Η συντριπτική πλειονότητα των τροφίμων και ποτών που εμπορεύονται τέσσερις στις πέντε μεγαλύτερες βιομηχανίες παγκοσμίως δεν πληρούν τις προδιαγραφές που θέτουν παγκόσμιοι οργανισμοί για τις «υγιεινές» τροφές.
Επικαλούμενο μία ανάλυση της ΜΚΟ World Action on Salt, Sugar & Health («Παγκόσμια δράση για το αλάτι, τη ζάχαρη και την υγεία») το πρακτορείο Bloomberg παρουσιάζει τις επιδόσεις πέντε κολοσσών της αγοράς τροφίμων με βάση τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα πρότυπα – Health Star Rating, Nutri-Score και Warning Labels.
Η ανάλυση αφοράς τις βιομηχανίες Danone, Kellogg Co., Kraft Heinz, Nestle SA και άλλες εταιρείες τροφίμων, ενώ οι επιδόσεις αφορούν τις αγορές της Αυστραλίας, της Γαλλίας και του Μεξικό.
«Η βελτίωση του διατροφικού περιεχομένου των τροφίμων και των ποτών με την αναδιαμόρφωση των συνταγών ώστε να χρησιμοποιούνται λιγότερο αλάτι, ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά, είναι μακράν η πιο σημαντική στρατηγική που πρέπει να υιοθετήσει κάθε εταιρεία για τη βελτίωση της δημόσιας υγείας», δήλωσε η Mhairi Brown, επικεφαλής πολιτικής και δημόσιων υποθέσεων της WASSH.
«Ωστόσο, βασιζόμενοι αποκλειστικά στην προθυμία της βιομηχανίας και χωρίς κυβερνητική επιβολή, είναι απίθανο να δούμε μια ουσιαστική αλλαγή».
Σύμφωνα με το Bloomberg, χειρότερες επιδόσεις από τους πέντε κολοσσούς καταγράφει η Kraft Heinz, ενώ καλύτερα τα πηγαίνει η Danone, καθώς η πλειοψηφία των προϊόντων της οποίας φαίνεται πως «περνά τη βάση».
Δείτε τον πίνακα με το ποσοστό των προϊόντων ανά εταιρεία βάσει του τυποποιημένου ορισμου του «υγιεινού»
Όπως φαίνεται στον πίνακα, τα τέσσερα πέμπτα των προϊόντων της Kraft Heinz δεν πληρούσαν τα πρότυπα υγιεινής στις τρεις αγορές, ενώ συγκεκριμένα στο Μεξικό κανένα από τα διαθέσιμα προϊόντα δεν πληρούσε τις προδιαγραφές.
Περίπου το 72% των προϊόντων της Kellogg’s που εξετάστηκαν στην έρευνα δεν πληρούσε τα κριτήρια, ενώ μόνο η Danone αντιστάθηκε στην τάση.
Πιο αναλυτικά, το 35% των προϊόντων της συγκέντρωσαν βαθμολογία κάτω από τους τυπικούς ορισμούς, με την εταιρεία να δεσμεύεται πριν λίγες ημέρες ότι τουλάχιστον το 90% των προϊόντων με βάση τον όγκο των πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία δεν θα έχουν πλέον υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, αλάτι ή λιπαρά.
Όπως σχολιάζει το Bloomberg, οι εταιρείες τροφίμων δέχονται πιέσεις για να καταστήσουν τα προϊόντα τους πιο υγιεινά, καθώς η παχυσαρκία αναδεικνύεται σε νο.1 παράγοντα κρίσης της δημόσιας υγείας σε χώρες όπως οι ΗΠΑ
Ο παγκόσμιος οικονομικός αντίκτυπος του υπερβολικού σωματικού βάρους, μάλιστα, αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί σε 4,27 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2035 από τα επίπεδα του 2020, σύμφωνα με έκθεση.