Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
13 C
Athens

Το σχέδιο Μητσοτάκη για την Παιδεία: Ελεύθερο σχολείο και αυτόνομο Πανεπιστήμιο

«Η Παιδεία πρέπει να είναι πεδίο εθνικής συνεννόησης. Το μέλλον των παιδιών μας δεν μπορεί να είναι αντικείμενο μικροκομματικών αντεγκλήσεων».

Αυτό τόνισε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στη προ Ημερησίας Διατάξεως Συζήτηση στη Βουλή, που έγινε μετά από πρωτοβουλία του, με θέμα την Παιδεία.

«Ελεύθερο σχολείο και αυτόνομο Πανεπιστήμιο»
«Για τη Νέα Δημοκρατία», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, «η μεταρρύθμιση στην Παιδεία αποτελεί πρώτη πολιτική προτεραιότητα… Η δική μας λογική, η δική μας επιλογή συνοψίζεται στο δίπτυχο ‘’ελεύθερο σχολείο’’ και ‘’αυτόνομο Πανεπιστήμιο’’. Σχολεία και Πανεπιστήμια, τα οποία δεν ελέγχονται ασφυκτικά, από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά που εποπτεύονται παραγωγικά και με κριτήρια ποιότητας. Που βάζουν πρώτα τον πολίτη – δηλαδή πρώτα τον μαθητή και τον φοιτητή και όχι τον απρόσωπο γραφειοκράτη του Υπουργείου».

«Μιλάμε συχνά», πρόσθεσε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας «για τις έννοιες της αυτονομίας, της αξιολόγησης, της Αριστείας. Αυτές οι τρείς έννοιες συνθέτουν αξιακά την πρόταση που θα παρουσιάσουμε στον ελληνικό λαό, για την Παιδεία κατά το προσεχές διάστημα: Αυτονομία, διότι αν και η αυτόνομη λειτουργία των σχολικών μονάδων και το αυτοδιοίκητο των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων έχουν θεσμική κατοχύρωση, εντούτοις το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι από τα πιο συγκεντρωτικά στην Ευρώπη…
Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα, διότι η αποκέντρωση και η αυτονομία σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζονται με την ασυδοσία, την αναξιοκρατία και την απουσία ελέγχου και λογοδοσίας. Αντίθετα, η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται οργανωμένα, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές και να διασφαλίζει την ορθή και αποδοτική λειτουργία και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση δεν μπορεί να είναι προαιρετική, ούτε απογυμνωμένη από παρεμβάσεις ενθάρρυνσης και επιβράβευσης της πρόσθετης προσπάθειας. Αλλά ούτε και από διορθωτικές παρεμβάσεις – μέσω επιμόρφωσης- όταν και όπου παρατηρούνται υστερήσεις».

Η Αριστεία δεν αφορά στους λίγους, αφορά στους πολλούς

Σε ό,τι αφορά την έννοια της Αριστείας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Κατηγορηθήκαμε για τη χρήση αυτής της έννοιας από τη συγκυβέρνηση, ως θιασώτες του ‘’ελιτισμού’’, του ‘’κοινωνικού δαρβινισμού’’, των ‘’ολίγων’’. Η Αριστεία, όμως, δεν αφορά στους λίγους. Αφορά στους πολλούς. Αφορά στο σχολείο και το Πανεπιστήμιο ως μηχανισμούς κοινωνικής κινητικότητας και μηχανισμούς ατομικής προόδου και προκοπής – όπως συνέβη κατά τις τελευταίες δεκαετίες σε όλες τις γωνιές της πατρίδας μας». ##Αναφερόμενος, κατόπιν, ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στους βασικούς άξονες της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, σημείωσε πως «η καρδιά της εκπαίδευσης χτυπά στο δημόσιο σχολείο, στο νηπιαγωγείο, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όλα ξεκινούν από την προσχολική αγωγή» και επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι «με Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας κανένα παιδί δεν θα βρεθεί εκτός παιδικού σταθμού».

Το σχέδιο για τα δημόσια σχολεία

Σε ό,τι αφορά στα δημόσια σχολεία ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας υπογράμμισε ότι: «Στον πυρήνα τη πρότασης μας για μια ποιοτική επανάσταση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι η έννοια του νέου σχολείου, που θα επαναξιολογεί όλα όσα ξέρουμε για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα σχολεία στην χώρα μας. Για τα Δημοτικά είναι απαραίτητη η καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου για όλα τα Δημοτικά Σχολεία, που θα στηρίζεται στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ). Το ολοήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είχε διευκολύνει σημαντικά τους εργαζόμενους γονείς… Και βέβαια θα επαναφέρουμε άμεσα τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία ως νησίδες αριστείας, καινοτόμων παιδαγωγικών προσεγγίσεων και συνεχούς αξιολόγησης και προόδου.

Οι Περιφερειακοί Διευθυντές

Θα επιβάλουμε απόλυτη αξιοκρατία στην επιλογή των 13 Περιφερειακών διευθυντών. Η επιλογή τους θα γίνεται από το ΑΣΕΠ. Το ΑΣΕΠ θα θέσει, επίσης, συγκεκριμένες προδιαγραφές και θα επιβλέπει την διαδικασία επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων… Ο επαγγελματικός προσανατολισμός πρέπει να επανεισαχθεί… Όπως πρέπει, επιτέλους, να διδάσκεται και η επιχειρηματικότητα στα σχολεία. Θα προβούμε επίσης στη Δημιουργία Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα… Και βέβαια θα απελευθερώσουμε την ιδιωτική εκπαίδευση από τα δεσμά του κρατισμού. Αλλά θα ζητήσουμε και από τα ιδιωτικά σχολεία να παρέχουν περισσότερες υποτροφίες σε φτωχά και ταλαντούχα παιδιά, παρέχοντας συγκεκριμένα φορολογικά κίνητρα».

Αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος για τα Πανεπιστήμια

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Μητσοτάκης και στην ανάγκη για αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος τονίζοντας: «Το ζήτημα του ‘’άρθρου 16’’ υπήρξε παραδοσιακά τοτέμ των ‘’αντι-μεταρρυθμιστών’’ στη χώρα μας. Η αντίδραση όμως σε αυτή την αλλαγή είναι αποκαλυπτική τόσο συμφερόντων όσο και νοοτροπιών. Και φυσικά, αναδεικνύει μεγάλες αντιφάσεις. Κατ’ αρχάς, η Ελλάδα αναγνωρίζει τα πτυχία πανεπιστημίων άλλων χωρών – αυτονοήτως της Ε.Ε., αλλά όχι μόνο – τα οποία είναι μη κρατικά. Είναι αποδεκτό, δηλαδή, κάποιος να είναι απόφοιτος ιδιωτικού Πανεπιστημίου – κερδοσκοπικού ή μη, αρκεί αυτό να μην είναι ελληνικών συμφερόντων. Για πόσο καιρό θα συνεχίζεται αυτή η αντίφαση; Γιατί να στερήσουμε τη δυνατότητα από τη χώρα μας να μετατραπεί σε ένα περιφερειακό κέντρο Ανώτατης Εκπαίδευσης, προσελκύοντας σημαντικές επενδύσεις και δημιουργώντας δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας; Το έκανε η Κύπρος, το έκανε η Τουρκία. Ως πότε θα παραμένουμε δέσμιοι αγκυλώσεων;».

Πώς θα αναβαθμιστεί το δημόσιο Πανεπιστήμιο

Για τις παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν άμεσα προκειμένου να αναβαθμιστεί ο ρόλος του Δημόσιου Πανεπιστημίου, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως αυτές πρέπει να είναι:
Άμεση έκδοση των οργανισμών και των εσωτερικών κανονισμών των ΑΕΙ, έτσι ώστε να λειτουργήσει στην πράξη ο νόμος 4009.
Αποκατάσταση της λειτουργίας και ενίσχυση των Συμβουλίων Ιδρύματος ως απαραίτητο βήμα για να υπάρχει περισσότερη λογοδοσία και εσωτερική εποπτεία της ασκούμενης διοίκησης.
Καθορισμός του ετήσιου αριθμού των εισακτέων σε Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. αποκλειστικά από τα ίδια τα ιδρύματα τα οποία θα ορίζουν και τον ελάχιστο βαθμό εισαγωγής.
Ανάδειξη της Ελλάδας σε διεθνές κέντρο παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών στη Ν.Α. Ευρώπη, με ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων.
Μεγαλύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία για να μειωθεί το χάσμα δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας.
Κίνητρα συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων και νεοφυών επιχειρήσεων που να αφορούν εφαρμοσμένη έρευνα και εμπορευματικοποίηση νέων ιδεών.
Διοργάνωση θερινών σχολείων (summer schools) από τα Ιδρύματα.
Νέος ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας με κίνητρα για δημιουργία clusters και επίτευξη οικονομίας κλίμακας στις υποδομές.
Συνεχής και περιοδική αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των ιδρυμάτων και πιστοποίηση από μια ισχυρή ανεξάρτητη αρχή.

