Μεταρρυθμίσεις με διεύρυνση του διδακτικού χρόνου, την κατάργηση των πολλών εξετάσεων, αλλά και την αναμόρφωση των Θρησκευτικών και των Μαθηματικών από τη νέα σχολική χρονιά, προωθεί το υπουργείο Παιδείας.
Επίσης , σε «δεύτερη φάση» μελετά τα κριτήρια για την εισαγωγή, χωρίς εξετάσεις, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος πρότεινε να καθιερωθεί βαθμολογικό όριο εισαγωγής, για την «ελεύθερη» εισαγωγή στις καθηγητικές σχολές με την προϋπόθεση ότι αποτελούν πρώτη προτίμηση των υποψηφίων, όπως επίσης και «συντελεστή τοπικισμού» που θα πριμοδοτεί όσους επιλέγουν περιφερειακή σχολή κοντά στον τόπο κατοικίας τους.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συζήτησης στη Βουλή επί του πορίσματος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων για τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που έγινε εν τη απουσία των βουλευτών της Ν.Δ. οι οποίοι δεν συμμετέχουν στον διάλογο για την Παιδεία, ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης σκιαγράφησε τις αλλαγές που θα γίνουν από τον Σεπτέμβριο.
Πιο συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι με νομοθετική πρωτοβουλία τα δημόσια σχολεία θα μπορούν να παρέχουν πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, αλλά και βασικών γνώσεων πληροφορικής, ενώ θα αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας των Μαθηματικών και των Θρησκευτικών.
Αναφερόμενος στις αλλαγές που προωθούνται στα Θρησκευτικά, οι οποίες έχουν προκαλέσει την αντίδραση της Εκκλησίας, ο κ. Φίλης είπε ότι από τον Σεπτέμβριο το υπουργείο Παιδείας, που έχει τον τελικό λόγο σύμφωνα με το Σύνταγμα, θα προχωρήσει μαζί με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην εφαρμογή των νέων προγραμμάτων τα οποία θα «απομακρύνουν το μάθημα από τον κατηχητικό χαρακτήρα του».
Ο υπουργός διαβεβαίωσε με γραπτή απάντηση τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος, επισημαίνοντας ωστόσο ότι θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ορθόδοξη θρησκευτική και πολιτισμική ιδιοπροσωπία του λαού μας, τις άλλες χριστιανικές παραδόσεις και ορισμένα άλλα θρησκεύματα, τα οποία ενδιαφέρουν ιδιαίτερα την ελληνική κοινωνία από ιστορική και πολιτισμική άποψη.
Τέλος, αναφερόμενος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ιδιαίτερα στο θέμα των εξετάσεων, ο κ. Φίλης είπε ότι «το ελληνικό σχολείο δυστυχώς στενάζει κάτω από τις εξετάσεις» προσθέτοντας στη συνέχεια ότι «οφείλουμε να αναζητήσουμε προγράμματα που θα δίνουν μεγαλύτερο χρόνο στον ωφέλιμο χρόνο, που είναι ο χρόνος διδασκαλίας».