Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
18 C
Athens

Κορωνοϊός: Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες έφερε η πανδημία

Σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές και καθημερινές συνήθειες των Ελλήνων έφερε η κρίση της πανδημίας, με επικρατέστερη την αλλαγή στις  συνήθειες υγιεινής και ασφάλειας καθώς το 50% δηλώνει πως διατηρήσει τα μέτρα προστασίας και μετά το 2021.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών η κούραση των καταναλωτών από το παρατεταμένο lockdown αποτυπώνεται στο γεγονός πως 1 στους 3 καταναλωτές  δηλώνει πως θα επισκεφθεί άμεσα εστιατόριο-ταβέρνα και 2 στους 3 κατάστημα ρούχων-παπουτσιών, ενώ  το 50% δηλώνει πως φέτος θα κάνει διακοπές πάση θυσία.

Για τα μέτρα κατά το κορωνοϊού

Σε ότι αφορά τα μέτρα κατά του κορωνοϊου μόλις το 6% δηλώνει πως έχει σταματήσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα, το 19% θα σταματήσει άμεσα και το 23% μέσα στο 2021. Το υπόλοιπο 52% φαίνεται ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα και μετά το 2021.

Αξιοσημείωτο είναι ότι 3 στους 10 θα διατηρήσουν την τάση της αποφυγής εξόδου από το σπίτι ακόμα και το επόμενο έτος, ενδεικτικό της αίσθησης κινδύνου που υπάρχει ακόμα και σήμερα.

 Όσον αφορά τις υπηρεσίες παράδοσης στο σπίτι είτε για έτοιμο φαγητό είτε για καφέ, φαίνεται ότι πρακτικά δεν επηρεάζονται πλέον από την πανδημία με το 53% να αγοράζει ήδη καφέ απ’ έξω και το 56% να παραγγέλνει έτοιμο φαγητό με τα ποσοστά που δεν υιοθετούν και δεν θα υιοθετήσουν ποτέ αυτές τις συνήθειες να είναι 31% και 29% αντίστοιχα.

Όσον αφορά την αγορά της εστίασης που είναι κλειστή, το 34% ή 1 στους 3 θα ξεκινήσει άμεσα (μέσα στο επόμενο 2μηνο) την συνήθεια του φαγητού σε εστιατόριο-ταβέρνα, ενώ 30% αργότερα μες το στον χρόνο. 1 στους 3 (33%) όμως δεν θα επιστρέψει στην οργανωμένη εστίαση μέσα στο 2021.

Όσον αφορά την αγορά της λιανικής η οποία άνοιξε με αυστηρά μέτρα την προηγούμενη Δευτέρα (την ημέρα που ολοκληρώθηκε η συλλογή των ερωτηματολογίων), το 21% αγοράζει ήδη προϊόντα στα καταστήματα (κυρίως στις περιοχές που τα καταστήματα είναι ανοιχτά), αλλά η πλειοψηφία του κοινού σε ποσοστό 41% θα τα επισκεφθεί άμεσα (μέσα στο πρώτο δίμηνο) και το 24% αργότερα μέσα στο 2021.

Παρότι η πρόθεση για επίσκεψη της αγοράς της εστίασης το επόμενο δίμηνο έχει μικρότερη πληθυσμιακή διείσδυση συγκριτικά με την διείσδυση του λιανεμπορίου, είναι αυτή που παρουσιάζει την μεγαλύτερη πρόθεση ποσοστιαίας αύξησης της δαπάνης (σχήμα 3). Η αιτία είναι ότι συγκριτικά ξεκινάει με πολύ χαμηλότερη βάση η δαπάνη, ενώ αντίθετα η δαπάνη του λιανεμπορίου διατηρείται σε ένα βαθμό λόγω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Παρόλα αυτά, ενδεικτικό της διάθεσης του κοινού για αγορές είναι ότι όλες ανεξαιρέτως οι κατηγορίες που εξετάζονται στο σχήμα 3 παρουσιάζουν αυξητική τάση. Συγκεκριμένα:

Τη μεγαλύτερη προσδοκώμενη αύξηση της δαπάνης παρουσιάζουν οι δαπάνες που έχουν να κάνουν με την διασκέδαση. Η εστίαση κατά 50%, οι αγορές διασκέδασης (π.χ. συναυλίες) κατά 42% και τα ταξίδια κατά 39%.

