Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
14.9 C
Athens

Γεραπετρίτη: Επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου υπό όρους ασφάλειας ενδεχομένως έως το τέλος του μήνα

«Η οδύνη θα πρέπει να βρει κάθαρση» είπε ο νέος υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης κατά τη συνέντευξη που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας για τους σιδηροδρόμους μετά την τραγωδία των Τεμπών.

«Δεν είμαι εδώ για να κάνω πολιτική αντιπαράθεση και δεν θα κάνω συμψηφισμούς, οι ευθύνες που αναλογούν στην κυβέρνηση έχουν αναληφθεί. Ζητώ συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης κι εμού προσωπικά γιατί δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το αποτρόπαιο δυστύχημα» είπε και σημείωσε πως ο ίδιος ασχοληθεί αποκλειστικά με ό,τι έχει να κάνει με το ζήτημα του δυστυχήματος και το αύριο των σιδηροδρόμων.

Ο κ. Γεραπετρίτης πραγματοποίησε διήμερη αυτοψία σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη. Βρέθηκα στον τόπο της τραγωδίας, ανέφερε και είπε πως διαπίστωσε:

  • Ότι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε αδιαλείπτως και το μοιραίο βράδυ έπρεπε να είχε υπάρξει η αυτόματη χάραξη της πορείας πάνω στον πίνακα τηλε-ειδοποιησης, κάτι το οποίο δεν έγινε
  • Ένα 2ο επίπεδο ήταν η χειροκίνητη αλλαγή κλειδιού, που δεν έγινε
  • Θα έπρεπε να είχε υπάρξει παρακολούθηση της πορείας της αμαξοστοιχίας πάνω στον πίνακα ελέγχου για 5.5 χλμ, αφότου έφυγε, κάτι που επίσης δεν έγινε

Επίσης είπε πως το τρένο ήλθε σε εσφαλμένη γραμμή χωρίς να υπάρξει αντίδραση και από πλευράς και της ίδιας αμαξοστοιχίας

Υπήρξαν πλημμέλειες στην ανθρώπινη διαχείριση σημειώνοντας ωστόσο πως αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί, τόνισε.

Είπε επίσης πως

  • Θα ζητήσει τις επόμενες ημέρες συζήτηση στη Βουλή για τις παθογένειες των σιδηροδρόμων
  • Θα υπάρξει αντικατάσταση της διοίκησης ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ καθώς οι παραιτήσεις έχουν τεθεί στη διάθεση του πρωθυπουργού και θα υπάρξει αντικατάσταση τις επόμενες μέρες. Θα προχωρήσουμε με τις νεες διοικήσεις σε ταχεία επανέναρξη των δρομολογίων, είπε.

Σημαντική μείωση προσωπικού την τελευταία 15ετία

O υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, αναφερόμενος στην έλλειψη προσωπικού αναγνώρισε το πρόβλημα και έκανε λόγο για σημαντική μείωση προσωπικού την τελευταία 15ετία. Παράλληλα, μίλησε και για τις προσπάθειες αναπλήρωσης των κενών από την παρούσα κυβέρνηση. Σύμφωνα με τον ίδιο, προσελήφθησαν περί τα 200 άτομα με δελτίο παροχής υπηρεσιών, σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνικοί, ενώ για πρώτη φορά δρομολογήθηκε η πρόσληψη μόνιμων εργαζομένων. Το 2021 έγινε διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 ατόμων, εκ των οποίων 36 είναι σταθμάρχες. Και το 2022 πρόσληψη ακόμη 100 μονίμων. Eκτιμάμε ότι θα υπάρξει σύντομη εξέταση των φακέλων για τιw 117 προσλήψεις, τόνισε.

Εντολή πρωθυπουργού για αποπεράτωση της σύμβασης τεχνολογικού εξοπλισμού το ταχύτερο δυνατό

Ο υπουργός Επικρατείας-Μεταφορών και Υποδομών, διαβεβαίωσε ότι θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Για αυτό, όπως έκανε γνωστό, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας Alstom (Γαλλίας). Έδωσε, δε, σαφή εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν. Αίτημα στο οποίο η γαλλική εταιρεία επέδειξε πλήρη κατανόηση. Ο κ. Γεραπετρίτης δεσμεύθηκε ότι θα βρίσκεται πάνω από το έργο για να μην υπάρξει καθυστέρηση.

Θα υπάρχουν 2 σταθμάρχες σε όλους τους σταθμούς υποχρεωτικά

Σχετικά με την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είπε ότι είναι σημαντικό να ξεκινήσει εκ νέου και θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. Ανέφερε μεταξύ άλλων ότι θα υπάρχουν 2 σταθμάρχες σε όλους τους σταθμούς υποχρεωτικά, αλλά και μεγαλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των τεχνολογικών δυνατοτήτων που διαθέτουμε σήμερα.

