Mειώσεις στα διόδια…

0
18
αυξήσεις, νέα διόδια,

Ουσιαστική μείωση των τιμών των διοδίων προαναγγέλλει ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, υποστηρίζοντας πως βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη συζητήσεις με τις κοινοπραξίες.

Ο κ. Σπίρτζης κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο TV 100, υποστήριξε πως υπάρχει διαβούλευση με τους παραχωρησιούχους για τη μείωση της τιμής των διοδίων.

Τόνισε πως στους οδικούς άξονες υπάρχουν δύο φάσεις. Η πρώτη είναι η φάση κατασκευής: «Τα διόδια όπως υπάρχουν στις συμβάσεις θεωρούνται ένα μεγάλο κομμάτι της κρατικής συμμετοχής για τη συμμετοχή αυτών των έργων.

Επομένως θα ήταν μη συνετό από μέρους μας να πάμε σε μία λογική μονομερούς μείωσης των διοδίων όταν τα έργα είναι σε εξέλιξη και όταν θα κινδυνέψει η χώρα αν δεν ολοκληρωθούν τον Μάρτη του ’17 να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ πίσω ή δισ.».

«Πρώτος στόχος είναι να κάνουμε μία διαπραγμάτευση που θα διευκολύνει ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες και περιοχές που έχουν συγκεκριμένα προβλήματα, π.χ. έχουμε περιοχές της χώρας που δεν έχουν εναλλακτικές οδεύσεις και που οι κάτοικοι για να κινηθούν μέσα στα όρια του δήμου τους πρέπει να πληρώνουν 4 ή 5 διόδια για μετακινήσεις εντός του δήμου.

Διαβάστε επίσης:  Ο ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕ: Δεν έχει λύση στις 20 Μαρτίου - Στόχος οριστική συμφωνία στις 7 Απριλίου

Το ίδιο ισχύει με ειδικές κατηγορίες, με τα άτομα με κινητικές δυσκολίες ή με άλλες κατηγορίες συμπολιτών μας. Πιστεύω ότι με τις διαπραγματεύσεις που κάναμε αυτά έχουν καλυφθεί». Το δεύτερο βήμα είναι στη φάση της λειτουργίας:

«Προβλέπεται να έχουμε ένα ενιαίο, ηλεκτρονικό, αναλογικό σύστημα χρέωσης, που είναι και δικαιότερο σε σχέση με τα μετωπικά διόδια που έχουμε αυτή τη στιγμή και που είχαν σχεδιαστεί.

Και τέλος έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και είναι και στις υποχρεώσεις των αναδόχων να παραδώσουν μία μελέτη για να έχουμε μία μεγάλη μείωση των διοδίων και να έχουμε μία παράταση του χρόνου ή να έχουμε εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης των διοδίων υπέρ των πολιτών.

Αυτό μπορεί να γίνει γιατί έχουμε αυτή τη στιγμή όλες τις εισόδους της χώρας χωρίς διόδια, έχουμε ένα πολύ μεγάλο οδικό δίκτυο δημόσιο επίσης χωρίς διόδια και εκεί προτιθέμεθα να θεσπίσουμε νομοθεσία που υποχρεωτικά όπου μπαίνουν διόδια θα είναι αναλογικά τα διόδια και δεν θα είναι μετωπικά με το σύστημα που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια».