Από την 1η Ιουνίου ξεκινά για όλες τις επιχειρήσεις η δήλωση όλων των παραμέτρων του χρόνου εργασίας για το προσωπικό τους (ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ), ενώ από την 1η Ιουλίου θα εφαρμοστεί η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Η Κάρτα Εργασίας, προβλέπει την καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ της έναρξης και λήξης εργασίας για κάθε εργαζόμενο, τόσο ως προς το συμβατικό ωράριο εργασίας όσο και ως προς τις υπερωρίες.
Αναλυτικότερα:
- Από 1η Ιουνίου ξεκινά η απογραφική διαδικασία του Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας, το ωράριο απασχόλησης (είτε σταθερό εβδομαδιαίο είτε μεταβαλλόμενο ανά ημέρα), τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, υπερωρίες και άδειες. Μετά την υποβολή της δήλωσης, το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ θα εμφανίζει το Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας ανά εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου. Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτό, μέσω του myErgani mobile app ή το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).
- Η απογραφική διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου για όλες τις επιχειρήσεις με εξαίρεση τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που θα πρέπει – λόγω εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας από 1ης Ιουλίου – να την έχουν ολοκληρώσει έως τις 30 Ιουνίου.
- Επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
- Αναπτύσσεται και θα διατεθεί στις επιχειρήσεις η νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani CardScanner, με την οποία θα γίνεται η ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση / αποχώρηση από την εργασία και αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Η Κάρτα Εργασίας κάθε υπαλλήλου θα είναι διαθέσιμη μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani για τους εργαζόμενους, η οποία θα διατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
Τα στοιχεία
Μέσα από το νέο σύστημα καταγραφής της Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας (Εργάνη ΙΙ), ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο:
Γενικά στοιχεία που αφορούν την Σχέση Εργασίας ως προς το Χρόνο Εργασίας
- Ωράριο Απασχόλησης, σε δύο βασικές κατηγορίες:
Σταθερό Εβδομαδιαίο
(Δήλωση ωραρίου για εβδομάδα αναφοράς, Δευτέρα – Κυριακή)
Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα (Πρόγραμμα εργασίας)
(Δήλωση ωραρίου αναλυτικά για κάθε ημέρα, Διάστημα Από / Έως)
- Έκτακτες Τροποποιήσεις Ωραρίου
- Υπερωρίες
- Άδειες
Το νέο σύστημα Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ θα χρησιμοποιεί τις παρακάτω διαδικασίες:
- Νέα διαδικασία υποβολής της Δήλωσης Στοιχείων Εργασιακής Κατάστασης που αφορούν Χρόνο Εργασίας
- Νέες διαδικασίες υποβολής Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας
- Ωράριο Απασχόλησης – Σταθερό Εβδομαδιαίο
- Ωράριο Απασχόλησης – Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα
- Έκτακτες Τροποποιήσεις
- Άδειες
3. Υπάρχουσα διαδικασία Ε8: Αναγγελία Νόμιμης Υπερωριακής Απασχόλησης
4. Τροποποίηση διαδικασίας Ε3: Αναγγελία Πρόσληψης (αφαίρεση στοιχείων ωραρίου)
Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες θα υποστηρίζονται οι παρακάτω τρόποι υποβολής:
- Υποβολή με φόρμα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ
- Υποβολή με φόρτωση αρχείων XML στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ
- Υποβολή μέσω αυτοματοποιημένης προγραμματιστικής διεπαφής – API (Νέο)
- Υποβολές Ατομικής Τροποποίησης μέσω SMS