Για το ζήτημα των εργαζομένων τόνισε τη σημασία του να είναι κι εκείνοι στην πρώτη γραμμή για ανάταξη της εμπιστοσύνης κι έκανε γνωστό ότι τις επόμενες μέρες θα έχει συνάντηση μαζί τους.

«Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας» τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης. Ακόμα ανέφερε ότι από την άλλη πλευρά, μπορεί να υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου, καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί επαρκής αριθμός σταθμαρχών. Στο πλαίσιο των αλλαγών, πάντα στην πρώτη φάση, θα υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων, σύμφωνα με τον υπουργό.

Το συντομότερο δυνατό η επαναλειτουργία του ενδεχομένως έως το τέλος του μήνα

Το συντομότερο δυνατό η επαναλειτουργία του ενδεχομένως έως το τέλος του μήνα, με την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων προϋποθέσεων. Δεν θα ξεκινήσει τρένο χωρίς τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας ενώ τις επόμενες μέρες θα ξεκινήσει η συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους για μείωση συρμών, δρομολογίων ή σταθμών και ό,τι χρειάζεται.

Αυξάνεται ο προϋπολογισμός για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης, ανέφερε ότι αυξάνεται ο προϋπολογισμός για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Όπως σημείωσε, πριν το δυστύχημα στα Τέμπη είχε εγγραφεί στο ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης ποσό 185 εκατ. για την αναβάθμιση των δομών.

Επίσης, ο εξήρε τη στάση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας. Υπογράμμισε, ακόμη, το σκέλος της εκπαίδευσης του προσωπικού. Θα υπάρξει, δε, όπως τόνισε, αυστηρότερο πλαίσιο για τις καταστροφές και κλοπές στο δίκτυο του σιδηροδρόμου.

Η εκτίμηση είναι ότι σύντομα θα έχουμε όλο το σύστημα για να μην έχουμε άλλα μοιραία

Εκτιμούμε ότι ως το τέλος του έτους θα έχουμε έτοιμους όλους τους σταθμούς και όλα τα κέντρα, είπε ο κ. Γεραπετρίτης. Πρόσθεσε ότι δεν είναι εύκολο να αναδιατάξεις ένα τέτοιο σύστημα με παρά πολύ βαριές χρόνιες παθολογίες τόσο σύντομα. Κάποια προλάβαμε να τα κάνουμε και κάποια όχι, σημείωσε. Έχουμε ένα 70% που έχει παραδοθεί και η εκτίμηση είναι ότι σύντομα θα έχουμε όλο το σύστημα για να μην έχουμε άλλα μοιραία, ανέφερε ακόμα μεταξύ άλλων.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι η κρίσιμη σύμβαση τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης αφορά 52 σταθμούς και 3 κέντρα τηλεδιοίκησης και το 2017 που σταμάτησε το έργο είχαν παραδοθεί σε 17 σταθμούς και κανένα κέντρο τηλεδιοίκησης. Σε αυτούς αναγκάστηκαν στη συνέχεια και έγιναν πρόσθετα έργα που ανέτρεψαν το έργο στους μισούς από αυτούς γιατί το ένα σύστημα δεν έβλεπε το άλλο. Το 2018 ξαναξεκίνησε πάλι με τα εμπόδια συμπληρωματικής σύμβασης. «Από το 2021 και την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης, από το 18% φτάσαμε στο 70%, πλέον έχουν παραδοθεί οι 32 σταθμοί και ένα κέντρο, με ολοκλήρωση έως το τέλος του έτους για το σύνολο κέντρων και σταθμών και τοποθέτηση του συστήματος ETCS».

Θα γίνει ότι είναι αναγκαίο για να υπάρξει ασφάλεια τρένων

Θα γίνει ότι είναι αναγκαίο για να υπάρξει ασφάλεια σιδηροδρόμων, απάντησε ο κ. Γεραπετρίτης ερωτηθείς σχετικά. Πρόσθεσε ότι υπάρχει μία τάση που αναπτύσσεται να μη λειτουργήσει κανένα τρένο μέχρι την τεχνολογική αναβάθμιση των επόμενων μηνών. Η θέση η δικιά μας η οποία είναι θέση και του συνόλου των εργαζομένων είναι ότι πρέπει να λειτουργήσει η συγκοινωνία δια σιδηροδρόμου, όχι μόνο γιατί αν μείνει μήνες εκτός λειτουργίας ουσιαστικά καταργείται ως μέσο διότι αποξενώνεται από την κοινωνία, αλλά και γιατί απαξιώνεται και η ίδια η υποδομή.

