Δεν κατατέθηκε τελικά χθες 22α Μαρτίου η επίμαχη νομοθετική διάταξη που θα ενεργοποιούσε το μέτρο της απόσυρσης ΙΧ παρατείνοντας την αγωνία των εισαγωγέων, εμπόρων αλλά και των ιδιωτών καταναλωτών που έχουν στην κατοχή τους χαρτιά απόσυρσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες το οικονομικό επιτελείο έχει «υποσχεθεί» σε φορείς του κλάδου πως το μέτρο θα περάσει και η τρόικα έχει δώσει την σχετική έγκριση αλλά όπως αποδείχθηκε όλα είναι στον κυριολεκτικά στον «αέρα» με ότι και αν σημαίνει αυτό για τον κλάδο αλλά και για έσοδα του Δημοσίου.
Παράλληλα οι εισαγωγείς έχουν χωριστεί πλέον σε δύο στρατόπεδα. Στο ένα βρίσκονται εκείνοι που ελπίζουν ότι θα περάσει το μέτρο της απόσυρσης, ενώ στο άλλο εκείνοι που δεν θα περιμένουν άλλο το οικονομικό επιτελείο και την τρόικα και θα ενεργοποιήσουν και πάλι την προσφορά που ουσιαστικά κάνουν δώρο το όφελος απόσυρσης.
Επίσης ακόμη και να ενεργοποιηθεί η απόσυρση ΙΧ τις προσεχείς ημέρες ο χρόνος διάρκειάς του θα είναι ελάχιστος και ίσως να μην φθάνει ούτε για να εκτελωνιστούν τα περίπου 6.000 καινούρια αυτοκίνητα που βρίσκονται στο τελωνείο.
Όσον αφορά στους καταναλωτές που έχουν χαρτιά απόσυρσης όπως επίσης και τις εταιρείες αυτοκινήτων, κινδυνεύουν να τα… «κορνιζάρουν» καθώς δεν θα υπάρχουν εκτελωνισμένα αυτοκίνητα έως τις 31/12/2015 για να τα χρησιμοποιήσουν!
Χάος και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ
Την ίδια ώρα, εκπνέει στις 31 Μαρτίου η παράταση που είχε το ΥΠΟΙΚ στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 καταβάλλοντας χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης.
Εκπρόσωποι του κλάδου έχουν ήδη επισκεφθεί το ΥΠΟΙΚ απ’ όπου και έλαβαν τη διαβεβαίωση ότι υπάρχει εισήγηση για νέα παράταση του εκτελωνισμού οχημάτων Euro5 με χαμηλό τελωνείο μέχρι τις 31/12/2016 αλλά ούτε η συγκεκριμένη ρύθμιση πέρασε από την Βουλή.
Ημερομηνία σταθμός η 31η Μαρτίου
Αν μέχρι το τέλος Μαρτίου δεν έχουν περάσει από τη Βουλή οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις για την ενεργοποίηση της απόσυρσης ΙΧ αλλά και για την παράταση στον εκτελωνισμό αυτοκινήτων Euro5 με χαμηλό τελωνείο η αγορά θα εξακολουθήσει να παραπαίει με καταστροφικές συνέπειες για τις επιχειρήσεις του κλάδου αλλά και για τα δημόσια έσοδα.