Παρασκευή, 1 Μαρτίου, 2024
11.5 C
Athens

Καραμανλής: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65

Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του Ε65, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Οδός Κεντρικής Ελλάδας και Νέα Οδός» Ροδιανό Αντωνακόπουλο.

Ως εκ τούτου ξεκινά η κατασκευή του εμβληματικού αυτού έργου, που θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη.

Στα 90 λεπτά το ταξίδι Λαμία-Εγνατία

Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και τριάντα λεπτά, αντί των δύο ωρών και τριάντα λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

Η υλοποίηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 αποτελεί επίσης ίσως την πιο ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στην κρίσιμη περίοδο της απολιγνιτοποίησης. Και αυτό καθώς ένας νέος, σύγχρονος δρόμος και η αναβάθμιση της σύνδεσης της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα, σημαίνει στήριξη στην πράξη των επιχειρήσεων που ήδη δραστηριοποιούνται στην περιοχή και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Με λίγα λόγια, με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από την απομόνωση.

«Τα έργα δεν φυτρώνουν μέσα σε μια νύχτα. Και είναι τέτοια η φύση του αντικειμένου, που μπορεί να δουλεύεις σκληρά επί πολύ καιρό και αυτή η δουλειά να μην φαίνεται», επισήμανε ο κ. Καραμανλής κατά την τελετή υπογραφής, και προόδευσε:

«Η υπογραφή της σύμβασης είναι ένας καθοριστικός σταθμός για κάθε μεγάλο έργο –ιδίως αν προηγουμένως έχει περάσει από χίλια κύματα. Κι αυτό γιατί πρακτικά σημαίνει ότι μπαίνουμε πλέον στη φάση της κατασκευής του έργου». 

Χαρακτήρισε δε τον Ε65 ένα σπουδαίο έργο πρώτα απ’ όλα, γιατί είναι το έργο το οποίο σε μεγάλο βαθμό ολοκληρώνει το εθνικό οδικό δίκτυο, αφού είναι αυτό το τμήμα του Ε65 που ενώνει την Εγνατία Οδό με την Εθνική Αθηνών-Θεσσαλονίκης και εξήγησε ότι η ανάπτυξη της συνδεσιμότητας της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής, τον εκσυγχρονισμό και τον εξορθολογισμό της λειτουργίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

«Με λίγα λόγια, ο νέος οδικός άξονας σημαίνει ανάπτυξη και νέες ευκαιρίες για όλες τις περιοχές από τις οποίες περνάει, ενώ βέβαια είναι και απολύτως φιλικό προς το περιβάλλον», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

O Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης από την πλευρά του προέβλεψε ότι «σε τρία χρόνια από σήμερα, η Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα η Δυτική Μακεδονία που στη μετα-λιγνιτική εποχή το έχει τεράστια ανάγκη, θα έχει το δρόμο που χρειάζεται ώστε να βαδίσει στο δρόμο της ανάπτυξης με γρήγορα και σταθερά βήματα», ενώ ο Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποσχέθηκε ότι όλοι στον όμιλο θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό ώστε «να παραδοθεί εγκαίρως ένα άρτιο έργο, συνεργαζόμενοι στενά με τους αρμόδιους φορείς και τις τοπικές κοινωνίες». 

Το ιστορικό του έργου

Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.

Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων, που δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017, και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).

 Βόρειο Τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία) 

Με την κατασκευή του Βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ, θα ολοκληρωθεί ο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους οδικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ και η κατασκευή του προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ.

Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:

–       Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.

–       Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.

–       31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.

–       Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.

–       Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).

–        Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.

Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.

Νότιο Τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα)

Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου. Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2022. Η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται στο 72% του έργου και μάλιστα τις επόμενες ημέρες θα δοθούν σε κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα. Το κόστος του Νοτίου Τμήματος είναι 300 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Ανασχηματισμός: Έγινε υφυπουργός ενώ βρισκόταν στον "αέρα"

Τα μέτρα για την ακρίβεια στο τραπέζι του σημερινού υπουργικού συμβουλίου

Με παρουσιάσεις βασικών μέτρων, νομοσχεδίων και πρωτοβουλιών, θα συνεδριάσει το Υπουργικό Συμβούλιο το πρωί της Πέμπτης, στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Όπως...

Δημοσκόπηση MRB: Στο 37,2% η ΝΔ, στασιμότητα για ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ, τα ομόφυλα ζευγάρια...

Λίγες ημέρες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια άνοδο της Ελληνικής Λύσης και του Κυριάκου Βελόπουλου κατέγραψε – πέρα από την...
Folli Follie: Στη Βουλή η δικογραφία για τους δύο πρώην Υπουργούς Αλέκο Φλαμπουράρη και Αλέξη Χαρίτση

Τραγωδία Τέμπη: Στη Βουλή διαβιβάστηκε η δικογραφία της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας

Στη Βουλή διαβιβάστηκε ο φακελος της εισαγγελίας εφετών Λάρισας με στοιχεία από την έρευνα για το δυστύχημα των Τεμπών προκειμένου να συσχετιστούν με τα ευρήματα της εξεταστικής...

Mη κρατικά ΑΕΙ – Πιερρακάκης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής: “Να ανοίξουμε ολοένα...

«Πρέπει να μεγιστοποιήσουμε την κοινωνική κινητικότητα, γιατί η Παιδεία, μετά τον πόλεμο, υπήρξε ο βασικός ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας» επισήμανε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη δευτερολογία...

Γ. Τσίπρας: Δεν θα πρέπει η κοινωνία να ασχολείται με τα εσωκομματικά μας, αυτό...

Για την επόμενη μέρα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά από ένα επεισοδιακό τετραήμερο συνέδριο με ένταση και αντεγκλήσεις και την απόφαση να μην οδηγηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ σε...

Τσίπρας: Σκέψεις για τη δημιουργία νέου κόμματος μετά τις ευρωεκλογές

Ραγδαίες φαίνεται ότι θα είναι οι εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας εμφανώς απογοητευμένος από την στάση που κράτησαν στο Συνέδριο μια σειρά από στελέχη τα...

Όταν η CIA και μια καφετζού άλλαξαν τον ελληνικό εκλογικό νόμο

Πώς οι ΗΠΑ χειραγώγησαν τον Πλαστήρα και έβαλαν τις βάσεις για μια πανίσχυρη κυβέρνηση Παπάγου Είναι κάποιες φορές που η ιστορία θυμίζει ιλαροτραγωδία κακής ποιότητας....

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Eξεταστική για τα Τέμπη: Κώστας Καραμανλής – Ναι στην αλήθεια, όχι στην πολιτική καπηλεία

Τη βαθύτατη οδύνη του εξέφρασε δημοσίως για μία ακόμη φορά προς τις οικογένειες των...

Χριστούγεννα στην Πίνδο για τον Κώστα Καραμανλή

Στο νόμο Γρεβενών βρέθηκε οικογενειακώς ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής για τις γιορτές των...

Καραμανλής: “Στη Θράκη, στο Αιγαίο, στην Κύπρο κρίνεται η αντοχή του Ελληνισμού”

«Θα επαναλάβω για μία ακόμη φορά: στη Θράκη, στο Αιγαίο, στην Κύπρο κρίνεται η...

Καραμανλής: Σήμερα το ευρωπαϊκό οικοδόμημα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των οραματιστών του

«Σήμερα βέβαια το ευρωπαϊκό οικοδόμημα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των οραματιστών του και δεν...