Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
17.7 C
Athens

Δημόσιο: Ποιες υπηρεσίες μπαίνουν στο μικροσκόπιο της αξιολόγησης των πολιτών

Ενεργοποιείται εντός της εβδομάδας η πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες.

Η ανάγκη για αποτίμηση των υπηρεσιών του ελληνικού Δημοσίου από τους συναλλασσόμενους προέκυψε εξαιτίας των διαχρονικών προβλημάτων της δημόσιας διοίκησης, όπως η γραφειοκρατία και οι χρονοβόρες διαδικασίες.

Ήδη, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 ξεκίνησαν οι πρώτες προσπάθειες για τη συστηματική εκτίμηση της απόδοσης των δημοσίων υπηρεσιών μέσα από έρευνες, ερωτηματολόγια και πλατφόρμες υποβολής παραπόνων και προτάσεων.

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) εισήγαγαν για πρώτη φορά οργανωμένο σύστημα αξιολόγησης της εξυπηρέτησης, ενώ η λειτουργία του gov.gr προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα να βαθμολογούν τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Η νέα πρωτοβουλία των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης εισάγει για πρώτη φορά στη χώρα έναν συγκροτημένο μηχανισμό αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες.

Από την ερχόμενη Τετάρτη και για δύο εβδομάδες 5 εκατομμύρια εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (κεντρική βάση μοναδικής καταχώρησης των στοιχείων επικοινωνίας όλων των πολιτών), ηλικίας 17 ετών και άνω, θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης και της Αυτοδιοίκησης.

Θα κληθούν ειδικότερα μέσω email να απαντήσουν σε 40-50 ερωτήσεις, βαθμολογώντας από το 1 έως το 10 την εξυπηρέτηση, την ταχύτητα, την ευγένεια και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών, ενώ θα μπορούν να καταθέσουν και παρατηρήσεις.

Η πλατφόρμα (η ηλεκτρονική διεύθυνσή της θα ανακοινωθεί την Τετάρτη) θα είναι προσβάσιμη με τους προσωπικούς κωδικούς του gov.gr, προκειμένου να διασφαλιστεί η μοναδικότητα της ψήφου.

Οι υπηρεσίες που θα μπουν στο «μικροσκόπιο» των πολιτών είναι ενδεικτικά φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και το Κτηματολόγιο, ψηφιακές υπηρεσίες φορέων κυβέρνησης όπως είναι η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, υπηρεσίες του gov.gr, (υπεύθυνη δήλωση, kids wallet, εισιτήρια αθλητικών αγώνων κ.λπ.), υπηρεσίες των περιφερειών, όπως π.χ. η κατάσταση του οδικού δικτύου, καθώς και οι παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες τους.

Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στις υπηρεσίες των δήμων, όπως είναι ο ηλεκτροφωτισμός, η ανακύκλωση, η καθαριότητα, το πράσινο, οι παιδικές χαρές, το οδόστρωμα, τα πεζοδρόμια, τα δημοτικά ιατρεία, η πολεοδομία, η δημοτική συγκοινωνία και οι χώροι στάθμευσης.

Θα υπάρχουν επίσης και δύο ερωτήσεις για παρατηρήσεις και προτάσεις, η μία για το ποιες άλλες υπηρεσίες επιθυμούν να ψηφιοποιηθούν, και η άλλη για ελεύθερα σχόλια προς τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Όταν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, θα διαχωριστούν οι απαντήσεις από το φυσικό πρόσωπο, θα συλλέγονται αθροιστικά και θα επεξεργάζονται «σαν μία μεγάλη δημοσκόπηση που αφορά την καθημερινότητα», όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος. Στη συνέχεια, μέσα στον Μάιο, τα δεδομένα θα είναι δημόσια προσβάσιμα.

Η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται δύο φορές τον χρόνο, τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο, επιτρέποντας στους φορείς να εντοπίζουν δυσλειτουργίες και να παρεμβαίνουν βελτιωτικά.

Το φθινόπωρο αναμένεται η δεύτερη φάση της αξιολόγησης, κατά την οποία μετά από κάθε χρήση δημόσιας υπηρεσίας με άμεση επαφή (νοσοκομεία, ΚΕΠ κ.α.), ο πολίτης θα λαμβάνει μοναδικό κωδικό (QR code), μέσω του οποίου θα εισέρχεται σε ηλεκτρονική πλατφόρμα για απευθείας αξιολόγηση της συναλλαγής.

«Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους πρέπει να είναι ο πολίτης και για πρώτη φορά θα του δώσουμε τα εργαλεία να μπορεί να μας αξιολογεί συνολικά και να μας κάνει υποδείξεις για το πώς μπορούμε να βελτιωθούμε», είχε αναφέρει ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Εσωτερικών τον περασμένο Μάρτιο, προαναγγέλλοντας τη νέα πρωτοβουλία.

Διάφορες έρευνες που διεξάγονται κατά καιρούς για την αποτίμηση από τους πολίτες των παρεχόμενων δημοσίων υπηρεσιών ίσως αποτελέσουν προάγγελο των αποτελεσμάτων της ψηφιακής αξιολόγησης. Οι έρευνες αυτές δείχνουν ότι οι πολίτες αξιολογούν θετικά υπηρεσίες που έχουν εκσυγχρονιστεί (όπως τα ΚΕΠ και το gov.gr), και αρνητικά υπηρεσίες που απαιτούν φυσική παρουσία στο γκισέ και διεκπεραίωση των υποθέσεων τους με έντυπα έγγραφα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Θεσσαλονίκη: Προφυλακίστηκε 47χρονη μητέρα που φέρεται να βίαζε τα παιδιά της μαζί με τον...

Προφυλακίστηκε μια 47χρονη γυναίκα, η οποία μαζί με το σύζυγό της κατηγορούνται για τον βιασμό των δύο παιδιών τους, όταν αυτά ήταν ηλικίας 7...

Λάρισα: Απαθής ο 21χρονος που σκότωσε την μητέρα του έπειτα από καβγά 

Ενώπιον ανακριτή και Εισαγγελέα βρέθηκε σήμερα (13/5) ο 21χρονος καθ ομολογίαν δράστης της στυγερής δολοφονίας της 52χρονης μητέρας του στην Λάρισα. Πήρε προθεσμία για να...

Μαρία Καρυστιανού για πόρισμα Καρώνη: “Για ακόμα μια φορά ντροπή, θυμός και αποστροφή από...

Με ανάρτησή της η Μαρία Καρυστιανού, πρόεδρος του Συλλόγου Πληγέντων Δυστυχήματος «Τέμπη 2023», σχολίασε την Τρίτη (13/5) το πόρισμα Καρώνη που παραδόθηκε στον Εφέτη Ανακριτή...

Επτά προσαγωγές και μία σύλληψη για την επίθεση στη Νομική Σχολή

Η Αστυνομία προχώρησε σήμερα το πρωί στην προσαγωγή επτά ατόμων, τα οποία αναμένεται να συλληφθούν καθώς μετά από έρευνα της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Ρατσιστικής και...

Φρ. Μερτς: Η επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού υποδηλώνει τη στενή σχέση των δύο χωρών-Κυρ....

Το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο πρώτος ευρωπαίος ηγέτης που τον επισκέπτεται από την ανάληψη των καθηκόντων του ανέδειξε πριν από...

Παγκράτι: Ληστεία σε πρακτορείο ΟΠΑΠ – Περιέλουσαν τον υπάλληλο με άγνωστο υγρό και τον...

Εφιαλτικές στιγμές έζησε ένας υπάλληλος σε πρακτορείο ΟΠΑΠ στο Παγκράτι, επί της οδού Φορμίωνος, καθώς τα μεσάνυχτα της Δευτέρας (12/5) εισέβαλαν ληστές και, αφού...

Χατζηδάκης: “Καταρρίπτονται οι θεωρίες συνωμοσίας για τα Τέμπη”

«Τίθεται μείζον πολιτικό θέμα για τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία έχουν κάνει δύο προτάσεις μομφής στηριζόμενα σε θεωρίες συνωμοσίας που καταρρίπτονται συνεχώς το...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Μητσοτάκης: Το ελληνικό δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες και όχι τον εαυτό του

Για την πλατφόρμα αξιολόγησης δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες και τη διαφάνεια στην πειθαρχική...

Μητσοτάκης: Ερωτηματολόγιο στους πολίτες κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε το πρωί σε διυπουργική σύσκεψη όπου παρουσιάστηκε η νέα...

Δημόσιο: Καταργούνται ως δικαιολογητικά τα πιστοποιητικά Γέννησης και Οικογενειακής κατάστασης

Από σήμερα οι πολίτες δε χρειάζεται να προσκομίζουν τα πιστοποιητικά γέννησης και οικογενειακής κατάστασης...

Λιβάνιος: Από την επόμενη εβδομάδα ξεκινά η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες

Από την επόμενη εβδομάδα ξεκινά η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες, ανέφερε ο υπουργός...