Παρά την κρίση, η υγιεινή διατροφή έχει μπει στο επίκεντρο των Ελλήνων, οι οποίοι δίνουν πλέον σημασία και στην ετικέτα τροφίμων και στη συσκευασία και στο πως τα τρόφιμα φτάνουν στο τραπέζι μας.
Όπως αποκαλύπτει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα 2016, 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι τους απασχολούν οι εξελίξεις της αγοράς προϊόντων υγιεινής διατροφής, ενώ μόλις το 7% δεν δείχνει κάποιο ενδιαφέρον.
Η ασφάλεια τροφίμων αποτελεί κλειδί για την υγιεινή διατροφή
Βασικό θέμα που απασχολεί τους καταναλωτές, είναι πλέον η ασφάλεια των τροφίμων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, 7 στους 10 καταναλωτές διαβάζουν πάντα τις ετικέτες προτού αγοράσουν ένα προϊόν.
Το 85% των Ελλήνων καταναλωτών θέλει να γνωρίζει τη διαδρομή που έχει διανύσει το προϊόν που αγοράζει μέχρι να φτάσει στο τραπέζι του. Παράλληλα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στην αγορά προϊόντων με βιταμίνες ή ευεργετικές ιδιότητες, ενώ το 83% ανησυχεί για το θέμα της ύπαρξης συντηρητικών στα τρόφιμα που καταναλώνει.
Οι βιταμίνες και τα συντηρητικά φαίνεται να είναι αρκετά σημαντικό μέρος της πληροφορίας που αναζητούν για τα τρόφιμα 9 στις 10 μητέρες.
Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις πληροφορίες που αναγράφονται στην ετικέτα των προϊόντων δείχνουν ότι έχουν οι γυναίκες (ηλικίας 45-55).
Οικονομία και υγιεινή διατροφή
Οκτώ στους 10 Έλληνες καταναλωτές προτίμησαν τους τελευταίους 6 μήνες οικονομικές συσκευασίες ή πακέτα συσκευασιών. Το 78% των καταναλωτών έκανε χρήση εκπτωτικών κουπονιών, ενώ στους γονείς το ποσοστό αυτό φτάνει το 86%.
Στάσεις ως προς τις εξελίξεις / παρακολούθηση της αγοράς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 53% των Ελλήνων καταναλωτών παρακολουθούν από κοντά την αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής, το 39% παρακολουθούν από κάποια απόσταση, ενώ το 7% δε δείχνει κάποιο ενδιαφέρον.
Τι ψάχνουμε στις συσκευασίες των τροφίμων
Σύμφωνα με την έρευνα , 1 στους 2 Έλληνες καταναλωτές θεωρεί τη συσκευασία σημαντική για την ασφάλεια στη διατροφή. Εξ’ ισου σημαντική είναι η ιδιότητα της συσκευασίας να μπορεί να διατηρήσει τα θρεπτικά συστατικά του γάλακτος ή του χυμού (85%) και να έχει κατασκευαστεί με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον (82%).
Αναλύοντας τις διαφορετικές συμπεριφορές των δύο φύλων και ομάδων, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν πως οι γυναίκες φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη βάση στο πόσο πρακτικές και εύχρηστες είναι οι συσκευασίες ενώ το ίδιο σημαντικό είναι να μπορεί μια συσκευασία να προστατεύει το προϊόν το περιβάλλον (85%). Στο σύνολο του πληθυσμού, ενισχύεται η τάση να μπορούν οι συσκευασίες να χρησιμοποιηθούν στον δρόμο ή τη δουλειά (71%).