Τετάρτη, 19 Μαρτίου, 2025
6.3 C
Athens

Καραμανλής: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65

Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του Ε65, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Οδός Κεντρικής Ελλάδας και Νέα Οδός» Ροδιανό Αντωνακόπουλο.

Ως εκ τούτου ξεκινά η κατασκευή του εμβληματικού αυτού έργου, που θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη.

Στα 90 λεπτά το ταξίδι Λαμία-Εγνατία

Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και τριάντα λεπτά, αντί των δύο ωρών και τριάντα λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

Η υλοποίηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 αποτελεί επίσης ίσως την πιο ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στην κρίσιμη περίοδο της απολιγνιτοποίησης. Και αυτό καθώς ένας νέος, σύγχρονος δρόμος και η αναβάθμιση της σύνδεσης της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα, σημαίνει στήριξη στην πράξη των επιχειρήσεων που ήδη δραστηριοποιούνται στην περιοχή και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Με λίγα λόγια, με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από την απομόνωση.

«Τα έργα δεν φυτρώνουν μέσα σε μια νύχτα. Και είναι τέτοια η φύση του αντικειμένου, που μπορεί να δουλεύεις σκληρά επί πολύ καιρό και αυτή η δουλειά να μην φαίνεται», επισήμανε ο κ. Καραμανλής κατά την τελετή υπογραφής, και προόδευσε:

«Η υπογραφή της σύμβασης είναι ένας καθοριστικός σταθμός για κάθε μεγάλο έργο –ιδίως αν προηγουμένως έχει περάσει από χίλια κύματα. Κι αυτό γιατί πρακτικά σημαίνει ότι μπαίνουμε πλέον στη φάση της κατασκευής του έργου». 

Χαρακτήρισε δε τον Ε65 ένα σπουδαίο έργο πρώτα απ’ όλα, γιατί είναι το έργο το οποίο σε μεγάλο βαθμό ολοκληρώνει το εθνικό οδικό δίκτυο, αφού είναι αυτό το τμήμα του Ε65 που ενώνει την Εγνατία Οδό με την Εθνική Αθηνών-Θεσσαλονίκης και εξήγησε ότι η ανάπτυξη της συνδεσιμότητας της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής, τον εκσυγχρονισμό και τον εξορθολογισμό της λειτουργίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

«Με λίγα λόγια, ο νέος οδικός άξονας σημαίνει ανάπτυξη και νέες ευκαιρίες για όλες τις περιοχές από τις οποίες περνάει, ενώ βέβαια είναι και απολύτως φιλικό προς το περιβάλλον», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

O Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης από την πλευρά του προέβλεψε ότι «σε τρία χρόνια από σήμερα, η Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα η Δυτική Μακεδονία που στη μετα-λιγνιτική εποχή το έχει τεράστια ανάγκη, θα έχει το δρόμο που χρειάζεται ώστε να βαδίσει στο δρόμο της ανάπτυξης με γρήγορα και σταθερά βήματα», ενώ ο Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποσχέθηκε ότι όλοι στον όμιλο θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό ώστε «να παραδοθεί εγκαίρως ένα άρτιο έργο, συνεργαζόμενοι στενά με τους αρμόδιους φορείς και τις τοπικές κοινωνίες». 

Το ιστορικό του έργου

Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.

Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων, που δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017, και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).

 Βόρειο Τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία) 

Με την κατασκευή του Βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ, θα ολοκληρωθεί ο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους οδικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ και η κατασκευή του προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ.

Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:

–       Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.

–       Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.

–       31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.

–       Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.

–       Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).

–        Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.

Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.

Νότιο Τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα)

Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου. Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2022. Η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται στο 72% του έργου και μάλιστα τις επόμενες ημέρες θα δοθούν σε κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα. Το κόστος του Νοτίου Τμήματος είναι 300 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Χατζηδάκης: Εξετάζονται οι δυνατότητες περαιτέρω φορολογικών ελαφρύνσεων

Αύξηση της συνταξιοδοτικής αποταμίευσης, αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και συγκράτηση του κόστους των υπηρεσιών υγείας είναι τρεις τομείς στους οποίους μπορούν να...

ΕΚΤΑΚΤΟ-Eπιστολή Χρ. Τριαντόπουλου στον πρόεδρο της Προανακριτικής: Επιθυμώ να με κρίνει απευθείας η Δικαιοσύνη

Ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, σε συνέχεια της πρώτης συνεδρίασης της Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής προς διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης την Τρίτη, 18...
Ψηφίζεται απόψε ο προϋπολογισμός 2021

Προανακριτική για τον Χ. Τριαντόπουλο: Εξελέγη το Προεδρείο – Ποιος είναι ο Πρόεδρος

Ο Παναγής Καππάτος από τη Νέα Δημοκρατία εξελέγη πρόεδρος της Προανακριτικής Επιτροπής σε βάρος του Χρήστου Τριαντόπουλου, έπειτα από τη διεξαγωγή μυστικής ψηφοφορίας, υπό τον Πρόεδρο...

Κυπριακό: Ολοκληρώθηκαν οι διμερείς συναντήσεις του γ.γ. του ΟΗΕ στη Γενεύη – Εκ διαμέτρου...

Ολοκληρώθηκαν πριν λίγη ώρα οι διμερείς συναντήσεις του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρεζ, με τις αντιπροσωπείες για το Κυπριακό, ενώ σε λίγο αναμένεται...

Μητσοτάκης: “Έως το 2027 η εικόνα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα είναι τελείως διαφορετική”

Το μήνυμα ότι είναι κατ' επείγουσα η ανάγκη να αναβαθμισθεί το εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη με τα πιο σύγχρονα...

Μητσοτάκης-Ερντογάν: Στις 8 Απριλίου η επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Άγκυρα

Η 8η Απριλίου είναι η ημερομηνία επίσκεψης του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη στην Άγκυρα, όπου θα συναντηθεί με τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της...

Γενεύη: Ξεκινούν οι άτυπες συζητήσεις για το Κυπριακό

Εκκινούν απόψε στη Γενεύη, υπό τον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ, οι άτυπες συζητήσεις για το Κυπριακό, στο πλαίσιο της διευρυμένης πενταμερούς συνάντησης. Στη συνάντηση...

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Καραμανλής: Η Ελλάδα πρέπει να είναι έτοιμη ακόμη και για το αδιανόητο σενάριο της σύγκρουσης με Τουρκία

Κριτική σε σημαντικές πτυχές της στρατηγικής στα ελληνοτουρκικά, άσκησε ο πρώην πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής...

Καραμανλής: Η Ελλάδα δεν μπορεί να κάνει εκπτώσεις που θα διευκολύνουν την Τουρκία

«Κανείς Έλληνας δεν διανοείται ότι, προκειμένου να ικανοποιηθεί η Τουρκία και να οδηγηθεί σε διαπραγμάτευση, θα...

Ο Καραμανλής έβαλε τέλος στα σενάρια για την Ηρώδου Αττικού: Δεν τον ενδιαφέρει η Προεδρία της Δημοκρατίας

Τέλος στα σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας έβαλε ο Κώστας Καραμανλής. Μιλώντας στην...

Μαρινάκης: Ο Κ. Καραμανλής τοποθετείται με ευπρέπεια 

Ο Κώστας Καραμανλής «έχει το ειδικό προνόμιο ως πρώην πρόεδρος του κόμματος και πρώην...