15 Μαΐου 1911. Παραδόθηκε στην Ελλάδα το θρυλικό θωρηκτό Γεώργιος Αβέρωφ, ένα από τα σημαντικότερα πλοία στην ιστορία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Το πλοίο κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία του Λιβόρνο στην Ιταλία, καθελκύστηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1910 και παραδόθηκε επίσημα στην Ελλάδα στις 15 Μαΐου 1911.
Το συνολικό κόστος του έφτασε τις 25.000.000 χρυσές δραχμές. Από αυτό το ποσό, το ένα τρίτο καλύφθηκε από τον μεγάλο εθνικό ευεργέτη Γεώργιο Αβέρωφ, ενώ τα υπόλοιπα δύο τρίτα καταβλήθηκαν από το ελληνικό κράτος με εξωτερικό δανεισμό.
Το Θωρηκτό Γεώργιος Αβέρωφ έμελλε να γίνει σύμβολο ναυτικής ισχύος. Κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων (1912–1913), υπό τη διοίκηση του ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, πρωταγωνίστησε στις ναυμαχίες του Αιγαίου, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ελληνική κυριαρχία στη θάλασσα. Οι επιτυχίες του, του χάρισαν πολύ γρήγορα το προσωνύμιο «το τυχερό πλοίο».
Υπηρέτησε στον Α’ και Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ ήταν το πλοίο που μετέφερε την ελληνική κυβέρνηση στην απελευθερωμένη Αθήνα τον Οκτώβριο του 1944.
Σήμερα διατηρείται ως πλωτό μουσείο στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο, θυμίζοντας μια από τις πιο ένδοξες σελίδες της ελληνικής ναυτικής ιστορίας.












