Grand Prix Ιαπωνίας: ο Λιούις Χάμιλτον πήρε τη νίκη

33

 

Νίκη- τίτλος για τον Λιούις Χάμιλτον στην Ιαπωνία: ο Βρετανός κέρδισε (και) στην Σουζούκα και σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Φέτελ βρίσκεται μια ανάσα από τον τίτλο.

Δεύτερος ο Φερστάπεν, τρίτος ο Ρικιάρντο.

Να ‘τος, να ‘τος ο πρωταθλητής: ο Λιούις Χάμιλτον είδε νωρίς στον αγώνα τον Φέτελ ν’ αντιμετωπίζει και πάλι προβλήματα αξιοπιστίας και να εγκαταλείπει και μετά έφτασε, ελεγχόμενα, στην 4η νίκη του στους τελευταίους 5 αγώνες. Πλέον, βρίσκεται πάρα πολύ κοντά στο να πάρει τον 4ο προσωπικό του τίτλο στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

 

Δεύτερος τερμάτισε ο Φερστάπεν (ακόμα ένα σπουδαίο αποτέλεσμα μετά τη νίκη του στο προηγούμενο grand prix) και τρίτος ήταν ο teammate του στην Ρεντ Μπουλ, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:

Σβήνουν τα κόκκινα φώτα, «σβήνουν» και οι Φεράρι

Ήταν ο αγώνας που, ήλπιζαν, θα έβαζαν τέλος στην κακοδαιμονία των τελευταίων grand prix και θα μείωναν, επιτέλους, τη διαφορά τους από τις Μερσέντες. Το γεγονός, μάλιστα, πως η θερμοκρασία στην πίστα λίγο πριν την εκκίνηση ήταν αρκετά υψηλή για δεδομένα Σουζούκα μάλλον τους ευνοούσε.

Ωστόσο, με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα στην Ιαπωνία, ο Χάμιλτον έμεινε μπροστά πρώτος και μετά άρχισε ακόμα ένα επεισόδιο της σειράς «Η γκαντεμιά της Φεράρι»: ο Φέτελ είδε τον κινητήρα του να τον προδίδει, έχασε πολλές θέσεις και ακολούθησε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας (που είχε βγει για 1 γύρο στην πίστα λόγω Σάινθ) στα πιτ, εγκαταλείποντας και πάλι.

Και, κάπως έτσι, οι ελπίδες του για τον παγκόσμιο τίτλο μειώθηκαν δραματικά…

Τι ‘χες Λιούις, τι ‘χα πάντα

Με τον Φέτελ εκτός από νωρίς, ο Χάμιλτον άρχισε να κάνει αυτό στο οποίο είναι ασυναγώνιστος: άνοιξε τη διαφορά του από τον δεύτερο Φερστάπεν άμεσα άνω των 2+ δευτερολέπτων, θέλοντας να εξασφαλίσει από… νωρίς τη νίκη.

Πίσω από τους πρώτους 2, ο Ρικιάρντο ανέβηκε τρίτος επανακτώντας τη θέση του από τον Οκόν (τον είχε περάσει στην εκκίνηση), με τον Μπότας ν’ ακολουθεί, τους Πέρεζ- Μάσα να μάχονται στο 6-7 και τον Ράικονεν (που είχε δεχτεί ποινή 5 θέσεων γι’ αλλαγή κιβωτίου κι έπεσε ακόμα και 14ος μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα) να κάνει 6 γρήγορα προσπεράσματα και ν’ ανεβαίνει 8ος.

Και το μέγα ερώτημα σ’ εκείνη τη φάση του αγώνα ήταν το εξής: θα έμεναν τα βλέφαρα ανοιχτά ή ο βαρετός αγώνας θα μας έβγαζε νοκ άουτ;

Η απάντηση, φυσικά, θα ερχόταν άμεσα…

Με τις πλάτες του Μπότας

Με τους μοναδικούς πιλότους που είχαν μπει στα πιτ μέχρι τον 20ο γύρο να είναι ο Φαντούρν (10ος) και ο Μάσα (18ος), έφτασε η στιγμή για την αλλαγή των ελαστικών και για τους κορυφαίους: ο Φερστάπεν μπήκε στον 22ο για να βάλει τη μαλακή και να πάει μέχρι τέλους, ενώ το ίδιο έκανε και ο Χάμιλτον στον 23ο και ο Ρικιάρντο στον 26ο.

