Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
11.6 C
Athens

Αλλάζει η Αθήνα: Έρχονται 15 νέοι σταθμοί του Μετρό! Που θα βρίσκονται;

Ποια γραμμή θα έχει τρένα χωρίς οδηγούς;

Την Πέμπτη παραδόθηκαν στους προεπιλεγέντες αναδόχους της επέκτασης του Μετρό κατά το α’ στάδιο του διαγωνισμού τα συμβατικά στοιχεία (τεύχη και σχέδια) για το β’ στάδιο του διαγωνισμού.

Η Γραμμή 4 θα ενώνει Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμό-Φάρο-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4 αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ., περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (με μήκος 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (με μήκος 9,6 χλμ. και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (με μήκος 4,1 χλμ. και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (με μήκος 7,3 χλμ. και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (με μήκος 4,4 χλμ. και 3 σταθμούς)

Τώρα, η αρχή έγινε με το Τμήμα Α’, για το οποίο η α’ φάση του διαγωνισμού απέφερε ως υποψήφιους αναδόχους τα σχήματα:

1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ-VINCI-SIEMENS AG «TVS»
2. J+P ΑΒΑΞ ΑΕ-GHELLA SpA-ALSTOM TRANSPORT S.A.
3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ-ANSALDO STP S.p.A-HITACHI RAIL ITALY SPA

Σήμερα, λοιπόν, τα σχήματα αυτά παρέλαβαν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τα συμβατικά στοιχεία (τεύχη και σχέδια) για το β’ στάδιο του διαγωνισμού.

Οι υποψήφιοι ανάδοχοι καλούνται να υποβάλουν τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους μέχρι τη Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης ανέρχεται σε 1.510.000.000 ευρώ και η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

Η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην πορεία υλοποίησης του μεγαλύτερου έργου υποδομής, το οποίο θα συμβάλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών της Αττικής.

Γραμμή 4, Τμήμα Α’:

«Άλσος Βεΐκου – Γουδή»

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει:

Δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας,

Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Εννέα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 12km.

Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.

Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 850,0 μ περίπου.

Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

Ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Φωτιά στο Μάτι: Ευθύνες στην ηγεσία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας προκύπτουν μετά από νέες καταθέσεις

Μάτι: Δύο χρόνια φυλάκισης με αναστολή στον τότε διοικητή του Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων

Η πρώτη καταδίκη για έναν εκ των κατηγορουμένων στη φονική πυρκαγιά στο Μάτι με τους 104 νεκρούς, ήρθε σήμερα από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της...

Ο βολικός αντίπαλος του Μαξίμου

Ναι μεν όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι στις εκλογές της 9ης Ιουνίου η Νέα Δημοκρατία θα είναι πρώτη, διότι όπως λένε και αναλυτές που ανήκουν...

Ανδρουλάκης: Ο διμέτωπος αγώνας του

Η απόφαση της Χαριλάου Τρικούπη για διμέτωπο δεν είναι πρωτόγνωρη, καθώς και ο Νίκος Ανδρουλάκης κινείται στην ρότα που πρώτη χάραξε η αείμνηστη Φώφη Γεννηματά. Απλά αντιμετωπίζει...

ΣΥΡΙΖΑ: Αποκαλυπτήρια του ευρωψηφοδελτίου – Οι 5 “εκλεκτοί” Κασσελάκη

Το σχέδιο τους ήταν «ένας ΣΥΡΙΖΑ μόνος, να συρρικνώνεται συνεχώς, να ανακυκλώνεται στην εσωστρέφεια, να παραχωρεί τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε ένα βολικό...

Ερντογάν: Σημαντικό στάδιο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις η επίσκεψη Μητσοτάκη στην Τουρκία

Δήλωση για την επικείμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Τουρκία έκανε, μεταξύ άλλων, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κατά την έξοδό του από την...

Σε ετοιμότητα η Πολιτική Προστασία – Έκτακτη σύσκεψη στη Θεσσαλία με τον Κικίλια 

Σε ετοιμότητα έχει τεθεί η Πολιτική Προστασία ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να επηρεάσουν πολλές περιοχές της χώρας. Το πρωί πραγματοποιήθηκε σύσκεψη της...
Κακοκαιρία "Ιανός": Νύχτα αγωνίας σε Αλμυρό Βόλου και Καρδίτσα

Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων – Η επικινδυνότητα ανά περιοχή

Βαρομετρικό χαμηλό συνοδευόμενο από επικίνδυνα μέτωπα προβλέπεται να προκαλέσει επιδείνωση του καιρού στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, από σήμερα νωρίς το απόγευμα μέχρι αύριο...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

25η Μαρτίου: Πως θα λειτουργήσουν Μετρό και Τραμ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα τεθούν σε ισχύ σε μετρό και τραμ τη Δευτέρα 25 Μαρτίου...

Πώς θα κινηθούν μετρό και τραμ το τριήμερο της 25ης Μαρτίου

Η ΣΤΑ.ΣΥ ενημερώνει το επιβατικό κοινό, πως λόγω της διεξαγωγής παρελάσεων για τον εορτασμό...

Τα ακανόνιστα γεύματα και η χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου συνδέονται με συχνούς πονοκεφάλους στους νέους

Τα ακανόνιστα γεύματα, όπως η παράλειψη του πρωινού, συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο συχνών πονοκεφάλων...

Bloomberg: Η επέκταση του μετρό της Αθήνας θα καταργήσει 53.000 αυτοκίνητα την ημέρα

Η έναρξη λειτουργίας της τέταρτης γραμμής του μετρό της Αθήνας μπορεί να απέχει πέντε...