Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου, 2021
13.2 C
Athens

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 6 Δεκεμβρίου το πρώτο φύλο της Washington Post

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1877.... Κυκλοφορεί της εφημερίδας Washington Post.

Έτοιμο για μαζική παραγωγή το ελληνικό ηλεκτροκίνητο τρίκυκλο Anemos

Έτοιμο για μαζική παραγωγή το ελληνικό, ηλεκτροκίνητο, τρίκυκλο, Anemos.

Τον Φώτη Νάκο τον γνωρίσαμε, μέσα από το emea.live, στο πλαίσιο του οποίου μας μίλησε για την ιδέα του Anemos, αλλά και τα ευρύτερα σχέδια του, που περιλαμβάνουν την παραγωγή ακόμη και ενός τετράτροχο – ηλεκτρικού – οχήματος.

Στόχος του Φώτη Νάκου, αλλά και του Θάνου Μακρή, άμεσου συνεργάτη του, είναι να αναδείξουν την δυναμική της ελληνικής παραγωγής στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, αναφέρεται στην πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχωρήθηκε στο ΕΜΕΑ.gr Business Monitor που ακολουθεί.

emea: Πότε γεννήθηκε η ιδέα του Anemos, ποια ήταν η ευκαιρία που διακρίνατε;

Φώτης Νάκος: Η ιδέα του γεννήθηκε πριν 4 χρόνια. Θέλαμε να επιλέξουμε ποιο θα ήταν το επόμενο σημαντικό project που θα ξεκινούσαμε, αξιοποιώντας την εμπειρία που είχαμε αποκτήσει πάνω σε συστήματα που συνδυάζουν μηχανολογικές κατασκευές, ηλεκτρομηχανικά συστήματα, ηλεκτρονικά και software, αλλά και τον μηχανουργικό εξοπλισμό που διαθέταμε.
Παρατηρούσαμε από καιρό την σταδιακή άνοδο της ηλεκτροκίνησης και των καθαρών τεχνολογιών και θέλαμε και εμείς με κάποιο τρόπο να συνεισφέρουμε σε όλο αυτό, με κάποιο προϊόν που θα μπορούσε να αναπτυχθεί, αλλά και να παραχθεί στην Ελλάδα μειώνοντας την εξαγωγή συναλλάγματος και δημιουργώντας θέσεις εργασίας.

Αφού μελετήσαμε διάφορες επιλογές, καταλήξαμε ότι το Anemos ήταν ένα project και τεχνολογικά αλλά και οικονομικά εφικτό που συνδύαζε όλα τα παραπάνω.

emea: Πως σχεδιάζετε να βγάλατε το προϊόν “πιλότο” σας στην αγορά και πώς – και κυρίως – που θα γίνεται η κατασκευή και η διανομή;

Φώτης Νάκος: Το προϊόν σχεδιάζουμε να προωθηθεί μέσα από δίκτυο πωλητών μοτοσυκλετών που ήδη μας έχουν ζητήσει να αγοράσουν στοκ, αφού εκδοθεί η έγκριση τύπου που είναι απαραίτητη για την έκδοση πινακίδων. Η κατασκευή θα γίνεται σε ιδιόκτητους χώρους που έχουμε τα υπερσύγχρονα μηχανήματα μας και η διανομή μέσω μεταφορικών εταιρειών σε ειδικής συσκευασίας κιβώτια.

emea: Τι προβλήματα έχετε συναντήσει μέχρι τώρα, πώς τα αντιμετωπίσατε και πως σκοπεύετε να τα αντιμετωπίσετε;

Φώτης Νάκος: Προβλήματα από κατασκευαστικής πλευράς είναι ότι στην χώρα μας δεν υπάρχουν βοηθητικές βιομηχανίες ανταλλακτικών και αναγκαστήκαμε να φτιάξουμε ειδικά μηχανήματα για δυσεύρετα και ακριβά εξαρτήματα.
Επίσης σοβαρό πρόβλημα είναι ότι για εισαγωγές υλικών υπάρχει πολύ υψηλό τελωνειακό κόστος που δυσκολεύει την ανταγωνιστικότητα του εγχειρήματος. Θα αιτηθούμε την απαλλαγή τελωνειακού κόστους, βάση του συναλλάγματος που θα καταφέρουμε να μειώσουμε να διαρρέει προς τρίτες χώρες. Έτσι γινόταν και σε άλλα κράτη.
Το πιο σοβαρό όμως πρόβλημα είναι ότι στην χώρα μας δεν έχουν οριστεί Τεχνικές Υπηρεσίες Ελέγχου για εγκρίσεις τύπου, παρόλο που είναι ενωσιακή υποχρέωση της χώρας μας.
Αυτό ουσιαστικά απαγορεύει την κυκλοφορία οτιδήποτε ελληνικού προϊόντος έχει ρόδες και κυκλοφορεί στους δρόμους με αριθμούς κυκλοφορίας. Και ενώ άλλα κράτη επιδοτούν την κατασκευή οχημάτων, εμείς διώχνουμε στο εξωτερικό οποιαδήποτε προσπάθεια.
Ας ελπίσουμε ότι αυτό θα αλλάξει. Περιμένουμε από το Υπουργείο Μεταφορών να επιληφθούν του ζητήματος. Μέχρι ώρας βλέπουμε ότι υπάρχει πρόθεση, ας ελπίζουμε ότι θα έχουμε θετικό αποτέλεσμα.

emea: Ποια θα είναι τα πλεονεκτήματα του τελικού προϊόντος σε σύγκριση με άλλα που κυκλοφορούν; Πόσο θα κοστίζει;

Φώτης Νάκος: Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά, και μερικά είναι τα παρακάτω:

α) Μπορεί το όχημα με οδηγική συμπεριφορά δικύκλου να μεταφέρει ακόμα και ένα πλυντήριο ρούχων. Μεγάλη ευελιξία με υψηλή μεταφορική ικανότητα.
β) Η εξαιρετικά οικονομική χρήση, αφού το κόστος 200 ευρώ βενζίνης αντικαθιστάται από 35 ευρώ ηλεκτρικού ρεύματος.
γ) Η μεγάλη αξιοπιστία διότι δεν υπάρχουν συστήματα μετάδοσης ούτε πολλά και ευαίσθητα μηχανικά μέρη που αναγκαστικά έχουν τα οχήματα βενζίνης.
δ) Πολύ μεγάλα διαστήματα των σέρβις και πολύ χαμηλού κόστους. Το όχημα κατά την επιβράδυνση ανακτά την κινητική ενέργεια ξανά σε ηλεκτρική αυξάνοντας την εμβέλεια του αυξάνοντας θεαματικά την αντοχή του συστήματος πέδησης.
ε) Εγχώρια κατασκευή που σημαίνει θέσεις εργασίας, γρήγορη επάρκεια ανταλλακτικών και λιγότερο συνάλλαγμα προς το εξωτερικό.
ζ) Κατασκευή απόλυτα προσαρμοσμένη για τις ανάγκες του κλάδου μεταφορών. Ειδικά η έκδοση με καλύπτρα για την βροχή θα γίνει πραγματικά το must του χειμώνα

Ο στόχος μας είναι να βγει στα 2.200 ευρώ + ΦΠΑ αλλά αυτό εξαρτάται από την έκδοση και τα έξτρα που θα διαθέτει.

Φώτης Νάκος: Η πιο ακριβή μας έκδοση θα διαθέτει καλύπτρα για τις καιρικές συνθήκες με υαλοκαθαριστήρα και φωτοβολταϊκό για λειτουργία range extender.

emea: Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον; Τι να περιμένουμε από εσάς;

Φώτης Νάκος: Οι στόχοι μας για το μέλλον είναι να βγάλουμε στην αγορά δύο ακόμα ηλεκτρικά μοντέλα, δίτροχα όμως αυτή την φορά, που δεν θα απευθύνονται μόνο στην αγορά των μεταφορών.
Επίσης έχουμε σκοπό να αναπτύξουμε ένα ελαφρύ ηλεκτρικό τετράτροχο αυτοκίνητο μαζί με τον καταξιωμένο κύριο Γαγανέλη της RCH από την Κατερίνη. Ήδη μελετάμε την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και τους τρόπους κατασκευής.
Οπότε αυτό που θα έπρεπε να περιμένετε από εμάς είναι να δείτε επιτέλους να κυκλοφορούν Ελληνικά οχήματα που όχι μόνο δεν θα έχουνε τίποτα να ζηλέψουν από τα εισαγόμενα, αλλά θα είναι πιο ώριμα, λειτουργικά και αξιόπιστα.

Πηγή: ΕΜΕΑ

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Τραγωδία: Απανθρακώθηκε οδηγός στην Αθηνών – Κορίνθου

Τραγικό θάνατο βρήκε ένας οδηγός αυτοκινήτου, στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, στο ύψος των διοδίων Λουτρακίου. Σύμφωνα με την αστυνομία, το συμβάν έγινε νωρίς...
Αγρίνιο: Μάνα και κόρη έκλεψαν τον πατέρα και συνελήφθησαν

Επέτειος δολοφονίας Γρηγορόπουλου: “Αστακός” η Αθήνα με 4.000 αστυνομικούς επί ποδός

“Αστακός” γίνεται η Αθήνα τη Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου, ανήμερα της επετείου των 13 ετών από τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου. Από τη ΓΑΔΑ έχουν...

