώντας:

«Μας είπατε λύκεια που θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις που θα δίνει λύση στην επαγγελματική εκπαίδευση. εσείς σαν κόμμα καταργήσατε τις δημοφιλείς ειδικότητες των ΕΠΑΛ και αυτό για να έχει πελατεία τα ΙΕΚ. Εμείς τα επαναφέραμε. Είπατε πως θέλετε σύνδεση εκπαίδευσης με την αγορά και πως υπάρχει ένα χάσμα δεξιοτήτων».

«Αλήθεια σε ποια χώρα ζείτε κ. Μητσοτάκη;»ρώτησε ο Πρωθυπουργός και σημείωσε σχετικά με την ανεργία και τα προβλήματα που βιώνουν οι νέοι:

«Αυτό είναι το πρόβλημα της ανεργίας στη ώρα μας; ότι πάνε οι νέοι με πτυχία και μεταπτυχιακά να βρουν εργασία και τους λένε ότι είστε υπερκαταρτισμένοι και τους διώχνουν;» και τόνισε: « Αυτό ήταν το πρόβλημα γιατί βρίσκουν δουλειά στο εξωτερικό. Αν υπάρχει ανεργία δεν οφείλεται στην κακή κατάσταση των πανεπιστήμιων αλλά της αγοράς.

Κλείνοντας την δευτερολογία του ο Πρωθυπουργός σημείωσε απευθυνόμενος στον Κ. Μητσοτάκη:

Το βασικό σας πρόβλημα όταν μιλάτε για την εκπαίδευση είναι τα δικά σας βιώματα γιατί μέχρι να ασχοληθείτε με την πολιτική δεν είχατε περάσει ούτε απέξω από τα δημόσια σχολεία και δεν μπορείτε να τα υπερασπιστείτε γι’ αυτό το λόγο