Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
16.2 C
Athens

ΙΤΑΛΙΑ: Εθνικό πένθος για την τραγωδία στη Γένοβα

Η ιταλική κυβέρνηση θα κηρύξει εθνικό πένθος μετά την τραγωδία της Γένοβας, όπου κατέρρευσε μέρος οδογέφυρας του αυτοκινητόδρομου A 10. Την απόφαση έλαβε ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε, που επισκέφθηκε τους διασωθέντες στο νοσοκομείο Σαν Μαρτίνο.

Παράλληλα, ο περιφερειάρχης της ευρύτερης περιοχής της Γένοβας, Τζοβάννι Τότι, ζήτησε την κήρυξη κατάστασης εκτάκτου ανάγκης, ιδίως λόγω των προβλημάτων στο οδικό δίκτυο. Ο Ιταλός πρωθυπουργός, επίσης, πριν από λίγο επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει η διαδικασία για την ακύρωση της ανάθεσης εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην ιδιωτική εταιρία Atlantia, του ομίλου Μπενετόν.

«Δεν μπορούμε να περιμένουμε τους ρυθμούς της δικαιοσύνης», είπε ο Κόντε. Παράλληλα τόνισε ότι η πόλη της Γένοβας θα κηρυχθεί για δώδεκα μήνες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, και ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να ορίσει ειδικό επίτροπο που θα ελέγχει τα έργα ανοικοδόμησης.

«Για την νέα ανάθεση εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, η κυβέρνηση θα ορίσει σαφώς πιο αυστηρούς κανόνες», τόνισε τέλος ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης.

Τουλάχιστον 39 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από την κατάρρευση οδογέφυρας στη Γένοβα, όπως ανακοίνωσε σήμερα η αστυνομία αφού τα σωστικά συνεργεία εργάζονταν όλη τη νύχτα αναζητώντας επιζώντες μέσα στα χαλάσματα.

«Ο τελευταίος επίσημος αριθμός είναι 39 αλλά δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ότι μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω», δήλωσε εκπρόσωπος της αστυνομίας της Γένοβας.

Οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι 97 μέχρι αυτή την ώρα, μεταξύ των οποίων τρία ανήλικα παιδιά ηλικίας 8, 12 και 13 χρονών. Ακόμα ανάμεσα στα θύματα βρίσκονται 8 σοροί οι οποίοι δεν έχουν ταυτοποιηθεί. 16 άνθρωποι νοσηλεύονται με τους 12 να βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.

Παράλληλα, αποφασίστηκε για προληπτικούς λόγους η απομάκρυνση τετρακοσίων ανθρώπων από τα σπίτια τους, τα οποία βρίσκονται δίπλα και κάτω από την γέφυρα. Η απόφαση ελήφθη διότι δεν μπορεί να αποκλεισθούν νέες καταρρεύσεις τμημάτων της οδογέφυρας, οι οποίες, αν δεν ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, μπορεί να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τον τελικό απολογισμό των θυμάτων.

Η γέφυρα Morandi, είχε γίνει αντικείμενο υπερβολικών έργων συντήρησης και δημιουργούσε προβλήματα για δεκαετίες, όπως αποκαλύφθηκε.

Ειδικοί μηχανικοί είχαν προειδοποιήσει ότι θα ήταν πολύ πιο ασφαλές και αποτελεσματικό να γκρεμιστεί η γέφυρα, από το να συνεχίζεται η επισκευή της.

Η γέφυρα που χτίστηκε το 1967, ένωνε τους αυτοκινητόδρομους Α10 και Α7 και γι’ αυτό είχε επιβαρυνθεί από την μεγάλη κίνηση τροχοφόρων για πάνω από 50 χρόνια.

Το πρωί της Τρίτης δεν ήταν διαφορετικό από τις υπόλοιπες ημέρες και δεκάδες αυτοκίνητα έπεσαν από μεγάλο ύψος ότι κομμάτι της κατασκευής κατέρρευσε.


Παρά την μεγαλοπρέπεια του σχεδιασμού της, η κατασκευή της Morandi με την χρήση δύο τύπων ενισχυμένου σκυροδέματος, δημιούργησε θέματα τα προηγούμενα χρόνια και ήταν αναγκαία η – κοστοβόρα – συντήρησή της.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 τα καλώδια κατά μήκος της γέφυρας έπρεπε να αντικατασταθούν, ενώ περαιτέρω εργασίες γι’ αυτό έγιναν το 2016.

Ήταν η χρονιά που ο Αντόνιο Μπρένσιτς, βοηθός καθηγητής πολιτικός μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Γένοβας προειδοποίησε ότι το κόστος συντήρησης της Morandi είναι τόσο μεγάλο, που θα ήταν φθηνότερο να χτιστεί μία καινούρια γέφυρα!

Σύμφωνα με τον Μπρένσιτς, το γεγονός ότι η γέφυρα ήταν στραβή και ημιοριζόντια δημιουργούσε θέματα στην κατασκευή από τις αρχές της δεκαετίας του ’80.

Τον Δεκέμβριο του 2016 τοπική εφημερίδα σχολίασε ότι η συντήρηση των γεφυρών στην περιοχή στερούνταν χρηματοδότησης, καθώς οι Αρχές προτιμούσαν να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα για νέα έργα.

