Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
16.6 C
Athens

Από τις 22 Μαρτίου η σταδιακή επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου – Από 1η Απριλίου το “Αθήνα – Θεσσαλονίκη”

Τα νέα μέτρα ασφαλείας και το χρονοδιάγραμμα για την επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων, όπως αποφασίστηκε στη διάρκεια της σύσκεψης στο Μαξίμου, ανακοίνωσε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης.

Οι ανακοινώσεις του κ. Γεραπετρίτη:

Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.

Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.

Α. Επιθεώρηση υποδομών

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο.

Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

B. Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

  • Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
  • Προαστιακός Αθήνα – ΟΙνόη – Χαλκίδα
  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
  • Κάτω Αχαϊα – Πάτρα
  • Πάτρα – Ρίο
  • Διακοφτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
  • Βόλος – Μηλιές
  • Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

27.03.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):

  • Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

01.04.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζέυγος)
  • Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
  • Παλιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
  • Λάρισα – Βόλος
  • Λαμία – Στυλίδα

06.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζέυγη ημερησίως)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  • Λοιπά δρομολόγια

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

  • Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
  • Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
  • Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
  • Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών
  • Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
  • Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
  • Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

  • Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
  • Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
  • Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

  • Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
  • Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
  • Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
  • Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
  • Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
  • Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

  • Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
  • Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.
  • Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.
  • Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

  • Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
  • Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .
  • Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία: Αυτοί οι δρόμοι θα κλείσουν την Παρασκευή στην Αττική

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα πραγματοποιηθούν αύριο, Παρασκευή 26.04.2024, λόγω των εκδηλώσεων κατά την παράδοση – παραλαβή της Ολυμπιακής Φλόγας στο πλαίσιο των XXXIII Ολυμπιακών...

Κασσελάκης: Θέλει μόνο… δύο θητείες ως πρωθυπουργός της χώρας!

Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχωρεί, ένα τέταρτο μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτηςο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης, στον Αντώνη Σρόιτερ και στην εκπομπή...

Μητσοτάκης: Όχι στις ψήφους των Σπαρτιατών – Δεν γίνεται η Βουλή να μετατρέπεται σε...

Ανατριχιαστικό και αποκαλυπτικό χαρακτήρισε το περιστατικό βίας που συνέβη στη Βουλή την Τετάρτη ο πρωθυπουργός. “Ανατριχιαστικό γιατί δεν γίνεται ο ναός της δημοκρατίας να μετατρέπεται...

Κασσελάκης: Ζήτησε τη διαγραφή – Θεοδωρικάκος: “Ας κοιτάξει τον καθρέφτη για να δει το...

Την διαγραφή του βουλευτή της Ν.Δ Τάκη Θεοδωρικάκου ζητά ο Στέφανος Κασσελάκης με αφορμή δήλωση του πως η Ν.Δ διεκδικεί τις ψήφους όλων των...

ΝΔ: Σε ένα κανονικό κόμμα, ο κ. Κασσελάκης θα είχε ήδη διαγραφεί

«Την ημέρα του ξυλοδαρμού στη Βουλή, με πρωταγωνιστή βουλευτή που ψηφίστηκε με τους Σπαρτιάτες. Το ίδιο βράδυ, ο ξάδερφος του κ. Κασσελάκη και υποψήφιος Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζει ευπρόσδεκτες τις...

Από τις αρχές του Μαΐου θα ενεργοποιηθούν τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα

Από 1 Μαΐου θα ισχύσει η παρέμβαση για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, όπως γνωστοποίησε ο Υφυπουργός Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης. Σχετικά με το άνοιγμα της...

Το σκεπτικό του Αρείου Πάγου: Πραγματικός αρχηγός των Σπαρτιατών είναι ο Ηλίας Κασιδιάρης

Σύμφωνα με την απόφαση του Α1 Πολιτικού Τμήματος του Αρείου Πάγου με την οποία έγινε η ανακήρυξη των κομμάτων και των συνασπισμών κομμάτων, τα...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 19 Απριλίου τίθεται σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Πελοποννήσου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1882 τίθεται σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Πελοποννήσου, δημιούργημα του Χαρίλαου Τρικούπη. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Το...

Τραμ: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από την Κυριακή – Τι αλλάζει με τα δρομολόγια

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα υπάρξουν από την Κυριακή 10 Μαρτίου και για 3 μήνες στα...

Ξεκινούν ξανά από σήμερα τα δρομολόγια των τρένων Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Επανέρχονται από σήμερα (16/12) τα δρομολόγια των επιβατικών τρένων στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα –...

Ενίσχυση των ανέμων τις επόμενες ώρες – Ανεκτέλεστα αρκετά δρομολόγια

Ανεκτέλεστα θα παραμείνουν αρκετά δρομολόγια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, λόγω ισχυρών ανέμων, που σύμφωνα με...