Πέμπτη, 19 Ιουνίου, 2025
26.6 C
Athens

ΙΤΑΛΙΑ: Εθνικό πένθος για την τραγωδία στη Γένοβα

Η ιταλική κυβέρνηση θα κηρύξει εθνικό πένθος μετά την τραγωδία της Γένοβας, όπου κατέρρευσε μέρος οδογέφυρας του αυτοκινητόδρομου A 10. Την απόφαση έλαβε ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε, που επισκέφθηκε τους διασωθέντες στο νοσοκομείο Σαν Μαρτίνο.

Παράλληλα, ο περιφερειάρχης της ευρύτερης περιοχής της Γένοβας, Τζοβάννι Τότι, ζήτησε την κήρυξη κατάστασης εκτάκτου ανάγκης, ιδίως λόγω των προβλημάτων στο οδικό δίκτυο. Ο Ιταλός πρωθυπουργός, επίσης, πριν από λίγο επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει η διαδικασία για την ακύρωση της ανάθεσης εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην ιδιωτική εταιρία Atlantia, του ομίλου Μπενετόν.

«Δεν μπορούμε να περιμένουμε τους ρυθμούς της δικαιοσύνης», είπε ο Κόντε. Παράλληλα τόνισε ότι η πόλη της Γένοβας θα κηρυχθεί για δώδεκα μήνες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, και ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να ορίσει ειδικό επίτροπο που θα ελέγχει τα έργα ανοικοδόμησης.

«Για την νέα ανάθεση εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, η κυβέρνηση θα ορίσει σαφώς πιο αυστηρούς κανόνες», τόνισε τέλος ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης.

Τουλάχιστον 39 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από την κατάρρευση οδογέφυρας στη Γένοβα, όπως ανακοίνωσε σήμερα η αστυνομία αφού τα σωστικά συνεργεία εργάζονταν όλη τη νύχτα αναζητώντας επιζώντες μέσα στα χαλάσματα.

«Ο τελευταίος επίσημος αριθμός είναι 39 αλλά δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ότι μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω», δήλωσε εκπρόσωπος της αστυνομίας της Γένοβας.

Οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι 97 μέχρι αυτή την ώρα, μεταξύ των οποίων τρία ανήλικα παιδιά ηλικίας 8, 12 και 13 χρονών. Ακόμα ανάμεσα στα θύματα βρίσκονται 8 σοροί οι οποίοι δεν έχουν ταυτοποιηθεί. 16 άνθρωποι νοσηλεύονται με τους 12 να βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.

Παράλληλα, αποφασίστηκε για προληπτικούς λόγους η απομάκρυνση τετρακοσίων ανθρώπων από τα σπίτια τους, τα οποία βρίσκονται δίπλα και κάτω από την γέφυρα. Η απόφαση ελήφθη διότι δεν μπορεί να αποκλεισθούν νέες καταρρεύσεις τμημάτων της οδογέφυρας, οι οποίες, αν δεν ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, μπορεί να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τον τελικό απολογισμό των θυμάτων.

Η γέφυρα Morandi, είχε γίνει αντικείμενο υπερβολικών έργων συντήρησης και δημιουργούσε προβλήματα για δεκαετίες, όπως αποκαλύφθηκε.

Ειδικοί μηχανικοί είχαν προειδοποιήσει ότι θα ήταν πολύ πιο ασφαλές και αποτελεσματικό να γκρεμιστεί η γέφυρα, από το να συνεχίζεται η επισκευή της.

Η γέφυρα που χτίστηκε το 1967, ένωνε τους αυτοκινητόδρομους Α10 και Α7 και γι’ αυτό είχε επιβαρυνθεί από την μεγάλη κίνηση τροχοφόρων για πάνω από 50 χρόνια.

Το πρωί της Τρίτης δεν ήταν διαφορετικό από τις υπόλοιπες ημέρες και δεκάδες αυτοκίνητα έπεσαν από μεγάλο ύψος ότι κομμάτι της κατασκευής κατέρρευσε.


Παρά την μεγαλοπρέπεια του σχεδιασμού της, η κατασκευή της Morandi με την χρήση δύο τύπων ενισχυμένου σκυροδέματος, δημιούργησε θέματα τα προηγούμενα χρόνια και ήταν αναγκαία η – κοστοβόρα – συντήρησή της.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 τα καλώδια κατά μήκος της γέφυρας έπρεπε να αντικατασταθούν, ενώ περαιτέρω εργασίες γι’ αυτό έγιναν το 2016.

Ήταν η χρονιά που ο Αντόνιο Μπρένσιτς, βοηθός καθηγητής πολιτικός μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Γένοβας προειδοποίησε ότι το κόστος συντήρησης της Morandi είναι τόσο μεγάλο, που θα ήταν φθηνότερο να χτιστεί μία καινούρια γέφυρα!

Σύμφωνα με τον Μπρένσιτς, το γεγονός ότι η γέφυρα ήταν στραβή και ημιοριζόντια δημιουργούσε θέματα στην κατασκευή από τις αρχές της δεκαετίας του ’80.

Τον Δεκέμβριο του 2016 τοπική εφημερίδα σχολίασε ότι η συντήρηση των γεφυρών στην περιοχή στερούνταν χρηματοδότησης, καθώς οι Αρχές προτιμούσαν να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα για νέα έργα.

Η «Il Secolo XIX» κατηγόρησε τους αξιωματούχους ότι προχωρούσαν σε σημαντικές αποκαταστάσεις μόνο όταν τα προβλήματα με τις γέφυρες γίνονταν εξόφθαλμα.


Ο Ίαν Φιρθ, πρώην πρόεδρος του Ιδρύματος Μηχανολόγων Μηχανικών, είπε ότι το ασυνήθιστο σχέδιο της γέφυρας Morandi δημιουργεί μία άκαμπτη διάταξη μεταξύ των στηρίξεων που δεν είναι κοινή στις γέφυρες με καλώδια στήριξης. «Είναι πολύ νωρίς να πούμε τι προκάλεσε την τραγωδία, όμως καθώς αυτή η γέφυρα από ενισχυμένο σκυρόδεμα βρίσκεται εδώ πάνω από 50 χρόνια, είναι πιθανό ότι η οξείδωση των στηριγμάτων μπορεί να ήταν ένας βασικός παράγοντας. Το γεγονός ότι την ίδια στιγμή με την κατάρρευση ήταν σε εξέλιξη καταιγίδα μπορεί να έχει, μπορεί και να μην έχει σχέση», τόνισε.

Ο υπεύθυνος του αυτοκινητόδρομου υποστήριξε ότι εργασίες για την στήριξη των θεμελίων της γέφυρας εκτελούνταν κατά την κατάρρευση, τονίζοντας ότι κάμερες παρακολουθούσαν διαρκώς τη γέφυρα.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Κ. Αχ. Καραμανλής: Θέτω τον εαυτό μου στην κρίση της Δικαιοσύνης

«Θέτω εαυτόν στην κρίση της Δικαιοσύνης. Δεν θέλω να θεωρηθεί ότι ψάχνω πολιτική ασπίδα στην κυβερνητική πλειοψηφία», ανέφερε μεταξύ άλλων, ο πρώην υπουργός Υποδομών...

Έκτη νύχτα σύγκρουσης του Ισραήλ και του Ιράν, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τραμπ απαιτεί...

Το Ισραήλ και το Ιράν συνέχιζαν να ανταλλάσσουν αεροπορικές επιδρομές τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, για έκτη συνεχόμενη νύχτα, μερικές ώρες μετά την απαίτηση...

Ανησυχία για ενδεχόμενο εμπλοκής των ΗΠΑ στον πόλεμο μεταξύ Ισραήλ και Ιράν

Εντείνονται οι ανησυχίες για το ενδεχόμενο εμπλοκής των ΗΠΑ στον πόλεμο μεταξύ Ισραήλ και Ιράν που διανύει την πέμπτη ημέρα. Περισσότερο από μια ώρα διήρκεσε η...
σαν σήμερα, Σαρλ ντε Γκολ, προσωρινή, κυβέρνηση,

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 18 Ιουνίου ο στρατηγός Σαρλ ντε Γκολ, επικεφαλής των γαλλικών δυνάμεων

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ  Το 1940.... Β' Παγκόσμιος Πόλεμος: Ενώ η Γαλλία έχει περάσει σε γερμανική Κατοχή, ο στρατηγός Σαρλ ντε Γκολ, επικεφαλής των γαλλικών δυνάμεων κάνει έκκληση...

Η μοναξιά του Αλί Χαμενεΐ και ο κίνδυνος του μεγάλου λάθους

Κάπως έτσι θα μπορούσε να περιγραφεί η σημερινή κατάσταση του 86χρονου Ανώτατος Ηγέτης του Ιράν, Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ που βλέπει τους κύριους στρατιωτικούς συμβούλους...

CNN: Χωρίς μια σαφή “στρατηγική εξόδου” στο Ιράν, το Ισραήλ διακινδυνεύει έναν ακόμα πόλεμο...

Παρά την αρχική επιτυχία των άνευ προηγουμένου ισραηλινών επιθέσεων στο Ιράν, ύστερα από πέντε ημέρες έντονου βομβαρδισμού και αντεπιθέσεων αρχίζουν να εγείρονται ερωτήματα σχετικά...
Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλουν συνεχή φαινόμενα βίας

Βουλή – Προανακριτική: Την Τετάρτη θα στηθούν οι 14 κάλπες στην ολομέλεια για τα...

Αύριο στις 9 το πρωί θα ξεκινήσει στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση των προτάσεων για την σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής. Τα κόμματα που έχουν καταθέσει...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Ιταλία: Τριήμερο λαϊκό προσκύνημα στη σορό του Πάπα Φραγκίσκου

Η σορός του Πάπα Φραγκίσκου πρόκειται να τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα για τρεις ημέρες. Απόψε...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 11 Φεβρουαρίου το Βατικανό αναγνωρίζει το βασίλειο της Ιταλίας

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1939.... Το Βατικανό αναγνωρίζει το βασίλειο της Ιταλίας με πρωτεύουσα τη Ρώμη και...

Σχολεία: Ξεκινούν Κανονικά στις 8 Ιανουαρίου τα μαθήματα, παρά το εθνικό πένθος

Παρά το τετραήμερο εθνικό πένθος που κηρύχθηκε για τον θάνατο του πρώην πρωθυπουργού Κώστα...

Τετραήμερο εθνικό πένθος για τον θάνατο του Κώστα Σημίτη

Με απόφαση της Κυβέρνησης, η κηδεία του Κώστα Σημίτη θα γίνει δημόσια δαπάνη, θα...