Δευτέρα, 26 Ιουλίου, 2021
25.7 C
Athens

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 26 Ιουλίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1925... Εγκαινιάζεται στη Νέα Υόρκη το υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος. Πρόκειται για το πρώτο υποκατάστημα ευρωπαϊκής τράπεζας στο εξωτερικό.

Καραμανλής: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65

Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του Ε65, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Οδός Κεντρικής Ελλάδας και Νέα Οδός» Ροδιανό Αντωνακόπουλο.

Ως εκ τούτου ξεκινά η κατασκευή του εμβληματικού αυτού έργου, που θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη.

Στα 90 λεπτά το ταξίδι Λαμία-Εγνατία

Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και τριάντα λεπτά, αντί των δύο ωρών και τριάντα λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

Η υλοποίηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 αποτελεί επίσης ίσως την πιο ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στην κρίσιμη περίοδο της απολιγνιτοποίησης. Και αυτό καθώς ένας νέος, σύγχρονος δρόμος και η αναβάθμιση της σύνδεσης της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα, σημαίνει στήριξη στην πράξη των επιχειρήσεων που ήδη δραστηριοποιούνται στην περιοχή και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Με λίγα λόγια, με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από την απομόνωση.

«Τα έργα δεν φυτρώνουν μέσα σε μια νύχτα. Και είναι τέτοια η φύση του αντικειμένου, που μπορεί να δουλεύεις σκληρά επί πολύ καιρό και αυτή η δουλειά να μην φαίνεται», επισήμανε ο κ. Καραμανλής κατά την τελετή υπογραφής, και προόδευσε:

«Η υπογραφή της σύμβασης είναι ένας καθοριστικός σταθμός για κάθε μεγάλο έργο –ιδίως αν προηγουμένως έχει περάσει από χίλια κύματα. Κι αυτό γιατί πρακτικά σημαίνει ότι μπαίνουμε πλέον στη φάση της κατασκευής του έργου». 

Χαρακτήρισε δε τον Ε65 ένα σπουδαίο έργο πρώτα απ’ όλα, γιατί είναι το έργο το οποίο σε μεγάλο βαθμό ολοκληρώνει το εθνικό οδικό δίκτυο, αφού είναι αυτό το τμήμα του Ε65 που ενώνει την Εγνατία Οδό με την Εθνική Αθηνών-Θεσσαλονίκης και εξήγησε ότι η ανάπτυξη της συνδεσιμότητας της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής, τον εκσυγχρονισμό και τον εξορθολογισμό της λειτουργίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

«Με λίγα λόγια, ο νέος οδικός άξονας σημαίνει ανάπτυξη και νέες ευκαιρίες για όλες τις περιοχές από τις οποίες περνάει, ενώ βέβαια είναι και απολύτως φιλικό προς το περιβάλλον», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

O Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης από την πλευρά του προέβλεψε ότι «σε τρία χρόνια από σήμερα, η Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα η Δυτική Μακεδονία που στη μετα-λιγνιτική εποχή το έχει τεράστια ανάγκη, θα έχει το δρόμο που χρειάζεται ώστε να βαδίσει στο δρόμο της ανάπτυξης με γρήγορα και σταθερά βήματα», ενώ ο Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποσχέθηκε ότι όλοι στον όμιλο θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό ώστε «να παραδοθεί εγκαίρως ένα άρτιο έργο, συνεργαζόμενοι στενά με τους αρμόδιους φορείς και τις τοπικές κοινωνίες». 

Το ιστορικό του έργου

Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.

Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων, που δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017, και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).

 Βόρειο Τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία) 

Με την κατασκευή του Βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ, θα ολοκληρωθεί ο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους οδικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ και η κατασκευή του προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ.

Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:

–       Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.

–       Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.

–       31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.

–       Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.

–       Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).

–        Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.

Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.

Νότιο Τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα)

Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου. Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2022. Η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται στο 72% του έργου και μάλιστα τις επόμενες ημέρες θα δοθούν σε κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα. Το κόστος του Νοτίου Τμήματος είναι 300 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Μήνυμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την Επέτειο Αποκατάστασης της Δημοκρατίας

Η Ελλάδα γιορτάζει, σήμερα, 47 χρόνια δημοκρατικής πορείας. Προσθέτει έτσι, μία ακόμη σελίδα στο πιο μεγάλο κεφάλαιο πολιτικής ομαλότητας της Ιστορίας της. Και, καθώς...
Βουλή - προϋπολογισμός: Κόντρα Βρούτση - Ραγκούση

Βουλή: Κατατέθηκε το ασφαλιστικό νομοσχέδιο

Κατατέθηκε στη Βουλή, το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τομέα της επικουρικής ασφάλισης, καθιερώνοντας το λεγόμενο κεφαλοποιητικό σύστημα για τους νεοεισερχόμενους στην...
Την μεγαλύτερη θητεία, έχει ο Κων. Καραμανλής

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 24 Ιουλίου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Το 1974...Χιλιάδες λαού υποδέχονται στο αεροδρόμιο του Ελληνικού στις 2 π.μ. τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, που φτάνει από το Παρίσι. Στις 4:15 π.μ. ορκίζεται πρωθυπουργός,...
Τσίπρας από Θριάσιο: Μετά το αποτυχημένο λοκντάουν, ξανά δραματική η κατάσταση

Τσίπρας: Ως κυβέρνηση θα καταργήσουμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής

Την κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής αλλά και την δυνατότητα να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο με τους φετινούς βαθμούς όσοι μαθητές κόπηκαν, σε περίπτωση επανεκλογής...
Ραγδαίες οι εξελίξεις στην υπόθεση της Αγίας Σοφίας

Ικανοποίηση της Ελλάδας από την απόφαση της Unesco για την Αγία Σοφία

Υιοθετήθηκε απόφαση, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, όπου ικανοποιεί την Ελλάδα αναφορικά με την μετατροπή, από την Τουρκία, σε μουσουλμανικά τεμένη της Αγίας Σοφίας και...
Μητσοτάκης: Έσπασε ένα πέπλο σιωπής - Σακελλαροπούλου: Η βία, λεκτική και σωματική, δεν μπορεί να είναι ανεκτή

Σακελαροπούλου: Το Σύνταγμα δεν αναγνωρίζει σε κανέναν το δικαίωμα να θέτει σε κίνδυνο τη...

Την Συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει την δημόσια υγεία και το κοινωνικό σύνολο από τον έξαρση της πανδημίας μέσα από το εργαλείο του...
Τσακαλώτος κατά Κυρανάκη

Βουλή: “Άναψαν τα αίματα” μεταξύ Φίλη – Κεραμέως

Άναψαν τα αίματα πάλι στη Βουλή, με αφορμή νέο επεισόδιο στην κόντρα Φίλη – Κεραμέως,  που πυροδοτήθηκε πριν λίγες μέρες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για...

Βρείτε μας

7,799ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
935ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Καραμανλής: Μέσα στο 2022 τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα

Μέσα στο 2022 θα δούμε να κινούνται στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία, ανακοίνωσε...

Βουλή: Ευρεία συναίνεση για τη σύμβαση κατασκευής του Ε65

Ευρύτερη συναίνεση, τουλάχιστον επί της αρχής του νομοσχεδίου, καταγράφεται από τις τοποθετήσεις των εισηγητών...

Μετρό: Ένα ακόμη βήμα προς την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της γραμμής 4

Ένα ακόμη βήμα προς την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της γραμμής 4...

Καραμανλής: “Η διαδρομή Πειραιάς-Αεροδρόμιο θα γίνεται σε 50 λεπτά”

«Προχωρά η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών...

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή