«Σήμερα η Βουλή των Ελλήνων υποδέχεται στο Περιστύλιό της το πιο σπουδαίο καλλιτεχνικά και διπλωματικά έργο τέχνης που έχει προσφερθεί ποτέ στο Κοινοβούλιο», τόνισε ο Κώστας Τασούλας, με αφορμή την τοποθέτηση του τοιχοτάπητα του 18ου αιώνα με θέμα “Η Σχολή των Αθηνών”, που από σήμερα κοσμεί το ελληνικό Κοινοβούλιο, μετά από προσφορά του προέδρου της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, ως μια χειρονομία τιμής προς τη χώρα μας για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.
«Η Σχολή των Αθηνών συμβολίζει όλη την προσήλωσή μας στη Δημοκρατία, θυμίζει όλα αυτά που χρωστούν οι δυτικές Δημοκρατίες στην ελληνική Δημοκρατία» τόνισε από την πλευρά του,ο Γάλλος Πρέσβης, PatrickMaisonnave.
Όπως σημείωσε ο Πρόεδρος της Βουλής, είναι η πρώτη φορά από τότε που κατασκευάστηκε, το 1775, από το περίφημο εργοστάσιο Γκομπλέν στο Παρίσι, που ο συγκεκριμένος τοιχοτάπητας φεύγει από τη Γαλλία, αλλά «επιστρέφει στην Αθήνα, στην πόλη τη Σχολή της οποίας με τόση καλλιτεχνική έμφαση αποδίδει».
Το μνημειώδες έργο, που αποτελεί κατά τους ειδικούς την «τέλεια ενσάρκωση του κλασικού πνεύματος», αναρτήθηκε στο Περιστύλιο της Βουλής, αντικριστά στην κύρια είσοδο της αίθουσας συνεδριάσεων της Ολομέλειας της Εθνικής Αντιπροσωπείας, και ευρισκόμενη ανάμεσα στα μεγάλα πορτραίτα των Ελλήνων διαφωτιστών και των Ευρωπαίων φιλελλήνων που τάχθηκαν στην απελευθέρωση του Γένους, θα αποτελεί ένα από τα λαμπρά εκθέματα της Έκθεσης της Βουλής για τους δύο αιώνες ελεύθερου Ελληνικού Κράτους.
Προορισμός Βουλή των Ελλήνων
Η ταπισερί ταξίδεψε, με προορισμό τη Βουλή των Ελλήνων, από την επίσημη κατοικία του προέδρου της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης στο Παρίσι. Αποτελεί πιστό αντίγραφο εκείνης που κρέμεται στην αίθουσα της Ολομέλειας της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, πάνω από τη θέση του Προέδρου. Υφάνθηκε στα τέλη του 18ουαιώνα από το εργοστάσιο των Γκομπλέν και είναι εμπνευσμένη από την τοιχογραφία «Η Σχολή των Αθηνών» του Ιταλού καλλιτέχνη της αναγεννησιακής τέχνης, Ραφαήλ, που βρίσκεται στο Αποστολικό Παλάτι στο Βατικανό. Έχει διαστάσεις 7,95 x 4,5 μέτρα και απεικονίζει αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους και επιστήμονες, όπως ο Αρχιμήδης και ο Πυθαγόρας, έχοντας στο επίκεντρο τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη να συνδιαλέγονται. Ο συμβολισμός του έργου εστιάζει στην αναζήτηση της αλήθειας. Ο ίδιος ο Ραφαήλ σημείωσε πάνω από την τοιχογραφία τις λέξεις «Causarum Cognitio», δηλαδή «Να γνωρίζεις τις αιτίες».