Grand Prix Ιταλίας: ο Νίκο Ρόσμπεργκ πήρε τη νίκη

0
35

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ εκμεταλλεύτηκε την κάκιστη εκκίνηση του Λιούις Χάμιλτον και πήρε μια νίκη- ψυχολογίας στη Μόντσα, μειώνοντας τη διαφορά από τον teammate του στους 2 βαθμούς. Στο 3-4 οι δύο Φεράρι με Φέτελ, Κίμι.

Από το καλό, στο καλύτερο κι από κει στο κάλλιστο: αυτή είναι η… διαδρομή που έχει ακολουθήσει ο Νίκο Ρόσμπεργκ στα δύο grand prix μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα της Φόρμουλα 1.
Ο Γερμανός πιλότος της Μερσέντες μετά τη νίκη του στο Σπα κέρδισε και σήμερα στην Ιταλία, μειώνοντας τη διαφορά του από τον (δεύτερο, σήμερα) Χάμιλτον στη βαθμολογία στους 2 βαθμούς!
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:

Κόκκινα φώτα: η «καταστροφή» των Χάμιλτον, Μαξ

Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα στη Μόντσα, ο Λιούις Χάμιλτον θεώρησε πως ήρθε η ώρα για να πάρει έναν μίνι- οδηγικό ύπνο: πραγματοποιώντας κάκιστη εκκίνηση, ο παγκόσμιος πρωταθλητής βρέθηκε από την pole στην 6η θέση, ενώ και ο Φερστάπεν τον μιμήθηκε και πήγε εκτός δεκάδας.

Οι δύο Φεράρι πέρασαν σαν σταματημένο τον Βρετανό, ανεβαίνοντας στο 2-3 πίσω από τον προπορευόμενο Ρόσμπεργκ, με τον Μπότας να περνάει 4ος και ο Ρικιάρντο 5ος.

Στις πιο πίσω θέσεις ξεχώρισε ο Αλόνσο, που ανέβηκε από 13ος εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας και έκανε όνειρα… βαθμού.

Όνειρα, όμως, ή μήπως…

Ο “Billion Dollar Man” αντεπιτίθεται

Μετά την ψυχρολουσία της αρχής, ο Χάμιλτον άρχισε να επανακτά τις… αισθήσεις του και πέρασε με συνοπτικές διαδικασίες τον Ρικιάρντο, λίγο δυσκολότερα τον Μπότας και «καρφώθηκε» στην 4η θέση.

Μπροστά, ο Ρόσμπεργκ άνοιγε ολοένα και περισσότερο τη διαφορά του από τις δύο «γηπεδούχες» Φεράρι, ενώ εντός των βαθμών ο Σέρχιο Πέρεζ γι’ ακόμα μία φορά αποδείκνυε πως είναι λίρα εκατό με την 7η θέση που κρατούσε εύκολα και ο… συνταξιούχος Μπάτον έβλεπε τη ΜακΛάρεν του να του γνωρίζει τις χάρες της 15η θέσης.

Και η μηχανοκίνητη ζωή συνεχιζόταν.

Κάντε ένα πιτ κι άσε τους άλλους να κάνουν δύο

Δεδομένο πρώτο: έχουν τα καλύτερα μονοθέσια. Δεδομένο δεύτερο: έχουν ικανότατους πιλότους. Δεδομένο τρίτο: έχουν, συνήθως, και καλύτερη στρατηγική.

Άρα, αφήνουν τους άλλους να κυνηγούν ένα θαύμα: οι δύο Μερσέντες εκκίνησαν τον αγώνα τους με τη μαλακή γόμα, τη στιγμή που όλοι όσοι βρίσκονταν εντός της δεκάδας στην εκκίνηση είχαν βάλει την πολύ μαλακή.

Έτσι, οι πρωταθλητές χρειάστηκαν μόλις μία αλλαγή ελαστικών (για να περάσουν στη μέση γόμα- στον 25ο γύρο για τον Ρόσμπεργκ και στον 26ο για τον Χάμιλτον), ενώ οι υπόλοιποι ήθελαν δύο (πολύ μαλακή- μαλακή- μαλακή).

