Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
16.5 C
Athens

Αυξάνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας και οι τιμές των αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου

Σοκ αναμένεται να υποστούν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα αυξήσει τα δεδομένα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση το κόστος κτήσης αλλά και χρήσης.

Ειδικότερα η φορολογία για την απόκτηση καινούριων ή εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υπολογίζεται πέραν της Αξίας Λιανικής προ Φόρων και από τις εκπομπές Co2.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού των εκπομπών ρύπων οι τιμές σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα θα αυξηθούν με αποτέλεσμα να κινηθούν ανοδικά τόσο οι φόροι που πληρώνονται κατά τον εκτελωνισμό του οχήματος όσο και οι τιμές διάθεσης των αυτοκινήτων.

Αυτό το πρόβλημα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς αν αυξηθούν πολύ οι εκπομπές ρύπων θα αυξηθεί ανάλογα και το Τέλος η απόκτηση νέων μοντέλων μπορεί να καταστεί ασύμφορη.

Οπότε για κάποιες εισαγωγικές η μείωση του περιθωρίου κέρδους θα αποτελέσει μονόδρομο αν θέλουν τα μοντέλα τους να έχουν ανταγωνιστικές τιμές πώλησης και να συνεχίσουν να σημειώνουν πωλήσεις.

Το δεύτερο και μεγάλο πρόβλημα έχει να κάνει με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν το κόστος χρήσης των οχημάτων τους να «απογειώνεται» εξαιτίας της αύξηση των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων είναι δεδομένο ότι θα αυξήσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Αρχικά αυξημένα θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας και στα οχήματα που έχουν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά.

Δηλαδή από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθενται σε ισχύ ο νέος τρόπος υπολογισμού των ρύπων ότι αυτοκίνητο ταξινομείται και βγαίνει στην κυκλοφορία θα έχει αυξημένο κόστος κτήσης αλλά και χρήσης.

Το μεγάλο «αγκάθι» πάντως που απασχολεί τόσο τους εισαγωγείς όσο και τους κατασκευαστές έχει να κάνει με το αν τα κράτη-μέλη υιοθετήσουν το νέο τρόπο υπολογισμού εκπομπών ρύπων και στα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν.

Ειδικότερα η Δανία θα αποτελέσει την πρώτη χώρα η οποία από τον Ιούλιο θα επιβάλει νέο φόρο για τους ρύπους που απορρέουν από το νέο τρόπο υπολογισμού μέτρησης εκπομπών ρύπων.

Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε πως η Δανία και η Ελλάδα είναι οι μοναδικές χώρες της Ευρώπης όπου υπερφορολογούνται τα αυτοκίνητα και δη τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα!

Αν λοιπόν τα κράτη-μέλη αποφασίσουν να υιοθετήσουν το νέο σύστημα μέτρησης ρύπων και στα παλιότερα αυτοκίνητα τότε οι αυξήσεις στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι πραγματικά πολύ υψηλές και σε κάποιες περιπτώσεις το κόστος χρήσης θα είναι ασύμφορο!

Στην Ελλάδα να τονίσουμε πως τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι 4 ταχυτήτων και περιλαμβάνουν Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 (διαφορετικά ποσά ανάλογα με το έτος της 1ης Άδειας Κυκλοφορίας που ορίζεται πριν το 2000, από 2001 έως 2005 και από 2006 έως Οκτώβριο του 2010) ενώ από το Νοέμβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.

Τα αυτοκίνητα στα όποια τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων ξεπερνούν το 1,2 εκατ. μονάδες και είναι πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες τους να δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2019 να αυξάνονται εξαιτίας της αλλαγής των εκπομπών ρύπων που θα προκαλέσει ο νέος τρόπος υπολογισμού.

Τι φοβούνται οι κατασκευαστές

Φόρους 413 δισ. ευρώ εισπράττουν τα 15 κράτη-μέλη της ΕΕ ετησίως από τους φόρους στα οχήματα ποσό το οποίο είναι τριπλάσιο του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μάλιστα τα έσοδα από την φορολογία στα οχήματα αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με πέρυσι.

Τα στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) στον ετήσιο οδηγό τους ο οποίος περιέχει όλα τα δεδομένα σχετικά με τους φόρους κτήσης αλλά και χρήσης στην αυτοκίνηση για όλα τα κράτη-μέλη.

«Η φορολογία των αυτοκινήτων κοστίζει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμβάλλοντας σημαντικά στα έργα που χρηματοδοτούνται από το δημόσιο και στη γενική υγεία της οικονομίας”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert.

Ο νέος Φορολογικός Οδηγός παρουσιάζει μια μεγάλη ποικιλία τόσο στη φορολογική βάση όσο και στα επίπεδα φορολογίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αρκετά κράτη μέλη φορολογούν τα αυτοκίνητα με την ιπποδύναμη, την τιμή, το βάρος, τον κυβισμό του κινητήρα ή έναν συνδυασμό όλων των παραπάνω παραγόντων. Πάντως ολοένα και περισσότερα κράτη-μέλη υιοθετούν φορολογία βάσει του CO2.

Σύμφωνα με τον οδηγό, 20 κράτη μέλη της ΕΕ φορολογούν επί του παρόντος οχήματα με βάση τα επίπεδα εκπομπών CO2 τους.

Από το Σεπτέμβριο του 2017, οι εκπομπές αυτές μετρώνται χρησιμοποιώντας ένα νέο εργαστηριακό τεστ, που ονομάζεται WLTP. Καθώς αυτή η νέα δοκιμή είναι πιο αυστηρή από την παλιά (NEDC), οδηγεί σε υψηλότερη εκπομπές CO2 σε μερικά οχήματα.