Οι αγορές του λιανεμπορίου και των ρούχων

Ακολουθούν οι αγορές του λιανεμπορίου με τις αγορές ρούχων και παπουτσιών με αύξηση 35%, τις αγορές ειδών οικιακής βελτίωσης κατά 26%, τις αγορές παιχνιδιών και ειδών δώρου κατά 21%, τις αγορές τροφίμων και ποτών κατά 13%, τις αγορές ειδών γραφείου κατά 9% και τις αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών κατά 7%. Είναι χαρακτηριστική η διαφορά ανάμεσα στους κλάδους που εξυπηρετούνται επαρκών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου (είδη γραφείου, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά ειδή) ή είναι ανοιχτοί (αγορά τροφίμων) και στους κλάδους που δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Ενδιαφέροντα ευρήματα καταγράφονται σε σχέση με τις προβλέψεις των καταναλωτών σε σχέση με τις διακοπές. 1 στους 3 καταναλωτές (30%) δηλώνει ότι θα κάνει διακοπές όπως έκανε κάθε χρόνο. 20% ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το 24% δεν θα κάνει διακοπές φέτος, ενώ ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό 27% (1 στους 3) δεν γνωρίζει ακόμα τι θα κάνει. Η πλειοψηφία σε ποσοστό 31% εκτιμά ότι θα έχει τη δυνατότητα να κάνει διακοπές τον Αύγουστο, το 20% νωρίτερα από τον Ιούλιο και το 14% αργότερα μετά το καλοκαίρι μέσα στο 2020. Το 19% θεωρεί ότι δεν θα μπορέσει φέτος να κάνει διακοπές, ενώ ένα 11% θεωρεί ότι δεν μπορέσει κάνει διακοπές ούτε το 2022.

Τα πιο πρόσφατα στη κατηγορία

Απρίλιος στις παραλίες: Με θερμοκρασίες 12 βαθμούς πάνω από το κανονικό ξεκινάει ο μήνας

Σύμφωνα με την πρόσφατη ανακοίνωσή του στο Χ, ο καιρός κατά το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου αναμένεται να διακρίνεται από θερμοκρασίες υψηλότερες του κανονικού, φτάνοντας...

Σαν σήμερα 29 Μαρτίου: Τα σημαντικότερα γεγονότα της ημέρας

Διαβάστε τα σημαντικότερα γεγονότα που έγιναν σαν σήμερα στην Ελλάδα και τον κόσμο. Γεγονότα 1430: Οι δυνάμεις του Οθωμανού σουλτάνου Μουράτ Β’ καταλαμβάνουν την πόλη της Θεσσαλονίκης. 1823: Συνέρχεται...

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα;

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 σήμερα και σύμφωνα με το εορτολόγιο δεν γιορτάζει κάποιο γνωστό όνομα. Ωστόσο, η ορθόδοξη εκκλησία τιμά τη μνήμη των Μάρκου...

Καιρός: Αποπνικτική ατμόσφαιρα με αφρικανική σκόνη και υψηλές θερμοκρασίες

Γενικά αίθριος αναμένεται να είναι και σήμερα, Παρασκευή 29 Μαρτίου, ο καιρός με τις υψηλές θερμοκρασίες να παραμένουν μέχρι και την Τρίτη, ενώ έντονη...

Δύο ισχυροί σεισμοί ανοιχτά της Ηλείας – 5,7 Ρίχτερ

«Δίδυμοι» σεισμοί σημειώθηκαν λίγο μετά τις 9 το πρωί της Παρασκευής 29/3 ανοιχτά της Ηλείας και συγκεκριμένα κοντά στις Στροφάδες, στον Κυπαρισσιακό κόλπο. Συγκεκριμένα,...

Χαμός σε καφενείο στην Σπάρτη: 43χρονος έπιασε από τον λαιμό την εν διαστάσει σύζυγό...

Σκηνές βίας και αγριότητας σε καφενείο – ουζερί στην Σπάρτη. Ένας 43χρονος μπήκε στο κατάστημα όπου βρισκόταν η εν διαστάσει σύζυγός του μαζί με...
Σπύρος Λούης, έκοψε νήμα, πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες,

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 29 Μαρτίου ο Σπύρος Λούης κόβει το νήμα στο Μαραθώνιο

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ! Το 1896 Σπύρος Λούης κόβει το νήμα στο Μαραθώνιο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, με χρόνο 2 ώρες, 58 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα.

Βρείτε μας

7,826ΥποστηρικτέςΚάντε Like
133ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,245ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Λαϊκό Θέατρο Σκιών

Τα νέα και τα βίντεο του Καραγκιόζη

Διαβάστε Επίσης

Έκθεση ΕΟΔΥ: Σαφής υποχώρηση του κορωνοϊού

Σαφής είναι η υποχώρηση όλων των δεικτών της πανδημίας, σύμφωνα με την επιδημιολογική έκθεση...

Καρκίνος μαστού και κληρονομικότητα: Οι τρεις απλές συνήθειες που θα σε προστατέψουν

Ακόμη και αν έχετε κάποια στενή συγγενή που έχει προσβληθεί από καρκίνο του μαστού,...

Σούπερ μάρκετ: Από τις αρχές Μαρτίου θα φανούν στις τσέπες των καταναλωτών οι μειώσεις τιμών

Από τις πρώτες μέρες του Μαρτίου θα είναι ορατές στους καταναλωτές οι μειώσεις τιμών...

Ενισχύσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος για τη στήριξη ευάλωτων καταναλωτών

Στοχευμένη οικονομική στήριξη για τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, περισσότερων από 730.000 νοικοκυριών που είναι ενταγμένα...