Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
16.8 C
Athens

Η καθημερινότητα ενός Ατόμου με Οπτική Αναπηρία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Κάποιοι από σας που διαβάζετε αυτό το άρθρο χρησιμοποιείτε καθημερινά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προκειμένου να μετακινηθείτε από το σπίτι σας προς τον τόπο εργασίας σας. Σίγουρα θα έχετε εκνευριστεί αρκετές φορές με την αργοπορία των Μέσων ή με την πολυκοσμία ή με το γεγονός ότι δεν προλάβατε να καθίσετε σε μια θέση για όλη τη διαδρομή.

Γράφει ο Δρ Δημήτρης Γκίκας*

Ελάτε τώρα για λίγο στη θέση ενός συνανθρώπου σας με Οπτική Αναπηρία. Ας πούμε, για παράδειγμα ότι έχετε καταφέρει να φτάσετε στον σταθμό του ΜΕΤΡΟ. Είστε έξω από τον σταθμό και ετοιμάζεστε να πλησιάσετε τη ράμπα που οδηγεί στον ανελκυστήρα του σταθμού. Ξαφνικά διαπιστώνετε ότι κάποιος έχει παρκάρει ακριβώς πάνω στη ράμπα. Με τη βοήθεια του λευκού μπαστουνιού την προσπερνάτε. Δυστυχώς, διαπιστώνετε ότι, για κάποιο λόγο, ο ανελκυστήρας δε λειτουργεί. Είστε αναγκασμένος, λοιπόν να χρησιμοποιήσετε τις σκάλες για να κατεβείτε στις αποβάθρες – έχετε ήδη χάσει τουλάχιστον 10 λεπτά από τον πολύτιμο χρόνο σας…

Με τα πολλά, ίσως και με λίγη βοήθεια από κάποιον περαστικό ή από φύλακα, φτάνετε στις αποβάθρες. Εισέρχεστε στο συρμό. Κανονικά πρέπει να καθίσετε, αλλά επειδή δεν μπορείτε να δείτε αν υπάρχει θέση κενή και κανείς δεν σας προτείνει τη δική του (συμβαίνει πολλάκις, δυστυχώς) στέκεστε όρθιοι. Οι συνεπιβάτες σας σκουντάνε, μπορεί και να σας βρίσουν μέχρι να διαπιστώσουν ότι ο λόγος που στέκεστε δίπλα στην πόρτα είναι διότι απλούστατα δεν βλέπετε πού να πάτε. Εξέρχεστε από το συρμό και με αργό βήμα – δυστυχώς κανένας συνάνθρωπός σας με οπτική αναπηρία δεν μπορεί να βαδίσει όσο γρήγορα θα ήθελε – κατευθύνεστε στη στάση λεωφορείου για να αλλάξετε Μέσο. «Μόλις έφυγε το λεωφορείο», ακούτε να σας λένε, «δυστυχώς, δεν το προλάβατε, έπρεπε να βαδίζετε πιο γρήγορα…». Περιμένετε υπομονετικά το επόμενο. Όταν καταφτάνει, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι είναι η γραμμή που θέλετε, αλλά δεν είναι κανείς δίπλα σας για να σας ενημερώσει. Κατά συνέπεια, αρχίζετε να φωνάζετε στον αέρα ελπίζοντας κάποιος να σας ακούσει. Ας πούμε ότι ανεβαίνετε (τον Γολγοθά, που δεν έχει τελειώσει ακόμα…). Στο λεωφορείο διαπιστώνετε ότι δεν λειτουργεί η ηχητική σήμανση των στάσεων, οπότε είστε αναγκασμένοι κάθε τρεις και λίγο να ρωτάτε τους συνεπιβάτες σας αν πλησιάζετε στη στάση που θέλετε να κατεβείτε – στο μεταξύ, 2 στις 3 φορές ούτε θέση βρίσκετε, ούτε θα σας την παραχωρήσει κάποιος.