Τα βασικά σημεία της επίθεσης Μητσοτάκη στον Τσίπρα

Καταργήσατε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία. Γιατί στερήσατε από τα παιδιά των φτωχών οικογενειών τη δυνατότητα να πάνε σε ένα καλό σχολείο και να διακριθούν;
Καταργήσατε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, υπονομεύσατε το δημοτικό σχολείο, μειώσατε τις ώρες του διδακτικού προγράμματος. Υποβαθμίσατε και το γυμνάσιο και το λύκειο, μετατρέπετε το γυμνάσιο σε σχολείο αυτόματης προαγωγής. Καταργήσατε την τράπεζα θεμάτων στο λύκειο, όπως και τη βάση του 9,5 για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη.
Επαναφέρατε τον κομματισμό και τον συνδικαλισμό με την επιλογή των διευθυντών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ισοπεδώσατε και την ιδιωτική εκπαίδευση. Αντί να αναβαθμίζετε το δημόσιο σχολείο, κοντύνατε και τα ιδιωτικά σχολεία στο οποίο πηγαίνουν το 8% των μαθητών.
Παγώσατε και καταργείτε κάθε έννοια αξιολόγησης και αξιοκρατίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Έδωσε η κυβέρνηση τη δυνατότητα ακόμη και σε όσους είχαν διαγραφεί να αποκτήσουν δικαίωμα επανεγγραφής. Έχω την εξήγηση: ο κ. Φίλης ως αιώνιος φοιτητής αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του.
Καταργήσατε τα συμβούλια ιδρύματος των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
Υποβαθμίσατε τα προγράμματα των μεταπτυχιακών που ήταν μία ιστορία επιτυχίας των δημόσιων πανεπιστημίων.
Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών και την διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της Εκκλησίας της Ελλάδος: «Σε αυτή την τυφλή πορεία σύγκρουσης δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός η Εκκλησία της Ελλάδος», είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι είναι μία σύγκρουση ανούσια που διχάζει τον λαό και προσβάλλει και την Εκκλησία.
«Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των θρησκευτικών, ούτε η Εκκλησία, αλλά αυτό κατόπιν μελέτης και όχι συγκρουσιακά. Η αλήθεια είναι ότι το μάθημα των θρησκευτικών ήταν μία ακόμη αφορμή για να δρομολογήσετε μία σύγκρουση», ανέφερε και στη συνέχεια διάβασε την επιστολή του αρχιεπισκόπου Αθηνών προς την πολιτική ηγεσία, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι δεν έγινε ουσιαστικός διάλογος για το μάθημα των θρησκευτικών.
Υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση στην Παιδεία είναι προτεραιότητα για τη ΝΔ και στο προσεχές διάστημα θα παρουσιάσει το ολοκληρωμένο πρόγραμμα του κόμματος. Σημείωσε πάντως ότι «οι βασικοί μας άξονες είναι ελεύθερο σχολείο, αδέσμευτο πανεπιστήμιο» και προσέθεσε ότι «μιλάμε για τις έννοιες της αξιοκρατίας, της αριστείας και της αξιολόγησης».

Οι κατευθυντήριες γραμμές της ΝΔ για την Παιδεία

Κανένα παιδί δεν θα μείνει έξω από παιδικό σταθμό.
Ενιαίος τύπος για όλα τα σχολεία με αναβαθμισμένο όμως προγραμμα
Θα επαναφέρουμε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία
Απόλυτη αξιοκρατία στην επιλογή των 13 περιφερειακών διευθυντών
Θα δώσουμε μεγαλύτερη ευελιξία στις σχολικές μονάδες
Θα συζητήσουμε τη δυνατότητα, δάσκαλοι και καθηγητές να επιλέγουν το βιβλίο που θα διδάσκουν
Θα δημιουργήσουμε πρότυπα επαγγελματικά λύκεια
Αναφέρθηκε στην ανώτατη εκπαίδευση, λέγοντας ότι «το άρθρο 16 του Συντάγματος είναι το τοτέμ των αντιμεταρρυθμιστών», καθώς απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Γιατί να μην κάνουμε την Ελλάδα κέντρο εκπαίδευση με προσέλκυση φοιτητών που θα φέρει έσοδα και θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας, όπως έχει κάνει η Κύπρος, ρώτησε ο κ. Μητσοτάκης.
Κλείνοντας ανέφερε ότι «η ποιότητα της Παιδείας οριοθετεί και την ποιότητα της ίδιας της Δημοκρατίας, διαμορφώνει ελεύθερους και δημιουργικούς ανθρώπους που αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητές τους».

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Ο βολικός αντίπαλος του Μαξίμου

Ναι μεν όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι στις εκλογές της 9ης Ιουνίου η Νέα Δημοκρατία θα είναι πρώτη, διότι όπως λένε και αναλυτές που ανήκουν...

ΣΥΡΙΖΑ: Αποκαλυπτήρια του ευρωψηφοδελτίου – Οι 5 “εκλεκτοί” Κασσελάκη

Το σχέδιο τους ήταν «ένας ΣΥΡΙΖΑ μόνος, να συρρικνώνεται συνεχώς, να ανακυκλώνεται στην εσωστρέφεια, να παραχωρεί τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε ένα βολικό...

Ερντογάν: Σημαντικό στάδιο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις η επίσκεψη Μητσοτάκη στην Τουρκία

Δήλωση για την επικείμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Τουρκία έκανε, μεταξύ άλλων, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κατά την έξοδό του από την...
ΚΚΕ: Τα ψηφοδέλτια παρουσίασε ο ΓΓ Δημήτρης Κουτσούμπας

Επίσκεψη Κουτσούμπα σε Καναδά και ΗΠΑ

Επίσκεψη σε Καναδά και ΗΠΑ θα πραγματοποιήσει από τις 22 ως τις 27 του μήνα ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, ως επικεφαλής...

Μιχαηλίδου: Αυξημένος φέτος ο προϋπολογισμός του κοινωνικού τουρισμού

Συνάντηση εργασίας με το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ξενοδόχων Αίγινας είχε σήμερα 19 Απριλίου, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, η οποία επιβεβαίωσε...
Η πρώτη εκτίμηση του αποτελέσματος των αυτοδιοικητικών εκλογών

Πάνω από 100.000 εγγραφές στην πλατφόρμα της επιστολικής ψήφου

Η υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι μέχρι στιγμής έχουν εγγραφεί πάνω από 100.000 πολίτες που ζουν είτε στην Ελλάδα, είτε σε 114 άλλες χώρες. Ο Υπουργός...

Ευρωεκλογές: Ο Νίκος Δένδιας αναλαμβάνει κεντρικό ρόλο με περιοδείες σε Β. Ελλάδα, Ήπειρο και...

Στην προεκλογική μάχη για τις ευρωκάλπες της 9ης Ιουνίου μπαίνει το βαρύ πυροβολικό της ΝΔ, ο πιο δημοφιλής υπουργός της κυβέρνησης, ο Νίκος Δένδιας. Σύμφωνα...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Μέγαρο Μαξίμου: Δοκιμασία σε τρία μέτωπα

Μια εβδομάδα με πολλαπλά ανοιχτά μέτωπα ξεκινά για την κυβέρνηση, με τον Φεβρουάριο να...

Μητσοτάκης: Σε Υγεία και Παιδεία τα ποσά από το “κυνήγι” της φοροδιαφυγής – “Πυρά” από την αντιπολίτευση

Σύγκρουση κορυφής στη Βουλή για το φορολογικό νομοσχέδιο που στοχεύει στον περιορισμό της φοροδιαφυγής....

Χατζηδάκης: Αύξηση των δαπανών για παιδεία – υγεία και μείωση φορολογικών συντελεστών με τον περιορισμό της φοροδιαφυγής

«Οι στόχοι της μείωσης της φοροδιαφυγής είναι δύο: Η στήριξη της κοινωνικής πολιτικής και...

Το σχέδιο για το νέο ΕΚΑΒ στο υπουργικό συμβούλιο

Αναδιαμορφώνεται πλήρως το Ε.Κ.Α.Β., κατά τα διεθνή πρότυπα, στο πλαίσιο του σχεδιαζόμενου νέου ΕΣΥ...