Κορωνοϊός: Πού εντοπίζονται τα 3.526 κρούσματα

Ιδιαιτέρως μειωμένα σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες είναι σήμερα, Κυριακή, τα κρούσματα του κορωνοϊού στην Ελλάδα, με τις μολύνσεις στη χώρα μας να...
Στην Αττική εντοπίστηκαν 774 κρούσματα και 179 στη Θεσσαλονίκη Αναλυτικά η γεωγραφική κατανομή ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ 18 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 120 ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 7 ΑΡΚΑΔΙΑΣ 6 ΑΡΤΑΣ 2 ΑΧΑΪΑΣ 36 ΒΟΙΩΤΙΑΣ 18 ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 84 ΓΡΕΒΕΝΩΝ 7 ΔΡΑΜΑΣ 2 ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 57 ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 82 ΕΒΡΟΥ 1 ΕΥΒΟΙΑΣ 21 ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 1 ΖΑΚΥΝΘΟΥ 8 ΗΛΕΙΑΣ 18 ΗΜΑΘΙΑΣ 8 ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 32 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 8 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 179 ΘΗΡΑΣ 1 ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 22 ΚΑΒΑΛΑΣ 3 ΚΑΛΥΜΝΟΥ 5 ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 13 ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 6 ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 214 ΚΕΡΚΥΡΑΣ 11 ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ 1 ΚΙΛΚΙΣ 6 ΚΟΖΑΝΗΣ 23 ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 15 ΚΩ 4 ΛΑΚΩΝΙΑΣ 2 ΛΑΡΙΣΑΣ 47 ΛΑΣΙΘΙΟΥ 1 ΛΕΣΒΟΥ 5 ΛΕΥΚΑΔΑΣ 2 ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 8 ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 1 ΜΗΛΟΥ 1 ΜΥΚΟΝΟΥ 11 ΝΗΣΩΝ 8 ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 92 ΞΑΝΘΗΣ 2 ΠΑΡΟΥ 1 ΠΕΙΡΑΙΩΣ 117 ΠΕΛΛΑΣ 20 ΠΙΕΡΙΑΣ 7 ΠΡΕΒΕΖΑΣ 3 ΡΕΘΥΜΝΟΥ 8 ΡΟΔΟΠΗΣ 1 ΡΟΔΟΥ 5 ΣΑΜΟΥ 2 ΣΕΡΡΩΝ 19 ΣΠΟΡΑΔΩΝ 1 ΤΡΙΚΑΛΩΝ 6 ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 22 ΦΛΩΡΙΝΑΣ 1 ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 20 ΧΑΝΙΩΝ 12 ΧΙΟΥ 3 ΥΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ 35

Κορωνοϊός: Έκρηξη– Στους 715 οι διασωληνωμένοι, 3.526 νέα κρούσματα και 79 θάνατοι

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 3.526 , εκ των οποίων 7 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις...
ΕΦΚΑ: Καμιά μετακίνηση υπαλλήλου για δύο χρόνια

Επίδομα μητρότητας: Ξεκινούν τη Δευτέρα οι ηλεκτρονικές αιτήσεις

Από αύριο Δεύτερα, 6 Δεκεμβρίου 2021, τίθεται σε παραγωγική λειτουργία η ηλεκτρονική υπηρεσία της νέας διαδικασίας χορήγησης επιδόματος μητρότητας τόσο για τις ασφαλισμένες γυναίκες...
Βόλος: Πέθανε η 9χρονη που είχε πάθει αλλεργικό σοκ από γλυκό

Κορωνοϊός: Συγκλονίζει η 32χρονη που υποβλήθηκε σε καισαρική και διασωληνώθηκε

«Μόλις με ξύπνησαν στη ΜΕΘ οι γιατροί μου έδωσαν τη φωτογραφία του μωρού μου, που είχε στείλει ο σύζυγος μου. Αυτή ήταν η δύναμή...

Δωρεάν διάθεση self test από Δευτέρα – Μεγάλη ζήτηση στα ραντεβού για την τρίτη...

Από τη Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου ξεκινά η διανομή αυτοδιαγνωστικών τεστ (self test) με στόχο την καλύτερη δυνατή καταγραφή της επιδημιολογικής εικόνας της χώρας και...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
935ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Νέα εποχή στη μάχη κατά του κορωνοϊού: Έρχεται το ελληνικό φάρμακο Anakinra

Ο καθηγητής Ευάγγελος Γιαμαρέλλος μιλά για το φάρμακο Anakinra, που αναμένεται να λάβει την...

Αθάνατο ελληνικό πορνό! Το retro αφιέρωμα που πρέπει να έχετε στην συλλογή σας (φωτό)

Η βιομηχανία πορνό είναι μια από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις παγκοσμίως. Το σεξ σε...

Ο Σταϊκούρας βλέπει το μέλλον και προετοιμάζει το Ελληνικό Ντρόουν!

Καλημέρα! Σύσκεψη με στόχο την ταχεία προώθηση της έρευνας και ανάπτυξης, του καινοτόμου σχεδιασμού...

Αθήνα 9.84: Το ελληνικό θεατρικό έργο επιστρέφει στο ραδιόφωνο

ΠΛΑΤΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ«Σωτηρία με Λένε» της Σοφίας Αδαμίδου Το ελληνικό θεατρικό έργο επιστρέφει στο ραδιόφωνο! Δευτέρα 19/4 στις...

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή