Το αργότερο έως τέλη του Φθινοπώρου θα τεθεί σε λειτουργία ο “Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων” μέσω του οποίου οι ευάλωτοι δανειολήπτες που αδυνατούν να αποπληρώσουν τα στεγαστικά τους δάνεια θα μπορούν να παραχωρήσουν την κύρια κατοικία τους στον υπό σύσταση φορέα διαμένοντας ωστόσο στην κύρια κατοικία τους πληρώνοντας απλώς ενοίκιο το οποίο θα επιδοτεί, εν μέρει, το δημόσιο, ενώ θα έχουν το δικαίωμα, εφόσον το επιθυμούν, να επαναγοράσουν την κατοικία τους μετά από 12 έτη.Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο συνέδριο “Επενδύοντας στην Αλλαγή.Πως μεταμορφώνεται η Κρήτη”, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στις αλλαγές που επέρχονται στον “Εξωδικαστικό Μηχανισμό”.
Ειδικότερα ο κ.Πιερρακάκης ανέφερε:
“Ο Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων είναι εκ των πραγμάτων ένα πολύπλοκο πρότζεκτ για να μπορέσει αυτός ο φορέας να υλοποιηθεί αλλά τώρα είμαστε πραγματικά στην τελική ευθεία. Περιμένουμε άμεσα τις δεσμευτικές προσφορές. Και αν έπρεπε να το πω σε τίτλο, θεωρώ ότι η είδηση είναι ότι ο φορέας αυτός θα έχει λειτουργήσει μέχρι το τέλος του φθινοπώρου.
Γιατί ο φορέας αυτός είναι σημαντικός; Είναι σημαντικός γιατί ο πραγματικά ευάλωτος θα μπορεί να υπαχθεί στις μέριμνές του και εφόσον δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τη ρύθμιση στην οποία βρίσκεται, τότε ο φορέας θα αποκτά το ακίνητο και με ένα επιδοτούμενο από το κράτος ενοίκιο, από 70 μέχρι 210 ευρώ, έως και 12 χρόνια, θα μπορεί κανείς να πληρώνει ένα ενοίκιο και να μένει στην κατοικία του και στο τέλος της περιόδου να είναι σε θέση να την επανακτήσει. Έτσι δημιουργώντας ένα πραγματικό δίχτυ προστασίας για τους ευάλωτους…
Από την μία έχουμε το φορέα, από την άλλη έχουμε τον Εξωδικαστικό μηχανισμό. Βλέπετε πόσο επενδύουμε στον Εξωδικαστικό μηχανισμό και εγώ θα πω και πόσο είναι σαφές ότι αφορά χιλιάδες νοικοκυριά στη χώρα μας κάθε μήνα.
Ήδη είδατε ότι έχουμε μειώσει το πλαίσιο του εύρους υπαγωγής από τα 10.000 στα 5.000 ευρώ. Εκεί λοιπόν ποια είναι η παρέμβαση που θα κάνουμε; Η παρέμβαση είναι ότι θα μπορεί ο πολίτης να ορίσει ο ίδιος την περίμετρο της προστασίας, να πει ότι θέλω να προστατεύσω μόνο την κύρια κατοικία μου και έτσι να πετύχει και υψηλότερο κούρεμα και χαμηλότερη μηνιαία δόση.
Αν αυτά τώρα τα αθροίσει κανείς, αυτές οι δύο πολιτικές μαζί είναι το πρώτο ολοκληρωμένο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας στη χώρα μας, μακριά από τις δικαστικές ασάφειες και τις πολυπλοκότητες του Νόμου Κατσέλη. Και για να το πω σχηματικά, σε πολιτικό επίπεδο, πολίτης ο οποίος θα θέλει να προστατεύσει την πρώτη του κατοικία εξυπηρετώντας τις υποχρεώσεις του, δεν θα μείνει απροστάτευτος. Κανένας πολίτης σε αυτή τη χώρα.”











