Τετάρτη, 22 Μαρτίου, 2023
11.2 C
Athens

Η τραγωδία στα Τέμπη δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία

Η τραγωδία στα Τέμπη, δεν ήταν δυστυχώς κεραυνός εν αιθρία.  Οι καμπάνες ηχούσαν εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα για την τραγική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. 

Μόνο μέσα στους τελευταίους μήνες υπήρχαν πλήθος καταγγελιών και αναφορών εργαζομένων και στελεχών του ΟΣΕ που έκαναν λόγο για τις σοβαρές ελλείψεις και τους κινδύνους του σιδηροδρομικού δικτύου. Ουσιαστικά μιλούσαν για «παροπλισμό» των βασικών μέσων ασφαλείας που προλαμβάνουν ένα ατύχημα. Και όλα τα παραπάνω όταν στις 15 Φεβρουαρίου, ούτε καλά – καλά 15 μέρες πριν από την τραγωδία, η ίδια η Κομισιόν έστειλε την Ελλάδα στο Ευρωδικαστήριο για το σιδηροδρομικό δίκτυο. 

Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο υπήρχαν πλήθος προειδοποιήσεων για την κατάσταση και τους κινδύνους που εγκυμονεί το σιδηροδρομικό δίκτυο. Συγκεκριμένα:

Πρώτον: Στις 27 Απριλίου του 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είχε υποβάλει την παραίτησή του στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.Στο κείμενο της παραίτησης του είχε επισημάνει τις ενέργειες της  ΕΡΓΟΣΕ με τις οποίες διαφωνούσε, ενώ είχε καταγγείλει καθυστερήσεις, μη τήρηση φυσικού αντικειμένου και κακοδιαχείριση συμβάσεων, που αφορούν έργα σηματοδότησης και ασφάλειας των γραμμών.Να σημειώσουμε ότι αν λειτουργούσε το σύστημα ETCS η τραγωδία στα Τέμπη θα είναι αποφευχθεί. 

Δεύτερον: Τον Μάη του 2022 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας είχε ομολογήσει ότι ο ΟΣΕ δεν μπορεί να κάνει προληπτική συντήρηση του δικτύου διότι αυτή απαιτεί 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.Οπως είχε πει για το 2022 ο Οργανισμός πήρε 25 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Μεταφορών γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλαδή τα μισά! Γι’ αυτό και η συντήρηση δεν ήταν προληπτική αλλά «διορθωτική». Με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια των μεταφορών.

Τρίτον: Τον Νοέμβριο του 2022 η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, είχε αποστείλει εξώδικο προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και την Hellenic Train στο οποίο απαριθμούσαν το πλήθος των προβλημάτων που προκαλούν «η κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και η έλλειψη συντήρησης», σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι:

— Δεν λειτουργούν εδώ και πολλά έτη φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση. 

— Δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS το οποίο προστατεύει απέναντι στο ανθρώπινο λάθος, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές των τρένων!

— Δεν καθαρίζεται ούτε καν η πυκνή βλάστηση δίπλα στις γραμμές που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής.

Τέταρτον: Ολο το προηγούμενο διάστημα εργαζόμενοι του ΟΣΕ προειδοποιούσαν για τα σοβαρά προβλήματα. Όπως κατήγγειλε σήμερα ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας: «Δεν λειτουργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα του δικτύου. Όλα γίνονται χειροκίνητα». Μάλιστα όπως σημείωσε έστω και τα φωτοσήματα να  λειτουργούσαν χτες οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως.  Αν αυτά λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους. 

Πέμπτον: Πρίν λίγες μέρες και συγκεκριμένα στις 15 Φεβρουαρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει η οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ). Ο λόγος ήταν επειδή η χώρα δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου. «Η συγκεκριμένη οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός», επεσήμαινε στην ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπογράμμιζε, μάλιστα, με τον πλέον μσαφή και κατηγορηματικό τρόπο πως «η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής».

