Παρασκευή, 23 Απρ, 2021
18.9 C
Athens

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 23 Απριλίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 2010.... Η Ελλάδα προσφεύγει στο μηχανισμό στήριξης της Ε.Ε., του ΔΝΤ και της ΕΚΤ. Την προσφυγή της Ελλάδας στο μηχανισμό ανακοινώνει από το Καστελόριζο ο πρωθυπουργός,...

H «Ωραία Ελένη» επιστρέφει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

H «Ωραία Ελένη», η ξεκαρδιστική οπερέτα-έκπληξη επιστρέφει για τέταρτη συνεχή χρονιά, από τις 25 Ιανουαρίου, στο θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Αδάμ και μουσική διεύθυνση Χρύσας Γρένδα και Γιάννη Τσανακαλώτη.

Η γνωστότερη φάρσα του Ζακ Όφενμπαχ, είναι μία σάτιρα που δεν χαρίζεται σε κανέναν, ένα έργο με μελωδίες που δημιούργησαν σχολή, μία μουσική κωμωδία που, από τις πρώτες νότες ως το φινάλε, συνδυάζει ευρηματικά υπέροχες μουσικές ερμηνείες με χιουμοριστικές σκηνές.

Ενάντια στη φήμη που θέλει το λυρικό θέατρο ένα θέαμα αποκλειστικά για λίγους και την οπερέτα ένα είδος παρωχημένο-μουσειακό, η «Ωραία Ελένη» αναδεικνύει τον λαϊκό και προσιτό χαρακτήρα του συγκεκριμένου θεατρικού είδους, προτείνοντας μία νέα ριζοσπαστική ανάγνωση.

Μέσα από μία ανανεωμένη και σύγχρονη σκηνοθετική ματιά, η «Ωραία Ελένη» μιλάει ελληνικά και σκιαγραφεί ανάλαφρα, αλλά χωρίς περιστροφές, μία κοινωνία που κάνει ό,τι μπορεί για να μη βρεθεί αντιμέτωπη με την πικρή αλήθεια της καθημερινότητας.

Στην κατά Όφενμπαχ εκδοχή, η μυθική ηρωίδα βρίσκεται εγκλωβισμένη σ’ ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον, διψασμένο για δύναμη και εξουσία. Έναν κόσμο που, μόνιμα και εμμονικά, αρνείται να αντιμετωπίσει τη σήψη που τον κατατρώει. Εγωπαθείς βασιλιάδες, κακομαθημένα πριγκιπόπουλα, διεφθαρμένοι ιερείς, συνθέτουν τον σουρεαλιστικό καμβά της ιστορίας. Ο συνθέτης χρησιμοποιεί την ηρωίδα του ως σύμβολο της προσωπικής ελευθερίας τού ατόμου και της απελευθέρωσής του από τις στείρες κοινωνικές συμβάσεις που μας κρατούν δέσμιους μέχρι και σήμερα.

«Χρησιμοποιώντας το πολύτιμο υλικό του, θελήσαμε, με χιούμορ και υπαινικτικά σαρκαστική διάθεση, όπως αυτός προστάζει, να στήσουμε μία φωτεινή και ευφάνταστη παράσταση που στόχο της έχει να ξαναδώσει στην κωμική όπερα τον λαϊκό της χαρακτήρα. Η ελληνική απόδοση του λιμπρέτου και οι άμεσα αναγνωρίσιμες εικόνες, στις οποίες βασιστήκαμε για τη δημιουργία αυτής της δουλειάς, συνθέτουν ένα θέαμα εύληπτο και ευφρόσυνο για τον σύγχρονο θεατή» σημειώνουν οι δημιουργοί της παράστασης.

Ερμηνεύουν: Μαρισία Παπαλεξίου, Γιάννης Φίλιας, Γιώργος Παπαδάκης, Γιώργος Ματθαιακάκης, Αντώνης Σιγάλας, Μιχάλης Αγγελιδάκης, Στρατής Στηλ, Πηνελόπη Κέφου και Λουκάς Θεοδοσόπουλος. Παίζουν οι μουσικοί: πιάνο Χρύσα Γρένδα, βιολί Βανέσσα Αθανασίου, Περικλής Τιμπλαλέξης, τσέλο Καίτη Πάντζαρη, φλάουτο Μαρία Παχνιστή.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Άνοιξαν οι αρχαιολογικοί χώροι

Η απάντηση του υπ. Πολιτισμού για την επίδειξη του Dior

Διευκρινίσεις δίνει το υπουργείο Πολιτισμού όσον αφορά δημοσιεύματα που θέλουν τον οίκο Dior να κάνει επίδειξη μόδας στην Ακρόπολη. Από το Γραφείο Τύπου του ΥΠΠΟΑ ανακοινώνεται ότι «στελέχη...

Αθήνα 984: “Συναυλία στο Ραδιόφωνο” – Ο Μίλτος Πασχαλίδης και η Βιολέτα Ίκαρη στο...

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΚΥΡΙΑΚΗ 25/4 ΣΤΙΣ 21.00 ΑΛΚΗΣ ΑΛΚΑΙΟΣ Τραγουδούν: Μίλτος Πασχαλίδης, Βιολέτα Ίκαρη Παρουσίαση: Οδυσσέας Ιωάννου, Σαπφώ Ματσιώρη Ο Αθήνα 9. 84, εστιάζοντας στο Λόγο του ελληνικού τραγουδιού,...
1821

Ιστορίες του 1821: Οι δύο όψεις – Τούρκοι και Κοτζαμπάσηδες

Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, ο λαός υπέφερε δεινά από δύο δυνάστες, τους Τούρκους και τους Έλληνες κοτζαμπάσηδες.  Ο Κλοντ Σαβαρύ, Γάλλος περιηγητής του 18ου...
Μουσείο Μπενάκη: Νέος βανδαλισμός με λάδι σε εκθέματα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 22 Απριλίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1931.... Εγκαινιάζεται στην Αθήνα το Μουσείο Μπενάκη.
1821

Ιστορίες του 1821: Στάχτη στα μάτια

Οι Τούρκοι, βλέποντας την κίνηση των Ελλήνων, παρατήρησαν ότι η καθημερινότητα τους είχε αλλάξει και μαζεύονταν σε διάφορα μέρη.

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού: Πανελλήνιος Εικαστικός Διαγωνισμός για το 1821

Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού συμμετέχει στους εορτασμούς για την Επέτειο των 200 χρόνων από την Εθνική Παλιγγενεσία με έναν Πανελλήνιο Εικαστικό Διαγωνισμό «Ανακαλύπτοντας την Ιστορία της Ελληνικής...
1821

Ιστορίες του 1821: Ο Αλή Πασάς και “η ευταξία του τρόμου”

«Κοίτα πώς τω φερ’ ο καιρός, πώς τω φεραν  οι χρόνοι, Να παίζει ο λύκος με τ’ αρνί κι ο γκιώνης με τ’ αηδόνι!» ** Οι...

Βρείτε μας

7,791ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
935ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: “Η αρχή χωρίς το τέλος”

Πρωτότυπη και πέρα από τα όρια του τυπικού, η μουσικοθεατρική παράσταση “Η αρχή χωρίς...

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή