Ένα θέμα για το οποίο έχουμε αναφερθεί ουκ ολίγες φορές είναι αυτό της αναβάθμισης των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού και της προμήθειας των ελικοπτέρων ΜΗ60-R γνωστών κι ως Romeo.
Όπως είχαμε αποκαλύψει στις 9 Μαΐου ήταν θέμα εβδομάδας για την κατάθεση του νομοσχεδίου στην Βουλή. Πλέον φαίνεται ότι είναι θέμα ωρών η πρώτη πράξη του προγράμματος ταχείας θωράκισης της χώρας. Στην έτι περαιτέρω ικανοποίηση της ανάγκης για ‘’προς πόλεμο προπαρασκευή’’ προκειμένου οι Ένοπλες Δυνάμεις να διατηρήσουν την αποτρεπτική τους ισχύ, μια ανάγκη που μετ’ επιτάσεως είχε διακηρύξει στην Ημερήσια Διαταγή του ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, όταν τον Ιανουάριο αναλάμβανε τα καθήκοντά του, εντάσσονται δύο νέα εξοπλιστικά προγράμματα που έρχονται στη Βουλή για έγκριση.
Οι επίμονες επί τρίμηνο προσπάθειες του ΓΕΕΘΑ καρποφόρησαν και έτσι:
Το Πολεμικό Ναυτικό ενισχύεται, αποκτώντας τέσσερα ολοκαίνουρια ελικόπτερα ΜΗ-60 RΟΜΕΟ μέσω διακρατικής συμφωνίας (G2G = Government to Government) Ελλάδας- ΗΠΑ, με τη διαδικασία των FMS (Foreign Military Sales). Τα τέσσερα ΜΗ-60 RΟΜΕΟ, που θα αντικαταστήσουν τα παλαιά και παρωχημένης τεχνολογίας ελικόπτερα ΑΒ-212 του ΠΝ, αναμένεται να αυξήσουν αισθητά την αποτρεπτική ισχύ των ναυτικών μας δυνάμεων, καθώς είναι εξοπλισμένα με υπερσύγχρονα συστήματα ανθυποβρυχιακού, ηλεκτρονικού πολέμου και πολέμου επιφανείας. Σημειώνεται, ότι την τρέχουσα χρονική περίοδο, μεγάλες δυνάμεις όπως οι ΗΠΑ και η Ινδία, επιλέγουν τα συγκεκριμένα ελικόπτερα για το Πολεμικό τους Ναυτικό. Διαπραγματευτική επιτυχία, μάλιστα, θεωρείται η προμήθεια των ελικοπτέρων σε τιμή σχεδόν κατά 25% χαμηλότερη από την τρέχουσα, που σημαίνει ότι ουσιαστικά αποκτώνται τέσσερα ελικόπτερα στην τιμή των τριών.
Όμως, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει και άλλη μία προμήθεια, που πιστώνεται προσωπικά στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ. Αυτό περιλαμβάνει την προμήθεια από τις ΗΠΑ 9 κινητήρων για τα ελικόπτερα Chinook. Η Αεροπορία Στρατού εκσυγχρονίζεται, καθώς οι κινητήρες εννέα ελικοπτέρων CH-47D αντικαθίστανται με κινητήρες Τ-55-GA-714A, τους ίδιους κινητήρες δηλαδή που φέρουν και τα προσφάτως αποκτηθέντα 10 ελικόπτερα CH-47. Το κόστος της εν λόγω αντικατάστασης, μάλιστα, δύναται να καλυφθεί από χρήματα που ήδη υπάρχουν, συνεπώς δεν θα υπάρξει καμία περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. Έτσι, η Αεροπορία Στρατού λύνει ένα μεγάλο πρόβλημα αναβάθμισης των πολύτιμων ελικοπτέρων συμπληρώνοντας υψηλό ποσοστό διαθεσιμοτήτων αλλά και ομοιοτυπίας.
Στο ίδιο πλαίσιο, τρέχει ταχύτατα το εξοπλιστικό της εν συνεχεία υποστήριξης (FOS) των ελικοπτέρων S-70B/B-6 AEGEAN HAWK του Πολεμικού Ναυτικού. Τα εν λόγω ελικόπτερα, η συνεισφορά των οποίων σε επιχειρησιακό επίπεδο είναι κομβικής σημασίας, θα συνεχίσουν να υποστηρίζονται, με τον επιχειρησιακό τους βίο να δύναται να φτάσει μέχρι το 2030 τουλάχιστον.
Παράλληλα, από το ΓΕΕΘΑ ασκείται πίεση ώστε να επισπευστούν οι διαδικασίες που αφορούν στην εν συνεχεία υποστήριξη των μεταγωγικών αεροσκαφών C-27J της Πολεμικής Αεροπορίας, ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα που, ενώ εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2018, παραμένει μέχρι σήμερα παγωμένο.
Με την Τουρκία να προκαλεί σε καθημερινή βάση, η ελληνική κοινή γνώμη, στη συντριπτική της πλειοψηφία, αντιλαμβάνεται ότι το αξιόμαχο των ελληνικών όπλων πρέπει να διατηρηθεί στο ύψιστο δυνατό επίπεδο, ώστε οι Ένοπλες Δυνάμεις να συνεχίσουν να επιτελούν τον ρόλο τους ως βασικός παράγοντας σταθερότητας και αποτροπής. Έτσι, κάθε είδηση για περαιτέρω ενίσχυσή τους με σύγχρονα μέσα που αυξάνουν την αποτρεπτική τους ισχύ έναντι της γείτονος, δεν μπορεί παρά να χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα θετική.