Εάν οι εθνικές κυβερνήσεις απλώς εφαρμόσουν το υφιστάμενο σύστημα φόρου CO2 στις νέες τιμές WLTP, τότε θα αυξηθούν τόσο το κόστος εκτελωνισμού όσο και το κόστος χρήσης στα αυτοκίνητα εξαιτίας της αύξησης των εκπομπών ρύπων.

Ο πρώτος φόρος WLTP θα εφαρμοστεί από τον Ιούλιο του 2018 (π.χ. Δανία) ενώ τα υπόλοιπα κράτη-μέλη έχουν διορία έως τον Σεπτέμβριο να εφαρμόσουν το νέο σύστημα υπολογισμού των ρύπων και της κατανάλωσης.

Ο γενικός γραμματέας του ACEA επισήμανε ότι: «Οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι η μετάβαση στο WLTP δεν θα επηρεάσει αρνητικά τη φορολογία των οχημάτων. Εάν δεν το πράξουν, θα μπορούσε να αυξηθεί η οικονομική επιβάρυνση για τους καταναλωτές και να οδηγήσει σε γενική σύγχυση».

Πάντως σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΕ από τον Σεπτέμβριο του 2017 οι εγκρίσεις των νέων μοντέλων γίνονται με βάση το νέο κύκλο WLTP, όμως θα επικοινωνούνται και οι αναγόμενες τιμές του CΟ2 (NEDC correlated).

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 όλα τα μοντέλα θα αξιολογούνται με βάση το νέο κύκλο WLTP, και αυτές οι τιμές θα επικοινωνούνται.

Από το 2021 οι τιμές CO2 με βάση τον WLTP θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό των εκπομπών του στόλου που διαθέτει κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.

Πηγή: enikonomia.gr

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Reuters: Η ελληνική οικονομία εκτινάσσεται μετά από μία επώδυνη δεκαετία

Στην ανοδική πορεία της ελληνικής οικονομίας μετά από τη δεκαετία της κρίσης αναφέρεται δημοσίευμα του Reuters. «Πριν από μια δεκαετία, η Ελλάδα βρισκόταν στη δίνη...

Σπάνιες γαίες: O xάρτης με τα κοιτάσματα στην Ελλάδα

Ο επόμενος ψυχρός πόλεμος, λένε τα τελευταία χρόνια, θα γίνει για τους ημιαγωγούς. Με τις «εχθροπραξίες» να έχουν ξεκινήσει σε ό,τι αφορά τα μικροτσίπ,...
Παράταση έως τη Δευτέρα 31 Αυγούστου για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων

Τaxisnet: Παράταση στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων πριν ανοίξει η πλατφόρμα

Παράταση στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων πριν καν ανοίξει το Taxisnet προανήγγειλε η κυβέρνηση. Ο υφυπουργός Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης από το βήμα της Βουλής ανέφερε...

Καλάθι των νονών: Κατατέθηκε η τροπολογία-Πότε θα κάνει πρεμιέρα

Στις 22 Απριλίου θα κάνει “πρεμιέρα” το καλάθι των νονών στα καταστήματα παιχνιδιών, όπως αυτό προκύπτει από τη διάταξη που συμπεριλαμβάνεται σε τροπολογία που...
ΔΝΤ: Ύφεση 9,5% του ΑΕΠ φέτος και ανάκαμψη 4,1% το 2021

ΔΝΤ για Ελλάδα: Μείωση του χρέους στο 158,8% του ΑΕΠ φέτος – Πρωτογενές πλεόνασμα...

Πρωτογενές πλεόνασμα 2,1% του ΑΕΠ εφέτος και μείωση του δημόσιου χρέους κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες στο 158,8% του ΑΕΠ προβλέπει για την Ελλάδα το...

Συντάξεις: Σήμερα η κρίσιμη απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου για την καταβολή αναδρομικών έως...

Σήμερα, Τετάρτη, 17 Απριλίου αναμένεται να γίνει η κρίσιμη συνεδρίαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου (ΑΕΔ) αναφορικά με την καταβολή αναδρομικών ποσών έως 4.000 ευρώ...
Ένεση ρευστότητας από τις τράπεζες 15 δισ. ευρώ σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Σούπερ μάρκετ και τράπεζες: Ποιες ημέρες δεν θα λειτουργήσουν και γιατί

Κλειστά αναμένεται να παραμείνουν για 3 ημέρες τα σούπερ μάρκετ της χώρας για τους καταναλωτές λόγω της μεταφοράς της αργίας του Πάσχα.  Δηλαδή τα σούπερ μάρκετ...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

«Κλείδωσε» το ποσοστό της αύξησης στις συντάξεις – Πόσο αυξάνονται οι χηρείας και αναπηρίας

«Κλείδωσε» το ποσοστό αναπροσαρμογής στις συντάξεις από την 1η Ιανουαρίου, ενώ, μέσω του νέου...

Γιατί χειροτερεύουν οι ημικρανίες όσο μεγαλώνουμε;

Εάν αισθάνεστε ότι οι ημικρανίες που αντιμετωπίζετε, χειροτερεύουν ή αυξάνονται όσο μεγαλώνετε, τότε δεν...

Μπακογιάννης: Νέα μείωση των δημοτικών τελών από τον Οκτώβριο

Νέα μείωση των δημοτικών τελών από τον Οκτώβριο προανήγγειλε ο Δήμαρχος Αθηναίων μιλώντας στον...

Τέμπη: Προφυλακιστέος ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ

Μετά από μία μαραθώνια απολογία που ξεκίνησε περίπου στις 18:00 το απόγευμα και ολοκληρώθηκε...