Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
20.9 C
Athens

Η τραγωδία στα Τέμπη δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία

Η τραγωδία στα Τέμπη, δεν ήταν δυστυχώς κεραυνός εν αιθρία.  Οι καμπάνες ηχούσαν εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα για την τραγική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. 

Μόνο μέσα στους τελευταίους μήνες υπήρχαν πλήθος καταγγελιών και αναφορών εργαζομένων και στελεχών του ΟΣΕ που έκαναν λόγο για τις σοβαρές ελλείψεις και τους κινδύνους του σιδηροδρομικού δικτύου. Ουσιαστικά μιλούσαν για «παροπλισμό» των βασικών μέσων ασφαλείας που προλαμβάνουν ένα ατύχημα. Και όλα τα παραπάνω όταν στις 15 Φεβρουαρίου, ούτε καλά – καλά 15 μέρες πριν από την τραγωδία, η ίδια η Κομισιόν έστειλε την Ελλάδα στο Ευρωδικαστήριο για το σιδηροδρομικό δίκτυο. 

Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο υπήρχαν πλήθος προειδοποιήσεων για την κατάσταση και τους κινδύνους που εγκυμονεί το σιδηροδρομικό δίκτυο. Συγκεκριμένα:

Πρώτον: Στις 27 Απριλίου του 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είχε υποβάλει την παραίτησή του στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.Στο κείμενο της παραίτησης του είχε επισημάνει τις ενέργειες της  ΕΡΓΟΣΕ με τις οποίες διαφωνούσε, ενώ είχε καταγγείλει καθυστερήσεις, μη τήρηση φυσικού αντικειμένου και κακοδιαχείριση συμβάσεων, που αφορούν έργα σηματοδότησης και ασφάλειας των γραμμών.Να σημειώσουμε ότι αν λειτουργούσε το σύστημα ETCS η τραγωδία στα Τέμπη θα είναι αποφευχθεί. 

Δεύτερον: Τον Μάη του 2022 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας είχε ομολογήσει ότι ο ΟΣΕ δεν μπορεί να κάνει προληπτική συντήρηση του δικτύου διότι αυτή απαιτεί 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.Οπως είχε πει για το 2022 ο Οργανισμός πήρε 25 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Μεταφορών γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλαδή τα μισά! Γι’ αυτό και η συντήρηση δεν ήταν προληπτική αλλά «διορθωτική». Με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια των μεταφορών.

Τρίτον: Τον Νοέμβριο του 2022 η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, είχε αποστείλει εξώδικο προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και την Hellenic Train στο οποίο απαριθμούσαν το πλήθος των προβλημάτων που προκαλούν «η κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και η έλλειψη συντήρησης», σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι:

— Δεν λειτουργούν εδώ και πολλά έτη φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση. 

— Δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS το οποίο προστατεύει απέναντι στο ανθρώπινο λάθος, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές των τρένων!

— Δεν καθαρίζεται ούτε καν η πυκνή βλάστηση δίπλα στις γραμμές που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής.

Τέταρτον: Ολο το προηγούμενο διάστημα εργαζόμενοι του ΟΣΕ προειδοποιούσαν για τα σοβαρά προβλήματα. Όπως κατήγγειλε σήμερα ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας: «Δεν λειτουργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα του δικτύου. Όλα γίνονται χειροκίνητα». Μάλιστα όπως σημείωσε έστω και τα φωτοσήματα να  λειτουργούσαν χτες οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως.  Αν αυτά λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους. 

Πέμπτον: Πρίν λίγες μέρες και συγκεκριμένα στις 15 Φεβρουαρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει η οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ). Ο λόγος ήταν επειδή η χώρα δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου. «Η συγκεκριμένη οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός», επεσήμαινε στην ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπογράμμιζε, μάλιστα, με τον πλέον μσαφή και κατηγορηματικό τρόπο πως «η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής».

Ακόμη πιο συγκεκριμένα, «η συμφωνία αυτή θα έπρεπε να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος)».

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Γιάννης Λούλης: Κυριαρχία της μετριότητας στο πολιτικό σκηνικό

Τελευταία σωρεύονται τα δεδομένα μιας σπασμωδικής ασημαντότητας, που χαρακτηρίζουν το πολιτικό σκηνικό, ενώ οδεύουμε στις ευρωεκλογές. Τούτο, πρωτίστως αφορά την κυβερνητική παράταξη. Αυτή, αν και...

Μελέτη, Αυτιάς και πάει λέγοντας: Τελικά με τι κριτήρια επιλέγονται οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές;

Με ηχηρά ονόματα, αλλά ελάχιστες πραγματικές εκπλήξεις οι λίστες των υποψηφίων που έγιναν γνωστές από τα κόμματα ενόψει των επικείμενων Ευρωεκλογών. Και δεν θα...

Γιατί ο λαϊκισμός «πονάει»

Το τελευταίο διάστημα συμβαίνει κάτι αξιοπερίεργο. Οι αρχηγοί της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μείζονος και ελάσσονος, έχουν εγκατασταθεί στην αίθουσα της Ολομέλειας του.. Κοινοβουλίου και μετατρέπουν...

Το παρασκήνιο της ανατροπής με Μπελέρη, το τηλεφώνημα της Μέτσολα στον Μητσοτάκη, οι… μυστηριώδεις...

Το ισχυρό δίλημμα Μητσοτάκη -Δεν σας κρύβω ότι από επαγγελματική και μόνο διαστροφή παρακολούθησα την ομιλία του προέδρου Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την...

Η βία στην κοινωνία μας τείνει να γίνει συνήθεια

Δεν αντιλαμβάνομαι για ποιον λόγο κάποιοι θέλουν να ορίσουν τη γυναικοκτονία ως ξεχωριστό αδίκημα. Υπάρχει ο όρος ανθρωποκτονία ο… οποίος καλύπτει όλα τα είδη...

Gold Switzerland: «Έρχεται ασφυξία από το τσουνάμι του αμερικανικού χρέους»

Συνέπεια της τρέχουσας «φούσκας χρέους» θα είναι η αποπληθωριστική κατάρρευση των αγορών που θα επιφέρει «ασφυξία» όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Gold...

Η περιφρόνηση στην “ησυχία, τάξη και ασφάλεια”…μπάτε σκύλοι

Το πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι πολιτικό. Το πρόβλημά μας είναι κοινωνικό. Δεν σημαίνει ότι αυτό απαλλάσσει το πολιτικό σύστημα στο σύνολό του από...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 13 Απριλίου Τραγωδία στα Τέμπη – 21 μαθητές χάνουν τη ζωή του

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 2003 Τραγωδία στα Τέμπη. 21 μαθητές από το Λύκειο Μακροχωρίου Ημαθίας χάνουν...

Η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου για την υπόθεση των Τεμπών: Διαψεύδω ότι παρέπεμψα συγγενείς θυμάτων για παρηγοριά στην Εκκλησία

Διαψεύδει η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Γεωργία Αδειλίνη, την πρόεδρο του Συλλόγου Οικογενειών Θυμάτων των Τεμπών, Μαρία Καρυστιανού, η...

Φάμελλος για Τέμπη: Έχει αποκαλυφθεί οργανωμένο σχέδιο συγκάλυψης μέσα από το Μαξίμου

«Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα αφήσει το έγκλημα των Τεμπών να ξεχαστεί και ό,τι και...

Στον Άρειο Πάγο ο Ν. Ανδρουλάκης για τα ηχητικά των Τεμπών 

Στις 11 το πρωί ο Νίκος Ανδρουλάκης μετέβει στον Άρειο Πάγο διότι, όπως επισημαίνει,...