Διαβεβαιώσεις ότι η έρευνα για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη θα φτάσει μέχρι τέλους ώστε να μη μείνει καμία σκιά έδωσε στη Βουλή ο Γιώργος Γεραπετρίτης.
“Κανένα ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να γίνει άλλοθι για τις καθυστερήσεις και τα λάθη. Υπήρξε ανάληψη ευθύνης. Μια συγνώμη δεν υποκαθιστά το αδιανόητο που συνέβη αλλά είναι μια ελάχιστη υποχρέωση” τόνισε ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο κ Γεραπετρίτης σημείωσε ότι από τον Οκτώβριο θα υπάρξει σοβαρή αναβάθμιση στα ηλεκτρονικά συστήματα των συγκοινωνιών, καθώς οι συμβάσεις για την τηλεδιοίκηση θα έχουν ολοκληρωθεί για το βόρειο τμήμα Αθήνας – Θεσσαλονίκης έως τέλος Ιουνίου και για το νότιο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, έτσι ώστε από τον Οκτώβριο θα έχουμε λειτουργικά πλήρη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.
Μιλώντας για την επίμαχη σύμβαση 717 ο κ Γεραπετρίτης υποστήριξε ότι μέχρι το 2016 είχε παραδοθεί λειτουργικά το 18%, από το 2016 έως το 2019 δεν υπήρξε καμία εξέλιξη και από το 2019 έως σήμερα παραδόθηκε ένα επιπλέον 52%. Για τις ελλείψεις στο προσωπικό ο κ Γεραπετρίτης επεσήμανε ότι υπήρξε σταδιακή αποψίλωση προσωπικού ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και πως για μακρύ διάστημα δεν έγιναν προσλήψεις ή έγιναν απειροελάχιστες.
Ο κ Γεραπετρίτης διαβεβαίωσε οτι η έρευνα για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη θα φτάσει μέχρι τέλους ώστε να μη μείνει καμία σκιά. Καμία συγκάλυψη», είπε ο υπουργός Επικρατείας, ενώ απέρριψε τη μομφή περί διάχυσης ευθυνών και «έκτισης ποινής», κάνοντας λόγο για ανάληψη χρέους. «Η Δικαιοσύνη έχει επαλειφθεί με γοργούς ρυθμούς στο ανώτατο επίπεδο. Όπως θα το κάνει και η επιτροπή εμπειρογνωμόνων σε διοικητικό επίπεδο. Εκτιμώ ότι σε ένα μήνα από σήμερα θα είναι σε θέση να υποβάλλει το πόρισμα για τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα», είπε και αναφερόμενος στην τραγική νύχτα μίλησε για αλληλουχία λαθών που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα.
Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας βρισκόταν σε πλήρη λειτουργία
Πάντως ο κ Γεραπετρίτης επέμεινε ότι το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας βρισκόταν σε πλήρη λειτουργία –«λειτουργούσε απολύτως», και προς επίρρωση τω ισχυρισμών του συμπλήρωσε πως όλη την ημέρα υπήρξε αυτόματη χάραξη μέσω τηλεδιοίκησης.
«Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο σταθμάρχης επέλεξε αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση, λειτουργούσε πλήρως ο πίνακας. Θεώρησε ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου ενώ δεν ήταν και δεν βρέθηκε μπροστά στον πίνακα ελέγχου. Για 5,5 χιλιόμετρα είχε δυνατότητα μπροστά στον πίνακα να δει την κίνηση της αμαξοστοιχίας. Η αυτόματη χάραξη η οποία θα είχε γλιτώσει από το κακό ήταν υποχρέωση από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, ήταν υποχρέωση που την είχε επιβάλλει ο ΟΣΕ», είπε και επιρρίπτοντας ευθύνες στον μοιραίο σταθμάρχη ανέφερε πως ήταν προσωπική του επιλογή ότι έγινε. Εστίασε στην απουσία του δεύτερου σταθμάρχη και πρόσθεσε πως δέκα λεπτά μετά την αποχώρηση του τρένου από τη Λάρισα ο πίνακας έδειχνε αντίθετη τροχιά.
«Καλούμαστε να συζητήσουμε για τις διαχρονικές παθογένειες του σιδηροδρόμου. Πρώτα όμως θα συζητήσουμε γιατί έγινε το δυστύχημα» υποστήριξε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς και επιτέθηκε στην κυβέρνηση ότι αλλάζει τακτικές για τις ευθύνες του δυστυχήματος καθώς πρώτα υποστήριξε ότι φταίει ο σταθμάρχης, μετά οι προηγούμενοι και πρόσφατα «έδειξε» προς τη μεριά του Κώστα Καραμανλή. «Δεν μπορεί αν σταθεί το επιχείρημα ότι ο πρωθυπουργός δεν ξέρει ποτε τίποτα» είπε ο τομεάρχης μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Γκόγκας επισήμανε ότι θα πρέπει να αναζητηθούν οι ευθύνες για την μη υλοποίηση της περίφημης σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση «Δεν έπρεπε να φτάσουμε στα 9 έτη υλοποίησης του έργου. Υπάρχουν ευθύνες και πρέπει να δούμε αναλυτικά τα στοιχεία. ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Δεν θα επιτρέψουμε να αθωωθεί μια πολιτική που δολοφονεί δεν φταίει ούτε η κακιά η ώρα ούτε η κακιά στιγμή ούτε το ανθρώπινο λάθος φταίει το κυνήγι του κέρδους και όσοι κυβέρνησαν» είπε ο Χρήστος Κατσώτης από το ΚΚΕ.