Δεν προβλεπόταν ποτέ η υποχρεωτική παρουσία δυο σταθμαρχών σημείωσε. Συμπλήρωσε για το συντονιστικό κέντρο στην Καρόλου ότι δεν αποτελεί κέντρο τηλεδιοίκησης και δεν μπορεί να δει τις γραμμές και να χαράξει πορεία. Διασυνδέεται, αλλά με τα παραδοσιακά μέσα όπως τηλέφωνο και ασύρματο. Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ότι θα ενισχυθεί. Εφόσον κριθεί σκόπιμο θα επιστρέψουν οι προϊστάμενοι των αμαξοστοιχιών, πρόσθεσε. Για να σας το δώσω με τίτλο, είπε ο κ. Γεραπετρίτης, αυτή τη στιγμή προέχει η ασφάλεια αλλά τα τρένα πρέπει να λειτουργήσουν χωρίς να υπάρχει έκπτωση στην ασφάλειά τους.

Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι δεν έχει την αίσθηση ότι το GSM-R θα μπορούσε να αποτρέψει οτιδήποτε αν δεν ολοκληρωθεί το άλλο πιο κρίσιμο κομμάτι του ETCS δηλαδή το σύστημα αυτόματης πέδησης όπου το τρένο σταματάει στο κόκκινο, δεν ξαναξεκινάει και ξεκινάει με πολύ μικρή ταχύτητα και υπάρχει ένας κεντρικός πίνακας που τα ελέγχει όλα αυτά.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Δημοσκόπηση Metron: Αυξάνεται η συσπείρωση της ΝΔ και ανεβαίνει στο 32,3% – Μειώνονται οι...

Πλησιάζουν οι ευρεωκλογές και η ΝΔ εμφανίζει αυξημένη συσπείρωση και σημαντικά κέρδη καθώς περιορίζει τις διαρροέρς προς τα δεξιά, οι οποίες όσο πλησιάζουν οι...

Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Στις 13 Μαΐου η συνάντηση με τον Ερντογάν

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά το πέρας της έκτακτης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες, γνωστοποίησε ότι θα μεταβεί στην Άγκυρα στις 13 Μαΐου...

Μητσοτάκης για επίδομα μητρότητας σε μη μισθωτές: Ακόμα μία δέσμευσή μας γίνεται πραγματικότητα

Για «ακόμα μία δέσμευση» της κυβέρνησης που «γίνεται πραγματικότητα» κάνει λόγο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ανάρτησή του σχετικά με το άνοιγμα της πλατφόρμας...

ΣΥΡΙΖΑ: Εκτός του ευρωψηφοδελτίου ο Δ. Παπανώτας

Ο Στέφανος Κασσελάκης ανακοίνωσε ότι ο Δημήτρη Παπανώτας βγαίνει από το Ευρωψηφοδέλτιο του κόμματος. Σέβομαι απόλυτα τις αποφάσεις των μελών και φίλων του ΣΥΡΙΖΑ που...

Reuters: Η ελληνική οικονομία εκτινάσσεται μετά από μία επώδυνη δεκαετία

Στην ανοδική πορεία της ελληνικής οικονομίας μετά από τη δεκαετία της κρίσης αναφέρεται δημοσίευμα του Reuters. «Πριν από μια δεκαετία, η Ελλάδα βρισκόταν στη δίνη...

Η κληρονομιά της Ελλάδας : Εντυπωσιακές εικόνες από την τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας...

Τα βλέμματα του παγκόσμιου αθλητισμού στράφηκαν στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αρχαία Ολυμπία, όπου σχεδόν 100 μέρες πριν από την τελετή έναρξης των...

Σπάνιες γαίες: O xάρτης με τα κοιτάσματα στην Ελλάδα

Ο επόμενος ψυχρός πόλεμος, λένε τα τελευταία χρόνια, θα γίνει για τους ημιαγωγούς. Με τις «εχθροπραξίες» να έχουν ξεκινήσει σε ό,τι αφορά τα μικροτσίπ,...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Συμπληρωματικές μηνύσεις καταθέτουν συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών

Συγγενείς θυμάτων του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αναμένεται να καταθέσουν σήμερα συμπληρωματικές μηνύσεις...

Οι ΗΠΑ θέλουν να κατασκευάσουν έναν σιδηρόδρομο στη Σελήνη

Μελλοντικά, οι αστροναύτες θα μπορούν να μετακινούνται με τρένο στην επιφάνεια της Σελήνης. Η DARPA, η...

Φωτογραφικό μνημείο για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών

Στη δημιουργία ενός έργου μνημείου των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, προχώρησε η ομάδα...

Γεραπετρίτης: Visa express σε Τούρκους πολίτες για πέντε νησιά

«Γίνεται μια σημαντική εργασία. Δεν υπάρχει καμία καθυστέρηση. Είμαστε αισιόδοξοι ότι η πρώτη φάση...