Έκανα λάθος κι έστειλα το επιβατικό τρένο στην ίδια γραμμή με το εμπορικό που ερχόταν από Κατερίνη, δήλωσε κατά πληροφορίες από αστυνομικές πηγές, ο σταθμάρχης που έχει συλληφθεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Ο σταθμάρχης της Λάρισας ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες θα προσαχθεί αύριο στον ανακριτή. Επίσης, στον τόπο της τραγωδίας θα γίνει αυτοψία του δυστυχήματος από την Τροχαία της Λάρισας.
Ακόμη, σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα. Οι κατηγορίες τις οποίες θα αντιμετωπίσει και για τις οποίες θα ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη, αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Επίσης, διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
Mε εντολή του εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή επίσης του κ. Δασκαλόπουλου, εισαγγελέας παρίσταται στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας για τα ευρήματα του τραγικού συμβάντος, αυτοψία που θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση του πολύνεκρου δυστυχήματος.

Σύγκρουση τρένων Τέμπη: To λάθος που έγινε και οδήγησε στην τραγωδία
Η χώρα ζει μια αδιανόητη τραγωδία. Το πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα με 36 νεκρούς -επισήμως καταγεγραμμένους μέχρι τώρα- αλλά τον φόβο ότι ο αριθμός τους θα αυξηθεί όσο συνεχίζονται οι έρευνες. Η σύγκρουση δυο τρένων, μιας επιβατικής αμαξοστοιχίας που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με 342 επιβάτες και δέκα άτομα προσωπικό, συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία στην οποία επέβαιναν δυο άτομα με δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.
Τα τρένα βρεθήκαν στην ίδια γραμμή την ώρα που η επιβατική αμαξοστοιχία εκτιμάται ότι κινούνταν με ταχύτητα 150 χιλιομέτρων για 25 ολόκληρα χιλιόμετρα χωρίς να γνωρίζει ο μηχανοδηγός ότι από την αντίθετη κατεύθυνση ερχόταν τρένο. Σύμφωνα με πληροφορίες, σημειώθηκε βλάβη σε στύλο της ΔΕΗ στο Παλαιοφάσαρλο και έτσι καθοδηγήθηκε η αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου για την αποφυγή ηλεκτροπληξίας. Επανήλθε στη γραμμή της ανόδου και λίγο μετά τη Λάρισα, στο σημείο 118 Α, καθοδηγήθηκε ξανά στην γραμμή της καθόδου, όπου βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν.
Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, παραδέχθηκε ότι στο εν λόγω σημείο έκανε λάθος και έβαλε το επιβατικό τρένο σε τροχιά σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί πρέπει να έμεινε ανοιχτό το κλειδί – από προγενέστερη μετακίνηση του προαστιακού- με αποτέλεσμα τη μοιραία σύγκρουση.
Γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή – Όσα δήλωσαν οι ειδικοί
Την ώρα της σύγκρουσης στην επιβατική αμαξοστοιχία, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, επέβαιναν 352 άνθρωποι, εκ ων οποίων οι 342 ήταν επιβάτες και οι 10 εργαζόμενοι. Δύο άτομα προσωπικό βρίσκονταν στην εμπορική αμαξοστοιχία.Ανάμεσα στους νεκρούς είναι πολλά νέα παιδιά, φοιτητές που γύριζαν από τη Λάρισα και την Αθήνα στο Πανεπιστήμιό τους στη Θεσσαλονίκη. Νεκροί είναι επίσης και εννέα εργαζόμενοι του ΟΣΕ.
Ο σταθμάρχης της Hellenic Trains συνελήφθη με τις κύριες ευθύνες να επιρρίπτονται σε αυτόν για το τραγικό δυστύχημα, ενώ ο κλειδούχος κλήθηκε για εξηγήσεις και έδωσε ανωμοτί κατάθεση στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας που διενεργεί την προανάκριση και συγκεντρώνει την ογκώδη δικογραφία για το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα. Οι καταθέσεις των επιζώντων ωστόσο και η πραγματογνωμοσύνη θα ρίξουν περισσότερο φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος. Καταθέσεις έχουν δώσει ακόμη ο εκπρόσωπος της Hellenic Trains και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης είναι 56 ετών και ανέλαβε πριν από ένα μήνα. Ήταν υπάλληλος του ΟΣΕ σε άλλες θέσεις.
«Για τα αίτια του τραγικού αυτού δυστυχήματος θα γίνει έρευνα από τις αρμόδιες Αρχές. Έχει, ήδη, ξεκινήσει, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη να κινούνται για πολλά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή δύο τρένα στην αντίθετη κατεύθυνση», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, ενώ ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος έχει αναθέσει την εποπτεία της προανάκρισης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο.
«Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων» δήλωσε για ο Aναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Όπως τόνισε ο κ. Δέδες «τα αίτια της τραγωδίας θα προκύψουν από τις απομαγνητοφωνήσεις, οι οποίες υπάρχουν και δεν μπορούν να σβηστούν».
Σύμφωνα με αυτά που γνωρίζουμε είναι «δεδομένο ότι το τρένο ακολουθούσε λανθασμένη διαδρομή είτε από πρόβλημα που υπήρχε στην γραμμή ανόδου λόγω ρεύματος ή λόγω οποιοδήποτε άλλης αιτίας. Το τρένο, την στιγμή κατά την οποία ξεκίνησε να ανεβαίνει προς τα πάνω, έπρεπε να έχει σήματα στο δρόμο από τα οποία ο μηχανοδηγός να βλέπει εάν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι» τόνισε.