Διαβάστε επίσης:  Οι αθλητικές μεταδόσεις 12/9/20

Όταν ξαναβγήκαν στην πίστα, ο Βρετανός ήταν μπροστά από τον Ολλανδό με τον Μπότας να προπορεύεται καθώς δεν είχε αλλάξει, ακόμα, ελαστικά. Ο Φινλανδός της Μερσέντες άφησε τον teammate του να περάσει, έπειτα έπαιξε άμυνα για χάρη του “Billion Dollar Man” και του χάρισε διαφορά 3+ δευτερολέπτων από τον Φερστάπεν (είχε πάει, πριν «εμπλακεί» ο Μπότας, σχεδόν στο μισό δευτερόλεπτο) πριν μπει στο 31ο πέρασμα στα πιτ για να βάλει την πολύ μαλακή και να πάει μέχρι τέλους.

Κάπως έτσι, χάθηκε η μεγάλη ευκαιρία σ’ εκείνο το σημείο να δούμε μάχη ανάμεσα στους δύο πρώτους για τη νίκη.

Και τα χασμουρητά- που είχαν διακοπεί προσωρινά- επανήλθαν.

Φέρτε του το πρωτάθλημα

Στους εναπομείναντες 20-25 γύρους μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας Χάμιλτον και Φερστάπεν αυξομείωναν τη διαφορά τους μεταξύ 2-3 δευτερολέπτων, όμως στο τέλος- παρά την πίεση του Ολλανδού στον προτελευταίο γύρο- δεν άλλαξε τίποτα και ο Βρετανός κατάφερε να πάρει ακόμα μία νίκη. Αυτή ήταν η 4η σε 5 αγώνες μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα- το σημείο, δηλαδή, που «κλάταρε» η Φεράρι.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο (πάντα σταθερός) Ρικιάρντο, ενώ Μπότας, Ράικονεν, Οκόν, Πέρεζ, Μάγκνουνσεν, Γκροζιάν και Μάσα συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα, από την οποία απουσίαζε ξανά η ΜακΛάρεν (11ος ο Αλόνσο, 14ος ο Φαντούρν).

Χάμιλτον, λοιπόν: μετά το περσινό «στραπάτσο» από τον Ρόσμπεργκ (για το οποίο, κατά βάση, ευθυνόταν η χαλαρότητα του ίδιου παρά η ικανότητα του teammate του…), ο Βρετανός δείχνει απόλυτα συγκεντρωμένος στον στόχο του.

Ποιος είναι αυτός;

Μα, φυσικά, το 4ο προσωπικό του στέμμα.

Με την διαφορά στο +59, πλέον, από τον δεύτερο Φέτελ και μόλις 4 αγώνες ν’ απομένουν, χρειάζεται να γίνουν μηχανοκίνητα πράγματα και τετράτροχα θαύματα για να το χάσει.

Και όλοι ξέρουμε πως στην σύγχρονη Φόρμουλα 1 δε γίνονται τέτοια…

Βαθμολογία οδηγών

Χάμιλτον 306

Φέτελ 247

Μπότας 234

Ρικιάρντο 192

Ράικονεν 148

Φερστάπεν 111

Πέρεζ 82

Οκόν 65

Σάινθ 48

Χούλκενμπεργκ 34

Μάσα 34

Στρολ 32

Γκροζιάν 28

Μάγκνουσεν 15

Φαντόρν 13

Αλόνσο 10

Πάλμερ 8

Βερλάιν 5

Κβιάτ 4

Έρικσον 0

Τζιοβινάτσι 0

Βαθμολογία κατασκευαστών

Mercedes 540

Ferrari 395

Red Bull 303

Force India 147

Williams 66

Toro Rosso 52

Haas 43

Renault 42

McLaren 23

Sauber 5