Ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς 2016-17, χωρίς κενά σε διδακτικό προσωπικό υποσχέθηκε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, υπογραμμίζοντας ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών για τη φετινή χρονιά θα είναι τόσες όσα και τα κενά, τα οποία το υπουργείο υπολογίζει ότι δεν ξεπερνούν τα 21.000.
Ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ,
αναφερόμενος στις προσλήψεις εκπαιδευτικών τόνισε ότι «για φέτος, έχουμε πιστώσεις για περίπου 21 χιλιάδες (20.800) αναπληρωτές, όσα είναι τα κενά.
Το Σεπτέμβριο του 2017 θα γίνουν οι πρώτες, μετά από 7-8 χρόνια, μόνιμες προσλήψεις και μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών στο Δημόσιο. Σε βάθος τριετίας περίπου, θα διοριστούν 20 χιλιάδες εκπαιδευτικοί, όσοι είναι και οι αναπληρωτές που προσλαμβάνουμε». Σε ερώτηση αν υπάρχει σχετική συνεννόηση με τους θεσμούς για το θέμα αυτό, ο υπουργός Παιδείας απάντησε: «Είναι ένα θέμα που αφορά την ελληνική κυβέρνηση».
Σχετικά με την ειδική αγωγή, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι θα ιδρυθούν επιπλέον 400 τμήματα ένταξης, ενώ για τα παιδιά των προσφύγων ότι θα δημιουργηθούν τμήματα υποδοχής σε κέντρα φιλοξενίας, αλλά και νηπιαγωγεία και δομές δημιουργικής απασχόλησης, ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να μπουν σταδιακά στα σχολεία.
Για τα ολοήμερα σχολεία υπογράμμισε πως «θα λειτουργήσουν όπως και πέρυσι χωρίς όμως επτάωρα στο δημοτικό σχολείο. Είναι μη αποδοτικό», ενώ απαντώντας στην κριτική των ομοσπονδιών που προβλέπουν μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, τόνισε ότι «δεν πάμε σε πρόγραμμα μαζικών συγχωνεύσεων σχολείων. Πρέπει να διαφυλάξουμε το δημοτικό σχολείο της γειτονιάς».
Μαίνεται ο «πόλεμος» με τους σχολάρχες
Ο υπουργός Παιδείας ρωτήθηκε και για τις αλλαγές που προωθούνται στην ιδιωτική εκπαίδευση, ρίχνοντας νέο λάδι στη φωτιά της αντιπαράθεσης με τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων: «Το ζήτημα που έχει να κάνει με την κατοχύρωση στοιχειωδών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν είναι στενά κλαδικό, είναι ένα θέμα από το οποίο εξαρτάται η αξιοπιστία του σχολείου. Σήμερα ο σχολάρχης απολύει όποτε θέλει, όποιον θέλει. Αυτό δεν μπορεί να διαμορφώσει ένα σχολικό ήθος και μια εκπαιδευτική αντίληψη. Αν ο σύλλογος καθηγητών λειτουργεί υπό το κράτος εκβιασμών, πιέσεων ή και απολύσεων δεν μπορεί να εγγυηθεί την αξιοπιστία των τίτλων σπουδών».
Ο κ. Φίλης αναφέρθηκε επίσης «σε καταγγελίες, που δεν απαντήθηκαν, ότι πήγε η επιθεώρηση εργασίας στα σχολεία και έβαλαν σεκιουριτάδες οι σχολάρχες για να μη μπει». Απαντώντας στις κατηγορίες ότι «το υπουργείο υλοποιεί την πολιτική των συνδικαλιστών στον χώρο» σημείωσε: «Υλοποιούμε μια πολιτική που ξεκίνησε από τον Γεώργιο Ράλλη και τον Ευάγγελο Παπανούτσο το 1977».
Αναφορικά με το ωρολόγιο πρόγραμμα στο ιδιωτικά σχολεία, ο υπουργός Παιδείας εξήγησε: «Αν ένα σχολείο θέλει να κάνει επιπλέον πρόγραμμα, μπορεί να το κάνει, του το επιτρέπουμε, αρκεί να το δηλώνει. Να δηλώνει αν γίνεται δωρεάν ή με επιπλέον χρήματα. Και αν γίνεται με επιπλέον χρήματα, αυτά να φορολογούνται».
ΝΔ: «Ο κ. Φίλης διεκδικεί ρόλο οδοστρωτήρα”
Το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Ν. Φίλη, υπογραμμίζει:
«Ο κ. Φίλης επιβεβαιώνει, άλλη μια φορά, τις χειρότερες διακρίσεις του και διεκδικεί επάξια ρόλο οδοστρωτήρα στο χώρο της Παιδείας.
Αντί να εργαστεί για να αναβαθμιστούν τα δημόσια σχολεία, προσπαθεί να διαλύσει και τα ιδιωτικά. Δεν νοιάζεται για τίποτε άλλο, παρά μόνο να ικανοποιήσει την εκλογική πελατεία του κόμματός του. Απεχθάνεται την ιδιωτική πρωτοβουλία και επιζητά την ισοπέδωση προς τα κάτω.
Ταυτόχρονα, αντί να στηλιτεύσει τα όσα διέπραξαν οι αντιεξουσιαστές στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, προσπαθεί να τους καλύψει, υποστηρίζοντας πως δεν έκαναν μεγάλες καταστροφές.
Προκαλεί τόσο την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και τους αγρίως φορολογούμενους πολίτες, που πληρώνουν με το υστέρημά τους το κόστος της ανομίας και της ανοχής της από την Κυβέρνηση».
Υστερόγραφο: Ο κ. Φίλης, ως Υπουργός Παιδείας, ας μάθει επιτέλους ότι πέρα από την “Μαθηματική Ολυμπιάδα” διεξάγονται πολλές άλλες Μαθητικές Ολυμπιάδες, όπως αυτές της Πληροφορικής, της Ρομποτικής, της Φυσικής, της Βιολογίας, της Αστρονομίας και Αστροφυσικής.