Όταν πριν στις 2 Απριλίου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας δήλωνε κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ότι η αυστηροποίηση των μέτρων «είναι θέμα των επόμενων ημερών», η κυβέρνηση, βρισκόταν πολύ κοντά να ανακοινώσει την κατάργηση τους έγχαρτου τρόπου μετακίνησης, τον περιορισμό του χρόνου μετακίνησης σε τρεις ώρες και τη δυνατότητα για δύο μετακινήσεις την ημέρα, με εξαίρεση την περίπτωση Β1 (φαρμακείο ή γιατρό).
Οι δύο λόγοι που «φρέναραν» την αυστηροποίηση
Τι άλλαξε όμως και δεν ανακοινώθηκαν τα συγκεκριμένα μέτρα. Σύμφωνα με πληροφορίες δύο ήταν οι βασικοί λόγοι:
-Το γεγονός ότι η καμπύλη διασποράς των κρουσμάτων εξελίχθηκε μέσα στις προβλέψεις και ακόμη καλύτερα και
-Το ο,τι η κυβέρνηση δεν θέλησε να πιέσει και άλλο τους πολίτες ρισκάροντας τις οποίες μικρότερες ή μεγαλύτερες αντιδράσεις, κυρίως, από ηλικιωμένους που θα υποστήριζαν ότι δεν είχαν ή δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το κινητό τους, καθώς αποφάσισε να δώσει όλες τις τις δυνάμεις στη «μάχη του Πάσχα».
Έτσι, τις «επόμενες ημέρες» δεν ανακοινώθηκαν τα παραπάνω μέτρα που στην ουσία είχε προαναγγείλει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αλλά (στις 8 Απριλίου) ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς ανακοίνωσε το «μπλόκο» σε διόδια, τον διπλασιασμό των προστίμων και την αφαίρεση πινακίδων για τους «απείθαρχους» οδηγούς αλλά και τους αυστηρούς ελέγχους στους πορθμειακούς σταθμούς, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τους σταθμούς ΚΤΕΛ και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Κανείς, όπως είχε πει ο κ. Χαρδαλιάς, δεν θα μπορεί να μετακινηθεί χωρίς την επίδειξη του Ε1» με εξαίρεση μέλη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, της Πολιτικής Προστασίας, του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και των τεχνικών των κρίσιμων υποδομών του κράτους, που θα πρέπει όμως να φέρει σχετικό φύλλο πορείας ή σχετική υπηρεσιακή βεβαίωση. Παράλληλα, όπως είχε πει ο υφυπουργός, έως τις 27 Απριλίου αναστέλλεται η μετακίνηση προς και μεταξύ των νησιών είτε ακτοπλοϊκώς είτε αεροπορικώς, με εξαίρεση:
α) Μετακίνηση μόνιμων κατοίκων προς τον τόπο κατοικίας του
β) Μετακίνηση μόνιμων κατοίκων των μικρών νησιών για τις εξαιρέσεις Β1, Β2 και Β3 *προς τα μεγάλα νησιά (πχ από Σύμη προς Ρόδο, ή από Νίσυρο προς Κω) και όχι το αντίστροφο.