12 Μαΐου 1930. Στη Ελλάδα ιδρύεται η Πυροσβεστική Υπηρεσία, με νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης του Ελευθέριου Βενιζέλου. Η ίδρυση του οργανωμένου αυτού σώματος αποτέλεσε σημαντικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό της κρατικής διοίκησης και την αποτελεσματικότερη προστασία των πόλεων και των πολιτών από τις καταστροφικές πυρκαγιές.
Πριν από το 1930, η κατάσταση ήταν τουλάχιστον χαοτική. Η ευθύνη ήταν μοιρασμένη ανάμεσα στον Στρατό, τον περιβόητο «Πυροσβεστικό Λόχο» και τους δήμους, με αποτέλεσμα την έλλειψη συντονισμού και σύγχρονων μέσων.
Η νέα υπηρεσία συγκροτήθηκε ως αυτοτελές σώμα, υπαγόμενη -αρχικά- στο Υπουργείο Εσωτερικών. Θεσπίστηκε ειδική εκπαίδευση για τους πυροσβέστες και άρχισε η σταδιακή αντικατάσταση των χειροκίνητων αντλιών και των ιππήλατων μέσων με τα πρώτα σύγχρονα πυροσβεστικά οχήματα, προσαρμοσμένη στα ευρωπαϊκά πρότυπα της εποχής.
Η δημιουργία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σηματοδότησε την απαρχή μιας οργανωμένης πολιτικής πυροπροστασίας στη χώρα. Με την πάροδο των δεκαετιών, το σώμα εξελίχθηκε και διεύρυνε το έργο του, συμβάλλοντας όχι μόνο στην κατάσβεση πυρκαγιών αλλά και στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και έκτακτων περιστατικών, αποτελώντας βασικό πυλώνα της δημόσιας ασφάλειας.












