Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024
17.3 C
Athens

Έτσι θα αποφύγετε τις ενοχλητικές διαφημιστικές κλήσεις

Φραγμό στην ενοχλητική διαφημιστική πρακτική των κλήσεων για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, μπορούν να βάλουν οι καταναλωτές.

Οι κλήσεις αυτές, μπορεί να είναι συνεχόμενες, να έχουν μεγάλη διάρκεια, να είναι φορτικές και, τελικά, να απασχολούν χωρίς λόγο τον καταναλωτή που δεν θέλει και δεν ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με το προωθούμενο προϊόν.

Όμως, υπάρχουν διατάξεις για την προστασία των καταναλωτών, οι οποίες προβλέπουν ακόμη και χρηματικές ποινές για τους παραβάτες.

Σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, το νομικό υπόβαθρο και ο τρόπος αντίδρασης των καταναλωτών είναι ο εξής

Το νομικό πλαίσιο ορίζει ότι:

1. Η χρησιμοποίηση αυτόματων συστημάτων κλήσης, ιδίως με χρήση συσκευών φαξ ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, και γενικότερα η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο, αν ο συνδρομητής συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς.

2. Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) για τους ανωτέρω σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιμης στο κοινό υπηρεσίας, ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις. Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου».

ΠΡΟΣΟΧΗ: Από το 2011, οι τηλεφωνικές κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση, για τους ανωτέρω σκοπούς, επιτρέπονται, εκτός αν ο καλούμενος έχει δηλώσει ότι δεν τις επιθυμεί (σύστημα «opt-out»). Με το σύστημα «opt-out» οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνουν τις αντιρρήσεις τους, όσον αφορά την επεξεργασία των δεδομένων τους, είτε ειδικά, απευθείας στον διαφημιζόμενο, ασκώντας το δικαίωμα αντίρρησης ως προς την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων είτε γενικά, μέσω της εγγραφής τους στον ειδικό κατάλογο συνδρομητών του παρόχου.

Ο νόμος προβλέπει τη δημιουργία σε κάθε πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών Μητρώου («opt out»), στο οποίο κάθε ενδιαφερόμενος δηλώνει ότι δεν επιθυμεί να λαμβάνει τηλεφωνικές κλήσεις για απευθείας εμπορική προώθηση.

Με την προαναφερόμενη διάταξη, ο κάθε πάροχος φέρει την υποχρέωση να τηρεί, με τις δηλώσεις, Δημόσιο Μητρώο που επιτελεί έναν δημόσιο σκοπό και στο οποίο έχει πρόσβαση όποιος ενδιαφέρεται να το χρησιμοποιήσει για απευθείας εμπορική προώθηση. Οι διαφημιζόμενοι οφείλουν να λαμβάνουν από όλους τους παρόχους επικαιροποιημένα αντίγραφα των Μητρώων του άρθρου 11 ν. 3471/2006 και να εξασφαλίζουν ότι έχουν διαθέσιμες τις δηλώσεις των συνδρομητών που έχουν πραγματοποιηθεί έως τριάντα ημέρες πριν από την πραγματοποίηση της τηλεφωνικής κλήσης.

Τέλος, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 14 ν. 3471/2006:

1. Φυσικό ή νομικό πρόσωπο που, κατά παράβαση του νόμου αυτού, προκαλεί περιουσιακή βλάβη υποχρεούται σε πλήρη αποζημίωση. Αν προκάλεσε ηθική βλάβη, υποχρεούται σε χρηματική ικανοποίηση.

2. Η χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης για παράβαση του νόμου ορίζεται, κατ` ελάχιστο, στο ποσό των 10.000 ευρώ, εκτός αν ζητηθεί από τον ενάγοντα μικρότερο ποσό. Η χρηματική ικανοποίηση επιδικάζεται ανεξάρτητα από την αιτούμενη αποζημίωση για περιουσιακή βλάβη.

