Τρίτη, 15 Ιουνίου, 2021
16.2 C
Athens

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 14 Ιουνίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1873..... Ο Ερρίκος Σλίμαν ανακαλύπτει τους αμύθητους θησαυρούς της Τροίας.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Διπλωματικό θρίλερ με το ελληνικό τάνκερ που βύθισε τουρκικό καΐκι

Σε διπλωματικό θρίλερ για γερά νεύρα εξελίσσεται η υπόθεση του ναυτικού δυστυχήματος ανοιχτά των Αδάνων, στην Τουρκία με ελληνόκτητο τάνκερ και τουρκικό καΐκι. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών έχει απλώσει ασπίδα προστασίας τόσο πάνω από το ελληνικό πλοίο όσο και τον καπετάνιο με το πλήρωμα.

Αιτία, το γεγονός ότι βάσει διεθνών συνθηκών η Τουρκία δεν έχει δικαίωμα διεξαγωγής έρευνας για το δυστύχημα, πολλώ δε μάλλον να ανέβει σε αυτό, επειδή είναι εληνικό, σε διεθνή χωρικά ύδατα. Κάτι που έχει βγάλει εκτός εαυτού την Sahil Guvenlik, την τουρκική ακτοφυλακή.

Διεθνείς Συνθήκες Ναυτιλίας

Το δυστύχημα σημειώθηκε ανοιχτά των Αδάνων, περίπου 8,5 ναυτικά μίλια από τον κόλπο της Μυρσίνας. Το συγκεκριμένο σημείο είναι Διεθνή Χωρικά Ύδατα. Δικαίωμα SAR (Search And Rescue – Επιχείρηση Έρευνας και Διάσωσης) είχε η Τουρκία, όπως και έγινε. Μέχρι εκεί όμως…

Σύμφωνα με τις Διεθνείς Συνθήκες και ειδικότερα της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, εάν ένα ατύχημα λάβει χώρα σε διεθνή χωρικά ύδατα, το δικαίωμα διεξαγωγής έρευνας έχει η χώρα στους νόμους της οποίας υπάγεται το πλοίο αφού θεωρείται εθνικό έδαφος. Σε ότι αφορά τον καπετάνιο, δικαίωμα έρευνας έχει η χώρα της οποίας είναι υπήκοος ή έχει υψωμένη σημαία το πλοίο.

Εν προκειμένω, δικαίωμα προανάκρισης για το ελληνικό τάνκερ έχουν οι ελληνικές Αρχές, δηλαδή το Λιμενικό.

Οι… μπουνταλάδες

Οι Τούρκοι λιμενικοί το γνώριζαν πολύ καλά αυτό και προσπάθησαν με… γαλιφιές να πιάσουν στον ύπνο τον Έλληνα καπετάνιο και τα μέλη του πληρώματος θεωρώντας ότι έχουν να κάνουν με… μπουνταλάδες.

Έτσι, ανέβηκε κλιμάκιο λιμενικών στο ελληνικό τάνκερ ζητώντας ευγενικά από τον καπετάνιο να μετακινήσει το πλοίο περίπου 2,5 μίλια βορειότερα. Ο λόγος ήταν για εισέλθει σε τουρκικά χωρικά ύδατα κι έτσι να έχουν το δικαίωμα σύλληψης και βεβαίως όλης της προανακριτικής διαδικασίας για τον σχηματισμό δικογραφίας.

Ο Έλληνας καπετάνιος ψύχραιμος, ήταν γνώστης των δικαιωμάτων του και δεν «τσίμπησε» στην τουρκική παγίδα.

Όταν οι Τούρκοι είδαν πώς δεν έπιαναν τα κόλπα τους ισχυρίστηκαν ότι λόγω μέτρων για τον κορονοϊό θα φέρουν συνεργείο απολύμανσης ώστε εν συνεχεία να ανέβει ο εισαγγελέας. Προσπάθησαν μάλιστα να τον θέσουν σε περιορισμό στην γέφυρα. Κι εκεί ο Έλληνας καπετάνιος έκανε την κίνηση – ΜΑΤ. Ειδοποίησε το υπουργείο Ναυτιλίας.