Ακόμη πιο συγκεκριμένα, «η συμφωνία αυτή θα έπρεπε να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος)».

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Εκλογές 2023: (Ξανα)ζεσταίνεται σενάριο τρικομματικής κυβέρνησης

Τα σενάρια περί οικουμενικής κυβέρνησης στην Ελλάδα, όταν κυκλοφόρησαν έναν χρόνο πριν από τις Βρυξέλλες –κατά κύριο λόγο–, ακούστηκαν περισσότερο ως ευσεβείς πόθοι κάποιων...

Ρωσικές τράπεζες περιμέναμε να καταρρεύσουν, αλλά…

Στο ξεκίνημα της τραγικής παράστασης στην Ουκρανία, οι εκτιμήσεις που διαβάζαμε αφορούσαν το πόσο γρήγορα και πόσο άγαρμπα θα κατέρρεε η ρωσική οικονομία, λόγω...
ΦΠΑ: Τι κερδίζουν όσοι μετακινούνται με μαζικής μέσα μεταφοράς - Το κέρδος για τους θαμώνες καφέ

Η καθημερινότητα ενός Ατόμου με Οπτική Αναπηρία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Κάποιοι από σας που διαβάζετε αυτό το άρθρο χρησιμοποιείτε καθημερινά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προκειμένου να μετακινηθείτε από το σπίτι σας προς τον τόπο...

Ρωσία: Με την Τουρκία πολεμήσαμε 12 φορές και οι πόλεμοι διήρκησαν 350 χρόνια…

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να παρακολουθεί κανείς την Τουρκία, η οποία συνδυάζει μια δύσκολη γεωπολιτική κατάσταση υπό τον Ερντογάν που διακατέχεται από πεισματική επιθυμία να...

Γιατί οι Τούρκοι Ισλαμιστές είναι φυσικός φίλος των Αράβων

Μετά από χρόνια έντασης, οι σχέσεις Τουρκίας-Σαουδικής Αραβίας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων σημείωσαν αξιοσημείωτη βελτίωση, με την Άγκυρα να μετατρέπεται σε αρένα υποδοχής επενδύσεων...

Ελπίδες για το τελος του πολέμου στην Ουκρανια

Παρότι o Biden, στην πρόσφατη επίσκεψή του στο Κίεβο, διαβεβαίωσε τον Zelensky ότι η βοήθεια και συμπαράσταση των ΗΠΑ θα εξακολουθήσει όσο καιρό χρειαστεί,...

Τα Τέμπη και η μαφία του χαλκού

Στη Νταού Πεντέλη – εκεί από όπου ξεκίνησε η φωτιά που κατέκαψε το Νέο Βουτζά και το Μάτι, σκοτώνοντας 103 ανθρώπους – υπάρχει ένα...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,244ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Τραγωδία στα Τέμπη: Άμεση καταβολή αποζημιώσεων και δωρεάν νομική βοήθεια προβλέπει το νέο ν/σ

Άμεση καταβολή αποζημιώσεων σε συγγενείς θυμάτων της τραγωδίας και επιζήσαντες, προβλέπεται εκτός άλλων, στο...

Τραγωδία στα Τέμπη: H Ακαδημία Αθηνών θα τιμήσει τους “νεαρούς και ηρωικούς διασώστες”

Την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023 και ώρα 19.00 θα μεταδοθεί ζωντανά, από τον ιστότοπο της Ακαδημίας, η Πανηγυρική Συνεδρία για τον...

Θεσσαλονίκη: Ξύπνησε η 25χρονη που ήταν σε κώμα μετά το δυστύχημα στα Τέμπη

Η 25χρονη, που είχε μείνει σε κώμα μετά τη μοιραία σύγκρουση των  τρένων στα Τέμπη και νοσηλεύεται στο νοσοκομείο “Παπανικολάου”...

Επιτροπής Θεσμών για τα τρένα – Καραμανλής: Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα μου συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία – Live η συνεδρίαση

Για την απόφασή του να παραιτηθεί από υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, όπως επίσης και...