Καλώς ήλθατε στον κόσμο μου…

Αντί επιλόγου

Γνωρίζετε ότι περίπου 1.000.000 άνθρωποι με αναπηρίες συναντούν σοβαρές δυσκολίες προσβασιμότητας, που φτάνουν στο βαθμό αποκλεισμού, από τα συμβατικά Μέσα Μεταφοράς; Γνωρίζετε ότι οι μισές περίπου γυναίκες που βρίσκονται σε κατάσταση εγκυμοσύνης αποφεύγουν να μετακινηθούν με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, διότι θεωρούν ότι υφίσταται σοβαρός κίνδυνος για την υγεία τη δική τους και του αγέννητου παιδιού τους; Γνωρίζετε ότι τα εμποδιζόμενα άτομα (ηλικιωμένοι, μικρά παιδιά κ.ο.κ.) υπολογίζονται περίπου στο 40% του πληθυσμού της χώρας μας;

Η προσβασιμότητα στα ΜΜΜ συνιστά ένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα που σχετίζονται με την ποιότητα ζωής περίπου των μισών συμπολιτών μας. Οφείλουμε να τη βελτιώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο!

* Ο Δρ Δημήτριος Γκίκας είναι Φιλόλογος, κάτοχος Διδακτορικού στην Πολιτική Φιλοσοφία και διδάσκει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έχει εκλεγεί Κοινοτικός Σύμβουλος στο Δήμο Καλλιθέας Αττικής, ενώ είναι Αναπληρωτής Πρόεδρος στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών. Είναι, επίσης συγγραφέας πολλών βιβλίων, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Γιατί ο λαϊκισμός «πονάει»

Το τελευταίο διάστημα συμβαίνει κάτι αξιοπερίεργο. Οι αρχηγοί της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μείζονος και ελάσσονος, έχουν εγκατασταθεί στην αίθουσα της Ολομέλειας του.. Κοινοβουλίου και μετατρέπουν...

Το παρασκήνιο της ανατροπής με Μπελέρη, το τηλεφώνημα της Μέτσολα στον Μητσοτάκη, οι… μυστηριώδεις...

Το ισχυρό δίλημμα Μητσοτάκη -Δεν σας κρύβω ότι από επαγγελματική και μόνο διαστροφή παρακολούθησα την ομιλία του προέδρου Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την...

Η βία στην κοινωνία μας τείνει να γίνει συνήθεια

Δεν αντιλαμβάνομαι για ποιον λόγο κάποιοι θέλουν να ορίσουν τη γυναικοκτονία ως ξεχωριστό αδίκημα. Υπάρχει ο όρος ανθρωποκτονία ο… οποίος καλύπτει όλα τα είδη...

Gold Switzerland: «Έρχεται ασφυξία από το τσουνάμι του αμερικανικού χρέους»

Συνέπεια της τρέχουσας «φούσκας χρέους» θα είναι η αποπληθωριστική κατάρρευση των αγορών που θα επιφέρει «ασφυξία» όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Gold...

Η περιφρόνηση στην “ησυχία, τάξη και ασφάλεια”…μπάτε σκύλοι

Το πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι πολιτικό. Το πρόβλημά μας είναι κοινωνικό. Δεν σημαίνει ότι αυτό απαλλάσσει το πολιτικό σύστημα στο σύνολό του από...

Ρυθμίσεις …Αυτορρυθμίσεις …Μεταρρυθμίσεις

Μόλις μπήκαμε στην εποχή της Άνοιξης, η φύση αυτορρυθμίζεται και αναγεννάται. Κάθε φυσικό σύστημα, οργανικό ή όχι, είναι προικισμένο με τις ιδιότητες της αυτορρύθμισης. Δηλαδή,...

Τι κρύβεται πίσω από τη σύγκρουση Βαγγέλη Μαρινάκη – Κυριάκου Μητσοτάκη

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης δε συγχώρησε ποτέ στον ΣΥΡΙΖΑ ότι τον έκλεισε επί δύο μερόνυχτα σε ένα δωμάτιο για να μπορέσει να διεκδικήσει τηλεοπτική άδεια. ...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Πώς θα κινηθούν αυτή την εβδομάδα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Τροποποιήσεις θα ισχύσουν από σήμερα και μέχρι την Κυριακή 7 Ιανουαρίου, στις μετακινήσεις με...

Μέσα μαζικής μεταφοράς: Πώς θα λειτουργήσουν την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς

Νωρίτερα θα ολοκληρωθούν και φέτος τα τελευταία δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς, αύριο Κυριακή 31...

Μετρό – λεωφορεία: Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά

Τροποποιημένα θα είναι τα δρομολόγια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων...

Δικαιώματα επιβατών: Αλλαγές στον κανονισμό για λεωφορεία, τρόλεϊ, Μετρό, Τραμ

Τροποποιήθηκε ο κανονισμός για τα δικαιώματα επιβατών στα οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ) και στα...