Η «Il Secolo XIX» κατηγόρησε τους αξιωματούχους ότι προχωρούσαν σε σημαντικές αποκαταστάσεις μόνο όταν τα προβλήματα με τις γέφυρες γίνονταν εξόφθαλμα.


Ο Ίαν Φιρθ, πρώην πρόεδρος του Ιδρύματος Μηχανολόγων Μηχανικών, είπε ότι το ασυνήθιστο σχέδιο της γέφυρας Morandi δημιουργεί μία άκαμπτη διάταξη μεταξύ των στηρίξεων που δεν είναι κοινή στις γέφυρες με καλώδια στήριξης. «Είναι πολύ νωρίς να πούμε τι προκάλεσε την τραγωδία, όμως καθώς αυτή η γέφυρα από ενισχυμένο σκυρόδεμα βρίσκεται εδώ πάνω από 50 χρόνια, είναι πιθανό ότι η οξείδωση των στηριγμάτων μπορεί να ήταν ένας βασικός παράγοντας. Το γεγονός ότι την ίδια στιγμή με την κατάρρευση ήταν σε εξέλιξη καταιγίδα μπορεί να έχει, μπορεί και να μην έχει σχέση», τόνισε.

Ο υπεύθυνος του αυτοκινητόδρομου υποστήριξε ότι εργασίες για την στήριξη των θεμελίων της γέφυρας εκτελούνταν κατά την κατάρρευση, τονίζοντας ότι κάμερες παρακολουθούσαν διαρκώς τη γέφυρα.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Βουλή: Ο Μητσοτάκης ανακοίνωσε την αλλαγή του Ποινικού Κώδικα

Βουλή: Μητσοτάκης, Φάμελλος, Ανδρουλάκης για την πρόταση δυσπιστίας

Μητσοτάκης: Αν πιστεύετε ότι πρέπει να συσταθεί προκαταρκτική, να τεκμηριώσετε το αδίκημα και να το συζητήσουμε «Πολιτικές δυνάμεις μεταβλήθηκαν σε εμπόρους του πόνου. Ωστε να...

Αύριο η νέα αύξηση στον κατώτατο μισθό – Επικρατέστερο σενάριο τα 830 ευρώ μεικτά

O υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών αναφέρθηκε στην αύξηση στον κατώτατο μισθό η οποία θα...

Βενζινοπώλες Αττικής: Γιατί αυξάνεται η τιμή των καυσίμων – Τι να προσέχουν οι οδηγοί

Την άνοδο της τιμής των καυσίμων και την αποδυνάμωση του κλάδου στην Βόρεια Ελλάδα, εξηγεί η πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, η Μαρία Ζάγκα. Ειδικότερα η Μαρία...

Δείτε για πρώτη φορά το εντυπωσιακό μαγνητικό πεδίο της μαύρης τρύπας στο κέντρο του...

Τα φαινόμενα που συμβαίνουν στην περιοχή Τοξότης Α* του κέντρου του γαλαξία μας σε απόσταση 27 χιλιάδων ετών φωτός από εμάς είχαν υποδείξει την...

Λονδίνο: Άγρια επίθεση με μαχαίρι μέσα σε τρένο

Σοκαριστικό είναι το βίντεο που ήρθε στη δημοσιότητα και δείχνει τον επιβάτη ενός τρένου να δέχεται πολλαπλές μαχαιριές από άγνωστο μέσα σε τρένο στο...

Θα γκρινιάξουν γονείς και μαθητές: Η αλλαγή που έρχεται στα σχολεία έπρεπε να είχε...

Η εγκύκλιος υπάρχει, τώρα αυστηροποιούνται οι ποινές μπας και εφαρμοστεί στην πράξη Υπάρχει κάτι το εγγενώς σημαντικό όταν μιλάμε για τα παιδιά που πάνε σήμερα...
Ο Παππάς …έφυγε για το διάστημα!

Μετά το μπάχαλο άλλαξε άποψη ο Παππάς: Δεν υπήρξε προσυνεννόηση, λέει τώρα

Κάτω από το βάρος των δυσμενών εντυπώσεων και του χάους που επικρατεί στην αντιπολίτευση ο Νίκος Παππάς προσπάθησε να ανασκευάσει όσα αποκάλυψε στο Action...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 11 Φεβρουαρίου το Βατικανό αναγνωρίζει το βασίλειο της Ιταλίας

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1939.... Το Βατικανό αναγνωρίζει το βασίλειο της Ιταλίας με πρωτεύουσα τη Ρώμη και...

Τριήμερο πένθος στην ΕΛ.ΑΣ. για τον θάνατο του 31χρονου αστυνομικού

Στο πένθος έχει βυθιστεί η Ελληνική Αστυνομία μετά τον θάνατο του 31χρονου αστυνομικού που τραυματίστηκε σοβαρά...

Καλαμάτα: Τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις για τον θάνατο του Επισμηναγού

Νεκρός εντοπίστηκε ο άτυχος πιλότος του διθέσιου εκπαιδευτικού αεροσκάφους που κατέπεσε, για άγνωστους ακόμα...

Τσεχία: Ημέρα πένθους το Σάββατο – Παγκόσμιο σοκ από την επίθεση του φοιτητή που σκότωσε 15 ανθρώπους

Ημέρα πένθους κήρυξε το Σάββατο η κυβέρνηση της Τσεχίας μετά το μακελειό χθες στο...