Ήδη, στο υπουργείο και το Λιμενικό, από την πρώτη στιγμή που έλαβαν σήμα για την πρόσκρουση του ελληνικού τάνκερ με τουρκικό ψαροκάραβο είχαν μπει σε κατάσταση συναγερμού έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο. Ο ίδιος ο υπουργός ζήτησε από την νομική υπηρεσία να είναι έτοιμη για κάθε ενέργεια.

Στο τηλεφώνημα του καπετάνιου, οι υπηρεσίες του υπουργείου και του Λιμενικού κινήθηκαν ταχύτατα. Επικοινώνησαν με το υπουργείο Εξωτερικών το οποίο με την μεριά του προχώρησε σε όλες τις διαδικασίες για την αποστολή ρηματικής διακοίνωσης στην Τουρκία να σταματήσει άμεσα τις παράνομες ενέργειες στο ελληνικό τάνκερ.

Το Δίκαιο της Θάλασσας

Σύμφωνα με διατάξεις των παραγράφων 1 και 3, του άρθρου 97 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας που έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο στον νόμο 2321/1995, δημοσιευμένο στο ΦΕΚ Α136, «1. Σε περίπτωση σύγκρουσης η άλλου θαλάσσιου επεισοδίου αναφορικά με πλοίο στα Διεθνή Χωρικά Ύδατα, που επισείει την ποινική ή πειθαρχική ευθύνη του πλοιάρχου ή τυχόν άλλου μέλους του πληρώματος, καμία πειθαρχική ή ποινική δίωξη δεν μπορεί να ασκηθεί εναντίον αυτού παρά μόνον ενώπιον των δικαστικών ή διοικητικών αρχών είτε του κράτους της σημαίας, είτε του κράτους του οποίου το άτομο αυτό έχει την υπηκοότητα. (…) 2. Σύλληψη ή κράτηση του πλοίου, ακόμη και εις εκτέλεση ανακριτικού έργου, δεν μπορεί να διαταχθεί από αρχή άλλη, εκτός από εκείνη του κράτους της σημαίας του πλοίου».

Όπως, λοιπόν προβλέπει και η διάταξη 92 UNCLOS, στην ανοικτή θάλασσα τα πλοία υπόκεινται στην αποκλειστική δικαιοδοσία του κράτους σημαίας.

Επιπλέον, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 5, του νόμου 4619/19 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 95Α, «πλοία ή αεροσκάφη ελληνικά θεωρούνται έδαφος της Επικράτειας οπουδήποτε κι αν βρίσκονται εκτός αν σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο υπόκεινται σε αλλοδαπό νόμο».

«Κανείς Τούρκος»

Με απλά λόγια, κανείς Τούρκος δεν μπορεί να ανέβει στο ελληνόκτητο τάνκερ, χωρίς να έχει προηγηθεί άδεια του ελληνικού κράτους.

Επιπλέον, η Επιχείρηση Έρευνας και Διάσωσης (SAR) των τουρκικών αρχών ολοκληρώθηκε αφού χθες το βράδυ εντοπίστηκε και ο 5ος Τούρκος ψαράς νεκρός, που αγνοείτο μετά τον εμβολισμό του ψαροκάικου.

Συνεπώς, βάσει του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας, το πλοίο μπορεί πλέον να συνεχίσει το ταξίδι του, με τους Τούρκους να αναλαμβάνουν την προανάκριση για το καϊκι και οι Ελληνικές Αρχές για το τάνκερ.

Κι όταν ολοκληρώσουν τι έρευνές τους, θα πρέπει να συναντηθούν οι δύο πλευρές για να ανταλλάξουν τα ευρήματά τους.