Επομένως, η ένταξη στο μητρώο του άρθρου 11 Ν.3471/2006, είναι η αποτελεσματικότερη άμυνα του καταναλωτή, έτσι ώστε να σταματήσει να δέχεται διαφημιστικές κλήσεις στο τηλέφωνό του, ενώ απειλείται και η καταδίκη των υπαιτίων σε χρηματική του ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης. Οι καταναλωτές είτε σε κατάστημα είτε σε τηλέφωνο εξυπηρέτησης του παρόχου τους, μπορούν να δουν και να ακολουθήσουν τη διαδικασία για την εγγραφή τους στο μητρώο του άρθρ. 11 Ν. 3471/2006

Όσοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα με τηλεφωνικές οχλήσεις διαφημιστικής προώθησης προϊόντων, μπορούν να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.

On line φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/

e-mail: info@eeke.gr

Τel :210-8817730

Web: www.eeke.gr

fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Κως: Ασφυξία από τροφή η αιτία θανάτου του βρέφους 

Ανατροπή σύμφωνα με τον ιατροδικαστή- Από ασφυξία που προήλθε μετά από κατάποση τροφής έχασε τη ζωή του το βρέφος, που εντοπίστηκε νεκρό στην Κω...
Ο ρόλος του Στυλιανού Παττακού που κατέβασε τα τανκς στην Αθήνα

Ο ρόλος του Στυλιανού Παττακού που κατέβασε τα τανκς στην Αθήνα (Βίντεο)

Ο Στυλιανός Παττακός γεννήθηκε στις 8 Νοεμβρίου του 1912 στην Κρήτη. Το 1934 εισήλθε στη Σχολή Ευελπίδων, όπου γνωρίστηκε με τους μελλοντικούς πραξικοπηματίες Γεώργιο...

Tέλος η ΠΥΡΚΑΛ! Θα γίνει «υπουργούπολη»! Με τροπολογία πωλούν τα υπάρχοντά της!

Με υπουργική τροπολογία επιταχύνεται το real estate στην ΠΥΡΚΑΛ, όπου η κυβέρνηση απορρίπτει παραγγελίες για παραγωγή όπλων προκειμένου να φτιάξει «υπουργούπολη» και να τελειώσει...

Η Φωτογραφία της ημέρας

21η Απριλίου 1967 - Η Ελλάδα στον «γύψο», η δημοκρατία στο απόσπασμα 21 Απριλίου 2024

Σάλος στην Σπερχειάδα: Ύψωσαν σημαία της Χούντας στον Αγροτικό Συνεταιρισμό(βίντεο)

Aντιδράσεις προκλήθηκαν χθες (20/04) στην Σπερχειάδα όταν, λίγες ώρες πριν από την μαύρη επέτειο της Χούντας των συνταγματαρχών το 1967 – του Πραξικόπηματος της...

21η Απριλίου: Πώς η Ελλάδα οδηγήθηκε στον γύψο – Από το 1957 προετοιμαζόταν η...

21η Απριλίου σήμερα κι ο νους γυρίζει 56 χρόνια πίσω, όταν μια μέρα σαν σήμερα μια ομάδα επίορκων αξιωματικών κατέλυσαν την Δημοκρατία στην Ελλάδα. Από...

Ισχυρή χαλαζόπτωση έπληξε την Χαλκιδική: Ανήσυχοι οι αγρότες για ζημιές στις καλλιέργειες(φωτο/βίντεο)

Κύμα χαλαζόπτωσης έπληξε αργά το βράδυ του Σαββάτου (20/04) περιοχές της Νέας Προποντίδας Χαλκιδικής, ενώ ο καιρός έδειχνε να βελτιώνεται. Σύμφωνα με το halkidikinews.gr, από...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Σούπερ μάρκετ: Από τις αρχές Μαρτίου θα φανούν στις τσέπες των καταναλωτών οι μειώσεις τιμών

Από τις πρώτες μέρες του Μαρτίου θα είναι ορατές στους καταναλωτές οι μειώσεις τιμών...

Ενισχύσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος για τη στήριξη ευάλωτων καταναλωτών

Στοχευμένη οικονομική στήριξη για τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, περισσότερων από 730.000 νοικοκυριών που είναι ενταγμένα...

Λογαριασμοί ρεύματος: Φθηνότερα τα τιμολόγια τον Φεβρουάριο – Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Σήμερα Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου θα ανακοινωθεί η αποκλιμάκωση των τιμών φυσικού αερίου TTF. Προς...

ΔΕΔΔΗΕ: Ξεκινά η μηνιαία καταμέτρηση των παροχών ρεύματος – Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των πελατών του, ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοινώνει ότι ξεκινά σταδιακά την...