Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
19.5 C
Athens

Το καροτσάκι του σούπερ μάρκετ έχει… γενέθλια! – Ποιος είχε την ιδέα

Πριν από 80 χρόνια το καρότσι του σούπερ μάρκετ εμφανίστηκε στον κόσμο των αγορών. Σήμερα δεν μπορούμε να φανταστούμε τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ χωρίς αυτό. Κι όμως, η ιδέα αυτή αρχικά δεν συνάντησε μεγάλη επιτυχία.

Ο Σίλβαν Γκόλντμαν, ιδιοκτήτης της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Humpty Dumpty», δεν είχε καμία αμφιβολία ότι η ιδέα του, το καροτσάκι για τα ψώνια, θα έφερνε τα πάνω-κάτω στον κόσμο των αγορών. Στις 4 Ιουνίου του 1937 ο επιχειρηματίας από την Οκλαχόμα παρουσίασε μέσω μιας αγγελίας στην εφημερίδα την καινοτόμο ιδέα του. Η αγγελία είχε το σύνθημα «νέο και πρωτοφανές». Στη φωτογραφία υπήρχε μία γυναίκα που ήταν εξαντλημένη από το κουβάλημα του καλαθιού της. Τη λύση στο πρόβλημά της ερχόταν να δώσει το πολλά υποσχόμενο καροτσάκι του σούπερ μάρκετ.

Η ιστορία πίσω από το καροτσάκι

Σήμερα δεν μπορούμε να φανταστούμε τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ χωρίς αυτό. Τότε όμως οι πελάτες έπρεπε να πειστούν για το νέο προϊόν και μετά να το χρησιμοποιήσουν. Σύμφωνα με την κοινωνιολόγο και ερευνήτρια αγορών Κατρίν Γκρανκλεμάν, η οποία στο πλαίσιο της διδακτορικής διατριβής της ασχολήθηκε με την ιστορία του καροτσιού, «η πρώτη προσπάθεια εισαγωγής του στην αγορά απέτυχε».

Οι άνθρωποι δεν ήταν εξοικειωμένοι με το νέο αυτό βοηθητικό όχημα. Επιπλέον στην αρχή παρουσιάζονταν κι άλλες δυσκολίες. Οι νέοι άντρες απέφευγαν να χρησιμοποιήσουν το καροτσάκι για να μη δώσουν την εντύπωση ότι είναι αδύναμοι. Κι οι γυναίκες όμως αποδοκίμασαν την χρήση του στην αρχή. Το καροτσάκι θύμιζε έντονα το παιδικό καροτσάκι και το θεωρούσαν παλιομοδίτικο. Μόνο οι ηλικιωμένοι ήταν πρόθυμοι να το χρησιμοποιήσουν από την πρώτη στιγμή.

Ο Γκόλντμαν δεν το έβαλε κάτω και σκαρφίστηκε ένα έξυπνο τρικ προώθησης. Πλήρωσε μοντέλα για να σπρώχνουν τα καροτσάκια μέσα στα μαγαζιά, με σκοπό να παρακινήσει τους πελάτες να τα χρησιμοποιήσουν κι οι ίδιοι. Κι έτσι ήρθε η επιτυχία! Η φήμη του καροτσιού εξαπλώθηκε σε όλη την Αμερική. Το Σεπτέμβριο του 1937 ο Γκόλντμαν παραβρέθηκε στην συνάντηση του κλάδου «Super Market Convention», για να παρουσιάσει το προϊόν του στο χώρο των ειδικών. Στην αρχή υπήρχε κι από αυτούς αποδοκιμασία. Οι φορείς φοβήθηκαν ότι το καροτσάκι έκρυβε κινδύνους για την ασφάλεια των παιδιών. Ο Γκόλντμαν όμως αντέδρασε για άλλη μια φορά έξυπνα. Με ένα διαφημιστικό φιλμάκι εξήγησε την ιδέα του και βρήκε και τον κατάλληλο τρόπο για να κερδίσει την αγορά.

Η γέννηση της ιδέας

O Σίλβαν Γκόλντμαν σκέφτηκε ότι εάν ενώσει κάποιος δύο καρέκλες και βάλει ρόδες στα πόδια τους θα μπορούσε να τοποθετήσει στην επιφάνεια των καθισμάτων ένα καλάθι

Στο βιογραφικό έργο «Το όχημα που άλλαξε τον κόσμο. Η καριέρα του Σίλβαν Γκόλντμαν», ο συγγραφέας Τέρι Ουίλσον περιγράφει τη στιγμή που γεννήθηκε αυτή η εξαιρετική ιδέα. Ένα απόγευμα του 1936, παρατηρώντας δύο αναδιπλούμενες καρέκλες, του ήρθε η ιδέα! Σκέφτηκε ότι εάν ενώσει κάποιος δύο καρέκλες και βάλει ρόδες στα πόδια τους θα μπορούσε να τοποθετήσει στην επιφάνεια των καθισμάτων ένα καλάθι. Ήλπιζε ότι με αυτό το βοηθητικό όχημα οι πελάτες θα είναι σε θέση να ψωνίζουν περισσότερο. Στη γέννηση της ιδέας αυτής συνέβαλε ο βοηθός του Γκόλντμαν, Φρεντ Γιανγκ. Όπως όμως σε όλες τις μεγάλες εφευρέσεις, έτσι κι στην περίπτωση του καροτσιού, δεν γνωρίζουμε ποιος από τους δύο είχε την ιδέα. Βέβαιο είναι πάντως ότι το 1940 η πρώτη ευρεσιτεχνία δόθηκε στον Γκόλντμαν. Στη συνέχεια η ιδέα αυτή εξελίχτηκε φυσικά και από άλλους.

Πήγη: DW

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Η Αθήνα και ο Πειραιάς του 1920 σε ένα απίστευτο (βίντεο)

Ένα απίστευτο βίντεο που μας ταξιδεύει έναν αιώνα πίσω... Πριν από έναν αιώνα ο κόσμος ήταν πολύ διαφορετικός. Η Αθήνα, η πρωτεύουσα της Ελλάδας, και...
Στόουνχεντζ: Ανακαλύφθηκε μοναδική νεολιθική δομή

Ποια είναι η σχέση του Στόουνχεντζ με το φεγγάρι;

Η τοποθεσία του Στόουνχεντζ (Stonehenge) είναι γνωστό ότι είναι ευθυγραμμισμένη προς την κατεύθυνση της ανατολής του ήλιου στο θερινό ηλιοστάσιο και της δύσης στο χειμερινό ηλιοστάσιο,...

Τεστ προσωπικότητας: Αυτό που βλέπετε πρώτο αποκαλύπτει αν είστε γενναίοι ή καλοσυνάτοι

Τα τεστ προσωπικότητας αξιοποιούν τη συναρπαστική αλληλεπίδραση μεταξύ της οπτικής αντίληψης και των γνωστικών χαρακτηριστικών και αποκαλύπτουν στοιχεία βαθύτερα για την προσωπικότητά σας. Ακριβώς αυτό...

Σοκ στη Λάρισα – Σαραντάρες “ξεζούμισαν” 17χρονο μαθητή Λυκείου…

Συγκλονισμένη είναι η τοπική κοινωνία στην Λάρισα μετά τη ροζ αποκάλυψη ότι ένας 17χρονο μαθητής Λυκείου κατέληξε στο νοσοκομείο έπειτα από ερωτικό τρίο με...

Σαν Σήμερα 12 Απριλίου Πρώτη φορά ο Άνθρωπος στο Διάστημα

Τετάρτη 12 Απριλίου του 1961, τοπική ώρα 09:07, Κοσμοδρόμιο Μπαικονούρ, ΕΣΣΔ. Το διαστημικό σκάφος Βοστόκ 3ΚΑ απογειώνεται στην πτήση Βοστόκ-1 (ВΟCΤOK-1) με τον Σοβιετικό...
Τα πιο συνηθισμένα αντικείμενα που ανασύρονται από το βυθό της θάλασσας είναι τα πλαστικά μιας χρήσης και οι γόπες των τσιγάρων

“Παντοτινά χημικά”: Ανιχνεύθηκαν σε υψηλά επίπεδα στα υπόγεια ύδατα παγκοσμίως

Οι τοξικές χημικές ουσίες PFAS (υπερφθοροαλκυλικές και πολυφθοροαλκυλικές ουσίες) ανιχνεύθηκαν σε επιφανειακά και υπόγεια ύδατα σε όλο τον κόσμο, σε επίπεδα πολύ υψηλότερα από αυτά που επιτρέπουν...

Καρκινογόνα χημικά κρύβονται σε μαγειρικά σκεύη, είδη μακιγιάζ και προϊόντα περιποίησης

Τα τηγάνια, το μακιγιάζ ή τα προϊόντα περιποίησης συνδέονται με την υπογονιμότητα των γυναικών προειδοποιεί νέα αμερικανική μελέτη, αναφερόμενη στις γνωστές τοξικές χημικές ουσίες...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Το γλέντησε ο Κασσελάκης: Παρέα με τον Τάιλερ έσβησε κεράκια σε ψαροταβέρνα της Θήβας

Τα γενέθλια του ως πολίτης γιόρτασε σε ψαροταβέρνας στην Θήβα, ο Στέφανος Κασσελάκης.  Ο πρόεδρος του...

Ο Σκρέκας δεσμεύθηκε ότι οι καταναλωτές θα δουν μειώσεις έως και 15% σε τιμές προιόντων

Μειώσεις έως και 15% αναμένονται σε τιμές προϊόντων, σύμφωνα με όσα δήλωσε στην ΕΡΤ,...

Σούπερ μάρκετ: Από τις αρχές Μαρτίου θα φανούν στις τσέπες των καταναλωτών οι μειώσεις τιμών

Από τις πρώτες μέρες του Μαρτίου θα είναι ορατές στους καταναλωτές οι μειώσεις τιμών...

Σούπερ μάρκετ: Στα 11,8 δισ. ευρώ ο τζίρος το 2023, καταγράφοντας αύξηση κατά 10%

Τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ έφερε ο πληθωρισμός το 2023, σύμφωνα με τα...