Διαβάστε επίσης:  ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 20 Αυγούστου

Κάπως έτσι, και μετά από αρκετές «αλχημείες» και ανακατατάξεις, μετά το 35ο πέρασμα, η κατάσταση παγιώθηκε ως εξής: πρώτος ο Ρόσμπεργκ με +10 δεύτερα από τον δεύτερο Χάμιλτον, τρίτος έναν αιώνα πιο πίσω ο Φέτελ και 4ος ο Κίμι.

Η μόνη ουσιαστική μάχη που έμενε «ζωντανή» ήταν αυτή για την 5η θέση, εκεί που Μπότας και Ρικιάρντο προσπαθούσαν να κρατήσουν μακριά τα χασμουρητά.

Που δεν ήταν λίγα…

Η πρώτη φορά στη Μόντσα του Ρόσμπεργκ και το «φλεγόμενο» πρωτάθλημα

Στους εναπομείναντες 15, περίπου, γύρους μετά τις αλλαγές ελαστικών για όλους δεν άλλαξε τίποτα ουσιώδες, μ’ εξαίρεση μια προσπέραση του Ρικιάρντο επί του Μπότας για την 5η θέση και άλλη μία του Φερστάπεν στον Πέρεζ για την 7η.

Α, ναι: υπήρξε και το ΕΠΙΚΟ team radio του Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος άκουσε τον μηχανικό του να του λέει «Πίεσε, γιατί τα λάστιχα του Γκροζιάν έχουν αρχίσει να διαλύονται», και τον Ισπανό- που ήταν 12ος και 11ος ο Γάλλος μπροστά του- ν’ απαντά μ’ ένα παρατεταμένο «χαχαχαχαχα».

Όταν έπεσε η καρό σημαία, λοιπόν, ο Νίκο Ρόσμπεργκ κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο «Ναό της ταχύτητας», φτάνοντας τις 21 και προσπερνώντας τους Χάκινεν, Ράικονεν στη σχετική λίστα με τις περισσότερες νίκες ever.

Ο Χάμιλτον πλήρωσε την κακή του εκκίνηση, αλλά έσωσε ό,τι σωζόταν με τη δεύτερη θέση, με τον Φέτελ ν’ ανεβαίνει εκ νέου στο βάθρο με τη Φεράρι στη Μόντσα (ήταν δεύτερος πέρυσι).

Κίμι, Ρικιάρντο, Μπότας, Φερστάπεν, Πέρεζ, Μάσα και Χούλκενμπεργκ συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα, ενός αγώνα που θα ξεχαστεί, πάντως, όσο γρήγορα περνούν τα μονοθέσια τη γραμμή εκκίνησης- τερματισμού.

Το μόνο θετικό είναι δύο αριθμοί: 250 και 248.

Οι βαθμοί του Χάμιλτον και του Ρόσμπεργκ στο πρωτάθλημα.

Αν μη τι άλλο, η μάχη του τίτλου αναζωπυρώθηκε για τα καλά…

Βαθμολογία οδηγών

Χάμιλτον 250

Ρόσμπεργκ 248

Ρικιάρντο 161

Φέτελ 143

Ράικονεν 136

Φερστάπεν 121

Μπότας 70

Πέρεζ 62

Χούλκενμπεργκ 46

Μάσα 41

Αλόνσο 30

Σάινθ 30

Γκροζιάν 28

Κβιάτ 23

Μπάτον 17

Μάγκνουσεν 6

Βερλάιν 1

Φαντόρν 1

Γκουτιέρεζ 0

Πάλμερ 0

Έρικσον 0

Νασρ 0

Βερλάιν 0

Χαριάντο 0

Οκόν 0

Βαθμολογία κατασκευαστών

Mercedes 498

Red Bull 290

Ferrari 279

Williams 111

Force India 108

McLaren 48

Toro Rosso 45

Haas 28

Renault 6

Μanor 1

Sauber 0