Της Νίκης Κούκου*
Ενόψει της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου, ημέρα γιορτής των ερωτευμένων, τα καταστήματα στόλισαν τις βιτρίνες τους με καρδούλες, αρκουδάκια και όλων των ειδών τα δώρα που φανερώνουν ρομαντισμό και τρυφερότητα.
Τα ανθοπωλεία βρίσκονται σε ετοιμότητα να πουλήσουν τριαντάφυλλα και τα ζαχαροπλαστεία δημιουργούν με αριστοτεχνία τούρτες σε σχήμα καρδούλας περιμένοντας τους υποψήφιους αγοραστές, τα εστιατόρια διαφημίζουν μενού ικανά να προσελκύσουν ζευγάρια, που θα δειπνήσουν υπό το φως των κεριών, συνοδευόμενοι από ρομαντική μουσική.
Η γιορτή των ερωτευμένων δεν έχει καμία σχέση με τη χώρα μας, είναι ξενόφερτη και η ιστορία της ξεκινά πολλούς αιώνες πριν. Η αναφορά του Βαλεντίνου, σύμφωνα με τις πηγές που έχουμε γίνεται όχι σε ένα αλλά περισσότερα άτομα με το ίδιο όνομα ανά τα έτη, το αποτέλεσμα της ιστορίας όμως, ενός ή πολλών είναι το ίδιο, η αγάπη και η προστασία της. Η προέλευση της εορτής έχει τις ρίζες της κατά τον 3ο αιώνα στην Ρώμη, όμως σε βάθος ετών αναμιγνύεται και με άλλα πρόσωπα του ονόματος Βαλεντίνος, και τέλος τον 14ο αιώνα αποκτά τη σημασία που έχει σήμερα. Ανεξαρτήτως της ιστορίας, το νόημα της (ύμνος προς το θεό «έρωτα») παραμένει αναλλοίωτο για όλους τους εορτάζοντες ανά τον κόσμο και τους εμπνέει ως προς την έκφραση της ευγενούς αγάπης.
Σίγουρα η αγορά θα κινηθεί καθώς οι περισσότεροι ερωτευμένοι θα προσφέρουν και θα δεχθούν έστω κάτι συμβολικό για να αποδώσουν τιμή στο ταίρι τους και να εκφράσουν την αγάπη τους, το θαυμασμό και τον έρωτα τους, όπως καλεί η ημέρα.
Αδιαμφισβήτητα είναι όμορφα τα συναισθήματα που γεννούν η εκδήλωση αγάπης και ερωτισμού, όμως είναι σχεδόν αστείο αν αυτό συμβαίνει μια φορά το χρόνο. Τα μέσα μαζικής δικτύωσης εισάγοντας στις λειτουργίες και στις παροχές τους όλες τις «ξεχωριστές» ημέρες που συνδέουν τους ανθρώπους, έχουν ήδη προετοιμαστεί καθώς έχουν δημιουργήσει εφαρμογές με καρδούλες και δωράκια.
Όμως, οι εκδηλώσεις αγάπης έχουν αξία και προσδίδουν νόημα στη ζωή των ζευγαριών, των ερωτευμένων ανθρώπων που έχουν έντονα συναισθήματα ο ένας για τον άλλο, όταν συμβαίνουν με ειλικρίνεια σε κοινό χώρο και χρόνο και όχι μέσω των υπολογιστών που καθηλώνουν τους ανθρώπους μπροστά από την οθόνη τους για ώρες. Γιατί, η αληθινή επικοινωνία και το φλερτ συμβαίνουν στην καθημερινότητα πρόσωπο με πρόσωπο κι όχι υπό την μορφή ηλεκτρονικής επικοινωνίας και μηνυμάτων.
Πέραν της εικονικής πραγματικότητας λοιπόν, εύχομαι τα λουλούδια που θα διακινηθούν στην αγορά να είναι εκατομμύρια περισσότερα από τις απλές φωτογραφίες που θα κοινοποιηθούν στους λογαριασμούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ο λόγος εορτασμού της συγκεκριμένης ημέρας (δηλαδή η αγάπη και ο έρωτας), να συνεχίσει να υπάρχει και να εξυμνείται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους… και των ετών, στην πορεία των ζευγαριών.
* Συγγραφέας του βιβλίου: «Θα με αγαπούσες για πάντα …είχες πει!»