Κυριακή, 23 Ιουνίου, 2024
26.7 C
Athens

ΙΤΑΛΙΑ: Εθνικό πένθος για την τραγωδία στη Γένοβα

Η ιταλική κυβέρνηση θα κηρύξει εθνικό πένθος μετά την τραγωδία της Γένοβας, όπου κατέρρευσε μέρος οδογέφυρας του αυτοκινητόδρομου A 10. Την απόφαση έλαβε ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε, που επισκέφθηκε τους διασωθέντες στο νοσοκομείο Σαν Μαρτίνο.

Παράλληλα, ο περιφερειάρχης της ευρύτερης περιοχής της Γένοβας, Τζοβάννι Τότι, ζήτησε την κήρυξη κατάστασης εκτάκτου ανάγκης, ιδίως λόγω των προβλημάτων στο οδικό δίκτυο. Ο Ιταλός πρωθυπουργός, επίσης, πριν από λίγο επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει η διαδικασία για την ακύρωση της ανάθεσης εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην ιδιωτική εταιρία Atlantia, του ομίλου Μπενετόν.

«Δεν μπορούμε να περιμένουμε τους ρυθμούς της δικαιοσύνης», είπε ο Κόντε. Παράλληλα τόνισε ότι η πόλη της Γένοβας θα κηρυχθεί για δώδεκα μήνες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, και ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να ορίσει ειδικό επίτροπο που θα ελέγχει τα έργα ανοικοδόμησης.

«Για την νέα ανάθεση εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, η κυβέρνηση θα ορίσει σαφώς πιο αυστηρούς κανόνες», τόνισε τέλος ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης.

Τουλάχιστον 39 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από την κατάρρευση οδογέφυρας στη Γένοβα, όπως ανακοίνωσε σήμερα η αστυνομία αφού τα σωστικά συνεργεία εργάζονταν όλη τη νύχτα αναζητώντας επιζώντες μέσα στα χαλάσματα.

«Ο τελευταίος επίσημος αριθμός είναι 39 αλλά δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ότι μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω», δήλωσε εκπρόσωπος της αστυνομίας της Γένοβας.

Οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι 97 μέχρι αυτή την ώρα, μεταξύ των οποίων τρία ανήλικα παιδιά ηλικίας 8, 12 και 13 χρονών. Ακόμα ανάμεσα στα θύματα βρίσκονται 8 σοροί οι οποίοι δεν έχουν ταυτοποιηθεί. 16 άνθρωποι νοσηλεύονται με τους 12 να βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.

Παράλληλα, αποφασίστηκε για προληπτικούς λόγους η απομάκρυνση τετρακοσίων ανθρώπων από τα σπίτια τους, τα οποία βρίσκονται δίπλα και κάτω από την γέφυρα. Η απόφαση ελήφθη διότι δεν μπορεί να αποκλεισθούν νέες καταρρεύσεις τμημάτων της οδογέφυρας, οι οποίες, αν δεν ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, μπορεί να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τον τελικό απολογισμό των θυμάτων.

Η γέφυρα Morandi, είχε γίνει αντικείμενο υπερβολικών έργων συντήρησης και δημιουργούσε προβλήματα για δεκαετίες, όπως αποκαλύφθηκε.

Ειδικοί μηχανικοί είχαν προειδοποιήσει ότι θα ήταν πολύ πιο ασφαλές και αποτελεσματικό να γκρεμιστεί η γέφυρα, από το να συνεχίζεται η επισκευή της.

Η γέφυρα που χτίστηκε το 1967, ένωνε τους αυτοκινητόδρομους Α10 και Α7 και γι’ αυτό είχε επιβαρυνθεί από την μεγάλη κίνηση τροχοφόρων για πάνω από 50 χρόνια.

Το πρωί της Τρίτης δεν ήταν διαφορετικό από τις υπόλοιπες ημέρες και δεκάδες αυτοκίνητα έπεσαν από μεγάλο ύψος ότι κομμάτι της κατασκευής κατέρρευσε.


Παρά την μεγαλοπρέπεια του σχεδιασμού της, η κατασκευή της Morandi με την χρήση δύο τύπων ενισχυμένου σκυροδέματος, δημιούργησε θέματα τα προηγούμενα χρόνια και ήταν αναγκαία η – κοστοβόρα – συντήρησή της.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 τα καλώδια κατά μήκος της γέφυρας έπρεπε να αντικατασταθούν, ενώ περαιτέρω εργασίες γι’ αυτό έγιναν το 2016.

Ήταν η χρονιά που ο Αντόνιο Μπρένσιτς, βοηθός καθηγητής πολιτικός μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Γένοβας προειδοποίησε ότι το κόστος συντήρησης της Morandi είναι τόσο μεγάλο, που θα ήταν φθηνότερο να χτιστεί μία καινούρια γέφυρα!

Σύμφωνα με τον Μπρένσιτς, το γεγονός ότι η γέφυρα ήταν στραβή και ημιοριζόντια δημιουργούσε θέματα στην κατασκευή από τις αρχές της δεκαετίας του ’80.

Τον Δεκέμβριο του 2016 τοπική εφημερίδα σχολίασε ότι η συντήρηση των γεφυρών στην περιοχή στερούνταν χρηματοδότησης, καθώς οι Αρχές προτιμούσαν να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα για νέα έργα.

Η «Il Secolo XIX» κατηγόρησε τους αξιωματούχους ότι προχωρούσαν σε σημαντικές αποκαταστάσεις μόνο όταν τα προβλήματα με τις γέφυρες γίνονταν εξόφθαλμα.


Ο Ίαν Φιρθ, πρώην πρόεδρος του Ιδρύματος Μηχανολόγων Μηχανικών, είπε ότι το ασυνήθιστο σχέδιο της γέφυρας Morandi δημιουργεί μία άκαμπτη διάταξη μεταξύ των στηρίξεων που δεν είναι κοινή στις γέφυρες με καλώδια στήριξης. «Είναι πολύ νωρίς να πούμε τι προκάλεσε την τραγωδία, όμως καθώς αυτή η γέφυρα από ενισχυμένο σκυρόδεμα βρίσκεται εδώ πάνω από 50 χρόνια, είναι πιθανό ότι η οξείδωση των στηριγμάτων μπορεί να ήταν ένας βασικός παράγοντας. Το γεγονός ότι την ίδια στιγμή με την κατάρρευση ήταν σε εξέλιξη καταιγίδα μπορεί να έχει, μπορεί και να μην έχει σχέση», τόνισε.

Ο υπεύθυνος του αυτοκινητόδρομου υποστήριξε ότι εργασίες για την στήριξη των θεμελίων της γέφυρας εκτελούνταν κατά την κατάρρευση, τονίζοντας ότι κάμερες παρακολουθούσαν διαρκώς τη γέφυρα.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Kικίλιας για πυρκαγιά στην Κερατέα: Οι δυνάμεις Πολιτικής Προστασίας κέρδισαν άλλη μια σκληρή μάχη

Τα εύσημα στο Πυροσβεστικό Σώμα έδωσε με ανάρτησή του λίγο μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας,...
γέφυρα, Νιαγάρας, κατάρρευση,

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 23 Ιουνίου κατάρρευση γέφυρας στο Νιαγάρα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ To 1912.... Από κατάρρευση γέφυρας στο Νιαγάρα, σκοτώνονται 47 άνθρωποι.

Κοινωνικός τουρισμός: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες – Μέχρι πότε μπορούν να κατατεθούν ενστάσεις

Αναρτήθηκαν σήμερα, Σάββατο 22 Ιουνίου, οι προσωρινοί πίνακες Δικαιούχων, Ωφελουμένων και Αποκλειομένων του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού 2024-2025 της ΔΥΠΑ . Οι δικαιούχοι μπορούν να δουν εάν...

Αποκλειστικό: κλείδωσε ο Απόστολος Τζιτζικώστας τη θέση του Επιτρόπου στην Ε.Ε.!

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αποφάσισε να προτείνει η χώρα μας τον Απόστολο Τζιτζικώστα για τη θέση του Έλληνα Επιτρόπου για τα επόμενα πέντε χρόνια....

Ισχυρή κινητοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων στη μάχη των πυρκαγιών

Πολύ μεγάλη κινητοποίηση έχουν πραγματοποιήσει οι Ένοπλες Δυνάμεις για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών, οργανώνοντας τομείς δράσεις σε τρεις διαφορετικούς χρόνους. Και σε αυτή την αντιπυρική...

Καλύτερη εικόνα στα επικίνδυνα μέτωπα – Παραμένει δύσκολη η φωτιά που πέρασε από την...

Πολύ βελτιωμένη είναι η εικόνα στις επικίνδυνες πυρκαγιές που εξαπλώθηκαν ταχύτατα, με ανέμους που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπέρασαν τα 120 χιλιόμετρα την ώρα και...
Κανονικά από την Κυριακή τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια Κέρκυρας- Ηγουμενίτσας και Παξών

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έλεγχοι τιμών από το υπουργείο Ναυτιλίας

Σαρωτικούς ελέγχους, στο πλαίσιο παρακολούθησης των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, διενήργησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω των λιμενικών Αρχών της επικράτειας, κατά...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Θρήνος στην Ραφήνα: Πέθανε 19χρονος ποδοσφαιριστής της Τριγλίας

Θρήνος στην Ραφήνα για τον θάνατο 19χρονου ποδοσφαιριστή, Χρήστο Τσουκνίδα. Το τραγικό γεγονός γνωστοποίησε...

Ιταλία: Νέα γυναικοκτονία συγκλονίζει τη χώρα- Ο δράστης πήγε στην αστυνομία με το πτώμα της συζύγου του στο πορτ μπαγκάζ

Νέα γυναικοκτονία διαπράχθηκε στην Ιταλία, στην περιοχή της πόλης Μόντενα. Ένας σαρανταοκτάχρονος παρουσιάσθηκε σε...

Ιταλία: Πέθανε ο Ιταλός σχεδιαστής Ρομπέρτο Καβάλι

Ο Ρομπέρτο Καβάλι πέθανε απόψε σε ηλικία ογδόντα τριών ετών, μετά από μακρά ασθένεια....

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 11 Φεβρουαρίου το Βατικανό αναγνωρίζει το βασίλειο της Ιταλίας

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1939.... Το Βατικανό αναγνωρίζει το βασίλειο της Ιταλίας με πρωτεύουσα τη Ρώμη και...