Οι Τούρκοι, όμως, φαίνεται πώς έχουν αποφασίσει να ενεργήσουν για ακόμη μία φορά πέρα από κάθε όριο νομιμότητας και γι’ αυτό το λόγο το υπουργείο Ναυτιλίας έχει συντονιστεί με το υπουργείο Εξωτερικών για όλες τις ενέργειες, υψώνοντας ασπίδα προστασίας στο ελληνικό πλοίο, τον καπετάνιο και το πλήρωμά του. Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι εάν η Τουρκία θα συμμορφωθεί από την ρηματική διακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών ή θα συνεχίσει να ενεργεί ως ο πειρατής της Μεσογείου.

πηγη: Χρήστου Μαζανίτη

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Μητσοτάκη-Ερντογάν: “Σημαντικός ο διάλογος παρά τις διαφωνίες” – (βίντεο)

Σε καλό κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο της Τουρκίας, Ταγίπ Ερντογάν, η οποία διήρκεσε 50 λεπτά. Πληροφορίες από κυβερνητικές...

Κορωνοιός: 472 κρούσματα, 18 θάνατοι και 353 διασωληνωμένοι

Άλλα 472 νέα κρούσματα κορωνοιού και 18 θανάτους ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ. Διασωληνωμένοι νοσηλεύονται σε ΜΕΘ 353 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της...

Καραμανλής: “Η διαδρομή Πειραιάς-Αεροδρόμιο θα γίνεται σε 50 λεπτά”

«Προχωρά η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ο οποίος επισκέφτηκε τη Δευτέρα τους υπό κατασκευή...
Τι συζήτησαν Μητσοτάκης - Τζόνσον

Μητσοτάκης – Τζόνσον: Συζήτησαν επιδημιολογική πορεία και ελληνοτουρκικά

Για την θετική επιδημιολογική πορεία της χώρας που, κατά τη γνώμη του, επιτρέπει την άρση των περιορισμών, από τη βρετανική κυβέρνηση, για τις επισκέψεις...
Βουλή: Συζήτηση σε επίπεδο αρχηγών την Πέμπτη

Βουλή: Με ενστάσεις αντισυνταγματικότητας ξεκίνησε η “μάχη” για τα εργασιακά

Με τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ να καταθέτουν ένσταση αντισυνταγμάτικοτητας που θα συζητηθεί αμέσως μετά τις τοποθετήσεις των εισηγητών των κομμάτων, ξεκίνησε στην Ολομέλεια...

Αύξηση πάνω από 200 ευρώ στις συντάξεις Ιουλίου – Πότε καταβάλλονται – Ποιοι οι...

Αυξήσεις στις συντάξεις πάνω και από τα 200 ευρώ έρχονται από τον Ιούλιο και μετά με τον επανυπολογισμό συντάξεων του νόμου Βρούτση για τους...

Στις Βρυξέλλες για τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ ο Πρωθυπουργός – Συνάντηση με τον...

Ως ευκαιρία για ένα περαιτέρω βήμα στις σχέσεις Ελλάδος- Τουρκίας, ύστερα και από όσα έχουν προηγηθεί, ήτοι δύο γύροι διερευνητικών επαφών, καθώς και ανταλλαγές...

Βρείτε μας

7,799ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
935ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Αθάνατο ελληνικό πορνό! Το retro αφιέρωμα που πρέπει να έχετε στην συλλογή σας (φωτό)

Η βιομηχανία πορνό είναι μια από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις παγκοσμίως. Το σεξ σε...

Ο Σταϊκούρας βλέπει το μέλλον και προετοιμάζει το Ελληνικό Ντρόουν!

Καλημέρα! Σύσκεψη με στόχο την ταχεία προώθηση της έρευνας και ανάπτυξης, του καινοτόμου σχεδιασμού...

Αθήνα 9.84: Το ελληνικό θεατρικό έργο επιστρέφει στο ραδιόφωνο

ΠΛΑΤΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ«Σωτηρία με Λένε» της Σοφίας Αδαμίδου Το ελληνικό θεατρικό έργο επιστρέφει στο ραδιόφωνο! Δευτέρα 19/4 στις...

Το Ελληνικό Internet Exchange αναβαθμίζεται

Σε μια ιδιαίτερα σημαντική αναβάθμιση της συνολικής λειτουργίας του Διαδικτύου προχώρησε το Εθνικό Δίκτυο...

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή